Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä miehen energiansäästöä.

Vierailija
30.10.2017 |

Meillä on kylmä. Mä palelen koko ajan vaikka mulla on kalsarit/softshellhousut/merinovillainen toppi/pitkähihainen merinovillainen aluspaita/ fleesehuppari, jalassa ohuet ja paksut villasukat.
Sisälämpötila on noin 18-19 astetta, vanha talo joten pieni veto ehkä lisää kylmyyden tunnetta.
Sauna/suihku uudessa ulkorakennuksessa joka on tiivis mutta lämpötila säädetty niin että laattalattia on kylmä ja sisälämpötila noin 22. Mä en tarkene käydä suihkussa ellen lämmitä saunaa.
Mä olen ihan totaalisen kyllästynyt palelemaan, tää kylmyys vaikuttaa mun elämänlaatuuni niin paljon että välillä ihan vakavissani mietin että tämä on riittävä peruste avioerolle.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peiton alla vieressä olisi lämmin paikka - ei tarttis palella ja muutenkaan nuukailla. Tosin siitä viereltä pitäis eka potkaista yksi, joka on jo pidemmän aikaa jäätänyt tunnelmaa hyiseksi koko kämpässä.

Vierailija
62/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maa on kalsea ja pimeä.
Miehet täällä ei puhu eikä kuuntele.

Suomea ei olis koskaan pitänyt asuttaa.

Höpö höpö täältä ainakin löytyy keskusteleva,kuunteleva ja toiseen huomioon ottava. Hitto pidetäänkö mua sitten jotenkin outona kun teen jokaikinen arki ilta vaimolleni seuraavaksi päiväksi eväät töihin ( eilenki paistoin hänelle itsetehtyä pyttipannua) keitän meille joka aamu kahvit, teen aamupalat molemmille, kuuntelen päivän kuulumiset ja keskustelen miten molempien päivä on mennyt kun nähdään iltapäivällä kotona. Vaimo voi herättää vaikka keskellä yötä jos on joku huoli tai murhe joka painaa pahasti mieltä (ei ole kertaakaan herättänyt vielä), Puhun omista tunteista jos on jotain puhuttavaa ja puhun myös suoraan niistä ja haluan että vaimokin tekee niin ja hän tekeekin niin.

Uskokaa tai älkää mutta vaimoni ei tarvitse tehdä täällä kotonamme oikeastaan mitään muuta kuin tiskata eikä aina edes sitäkään. Eli siis kyllä pesen lattiat,pyyhin pölyjä,pesen pyykit jne jne. Ei minua ei käsketä tai todellakaan vaadita tekemään yhtään mitään noista asioista vaan teen ne puhtaasti omasta halusta. Ihan vapaasti mua saa haukkua vaikka neidiksi tai vastaavaksi ei nappaa mua. :) Oli vaan pakko selventää ettei todellakaan kaikki miehet ole tuollaisia kuin tuossa lihavoidussa tekstissä on ja mitä täältäkin välillä saa lukea.

T: 33v mies joka on todella onnellisesti naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mene töihin, jotta voit maksaa sähköt.

2. Opettele säätämään niitä lämpötiloja itse.

1. Käyn töissä eikä meillä lämmitetä sähköllä.

2. Osaan säätää mutta mitä hyötyä niitä on veivata eestaas. Minä nostan ja mies käy laskemassa.

- katsokaa yhdessä Mielensä pahoittaja, kuinka kävi äijälle kun veivas lämpötilat alas

Vierailija
64/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kylmä. Mä palelen koko ajan vaikka mulla on kalsarit/softshellhousut/merinovillainen toppi/pitkähihainen merinovillainen aluspaita/ fleesehuppari, jalassa ohuet ja paksut villasukat.

Sisälämpötila on noin 18-19 astetta, vanha talo joten pieni veto ehkä lisää kylmyyden tunnetta.

Sauna/suihku uudessa ulkorakennuksessa joka on tiivis mutta lämpötila säädetty niin että laattalattia on kylmä ja sisälämpötila noin 22. Mä en tarkene käydä suihkussa ellen lämmitä saunaa.

Mä olen ihan totaalisen kyllästynyt palelemaan, tää kylmyys vaikuttaa mun elämänlaatuuni niin paljon että välillä ihan vakavissani mietin että tämä on riittävä peruste avioerolle.

Meillä on lämpötila siinä 18 asteessa. Makuuhuoneissa 17 astetta. Kylpyhuone on 19 astetta. Meillä lapset on kuumaverisiä, nukkuvat lyhkäsissä pyjamissa ym. Joka ilta ollaan laitettu ikkuna auki isomman lapsen huoneesta, koska hällä on kuuma :D Minä taas olen vilukissa, mutta laitan vaan villasukat jalkaan normivaatetuksen lisäksi. Kaverit pitää sisällä "helle"lämpöjä, että kulkevat sisällä shortseissa ja t-paidoissa ympäri vuoden. Se on shokki kummallekin perheelle käydessämme vierailulla toistemme luona. Me hikoillaan heillä ja he värisevät meillä. Minä taas ottaisin eron ukosta, jos nyt alettas laittaa lämpöjä yli 20 asteeseen koko talossa :D

Vierailija
65/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Gambiaan siellä on lämmintä ja isoja moloja! Sika saa jäädä yksi kylmään koppiinsa.

Vierailija
66/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Mene töihin, jotta voit maksaa sähköt.

2. Opettele säätämään niitä lämpötiloja itse.

1. Käyn töissä eikä meillä lämmitetä sähköllä.

2. Osaan säätää mutta mitä hyötyä niitä on veivata eestaas. Minä nostan ja mies käy laskemassa.

Kiitos imbesillistä vastauksestasi!

1 puita pesään

2 loppuu se säätäminen

3 lopeta vittuilu jos ei vastaukset miellytä

En ole ap mutta sinähän se vittuilet..! Pöljä.

Vierailija
67/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sisälämpötila lienee aivan normaali keskieuroopassa. On se elämä suomessa niin hankalaa. Netissä valitetaan ja ero on ratkaisu milloin mihinkin "ongelmaan". Ap voi myös laskea mitä lämpötiöan nostaminen maksaa vuositasolla, ja keskustella miehensä kanssa millä tämä katetaan. Voi myös tarjoutua hoitamaan sen talon lämmityksen puut ym. Myös kompromissi 19-20 astetta voisi toimia. Kehottaisin selvittelemään ne muut ongelmat niin vois lämpötila nousta siinä sivussa.

Vierailija
68/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Olen kokenut samaa...vaikka olen mies. Meillä minä säädin ylös ja toinen alas... Energian säästäminen tuntuu tyydyttävän toisia ihan valtavasti - selityksiä riittää aina hiilijalanjäljestä rahapulaan. Tarvitsen itse pesutiloihin n. 24C ja sisälle n. 22C lämmintä.

Ehdotan että kerrot avoimesti kärsiväsi kylmästä ja ehdotat termostaattien säätöä tai energian kulutuksen lisäämistä tasolle, jossa viihdyt. Kohtuullista kai on, että pidät villasukkia talvella jos vedon tunnetta on. ?

Jos et saa tai voi lämpimässä asua ja viihtyä on kai kyse muustakin ehdottomuudesta parisuhteessa ? Toisen unen puutteesta piittaamattomuus, epämielyttävät olosuhteet ja puutteessa elämisen periaate ovat minusta - pysyvänä ilmiönä parisuhteen vaarantajia.

Vierailija
69/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lämpötila siinä 18 asteessa. Makuuhuoneissa 17 astetta. Kylpyhuone on 19 astetta. Meillä lapset on kuumaverisiä, nukkuvat lyhkäsissä pyjamissa ym. Joka ilta ollaan laitettu ikkuna auki isomman lapsen huoneesta, koska hällä on kuuma :D Minä taas olen vilukissa, mutta laitan vaan villasukat jalkaan normivaatetuksen lisäksi. Kaverit pitää sisällä "helle"lämpöjä, että kulkevat sisällä shortseissa ja t-paidoissa ympäri vuoden. Se on shokki kummallekin perheelle käydessämme vierailulla toistemme luona. Me hikoillaan heillä ja he värisevät meillä. Minä taas ottaisin eron ukosta, jos nyt alettas laittaa lämpöjä yli 20 asteeseen koko talossa :D

Minä nukun huonosti lämpimässä ja muutenkaan en pidä liian lämpimästä sisällä. Minulle mieluisin sisälämpötila on 20 astetta, pärjään myös 19 asteessa. Kylpyhuoneessa on 21.5, makuuhuoneessa 17 tai välillä allekin, koska pidän ikkunaa auki. Miehen mielestä 20 astetta on niin kylmä ettei voi asua kanssani. Kärsin, jos joudun huoneeseen jossa 24 astetta. Päätäni alkaa särkeä ja tunnen olevani kuin nestevajauksessa. En ymmärrä, miksi ja miten kukaan haluaa tai pystyy elämään 23-25 asteisessa huoneessa. Kärsimystä. Myöskään suositeltu huonelämpö ei todellakaan ole 24 astetta.

Minä ap:nä ehdottaisin lämpötilan nostoa 20 asteeseen ja pitäisin vaatteet päällä.

Vierailija
70/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kompromissi on 24 astetta, vaikka itselleni sopisi parhaiten 26. Sähköä tulee seinästä ja rahaa säästyy kun ei tarvitse lämmitellä luitaan Thaimaassa tms.

Vierailija
71/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli opiskeluaikoina kämpän lämpötila 18astetta ja todella vetoisat lattiat, yllättävän nopeasti siihen tottui...

Syy tähän oli sähkölämmitys ja boileri, joiden vuoksi sähkölaskut saattoi olla talvella satasenkin kuussa pienessä kaksiossa. Yritin pitää sähkölaskut edes jotenkin kurissa. En kyllä ymmärrä tuollaista säästämistä jos ei ole sähkölämmitystä, makuuhuoneessa on hyvä olla pari astetta viileämpää toki.

Vierailija
72/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole suihkutilassa kuin pieni jostain 60 luvulta peräisin oleva aataminaikanen sähköpatteri. Ei lämmitä ollenkaan, suihkutila on niin iso ja patteri hiton pieni. Suihkussa on aina s...atanan kylmä käydä. Melkeimpä järkevintä aina läimäyttää sauna ja saunoa hetken ja sitten suihkuun.

Varaava takka on mutta siinäkin jotain häikkää, kun ollaan lämmitetty ihan kuumaksi, niin lämpö kestää just sen vuorokauden vaikka ulkona tyyliin 0 astetta tai jotain muutama miinusastetta. Voin vaan kuvitella minkälaista h...elvettiä on esim -20 asteen pakkasella !! Ikkunat uudet, ulko-ovi uusi ja tiivis, väliovikin on.. Mutta vanha talo tääkin, jostain se lämpö katoaa.

Ois ihanaa jos ois varaa muuttaa johonkin uuteen taloon, jossa ois vaikka maalämpö :( Ollaan aina asuttu miehen kanssa tälläsissä murjuissa, mutta kun ei ole varaa muuhunkaan. Sitten täytyy vaan kestää kylmyyttä. Ollaan siis vuokralla.

Vierailija
73/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko miehesi joulun jälkeiseen elämään?

Vierailija
74/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei luultavasti osaa eläytyä kokemukseesi, koska naiset ihan oikeasti palelevat herkemmin kuin miehet. Jos miehesi sattuu olemaan sitä sorttia, joka uskoo kun eteen lyödään tutkimus, niin näytä hänelle nämä:

Boris Kingmaand Wouter van Marken Lichtenbelt: Energy consumption in buildings and female thermal demand. Nature, 3. August 2015 | DOI: 10.1038/NCLIMATE2741

Paul J. Arciero, Michael I. Goran, and Eric T. Poehlman: Resting metabolic rate is lower in women than in men. Journal of Applied Physiology, December 1993.

(Suosittelen myös pitkällistä keskustelua siitä, millä perustein yhteisen kodin lämpötilan kaltaisista asioista teillä päätetään.)

"Resting metabolic rate is lower in women than in men". Tuo itseasiassa vastaa ikiaikaiseen kysymykseen miksi naiset plösähtävät vanhetessaan miehiä herkemmin. Tuo ei kerro sitä miksi lämpötila pitäisi säätää sen palelevan mukaan, jos siitä tulee toiselle epämukavan kuuma.

Vierailija
75/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin ap:n kehonlämpöä siksi, että kun omani on noin 35,2-35,4, olen aivan syväjäässä, mikäli asunnossa alle 22 tai vetää.

Alhainen lämpöni johtuu pitkittyneen stressin tuhoista kehossa ja ap:lle stressiä voisi aiheuttaa asuminen ahdistavan ääliön kanssa.

Vierailija
76/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt löytänyt tietoa että millä ap oikein lämmittää? (Puu oli vain lisälämpöä?)

Vierailija
77/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kerrostalossakin jossa olen asunut niin lämpötila on ollut 16 -19. Nykyään asunnossani on 21. Parasta on katsoa leffaa sohvalla villasukat jalassa, mutta nyt tulee liian kuuma :)

Vierailija
78/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on miettinyt mitä tarkoittaa Cuckold, niin alla on oikein hyvä esimerkki siitä. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa on kalsea ja pimeä.
Miehet täällä ei puhu eikä kuuntele.

Suomea ei olis koskaan pitänyt asuttaa.

Höpö höpö täältä ainakin löytyy keskusteleva,kuunteleva ja toiseen huomioon ottava. Hitto pidetäänkö mua sitten jotenkin outona kun teen jokaikinen arki ilta vaimolleni seuraavaksi päiväksi eväät töihin ( eilenki paistoin hänelle itsetehtyä pyttipannua) keitän meille joka aamu kahvit, teen aamupalat molemmille, kuuntelen päivän kuulumiset ja keskustelen miten molempien päivä on mennyt kun nähdään iltapäivällä kotona. Vaimo voi herättää vaikka keskellä yötä jos on joku huoli tai murhe joka painaa pahasti mieltä (ei ole kertaakaan herättänyt vielä), Puhun omista tunteista jos on jotain puhuttavaa ja puhun myös suoraan niistä ja haluan että vaimokin tekee niin ja hän tekeekin niin.

Uskokaa tai älkää mutta vaimoni ei tarvitse tehdä täällä kotonamme oikeastaan mitään muuta kuin tiskata eikä aina edes sitäkään. Eli siis kyllä pesen lattiat,pyyhin pölyjä,pesen pyykit jne jne. Ei minua ei käsketä tai todellakaan vaadita tekemään yhtään mitään noista asioista vaan teen ne puhtaasti omasta halusta. Ihan vapaasti mua saa haukkua vaikka neidiksi tai vastaavaksi ei nappaa mua. :) Oli vaan pakko selventää ettei todellakaan kaikki miehet ole tuollaisia kuin tuossa lihavoidussa tekstissä on ja mitä täältäkin välillä saa lukea.

T: 33v mies joka on todella onnellisesti naimisissa.

Vierailija
79/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla varustuksella palelee 19 asteessa, kannattaa varata mielummin aika kilpirauhaskokeisiin, eikä avioerojuristille. 

"Mä palelen koko ajan vaikka mulla on kalsarit/softshellhousut/merinovillainen toppi/pitkähihainen merinovillainen aluspaita/ fleesehuppari, jalassa ohuet ja paksut villasukat.

Sisälämpötila on noin 18-19 astetta"

Vierailija
80/153 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eipä tuo 19 astetta on mitenkään poikkeavaa, ihan peruslukemat vanhoissa vetoisissa taloissa. Mun mielestä mennään jo toisessa päässä pieleen jos Suomessa talvella ollaan (sisällä) shortseissa ja t-paidassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä