Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni valvottaa minua (luit ihan oikein)

Vierailija
01.11.2017 |

Kyllä, kuulostaa varmasti koomiselta, kyseessä on tosiaan aikuinen mies.
En tiedä mitä enää tekisin. Mieheni saattaa herättää minut jopa kolmekin kertaa yössä. Joskus hän haluaa jutella, toisinaan hän kaipaa läheisyyttä.

Itselleni yöunet ovat tärkeät, toimintakykyni heikkenee huomattavasti jos on monta rikkonaista yötä takana. Joskus menee viikkojakin niin että saan nukkua, mutta toisinaan hän herättää minut useina peräkkäisinä öinä.
Hänen mielestään on outoa että hermostun aiheesta. Hänen mielestään olen ”jo iso tyttö jonka pitää kestää valvomiset”. En kuitenkaan saa nukkua myöskään päivällä.

Ehdotuksia?

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huone, ovi lukkoon, jos ei puhetta usko tai ymmärrä. Jos ei auta -> ero. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin pieni asunto, joten en pääse lukkojen taakse nukkumaan. Toki ero on käynyt mielessä, mutta se tuntuu aika radikaalilta ratkaisulta..

Rakastan häntä paljon, mutta tämä alkaa olla jo aika paljon sietämistä..

Vierailija
4/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyvin pieni asunto, joten en pääse lukkojen taakse nukkumaan. Toki ero on käynyt mielessä, mutta se tuntuu aika radikaalilta ratkaisulta..

Rakastan häntä paljon, mutta tämä alkaa olla jo aika paljon sietämistä..

Sori, ei pysty sitten auttamaan, jos et viitsi asian eteen tehdä mitään. Miksi kysyt edes neuvoa? 

Vierailija
5/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että jätät sen, jos herättää vielä kerrankin. Paitsi jos talo palaa. Uni on elintärkeää ja sen sabotointi yksi tehokkaimmista kidutusmenetelmistä. Luonnehäiriöisen kanssa ei tarvitse elää.

Vierailija
6/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko töissäkäyviä vai molemmat kotona? Ei sinänsä liity aloitukseen, mutta kiinnostaa tämä.

Vierailija
7/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän perustelee oikeuttaan herätellä aikuisena ihmisenä toista henkilöä, muuten kuin sillä, että SINÄ olet jo iso tyttö? Tajuaako hän itse olevansa äärimmäisen itsekäs, omahyväinen ja välinpitämätön sun perustarpeita kohtaan?

Vierailija
8/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi samaan tyyliin kun hän sinulle: "olet jo iso poika, kyllä nämä asiat voi odottaa jo aamuun". Ja käännät kylkeä.

Vierailija
9/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tota itsekkään. Mun mies tekee samaa. Itse joudun herään viideltä töihin ja mies patistaa jo yhdeksältä että no niin menes nukkumaan, mutta sitten kuitenkin kun tulee itse joskus myöhään nukkumaan niin herättää mut tökkimällä, kutittamalla ja juttelemalla tai höpöttämällä koko ajan jotain. Kyselee kaikkea ja loukkaantuu jos vaan mutisen jotain. Yksi yö suuttui ja sanoi "sä vaan nukut aina." No niin kannattaa nukkua kun viikolla 31 raskaana ja pystyy vielä nukkumaan. Holhoaa nukkumaanmenoista kun pikkutyttöä. Itse kukkuu kolmeen neljään yöllä. Helppohan se on kun asuu työpaikan (varastohalli, jossa ei käy koskaan kukaan) yläkerrassa ja voi työpäivät loikoilla, kattella leffoja ja nukkua pitkään. Ärsyttävää

Vierailija
10/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo mies. Kai hänkin joskus nukkuu, ala herättelemään samalla tavalla. Haluat puhua vaikka jouluverhojen värimaailmasta.

Vierailija
11/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö töissä?

Vierailija
12/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta huvittavalta ollenkaan vaan hälyttävältä. Jos toinen ei kielloista huolimatta lopeta on suhteessa jotain pahasti vialla. Pahaksi jos menee niin mielenterveytesi on vaarassa.

Keskustele vielä miehen kanssa ja kysy illalla onko hänellä jotain mielensäpäällä. Sano, että kertoo nyt koska et halua hänen herättävän sinua enää muutoin kun tulipalon sattuessa.

Jos herättää vielä, etkä kuitenkaan halua erota niin älä ainakaan anna hänelle sitä mitä hän haluaa, puet vaikka päällesi sanomatta mitään ja poistut asunnosta.

Vierailija
13/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista väkivaltaahan tuo on.

Vierailija
14/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tota itsekkään. Mun mies tekee samaa. Itse joudun herään viideltä töihin ja mies patistaa jo yhdeksältä että no niin menes nukkumaan, mutta sitten kuitenkin kun tulee itse joskus myöhään nukkumaan niin herättää mut tökkimällä, kutittamalla ja juttelemalla tai höpöttämällä koko ajan jotain. Kyselee kaikkea ja loukkaantuu jos vaan mutisen jotain. Yksi yö suuttui ja sanoi "sä vaan nukut aina." No niin kannattaa nukkua kun viikolla 31 raskaana ja pystyy vielä nukkumaan. Holhoaa nukkumaanmenoista kun pikkutyttöä. Itse kukkuu kolmeen neljään yöllä. Helppohan se on kun asuu työpaikan (varastohalli, jossa ei käy koskaan kukaan) yläkerrassa ja voi työpäivät loikoilla, kattella leffoja ja nukkua pitkään. Ärsyttävää

Ei toi ole ärsyttävää, toi on kusipäisyyttä. Pikkulapsikin tajuaa, että jos toinen nukkuu, niin silloin ollaan hiljaa.

Vierailija
15/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa tulee mieleen. Joko mies kärsii ahdistuksesta/masennuksesta ja kaipaa siksi yöllistä "tukea". Silloin oikea ratkaisu on hakeutua hoitoon.

Toinen vaihtoehto on, että mies haluaa manipuloida ap:ta saadakseen vallan tunnetta. Siinä tapauksessa suhteella ei ole valoisaa tulevaisuutta. Suosittelen tutustumaan tähän klassikkoketjuun: https://www.vauva.fi/keskustelu/2534865/exani_on_kylla_kunnon_kuspaa_ha…

Vierailija
16/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin huono nukkuja että jos minut uskaltaa herättää kesken unien saa kyllä kuulla siitä. Tuohan on tosiaan jo kidutusta kun ei anneta nukkua... lapsiperheessä lapset ei anna nukkua mutta että aikuinen mies tekee samaa.. huh huh mitä touhua.

Vierailija
17/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee töitä kotoa käsin, itse käyn päivätyössä kodin ulkopuolella

Vierailija
18/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kiusaaja ja selvästi terapian tarpeessa. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää, että uni on sinun perusoikeutesi.

Vierailija
19/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaista vallankäyttöä.

Odota vain, kohta pääsi sekoaa niin, ettet osaa enää nukkua. Been there ja niin edelleen.

1,5 vuotta sitten tapahtui jotain, en tiedä mitä, mutta sen jälkeen en ole täydellistä yötä nukkunut kertaakaan. Useampi huonosti nukuttu yö kasautui peräperään ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Meillä mies ei ymmärrä unettomuutta eikä varsinkaan sitä, mitä se aiheuttaa. Kaikki fyysiset oireet, luetellaan nyt vaikka käypähoito-sivun mukaisesti lisämunuainen tuuppaa kortisolia verenkiertoon, kortisoli sekoittaa kilpirauhasen toiminnan ja kaikkihan nyt tietää, mitä sitten tapahtuu. Lisäksi keskivartalolihavuus, rytmihäiriöt, aivoverenkiertohäiriöt jne. Ei ole ollenkaan leikin asia! Puhumattakaan niistä päivistä, kun tuntuu että kuolee kun sydän hakkaa ja päätä särkee.

Rakkauden takia ei tarvitse ihan kaikkea silti sietää tai kestää.

Vierailija
20/197 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sairasta kiusantekoa. Uni on äärimmäisen tärkeää ja esim. univajeessa ajaminen vastaa humalassa ajamista. Heti stoppi tuolle ja tiukasti. Näytä vaikka nämä kirjoitukset ja jos suuttuu tai jatkaa touhuaan, eroa ennenkuin saat kroonisen unihäiriön ja joudut lääkkeille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi