Onko mielestäsi sama asia vaatia, että nainen painaa max 67kg kuin vaatia, että mies on 180+cm pitkä?
Otsikossa kysymys.
Mitä mieltä miehestä joka vaatii, että nainen jonka kanssa alkaa suhteeseen, painaa alle 67kg?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa haluta ja jokainen voi itse valita kumppaninsa.
Itse en alkaisi tuollaisen miehen kanssa mihinkään, vaikka olisin alle 67kg. Kertoo paljon ihmisen arvomaailmasta jos vaa’an perusteella tehdään tälläiset päätökset.
Tai mittanauhan. Oikeastaan vielä enemmän, koska pituus on annettu, siinä missä painoon voi vaikuttaa.
Ei se nyt ehkä sama asia ole, kun painoon voi vaikuttaa mutta pituuteen ei. Ja tuo 67 kg nyt ei mikään älytön "vaatimus" ole edes keskipituutta hieman pidemmiltä naisilta.
Typeriä rajoituksia molemmat. Moni kävelee onnensa ohi jos ei kelpaa 179 cm pitkä mies tai 68 kg painava nainen.
Itse en suostuisi suhteeseen miehen kanssa jolle naisen tietty paino on jotenkin tärkeä. Terveisin itse 50 kg nainen.
Pikapano siis käy myös kriteerit ylittävän/alittavan kanssa, mutta kun se toinen rupeaa vinkumaan jostain seurustelusta niin tyyppi vetää kortit pöytään: ei käy koska olet yli 67 kg/alle 180 cm. Kyllä on tämä nykyajan maailma mennyt kummaksi, onneksi en ole enää nuori 160 cm/54 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea saa haluta ja jokainen voi itse valita kumppaninsa.
Itse en alkaisi tuollaisen miehen kanssa mihinkään, vaikka olisin alle 67kg. Kertoo paljon ihmisen arvomaailmasta jos vaa’an perusteella tehdään tälläiset päätökset.Tai mittanauhan. Oikeastaan vielä enemmän, koska pituus on annettu, siinä missä painoon voi vaikuttaa.
Ja miksi sellaiset ominaisuudet, joihin itse ei voi vaikuttaa, eivät saisi vaikuttaa puolison valintaan? Minulle oli tärkeää, että puolisoni on hyvin älykäs. Ei siihenkään voi kovin paljoa vaikuttaa, ja kuitenkin se oli minulle ehdoton vaatimus. Jos jollekin on pituus, mitä se muille kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ehkä sama asia ole, kun painoon voi vaikuttaa mutta pituuteen ei. Ja tuo 67 kg nyt ei mikään älytön "vaatimus" ole edes keskipituutta hieman pidemmiltä naisilta.
Mutta sehän tuosta tekee niin älyttömän. Lyhyt nainen saa olla vaikka lihava. Miksi ylipäätään asettaa tämän rajan? Miksi pitkän pitää olla hoikka, ja lyhyt saa olla lihava?
Ei ole sama asia. Sama asia olisi mieheltä vaatia tietyn pituista naista, tai naiselta tietyn painoista miestä. Kyllä ne ihanteet toimii toiseenkin suuntaan.
Huh! Aamupaino 66,7 kg iltapaino 67,0. Eli just rajoissa. Kelpaankohan? Ikää tosin on jo miltei 70v.
Aika ronskin painoinenhan tuo jo on naiseksi. Mutta eivät tosiaan ole sama asia. Painoa voi ihan oikeasti pudottaa, vaikka suomalaiset naiset eivät sitä uskokaan, kun taas pituutta ei saa muuten kuin koroilla.
Vierailija kirjoitti:
Aika ronskin painoinenhan tuo jo on naiseksi. Mutta eivät tosiaan ole sama asia. Painoa voi ihan oikeasti pudottaa, vaikka suomalaiset naiset eivät sitä uskokaan, kun taas pituutta ei saa muuten kuin koroilla.
Huvittavaa on kun 80+ kg suomimamma suurinpiirtein halveksi miestä joka on keskimääräistä miestä lyhyempi :D
Aika raadollista vaatia jotain senttimäärää tai kilomäärää. Kuin lihatiskillä asioidessa. Mutta en minä tuomitse. Huomioin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituuteen on aika vaikea vaikuttaa, painon voit itse säädellä.
Niin? Miten se liittyy mihinkään?
No siihen että pituus ei kerro henkilön valinnoista ja tottumuksista mitään, mutta paino kertoo. No, tietty bmi tai rasvaprosentti olisi parempi kuin pelkkä paino, koska painoa tulee pituudestakin.
Ja miten se liittyy mihinkään? Eikö jokaisella ole oikeus omiin valintoihinsa ja tottumuksiinsa? ihan kuten jokaisella on oikeus kiinnostua tai olla kiinnostumatta muista ihmisistä ihan ilman, että olisi tilivelvollinen siitä, mikä kiinnostuksen herätti/ei herättänyt.
Mä pitäisin tuollaista painovaatimusta omituisena juuri siksi, että tuo paino yksinään ei kerro naisesta vielä juuri muuta kuin sen että hän painaa max 67 kg. Tuo paino ei kerro mitään elintavoista, harrastuksista, ruumiinrakenteesta tms, joten siksi se tuntuisi kummalliselta vaatimukselta. Ymmärtäisin paremmin enemmän ulkonäköä määrittelevät vaatimukset, kuten vaikka normaalipainoisuus, pituus tms. Pelkkä paino kiloina ei kerro vielä mitään. Tuon painoinen nainen voi olla lyhyt ja pönäkkä sohvaperuna tai pitkä ja urheilullinen ikiliikkuja ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta jokaisella on toki oikeus vaatia mitä haluaa, ei minun tarvitse muiden ihmisten vaatimuksia ymmärtääkään. Pidän minä henkilökohtaisesti kovin tiukkoja pituusvaatimuksiakin turhina, koska en itse juuri merkityksettömämpää seikkaa kumppaninvalintaa ajatellen voi keksiä kuin pituus. Vaikka itselleni pituudella ei väliä olekaan, ymmärrän kyllä sen, että nainen haluaa vaikka itseään pidemmän miehen. Sitten taas tarkat senttirajat tuntuvat sikäli tyhmiltä, että muuttuuko mies nyt muka oikeasti oleellisesti huonommaksi, jos onkin sentin tai kaksi lyhyempi kuin se maaginen 180 cm?
Tsihih, aina kun mä olen kommentoinut, että haluan miehen olevan vähintään yhtä pitkä kuin minä, niin olen saanut paskaa niskaan. Ei ainuttakaan kommenttia siitä, miten jokainen voi haluta mitä tahtoo, vaan että se on yksinomaan väärin :D Naisena minulla ei saa olla mitään vaatimuksia, mutta miehet saa toivoa naiselleen nättiä hymyä ja pitkiä hiuksia ja milloin mitäkin ihan hyvällä omalla tunnolla.
Vela - 72 kirjoitti:
Mä pitäisin tuollaista painovaatimusta omituisena juuri siksi, että tuo paino yksinään ei kerro naisesta vielä juuri muuta kuin sen että hän painaa max 67 kg. Tuo paino ei kerro mitään elintavoista, harrastuksista, ruumiinrakenteesta tms, joten siksi se tuntuisi kummalliselta vaatimukselta. Ymmärtäisin paremmin enemmän ulkonäköä määrittelevät vaatimukset, kuten vaikka normaalipainoisuus, pituus tms. Pelkkä paino kiloina ei kerro vielä mitään. Tuon painoinen nainen voi olla lyhyt ja pönäkkä sohvaperuna tai pitkä ja urheilullinen ikiliikkuja ja kaikkea siltä väliltä.
Mutta jokaisella on toki oikeus vaatia mitä haluaa, ei minun tarvitse muiden ihmisten vaatimuksia ymmärtääkään. Pidän minä henkilökohtaisesti kovin tiukkoja pituusvaatimuksiakin turhina, koska en itse juuri merkityksettömämpää seikkaa kumppaninvalintaa ajatellen voi keksiä kuin pituus. Vaikka itselleni pituudella ei väliä olekaan, ymmärrän kyllä sen, että nainen haluaa vaikka itseään pidemmän miehen. Sitten taas tarkat senttirajat tuntuvat sikäli tyhmiltä, että muuttuuko mies nyt muka oikeasti oleellisesti huonommaksi, jos onkin sentin tai kaksi lyhyempi kuin se maaginen 180 cm?
Pelkkä paino kertoo juuri sen verran kuin pelkkä pituus sillä erotuksella, että omalla ruokailullaan voi vaikuttaa painoonsa mutta ei pituuteensa. On siis vähintäänkin epärehellistä lässyttää, että pelkkä paino ei kertoisi mitään.
Lyhyellä on lyhyen geenit tai kehnot vanhemmat eli huono suku. Lihava ainoastaan syö liikaa, vaikkakin tulee muistaa, että myös elintavat periytyvät. Perinnöllisyysmielessä pituuden katsominen kannattaa enemmän.
Jos menet naimisiin pitkän kanssa, se on pitkä myös kymmenen vuoden päästä. Paino puolestaan vaihtelee. On todennäköistä, että hoikka ei ole hoikka enää kymmenen vuoden päästä. Yli puolet miehistä on ylipainoisia. Ominaisuuksien säilymisen kannalta pituuden katsominen on kannattavampaa.
Painoonsa voi vaikuttaa. Huomaa kuitenkin, että puolisonsa painoon ei voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tsihih, aina kun mä olen kommentoinut, että haluan miehen olevan vähintään yhtä pitkä kuin minä, niin olen saanut paskaa niskaan. Ei ainuttakaan kommenttia siitä, miten jokainen voi haluta mitä tahtoo, vaan että se on yksinomaan väärin :D Naisena minulla ei saa olla mitään vaatimuksia, mutta miehet saa toivoa naiselleen nättiä hymyä ja pitkiä hiuksia ja milloin mitäkin ihan hyvällä omalla tunnolla.
Itse asiassa miehet saavat paljon pahempaa kuittia, jos haluavat naisen olevan lyhyempi
Mikä hobitti tuli tännekin vihaanssa purkamaan?
Ei tietenkään ole sama asia. Jos mies kelpuuttaa minut 67 kiloisena, mutta kymmenen vuoden päästä lihon, katkeaako suhde tämän takia. En kyllä alkaisi tuollaiseen suhteeseen, jossa pitää pelätä eroa tuollaisesta syystä. Haluan miehen, joka haluaa olla kanssani myös kymmenen vuoden päästä.
Ei ole. Ja perustelut:
1. painoa voi pudottaa, pituutta ei saa lisää
2. paino liittyy terveyteen ja elämäntapoihin, pituus ei
= pituus on huomattavasti pinnallisempi vaatimus kuin paino.
Onneksi naiset ovat vähemmän pinnallisempia kuin miehet, eivätkä siksi katso pituutta vaan pelkästään luonnetta.