Jenny+ ohjelma
Kommentit (128)
Vähän kiusallista katsottavaa, ihan kun seuraisi jonkun terapiasessiota. Itsensä rakastaminen tuntuu olevan melko kaukana ja diagnooseja löytyy kausi kaudelta enemmän. Vähän vaikuttaa myös siltä, että annetaan painon määrittää paljon sellaisiakin asioita joissa sillä ei oikeasti ole muille merkitystä, mutta siitä tekemällä tehdään issue.
Hyvä että uusimmassa jaksossa oli mukana kohtaus missä lääkäri kertoi potilaan lapsettomuuden johtuvan ylipainosta ja että painon tiputus auttaisi. Tuntuu että monet kehopositiiviset nykyään pyrkivät raivokkaasti kieltämään ettei lihavuudesta olisi muka mitään haittaa ja että siitä sanominen olisi henkilökohtainen loukkaus.
Monilla vaikuttaa syömishäiriö olevan tekosyynä syödä itsensä merkittävästi lihavaksi. Ihan niin kuin ei olisi mahdollista elää terveellisesti ja normaalipainoisesti ilman syömishäiriön triggeröitymistä vaan superlihavana oleminen ja holtiton syöminen on ainoa ratkaisu.
Tuo Sarvas näyttää voivan todella huonosti. Ehkä kannattaisi puida noita asioita muualla kuin tv-ohjelmassa. Syömishäiriöinen ei voi laihduttaa, mutta lihominen ja tilanteen jatkuva paheneminen siten on ok?
Sekin ärsyttää, että asiallinenkin kritiikki bodypositivea ja näitä naisia kohtaan kuitataan sitten kiusaamiseksi ja väärinymmärtämiseksi ja vaikka miksi. "Minusta ei ole hyvää journalismia itkeä haastateltavien pääll.." "terveysf*sisti HILJAA, ÄLÄ KIUSAA!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiinnostavaa, onko ihminen pulska tai laiha, pitkä tai pätkä. Ihan sama. Äly ja ajatukset, ihmiseen ja elämään suhtautuminen on tärkeämpää.
Tämä. Noissa ohjelmissa joita itse olen katsonut on korostunut valittaminen, negatiivisuus ja epä-älyllisyys. Ihme sinällään, eikö tuo toinen ole tutkija ammatiltaan? Siksi ohjelma ei kiinnosta, ei tekijöiden kilot eikä ohjelman tapa käsitellä asioita.
Ei todellakaan ole kumpikaan mikään tutkija ammatiltaan.
Jossain keskusteluohjelmassa oli heidän kanssaan tutkija Saara Särmä. Hänkin todella ylipainoinen ja puhui kehonkuva-asioista.
En muista ohjelman nimeä.
Olen nykyisin yhtä lihava kuin tämä Jenny, mutten ymmärrä tuota tyhjää lätinää ja märsäystä.
Jäi olo, että Saara kyllä tajusi lääkärin sanat, mutta Jenny sitten uhriutuu Saarankin puolesta että ei sille saa sanoa noin!!!! Mitä ihmettä olisi pitänyt sanoa, kun se paino ihan varmasti tuohon tilanteeseen vaikuttaa?
Saara oikeuttaa pahan olonsa muiden suhtautumisesta johtuvalla ajatusketjulla.
Ongelmia olisi tuolla asenteella normaalipainoisena sekä laihanakin.
Vastuu omasta hyvinvoinnista on jokaisella itsellään. Olen ollut lihava, mutta en ulkoistanut onnellisuuttani yhteiskunnalle.
Nyt olen lähes normaalipainoinen ja ongelmia riittää. Sellaista se elämä on. Silti en edelleenkään syytä epämääräisesti "muita ihmisiä" tai "asenteita".
Muuten ok mutta kun meni ottamaan sen sirun.
Ja ps. ei siinä ulkoisteta onnellisuutta vaan NIMENOMAAN OTETAAN SE OMIIN KÄSIIN, muuttamalla ne yhteiskunnan vuosi(kymmeni)ä tolkuttamat ja meidän päihimme ohjelmoidut asenteet ja AJATTELEMALLA ITSE. Ja ottamalla juurikin vastuu onnellisuudestaan ITSELLEEN.
laiska löski on nykåään mnormi
varmaan niiden nimi on ptetra
Vierailija kirjoitti:
Muuten ok mutta kun meni ottamaan sen sirun.
Ja ps. ei siinä ulkoisteta onnellisuutta vaan NIMENOMAAN OTETAAN SE OMIIN KÄSIIN, muuttamalla ne yhteiskunnan vuosi(kymmeni)ä tolkuttamat ja meidän päihimme ohjelmoidut asenteet ja AJATTELEMALLA ITSE. Ja ottamalla juurikin vastuu onnellisuudestaan ITSELLEEN.
Joo, hyvin näyttää toimivan. Ihan raunioina molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että uusimmassa jaksossa oli mukana kohtaus missä lääkäri kertoi potilaan lapsettomuuden johtuvan ylipainosta ja että painon tiputus auttaisi. Tuntuu että monet kehopositiiviset nykyään pyrkivät raivokkaasti kieltämään ettei lihavuudesta olisi muka mitään haittaa ja että siitä sanominen olisi henkilökohtainen loukkaus.
Monilla vaikuttaa syömishäiriö olevan tekosyynä syödä itsensä merkittävästi lihavaksi. Ihan niin kuin ei olisi mahdollista elää terveellisesti ja normaalipainoisesti ilman syömishäiriön triggeröitymistä vaan superlihavana oleminen ja holtiton syöminen on ainoa ratkaisu.
Minustakin oli hyvä että lääkäri sanoi suoraan tuon. Vaikka olisi millainen syömishäiriötausta, niin ei tuollainen lihavuus voi olla valitettavasti tervettä.
Valitettavasti tuntuu siltä (varsinkin Jennyn osalta), että tämä "vika on yhteiskunnassa ja sen asenteissa"-mantra kuitenkin hieman toimii vastuuvapautuksena. Yhteiskunta työntää ravintoa heidän suuhunsa, ei he itse ja huonosta asenteesta ne kalorit tulee.
Tarkoitus on heillä hyvä, mutta toteutus ontuu.
Jokainen meistä kohtaa arvostelua elämänsä aikana huolimatta siitä paljonko painaa.
Se, että miten näitä asioita itse osaa käsitellä, on ratkaisun avain.
Mua kyllä muuta työtä tekevänä koulutettuna toimittajana häiritsee, että tällaista ohjelmaa tehdään. Pitääkö munkin lihoa ja alkaa syyllistää siitä muita ja terapioida itseäni televisiossa että saan alani töitä?
Ohjelma on "minäminäminä minä minä miiiinäää MINÄ ja mun ongelmat ja ylipaino. Sama toisaalta sille, minkä painoisia ovat, mutta käsittämätön ohjelmaidea, että kaksi ongelmaista selvittää asioitaan ja vieraat myötäilee vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä muuta työtä tekevänä koulutettuna toimittajana häiritsee, että tällaista ohjelmaa tehdään. Pitääkö munkin lihoa ja alkaa syyllistää siitä muita ja terapioida itseäni televisiossa että saan alani töitä?
Ehkei sun kannata kopioida muita vaan keksiä jotain ihan omaa.
Miksi se kehopositiivisuus ei näy missään? Vuosiahan ne on jo yrittäneet suhtautua rakkaudella, mutta merkkiäkään siitä rakkaudesta ei näy. Minä rakastan kehoani ja haluan sen olevan terve. Nautin herkkuja kohtuullisesti, mutta syön myös terveellisesti. Tuon kokoiset ihmiset kuluttaa paljon enemmän kaloreita, joten luulisi, että sillä vuosien "tavallisella syömisellä" edes joskus lähtisi paino alaspäin.