Yläkerran asukkaiden metelöinti
Asumme vuokrakerrostalossa, jossa on minimaaliset äänieristykset. Naapurin musiikki kuuluu olkkarissa päivällä ja vessassa kuuluu puhe. Se ei ärsytä niin paljon, mutta nyt riesana on yläkerran naapurin ilmeisesti lapset. Itsellä on 3v tyttö, joka nukkuu siinä 8-9 tienoilla, olen itse raskaana oleva opiskelija, ja teen töitä myös ja mies on yrittäjä, joka painaa tosi pitkiä fyysisesti ja henkisesti raskaita päiviä. Ok, se ei ole naapurin vika, mutta illalla 20-24 välillä heidän lapset alkavat juosta ja metelöidä. Huonekaluja ilmeisesti siirrellään ja harrastetaan sellaista kantapääkävelyä, mutta juoksemalla. Luulen, että lapset pelaavat jalkapalloa tai muuta sisällä. Yleensä siis metelöinti on siinä 20-22 tienoilla, viikonloppuisin pitempään. Tiedän, että hiljaisuus alkaa vasta joskus kymmeneltä, mutta en yhtään tiedä, mitä meidän tässä tilanteessa pitää tehdä. Se metelöinti on oikeasti sellaista todella häiritsevää, kovaäänistä. En halua kuulostaa mitenkään inhottavalta tyypiltä, mutta pitkien päivien jälkeen päätä alkaa särkeä kun haluaisi vain rauhoittua. Onko kohtuutonta keskustella heidän kanssaan metelöinnin alkaessa, että jos voisivat olla vähän hiljempaa (ts juosta vähemmän)? Vai miten pitäisi toimia? En halua laittaa mitään heippalappuja, ovat musta vähän noloja.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin omakotitaloon kun alakerrassa tapeltiin pitkin yötä kaljoista ja yläkerrassa rouva rupesi imuroimaan kello 8.00 kun minä olin vielä nukkumassa.
Jaksoin viisi vuotta kuunnella. Lisäksi vieressä tie jossa ruuhka- aikoina kova liikenne.
Olisi siinä saanut heippalappuja jaella..Me lähdimme pois, muut jäi imuroimaan ja tappelemaan.
Kukin valitsee itse.
Klo 8 saa imuroida.
Vierailija kirjoitti:
Mun yläpuolella asuu joku nuori nainen kenen täytyy olla pahin kantapääkävelijä koskaan - mulla kirjaimellisesti helisee astiat kaapissa kun se ravaa kämpässään päästä päähän 😒 Välillä tekisi mieli työntää kissanpaskaa sen postiluukusta.
Sama juttu ja olen huomannut, että pahimpia ovat juuri nuoret naiset (20-30-vuotiaat)! Se kävelytyyli on uskomaton, luulisi kantapäiden olevan jatkuvasti kipeät, kun iskee niin lujaa tonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuriin muuttaa valkoisille kaunaisia kehitysmaalaisia on metelöinti taattu. Kiusaavat tahallaan ja teitää ettei mikään suomen laki koske.
On tainnu vaan metsä vastata niin kun sinä olet sinne huutanut.
Minä asun isossa kerrostalossa täynnä ulkomaalaisia, yksi perhe on vähän äänekäs, toinen tekee kammottavaa kalaruokaa välillä ja kolmannet toi kerran banaanileipää ovelle lapsen syntymän vuoksi.
Sinä olet se ongelma, omassakin elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuriin muuttaa valkoisille kaunaisia kehitysmaalaisia on metelöinti taattu. Kiusaavat tahallaan ja teitää ettei mikään suomen laki koske.
On tainnu vaan metsä vastata niin kun sinä olet sinne huutanut.
Minä asun isossa kerrostalossa täynnä ulkomaalaisia, yksi perhe on vähän äänekäs, toinen tekee kammottavaa kalaruokaa välillä ja kolmannet toi kerran banaanileipää ovelle lapsen syntymän vuoksi.
Sinä olet se ongelma, omassakin elämässäsi.
Juuri näin suomalaiset kehitysmaalaisia suomeen houkuttelee syytä itseäsi!
Eiköhän asia ole jo rakennut. Aloitus on vuodelta 2017. Taitavat olla naapurin lapset jo teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä noista niin suomalaiskansallisista "heippa-lapuista". Ei uskalleta kohdata ihmistä vaan jätetään jotain noloja lappuja.
Reiluinta on pyrkiä keskustelemaan naapurin kanssa. Jos siitä ei ole apua, yhteys isännöisijään.
On totta että normaalit elämiseen kuuluvat äänet saavat kuulua kai sinne 22 asti, en tiedä en asu Suomessa, mutta siis normaalit eikä liikaa elämää häirisevät. Voisitteko kysyä muilta naapureilta mitä mieltä he ovat? Yhteinen yhteenotto isännöitsijään.
Kirjaa ylös minkälainen meteli on kyseessä ja kellonajat. Luulisi ainakin normaalien naapurien kanssa jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen pääsevän. Asiallinen käytös ja puhe, sillä pyrkiä eteenpäin.
Itse asiassa eräs isännöitsijä sanoi, ettei missään nimessä pidä mennä juttelemaan häiriköivälle naapurille. Tänä päivänä saattaa joutua ruumiiksi tai pahoinpidellyksi, kun menee avautumaan jostain häiriöstä. Sen sijaan täytyy pitää kirjaa ajankohdista ja siitä millaista häiriö on, jotta on todistusmateriaalia, johon nojata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin omakotitaloon kun alakerrassa tapeltiin pitkin yötä kaljoista ja yläkerrassa rouva rupesi imuroimaan kello 8.00 kun minä olin vielä nukkumassa.
Jaksoin viisi vuotta kuunnella. Lisäksi vieressä tie jossa ruuhka- aikoina kova liikenne.
Olisi siinä saanut heippalappuja jaella..Me lähdimme pois, muut jäi imuroimaan ja tappelemaan.
Kukin valitsee itse.
Klo 8 saa imuroida.
Niin saa, mutta kerrostalossa vain kusipäät tekevät niin.
Meidän yläkerrassa asuu vilkas 10 vuotias poika joka mölisee ja usein just ilta aikaan, purkaa energiaa varmaan mutta sellaista päätöntä ällolololalalalaaaaaaaaa ääntä ja huutamista ja sitten kuuluu äidin ripeät askeleet ja "TURPPA KIINNI!!" Tää melkein joka ilta :D
Pierut, paskantaminen ja kuseminen kuuluu jee.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän asia ole jo rakennut. Aloitus on vuodelta 2017. Taitavat olla naapurin lapset jo teinejä.
Aihe on aina ajankohtainen. Josko ap muutti, kuten kehoitettiin ja nytkin ongelmana mekkaloivat naapurit. Naapureitaan kun ei voi valita.
Minulla seinänaapurissa joku valvoo koko yön ja hakkaa kaikkea keittiössä. Joka ikinen yö. Keittää jollain äänekkäällä kahvikoneella (pakko olla jokin espresso tms. vehje, ei kahvinkeittimestä lähde sellaista ääntä) kahvia anakin viidesti tai kuudesti yön aikana. Blenderiä käyttää ainakin kerran viikossa yöllä. Laittaa astioita kaappeihin ja ottaa pois tuntikausia öisin. Mutta se ääni, mikä keittiön kaappien sulkemisesta ja aukomisesta lähtee, niin voi hyvänen aika! Parvekkeella käy tupakoimassa jatkuvasti. Lapsensa heräävät kello 7 ja hyppivät ja huutavat täyttä kurkkua "aaaarghhh" -ääniä (ei siis sanoja) klo 7-11. Koko kesän. Kouluaikana viikonloppuisin. Nuorin on 10-vuotias, joten ihmettelen, miksi edelleen tekevät tuota. Huutaminen ja hyppiminen jatkuu sitten klo 18-24. Sitten alkaa yökeittiösekoilu. Toinen seinänaapuri taas sitten bilettää viikonloppuna klo 01 saakka musat täysillä. Lappuja on laitettu, on yritetty jutella (ja huh mitä uhkailua tuli), isännöitsijä käskee pärjäillä. Kivaa on. Asunto vaan on täydellinen muuten ja työmatka kestää kävellen kaksi minuuttia, niin en haluaisi muuttaa. Valitettavasti on lisäksi omistusasunto, mutta kun uutena osti, niin ei noista naapureista tiennyt. Jyväskylässä tämä.
Vierailija kirjoitti:
Johtuukohan tuo huonekalujen siirtely jotenkin siitä, että esimerkiksi ei ole tilaa sängylle tmv ja käytetään noita siirrettäviä? Koska miten hemmetissä muuten huonekaluja siirrellään koko ajan joka päivä iltaisin??
Mä olen ajatellut että onko tullut ostettua järeä robotti-imuri, joka työntelee niitä huonekaluja. Huonekaluthan ovat nykyään aika kevyitä. Robotti sitten kolisee ja törmäilee kämpässä.