Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu omistaa Moccamaster?

Vierailija
30.10.2017 |

Ei ole koskaan ollut varaa. Nyt olen säästämässä jo toista vuotta moccamasteriin. Ehkä jouluna riittää rahat viimestään.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartoos. Kun keität kahvia Moccamasterilla, otat irti kannen vesisäiliön päältä, suodattimen kannen, suodattimen, pannun kannen ja pannun. Lisäksi se putkilo vesisäiliöstä suodattimeen kääntyy. Montako kättä sinulla on?

Minulla on vanha Braunin keitin. Vesisäiliön kansi ja suodatin ovat saranoidut. Pannun kannen heitin helvettiin jo anno dazumal. Kaksi kättä riittää keittämiseen hyvin. Eivät ole kädet täynnä muovirojua, kun keittää kahvia. Eikä maussa todellakaan ole mitään vikaa tai eroa minkään Mokamestarin kahviin nähden. Ja mitä tulee laatuun, niin tuo kyseinen keitin on ollut käytössä 80-luvun lopulta. Isäni luona on sinä aikana mennyt elektroniikkakeräykseen useampi Moccamaster.

Moccamaster on hyvin lanseerattu mielikuva, joka vaikuttaa kuluttajien makuaistimuksiin. Ei sen enempää.

Täh? Itse irrotan vesisäiliön kannen ja suodattimen kannen. Ovat helppo pestäkin kun ovat irrallisia.

Vierailija
42/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän eniten mokkamasterilla keitetystä ripulista, jonka maku saa sydämen sykkimään ja makuhermot tanssimaan. Siis ehdottomasti paras ja laadukkain keitin... en vain enää jio kahvia :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartoos. Kun keität kahvia Moccamasterilla, otat irti kannen vesisäiliön päältä, suodattimen kannen, suodattimen, pannun kannen ja pannun. Lisäksi se putkilo vesisäiliöstä suodattimeen kääntyy. Montako kättä sinulla on?

Minulla on vanha Braunin keitin. Vesisäiliön kansi ja suodatin ovat saranoidut. Pannun kannen heitin helvettiin jo anno dazumal. Kaksi kättä riittää keittämiseen hyvin. Eivät ole kädet täynnä muovirojua, kun keittää kahvia. Eikä maussa todellakaan ole mitään vikaa tai eroa minkään Mokamestarin kahviin nähden. Ja mitä tulee laatuun, niin tuo kyseinen keitin on ollut käytössä 80-luvun lopulta. Isäni luona on sinä aikana mennyt elektroniikkakeräykseen useampi Moccamaster.

Moccamaster on hyvin lanseerattu mielikuva, joka vaikuttaa kuluttajien makuaistimuksiin. Ei sen enempää.

Suurin osa suomalaisista ei edes juo kunnollista kahvia van sellaista vaaleaa tiskiveden väristä ja oloista mukakahvia. Mokamestari sopii sen keittelyyn mainiosti.

Et ole tainnut maistaa mokkamaster kahvia. Sillä saa suomen kansalliskahvin.

Tietenkin olen maistanut, miten muuten tietäisin sen keittävän sellaista mukakahvia?

Vierailija
44/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on hyvä, EU p*****stä. Jonkin direktiivin takia sumpinkeittimet on vaan max. 45 min päällä ennenkuin kytkeytyvät pois.

Vierailija
45/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, meillä on Bezzera. Suodatinkahvin juominen sattuu sieluun.

Vierailija
46/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai säästät sitä satasta moccamasteriin? Aika tiukalla olet.

Vierailija
47/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt sillä mitään ja lahjoitin tyttären perheelle. Itse keitän vähän kahvia niin tavallinen keitin käy hyvin.

Vierailija
48/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelimessa taustakuvana mun ihanan punaisen moccamasterin kuva. Ettei tuu kova ikävä 😃

Kiitos vinkistä! Mä otan heti kans kuvan. Mun oma punainen muru!

Vierailija
49/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on monille statussymboli.

Anteeksi maalaisuuteni, mutta missä piireissä alle 1000€ maksava kahvinkeitin on statussymboli?

Vierailija
50/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen iloinen kahvinkeittimestä, jonka ostimme yli 10 vuotta sitten.

https://www.moccamaster.com/media/history/Moccamaster_CD_timeline.jpg

Minäkin oli haaveillut pitkään tuollaisesta keittimestä, mutta siihen ei todellakaan ollut varaa normaalihintaisena. Muistaakseni se maksoi silloin jotain parisataa euroa. Kerran Prisman alelaarissa oli kodinpienkoneita ja päällimmäisenä keikkui unelmani keitin, jonka hinta oli "vain" 70 euroa. Minulle sekin oli ja on edelleen kova hinta. En vieläkään tajua, miksi keitin oli siinä. Hyllyssä oli vastaavia keittimiä normaalihinnalla. Pidin löytöä johdatuksena ja hyvin keitin on hintansa haukkunut ja keittänyt kuumaa kahvia monta kertaa päivässä.

Vierailija
51/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis onhan se ihan ainutlaatuinen tunne. Luulet ollees onnellinen, kunnes saat jouluna paketissa moccamasterin (vaikka käyhän se noinkin että ostaa itse jos ei kukaan rakasta sua). Ja takaisin ei ole enää paluuta. Katsot säälien tavallisesta kahvinkeittimestä sumppinsa lipittäviä työkavereita ym., kun ne luulee tietävänsä mitä tosi onni on (tai etsii sitä ihan vikapaikoista, kuten perheen perustamisesta, puolison löytämisestä, hengellisyydestä, uralla etenemisestä jne.). Me "moccamaisterit" tunnistetaan intuitiivisesti toisemme marketeissa ja kuntosaleilla, kadun vilinässä ja kirjastossa. Se on siitä kunnon kahveen nauttimisesta syntyvä aura, joka meitä ympäröi ja jonka vain tionen moccamaisteri voi tunnustaa. Tervetuloa joukkoomme, toveri.

Vierailija
52/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut varaa. Nyt olen säästämässä jo toista vuotta moccamasteriin. Ehkä jouluna riittää rahat viimestään.

Katso ap kahvinkeitinarvosteluja netistä hakusanoiksi vaikka "kahvinkeitin testi moccamaster".

Yhden sellaisen luin itse, varteenotettava lehti ja testi. Tähän hätään en linkkiä ehdi etsii. Moccamaster ei todellakaan voittanut, vaan voittaja oli 20-30€ arvoinen keitin. Moccamaster on siis myytti lähinnä olematta parasta keittävä.

Moccamasterin hinta tulee siis ainoastaan siitä, että se on käsin koottu, taitaa olla vieläpä Hollannissa, kalliissa maassa. Mutta kahvin makua se ei paranna yhtään sen enempää, kuin muutkaan.

Kyseessä on monille statussymboli.

Kyseessä oli ehkä Kuluttaja-lehden testi, jossa mainitsemasi kahvinkeitin oli "hyvä ostos", muttei voittaja. Vastikään tuota hyvää ostosta sai eräästä kiistanalaisesta kaupasta "röh-röh- päiviltä" valkoisena kolmella kympillä. Ajattelin, että jos meidän yli 10 vuotta vanha Moccamaster laukeaa, ostan tilalle tuon testissä hyvin pärjänneen hyvän ostoksen, mutta mustana. En voi maksaa kahvinkeittimestä lähes sataa euroa.

Vierailija
53/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tuota Moccamasterin suosiota. Helkutin kallis keitin, vaikka ei ole mikään erikoinen. Se ihan perusmalli vielä toimii, mutta ne uudet versiot ovat täysin susia. No jos haluaa hassata rahaa turhaan, niin mikäs siinä.

Vierailija
54/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaja -lehden testissä Moccamaster ei ollut mitenkään paras.

Moccamaster on semmoinen mukahieno brassailuväline, joka ostetaan AMK-perheisiin just ennen kylpypaljua. 

Vierailija
55/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista vaania alennusmyynnissä olevia keittimiä joulun alla tai heti sen jälkeen! Ei kannata ostaa normaalihintaista keitintä.

Vierailija
56/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Braun, joka tekee kahvin suoraan teräksiseen termoskannuun. Voin suositella jos tykkää ottaa pannun mukaan esim. terassille tms. kahvittelemaan  mennessä.

Vierailija
57/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorit ovat väärällään erityisesti niitä pingviinin näköisiä kahvikoneita, mutten ole nähnyt niillä ainuttakaan Moccamasteria.

Vierailija
58/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että Moccamasteriin saa ostettua erillisiä lisäosia. Esim. Minulla on turbo v2 suodatin ja 2l custom kahvipannu.

Verkkokaupan lisäksi ainakin Prismoissa ja Minimani-myymälöissä on Moccamasterin osia. Ekana saattaa haljeta se suodattimen irtokansi.

Vierailija
59/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 20euron "mokkamaisteri"  prismasta ja plöräyttää niin hyvät sumpit että alta pois.

Vierailija
60/62 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 20euron "mokkamaisteri"  prismasta ja plöräyttää niin hyvät sumpit että alta pois.

Aivan, tärkeintä on, että itse on kahvinkeittimeensä/kahviinsa tyytyväinen, olivat ne mitä merkkiä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi