Miltä tuntuu omistaa Moccamaster?
Ei ole koskaan ollut varaa. Nyt olen säästämässä jo toista vuotta moccamasteriin. Ehkä jouluna riittää rahat viimestään.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että Moccamasteriin saa ostettua erillisiä lisäosia. Esim. Minulla on turbo v2 suodatin ja 2l custom kahvipannu.
Mikä näistä:
https://www.google.fi/search?q=turbo+v2+suodatin+moccamaster&tbm=isch&t… ?
Ei ollut mikään noista malleista. Se oli custom malli, sain lahjaksi. Akku tuli kaupan päälle.
Moccamaster on vitun hyvä keitin. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että Moccamasteriin saa ostettua erillisiä lisäosia. Esim. Minulla on turbo v2 suodatin ja 2l custom kahvipannu.
Mikä näistä:
https://www.google.fi/search?q=turbo+v2+suodatin+moccamaster&tbm=isch&t… ?
Voi jukoliste. Et kai ihan tosissas ottanut?
Miltä TUNTUU??? Ei kuule tunnu miltään.
Uusissa perus moccamastereissa ei enää nykyään ole sitä toista katkaisijaa, jolla lämpölevyn saisi kuumemmaksi pieniä kuppimääriä keitettäessä. Ainostaan niissä designvärimalleissa se on jäljellä. EU:n paloturvamääritysten myötä laite sammuu automaattisesti 40 minuutin kuluttua päällelaitosta. No, toki kahvi kuuluukin juoda pian valutuksen jälkeen heti makujen tasaannuttua.
Suodatinkahviholistien mukaan saksalainen tuotemerkki Melitta on vienyt moccamasterin tittelin ja joissakin sen malleissa on myös katkaisin, jolla voi jatkaa tuota päälläoloaikaa määräajan. Moccamasteri itsellänikin on, muttei se liene enää maineensa veroinen.
Vierailija kirjoitti:
Romukaapissa pölyä keräämässä. Espressokoneella saa maukkaampaa ja voi keittää vain normaalisti tarvitut 1-2 kuppia.
nyt puhutaan kahvista ei espressosta
:D hajosin tolle googlen kuvahaulle!
Tuotesuunnittelijoille pari hyvää vinkkiä: voiko kansien nostelun ja takaisin asettelun korvata saranoinnilla? Tai vähintäänkin kansien otereunat leveämmiksi ja karheutetuiksi, samoin irto-osien leveydet tulisi sovittaa käden sekä sormien anatomian rajoihin. Kuppiasteikko myös selvemmäksi.
Hyi karstakatriinalle! kirjoitti:
Ja hah. Mm on ihmisten mielissä jotain Ihan Ihmeellistä. Minulla oli ja pois Suomesta muuttaessani tyhmä raahasin sen mukanani. Kun maistoin uuden kotimaan ihania kahveja, ei kurakatriina enää maistunut. Annoin koneen pois ja nyt on ties kuinka mones DolceGusto kotona käytössä.
Eivätkö ne kestä, vai miksi ties kuinka mones? Vanhempieni Moccamaster on 80-luvulta. Omani 2000-luvun alusta.
Vartoos. Kun keität kahvia Moccamasterilla, otat irti kannen vesisäiliön päältä, suodattimen kannen, suodattimen, pannun kannen ja pannun. Lisäksi se putkilo vesisäiliöstä suodattimeen kääntyy. Montako kättä sinulla on?
Minulla on vanha Braunin keitin. Vesisäiliön kansi ja suodatin ovat saranoidut. Pannun kannen heitin helvettiin jo anno dazumal. Kaksi kättä riittää keittämiseen hyvin. Eivät ole kädet täynnä muovirojua, kun keittää kahvia. Eikä maussa todellakaan ole mitään vikaa tai eroa minkään Mokamestarin kahviin nähden. Ja mitä tulee laatuun, niin tuo kyseinen keitin on ollut käytössä 80-luvun lopulta. Isäni luona on sinä aikana mennyt elektroniikkakeräykseen useampi Moccamaster.
Moccamaster on hyvin lanseerattu mielikuva, joka vaikuttaa kuluttajien makuaistimuksiin. Ei sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romukaapissa pölyä keräämässä. Espressokoneella saa maukkaampaa ja voi keittää vain normaalisti tarvitut 1-2 kuppia.
nyt puhutaan kahvista ei espressosta
Kunnolliseen latteen tulee espresso eikä mitään vaaleaa lirua esim Juhlamoukasta.
Töissäni oli ennen p*aska OBH nordica kahvinkeitin, mutta nykyään töissäni on moccamaster. Nyt on jotain motivaatiota toimistoarkeen ja työilmapiirikin on parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan ollut varaa. Nyt olen säästämässä jo toista vuotta moccamasteriin. Ehkä jouluna riittää rahat viimestään.
Katso ap kahvinkeitinarvosteluja netistä hakusanoiksi vaikka "kahvinkeitin testi moccamaster".
Yhden sellaisen luin itse, varteenotettava lehti ja testi. Tähän hätään en linkkiä ehdi etsii. Moccamaster ei todellakaan voittanut, vaan voittaja oli 20-30€ arvoinen keitin. Moccamaster on siis myytti lähinnä olematta parasta keittävä.
Moccamasterin hinta tulee siis ainoastaan siitä, että se on käsin koottu, taitaa olla vieläpä Hollannissa, kalliissa maassa. Mutta kahvin makua se ei paranna yhtään sen enempää, kuin muutkaan.
Kyseessä on monille statussymboli.
Vierailija kirjoitti:
Vartoos. Kun keität kahvia Moccamasterilla, otat irti kannen vesisäiliön päältä, suodattimen kannen, suodattimen, pannun kannen ja pannun. Lisäksi se putkilo vesisäiliöstä suodattimeen kääntyy. Montako kättä sinulla on?
Minulla on vanha Braunin keitin. Vesisäiliön kansi ja suodatin ovat saranoidut. Pannun kannen heitin helvettiin jo anno dazumal. Kaksi kättä riittää keittämiseen hyvin. Eivät ole kädet täynnä muovirojua, kun keittää kahvia. Eikä maussa todellakaan ole mitään vikaa tai eroa minkään Mokamestarin kahviin nähden. Ja mitä tulee laatuun, niin tuo kyseinen keitin on ollut käytössä 80-luvun lopulta. Isäni luona on sinä aikana mennyt elektroniikkakeräykseen useampi Moccamaster.
Moccamaster on hyvin lanseerattu mielikuva, joka vaikuttaa kuluttajien makuaistimuksiin. Ei sen enempää.
Kannet pöydälle, suodatin mukaan tiskipöydälle, vettä puhtaaseen kannuun - purut suodattimeen ja viedään paikalleen. Napsautus päälle. Kannet paikoilleen. Kääntyvään vesiputkeen ei kosketa. Kun kahvi loppuu, pannun ja pannun kannen huuhtelu ja kun tiskipöydällä valuneet kuivaksi laitan paikalleen.
Kerran viikossa rojut tiskikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei edes juo kunnollista kahvia van sellaista vaaleaa tiskiveden väristä ja oloista mukakahvia. Mokamestari sopii sen keittelyyn mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista ei edes juo kunnollista kahvia van sellaista vaaleaa tiskiveden väristä ja oloista mukakahvia. Mokamestari sopii sen keittelyyn mainiosti.
Et ole tainnut maistaa mokkamaster kahvia. Sillä saa suomen kansalliskahvin.
Mulla on puhelimessa taustakuvana mun ihanan punaisen moccamasterin kuva. Ettei tuu kova ikävä 😃
Pitää vissiin paukutella henkseleitä kun omistaa kaksi. Toinen on 14-vuotias karvalakkiversio (paras) ja toinen pari vuotias puolitoistakertainen keitin, joka kaivetaan kaapista kun tulee vieraita.
No ei tunnu kummoiselta, tuolla se pölyttyy vaatehuoneen nurkassa. Kyllä se hyvää kahvia keitti, mutta nykyinen DeLonghini keittää vielä parempaa.