Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkerran asukkaiden metelöinti

Vierailija
30.10.2017 |

Asumme vuokrakerrostalossa, jossa on minimaaliset äänieristykset. Naapurin musiikki kuuluu olkkarissa päivällä ja vessassa kuuluu puhe. Se ei ärsytä niin paljon, mutta nyt riesana on yläkerran naapurin ilmeisesti lapset. Itsellä on 3v tyttö, joka nukkuu siinä 8-9 tienoilla, olen itse raskaana oleva opiskelija, ja teen töitä myös ja mies on yrittäjä, joka painaa tosi pitkiä fyysisesti ja henkisesti raskaita päiviä. Ok, se ei ole naapurin vika, mutta illalla 20-24 välillä heidän lapset alkavat juosta ja metelöidä. Huonekaluja ilmeisesti siirrellään ja harrastetaan sellaista kantapääkävelyä, mutta juoksemalla. Luulen, että lapset pelaavat jalkapalloa tai muuta sisällä. Yleensä siis metelöinti on siinä 20-22 tienoilla, viikonloppuisin pitempään. Tiedän, että hiljaisuus alkaa vasta joskus kymmeneltä, mutta en yhtään tiedä, mitä meidän tässä tilanteessa pitää tehdä. Se metelöinti on oikeasti sellaista todella häiritsevää, kovaäänistä. En halua kuulostaa mitenkään inhottavalta tyypiltä, mutta pitkien päivien jälkeen päätä alkaa särkeä kun haluaisi vain rauhoittua. Onko kohtuutonta keskustella heidän kanssaan metelöinnin alkaessa, että jos voisivat olla vähän hiljempaa (ts juosta vähemmän)? Vai miten pitäisi toimia? En halua laittaa mitään heippalappuja, ovat musta vähän noloja.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on aivan normaalia jyrätä tuntikausia huonekaluja pitkin lattiaa, ja aloittaa se puoli kahdentoista maissa yöllä.

Olen asunut kolmessa eri asunnossa, jossa yläpuolella asuva naapuri teki tätä. Jotenkin sitä yöllä tulee vastustamaton tarve siirrellä huonekaluja, ja kun ei kukaan pääse avuksi, niin lattioita pitkin yksin työntämällä niitä sitten on jyrättävä.

Nykyään lisämausteena yläkerrassani on kiljuva raivokohtauksia nörttimiehelleen saava sotanorsu, joka niin ikään hakkaa kantapäitään lattiaan. Raivokohtaukset eivät mitenkään estä yöllistä jyräämistä, josta saan myös edelleen nauttia.

Tuo huonekalujen siirtely!miten helvetissä näitä onkin niin paljon?

Tätä minäkin ihmettelen. Mulla on yläkerrassa nyt kolmannet(!) naapurit jotka tekee tätä. Tottakai sitä saa  sisustukseensa kyllästyä mutta kun nämä kyllästyy miltei päivittäin ja ihan aina puolenyön aikaan.  Yksillä näistä naapureista oli myös pyykkiteline esillä 24/7/365 ja se kaatui kolinan kanssa joka saatanan aamu ja ilta.

Miksi nämä mölyapinat ei asu ekassa kerroksessa tai jossain korvessa?!

Vierailija
22/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuukohan tuo huonekalujen siirtely jotenkin siitä, että esimerkiksi ei ole tilaa sängylle tmv ja käytetään noita siirrettäviä? Koska miten hemmetissä muuten huonekaluja siirrellään koko ajan joka päivä iltaisin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tollanen joka äänestä valiittaja. Kantapäillä käveleät, kovanhajuista ruokaa, päätä alkaa särkeä... muuta korpeen.

Voin vain kuvitella, millaisen mölyapinalauman mamma olet. Sellainen klassinen white trash lady, ylipainoinen, huonot hampaat, kolmoisleuka, äänekäs ja pieruhuumoria viljelevä neljän lapsen yh-äiti/alkkismiehen vaimo, jonka mielestä kaikkien pitäisi tykätä omasta metelistäsi ja typerästä huumoristasi. Annat varmaan iltapalaksi lapsille kalapuikkoja ja ranuja.

Vierailija
24/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattelin kyllä, että voisin vain keskustella heidän kanssaan. Kerroin miehelle taas aamulla melusta, kun hän ehti nukahtaa ennen sitä. Hän sanoi, että naapureilla on ilmeisesti erityislapsi tmv kun hänet tulee taksi hakemaan aamulla. Juu ei se ole selitys eikä mikään, eikä se lapsi varmaan ole se, joka metelöi.

Meidän kerrostalo on sellainen, että useampi perhe tuntee toisensa ja ovat keskenään ystäviä, menevät toisilleen vierailemaan ja lapset juoksee kämpästä toiseen - toisin sanoen, kerrostalossa on paljon ääntä. En halua alkaa kirjaamaan mitään ääniä ylös, tai soittaa isännöitsijälle. On mun mielestä vähän ehkä pelkurimaista mennä sillä linjalla kun itsekin ollaan lapsiperhe eli voitais kyllä ihan keskustella myös. Aloituksen pointti oli se, että onko se perusteltua mennä keskustelemaan, kun metelöinti tapahtuu siis nimenomaan ennen hiljaisuutta.

Ap

Tottakai voi mennä juttelemaan asiasta, itsekin olen ihan rohkeasti kysynyt naapureilta kun tekivät remonttia, että voisivatko päiväuniaikaan tehdä hiljaisempia hommia eikä porailla seiniä. Ihan hyvässä hengessä lupasivat niin toimia ja toimivatkin.

Voihan olla ettei naapurit ole tulleet edes ajatelleeksi häiritsevänsä, itse ainakin toivoisin, että minulle kerrottaisiin jos meistä lähtisi häiritsevää kolinaa.

Vierailija
25/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on omakotitalo, ei koskaan enää kerrostaloon.

Vierailija
26/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on aivan normaalia jyrätä tuntikausia huonekaluja pitkin lattiaa, ja aloittaa se puoli kahdentoista maissa yöllä.

Olen asunut kolmessa eri asunnossa, jossa yläpuolella asuva naapuri teki tätä. Jotenkin sitä yöllä tulee vastustamaton tarve siirrellä huonekaluja, ja kun ei kukaan pääse avuksi, niin lattioita pitkin yksin työntämällä niitä sitten on jyrättävä.

Nykyään lisämausteena yläkerrassani on kiljuva raivokohtauksia nörttimiehelleen saava sotanorsu, joka niin ikään hakkaa kantapäitään lattiaan. Raivokohtaukset eivät mitenkään estä yöllistä jyräämistä, josta saan myös edelleen nauttia.

Kannattaa muuttaa itse ylimpään kerrokseen.

Vierailija
27/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mennyt sanomaan suoraan pianoa pimputtavalle naapurille, että se häiritsee. Alkoi siis soitella myös esim aamuyöllä klo 3 kun tuli baarista. Suoraan kasvotusten sanominen auttoi, ei soittanut sen jälkeen. Ihmeen pitkä pinna ihmisillä näyttää olevan, tuohan on silkkaa kiusan tekoa. Siskoni tekee vuorotyötä ja valitti myös naapurista, joka luukutti jotain deathmetalia päivällä täysillä kämpässään. Isännöitsijä oli ihan samaa mieltä, musiikkia saa päivällä kuunnella mutta jos volyymi on niin kova, että korvatulppien ja seinien läpikin kuuluu, ei ole enää ok.

Meidän talossa kuuluu lasten huuto ja juoksu seinien ja korvatulppien läpi. 

Vierailija
28/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ja nyt saa olla rauhassa. Kuuluu joskus ihan hetken askelia tai miehen karjaisu mutta vain pari kertaa viikossa. Entisessä kämpässä kuulin naapurin lorinat, imuroinnit, puhelinkeskustelut sanasta sanaan, hirveän kolinan, paukkeen, kaikkien naapureiden ovien paiskonnan.. Tiesin koska naapuri lähtee tai tulee kotiin. Nyt ei ole hajuakaan kuka lähtee! aina kun kolistelijanaapuri ei ollut kotona (harvoin), kuului hyppelyn ääntä naapurista tuntikaupalla. Onneksi pääsin pois tuolta.

Vierailija
29/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis käyttäkää jotain kivaa mattoa, jonka päällä taapero voi leikkiä. Tuntuu pikkasen turhalta kuunnella tippuvia / vieriviä / pomppivia / raahattavia leluja, vaikka ei se maailmanloppu ole. Se vaan on turhaa, eikä varmasti tee lattiallekaan hyvää. Ja olisihan se lapsellekin mukavampi.

Vierailija
30/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vessassa juttelun kuuntelu. Istutteko siis useinkin samaan aikaan vessassa naapureiden kanssa? Olisko mahdollista että teet tarpeesi mahd. nopeasti jotta ei tarttisi kuunnella toisten vessassa puhumista.

Vierailija
31/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain provon merkkejä kyllä aloituksessa on. Esim. "kerroin miehelle"; eikö mies kuule itse samat asiat, miksi ne pitää erikseen kertoa? Ja miksi pitää korostaa tuota "olen raskaana, opiskelen jne.", jollei se ole valmiiksi  naurettu syötti, johon vastaajien oletetaan tarttuvan (kuten joku tarttuikin).

Ja vinkiksi vaan, että maaseudut ovat täynnä erittäin edullisia asuntoja ja mummonmökkejä, että valinta on vapaa.

Vierailija
32/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, löytyi naapuriketju juuri sopivasti! Seinänaapurin esiteini luukutti tänään jotain räppiä niin kovalla, että jos kuuntelisin sellaista pas... öööh, musiikkia, niin olisin kyennyt tunnistamaan kappaleetkin. Kun tuota oli jatkunut puolitoista tuntia, meni hermot ja painoin tietokoneen kaiuttimen seinään kiinni ja laitoin itse muuta musiikkia soimaan volyymit kaakossa. 15 sekuntia riitti ja räppi hiljeni. Tämä on sellainen pahvitalo, etten tajua miten kellekään tulee edes mieleen soittaa täällä musiikkia täysillä kun puhekin kuuluu naapuriin.

Kerrostalossa ei muuten saa päivisinkään pelata pallopelejä sisällä. Olen joutunut kerran kysymään asiaa isännöitsijältä.

Vierailija
33/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassani asuu naisihminen, joka imuroi joka päivä, kolistelee ja hakkaa pattereita tunnin verran. Imuroi myös parvekkeen. Yksineläjä. Joku neurootikko. Mahtaa olla asunto kolhuilla.

Vierailija
34/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain provon merkkejä kyllä aloituksessa on. Esim. "kerroin miehelle"; eikö mies kuule itse samat asiat, miksi ne pitää erikseen kertoa? Ja miksi pitää korostaa tuota "olen raskaana, opiskelen jne.", jollei se ole valmiiksi  naurettu syötti, johon vastaajien oletetaan tarttuvan (kuten joku tarttuikin).

Ja vinkiksi vaan, että maaseudut ovat täynnä erittäin edullisia asuntoja ja mummonmökkejä, että valinta on vapaa.

Siis ei hemmetti :D kerroin miehelle, koska hän nukahti puoli yhdeksän tienoilla, kun laitoin lasta nukkumaan. Kyselin häneltä lähinnä, että pitäisikö asiaan puuttua. Korostin erikseen näitä juttuja, koska ne lisäävät väsyneisyyttäni. Joku syytti mua siitä, että ylireagoisin, vaikka näin ei ole.

Olin tänään melkein koko päivän kotona työstämässä lopputyötä, naapurista ei kuulunut mitään ääntä. Ei vieläkään kuulu. Kahdeksan tienoilla alkaa se kantapääjuoksu ja tavaroiden siirtely. Puheen ääntä sieltä ei sillain kuulu paljon paitsi kun isä välillä huutaa.

Ap

Vierailija
35/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vessassa juttelun kuuntelu. Istutteko siis useinkin samaan aikaan vessassa naapureiden kanssa? Olisko mahdollista että teet tarpeesi mahd. nopeasti jotta ei tarttisi kuunnella toisten vessassa puhumista.

Siis se puhe kuuluu varmaan ilmanvaihtokanavan(?) läpi. Ja se on oikeasti välillä tosi kovaäänistä, vaikka he puhuisivat normiäänellä ts. Ääni kuuluu TODELLA lähellä. Wc/kylppärissä voi tehdä muutakin kuin olla pöntöllä :) voisiko se muuten olla sillain, ettevät he ole kylppärissä silloin? Siis en usko että kukaan juttelee vessassa niin paljon...

Ap

Vierailija
36/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se puhe kuuluu varmaan ilmanvaihtokanavan(?) läpi. Ja se on oikeasti välillä tosi kovaäänistä, vaikka he puhuisivat normiäänellä ts. Ääni kuuluu TODELLA lähellä. Wc/kylppärissä voi tehdä muutakin kuin olla pöntöllä :) voisiko se muuten olla sillain, ettevät he ole kylppärissä silloin? Siis en usko että kukaan juttelee vessassa niin paljon...

Ap

Otan osaa, tuo on oikeasti tosi ärsyttävää kun ventovieraiden kovaääninen kälätys tulee ilmastointikanavan kautta "suoraan iholle". Meillä sama juttu eli yläkerran naapureiden puhe tulee juurikin ilmanvaihdon kautta kylppäriin, aikamoisella volyymilla vieläpä. Ihan kuin olisivat siinä puolen metrin päässä. Kiinnostaa juu tosi paljon kuunnella jonkun random-pariskunnan henkilökohtaisia asioita ja riitelyä..

Vierailija
37/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa ei muuten saa päivisinkään pelata pallopelejä sisällä. Olen joutunut kerran kysymään asiaa isännöitsijältä.

Onko tämä Suomen perustuslaissa?

Vai onkohan taloyhtiöillä sentään omat yhtiökokouksessaan päätetyt säännöt.

Vierailija
38/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä Suomen perustuslaissa?

Vai onkohan taloyhtiöillä sentään omat yhtiökokouksessaan päätetyt säännöt.

No haluaisin nähdä sen taloyhtiön, jossa on sallittua pelata jotain sählyä sisällä. Tajuatko mikä mekkala siitä lähtee?

Vierailija
39/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otan osaa, tuo on oikeasti tosi ärsyttävää kun ventovieraiden kovaääninen kälätys tulee ilmastointikanavan kautta "suoraan iholle". Meillä sama juttu eli yläkerran naapureiden puhe tulee juurikin ilmanvaihdon kautta kylppäriin, aikamoisella volyymilla vieläpä. Ihan kuin olisivat siinä puolen metrin päässä. Kiinnostaa juu tosi paljon kuunnella jonkun random-pariskunnan henkilökohtaisia asioita ja riitelyä..

On joo tosi ärsyttävää kun kälätys ja pelkkä puhe kuuluu mutta ap:lle ja muille jotka ovat joutuneet kärsimään naapureiden tömistelystä, puheesta, musiikin soitosta päivisin olkaa nyt vaan tyytyväisiä että ette sentään yöunia ole joutuneet karsimaan naapureiden metelöinnin takia. Ajatelkaa kun sitä musiikin soittoa kovalla ja kovaäänistä puhumista tapahtuu esim. klo 2 tai 3 yöllä. Voi miten sinunkin ap kävisi kun vauvan saatuasi joudut valvomaan esim. kolmeen saakka naapurin takia ja sitten joudutkin jo heräämään kuudelta lapsen takia. Kyllä varmaan hieman harmittaisi parin tunnin yöunet sen takia kun naapurit on päättäneet juhlia ja joudut vähän niin kuin väkisin olemaan juhlissa messissä vaikka et voikaan sitten seuraavana päivänä jäädä sängyn pohjalle makaamaan. Niin, että ap. paljon pahemminkin voisi olla.

Mulla on ollut iso lapsiperhe naapurina ja sitten satunnaista yömekastusta harjoittava naapuri ja kyllä itse valitsisin edelleen tuon kovaäänisen lapsiperheen kun kuitenkin ei yöunia varastaneet kertaakaan. Tietenkin täysin äänettömät naapurit olisi ykkösvaihtoehto. Sinuna menisin kyllä valittamaan jos mekastus on tosi voimakasta tosin vain jos olet varma että et itse ole ikinä häirinnyt mekastksella naapureitasi. Olisi tällöin aika noloa.

Vierailija
40/76 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan siltä, että ap asuu meidän entisessä asunnossa, josta muutettiin pois juuri naapureiden metelöinnin vuoksi. Yläkerran naapurin lapset olivat ihan mahdottomia; huonekalujen paiskomista, lelujen heittelyä, järkyttävää tömistelyä, kiljumista yms. koko ajan. Yritä siinä sitten vaikka viikonloppuna rentoutua kotona, kun naapurista kantautuu tauoton älämölö ja pauke :( Ja miksi lapset eivät ikinä - hyvälläkään säällä - leikkineet ulkona, vaan olivat päivät pitkät sisällä riehumassa pienessä asunnossa. Kävimme myös mainitsemassa tästä metelöinnistä ko. naapurille, mutta hän ei suhtautunut palautteeseemme mitenkään suopeasti, vaan totesi, että hänellä on oikeus möykätä omassa asunnossaan miten haluaa. Seinänaapurista meilläkin kantautui wc:n kautta puhe. Eli jos vaikka aamulla meikkasin kylpyhuoneessa, niin olisin samalla voinut osallistua naapurien aamukeskusteluihin. Toisesta naapurista taas kuului musiikki. Talo oli sellainen 1950-luvulla rakennettu, äänieristys selkeästi ihan olematon. Ei kestetty sitä jatkuvaa melua, joten muutimme (nykyinen asunto on n. 100 vuotta vanhassa rakennuksessa ja täällä ei kuulu naapureista pihaustakaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi