Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton - Elämäsi tarkoitus?

Vierailija
30.10.2017 |

Kiinnostaisi kuulla perhe-elämän ulkopuolelta, mikä on merkityksellistä elämässäsi. Voit myös ajatella aikaa ennen lapsia.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkityksellisiä asioita itselleni ihmissuhteet, työ ja harrastukset. Elämän tarkoituksesta en osaa mitään yleispätevää sanoa vaan olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen elämällä on oma tarkoituksensa. Oman elämäni tarkoituksesta minulla on joitain teorioita, mutta ne vaihtuvat aina uuden eksistentiaalisen kriisin tullessa eli keskimäärin muutaman vuoden välein.

Vierailija
2/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aika, pienistä asioista nauttiminen (pieni asia on arkinen, helppo toteuttaa ja yleensä halpa).

Uteliaisuuden tyydyttäminen.

AV:lla kirjoittelu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten lapset. Tätinä olo on antanut tarkoituksen!

Vierailija
4/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni tarkoitus on elää se! 

Vierailija
5/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyö ja muiden auttaminen. Yritän tehdä maailmasta paremman paikan.

Vierailija
6/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai perhe-elämän ulkopuolella?

Hullunkurinen kysymys.

Ilmeisesti takana on ajatus, että jälkeläisten tuottaminen on "oikeaa" elämää, ja muu sen korviketta.

En osaa vastata tuollaiseen.

Mutta heitän vastakysymyksen? Onko sinun elämäsi tarkoitus ollut aina elää muiden kautta, jo lapsena, nuorena?

Vierailija
7/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla perhe-elämän ulkopuolelta, mikä on merkityksellistä elämässäsi. Voit myös ajatella aikaa ennen lapsia.

Kanssakäyminen läheisten ihmisten kanssa. Lapsettomat ja lapselliset ovat aivan yhtä merkityksettömiä isossa kuvassa. Meistä suurinta osaa ei muisteta enää 200 vuoden jälkeen joten koittakaahan nauttia elämästänne. :)

Vierailija
8/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä nauttiminen. Ja kun ei ole vastuuta muista kuin itsestä niin silloin se on mitä helpointa toteuttaa.

Vierailija
9/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kasvatan lasta -- itseäni.

Vierailija
10/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton nainen. Elämäni tarkoitus on ainakin osittain työ. Teen sairaanhoitajan työtä ja voisin sanoa rakastavani omaa työtäni. Se antaa minulle aivan valtavasti! Olen ajatellut opiskella myös ensihoitajan pätevyyden tulevaisuudessa. Olen myös ajatellut ryhtyä hoitoalan opettajaksi, mutta toisaalta haluan kyllä ehdottomasti tehdä käytännön työtä. Myös lääkärin ammattia olen miettinyt, mutta toistaiseksi viihdyn nimenomaan sairaanhoitajan työssä.

Lisäksi minulla on ihana puoliso, jonka kanssa yhdessä oltu lähes teini-iästä asti. Edelleen elämä sujuu kuin ruusuilla tanssi, ja ollaan yhtä mieltä vapaaehtoisesta lapsettomuudesta ja aina oltukin. Molemmilla rankat työt, jonka ohella ei perhe-elämää yksinkertaisesti vain jaksaisi enää pyörittää. Matkustelemme paljon ja teemme yhdessä kaikkea mahdollista mukavaa.

Mulla on myös paljon aivan ihania läheisiä, joista huolehdin ja joiden kanssa vietän paljon aika. Tykkään myös hoitaa läheisten eläimiä ja lapsia myöskin. Pidän lapsista, mutta omia en halua.

Tämmösiä ajatuksia. Olen todella tyytyväinen elämääni :)

Vierailija
11/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä itsessään.

Vierailija
12/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin tätä juuri yksi päivä ja mietin miten naurettavaan asiaan lapsien pakollinen pukkaaminen kuuluu. Palstallakin jotkut sanovat, että "onneksi" tein nuorena.

No mikähän ihmeen onni se on, että on saatu pakollinen kuvio pois alta?

Ei se ole mikään pakollinen kuvio. Ja nyt en laita sitä edes sulkuihin, arvon mammat.

Sinkkumies

Vierailija
13/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mitään erityistä tarkoitusta, ihan sama vaikka olisi jäkälä tai jotain. Eli yrittää pysyä hengissä jne. En tiedä, onko lapsellisilla myöskään sen kummempaa tarkoitusta. Ei ihmisillä yleensä mitään erityistä tarkoitusta ole, no joo, ehkä se lisääntyminen, mutta ehkä mun tarkoitus on olla lisääntymättä, niin ei evoluutio kärsi.

Vierailija
14/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus.

Vierailija
15/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... elämä on tuntunut merkitykselliseltä, mutta en tiedä, mikä sen tarkoitus on. Ihmissuhteet, työ, työhön liittyvä opiskelu ja kehittyminen, yhteiskuntaan osallistuminen, harrastukset... Olemassa oleminen on pääasiassa ihan kivaa ja esim. työn kautta siihen saa sisältöä.

Vierailija
16/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ. Ihmisten pelastaminen. Surkeinta tilanteet, joissa mitään ei ole enää tehtävissä.

Vierailija
17/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole mitään erityistä tarkoitusta, ihan sama vaikka olisi jäkälä tai jotain. Eli yrittää pysyä hengissä jne. En tiedä, onko lapsellisilla myöskään sen kummempaa tarkoitusta. Ei ihmisillä yleensä mitään erityistä tarkoitusta ole, no joo, ehkä se lisääntyminen, mutta ehkä mun tarkoitus on olla lisääntymättä, niin ei evoluutio kärsi.

Lapsien teko, humanitaarinen auttaminen, kettujen suojelu. 

Kaikkihan perustuu siihen, että pitää löytää itselleen tarkoitus. Yhtä tyhjiä tarkoitusperiä kaikki.

Sinkkumies

Vierailija
18/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni tarkoitus on elää se! 

Allekirjoitan tämän

Vierailija
19/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni tarkoitus on nautinto, aivan kuten kaikkien muidenkin. Joku saa sen geeniensä jatkamisesta tai hoivaviettinsä toteuttamisesta, minä jostain muusta. Kuten vaikkapa parisuhteesta ja haaveistani, niitä kohti ponnistelusta ja niiden toteutumisesta.

Vierailija
20/69 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, yritys ja elämästä nauttiminen. En voisi kuvitella itseäni äitinä. Aion huolehtia vanhemmistani erityisen hyvin, kun he sitä tarvitsevat. En pidä erityisen paljon lapsista. En ole koskaan nähnyt niitä mitenkään söpöinä tai ihastuttavina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä