Olitko häissä 2 lapsesi kanssa lauantaina? Ja ajoitko samalla koiran päälle?
Oletko sinä täällä? Kerro mitä mielessäsi liikkuu ja millainen moraali sinulla on ja opetatko lapsiasi samanlaisiksi?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä velvollisuus sillä naisella olisi ollut pysähtyä? Aika harva pysähtyy motarillakaan, kun supikoirasta tai ketusta yli ajaa. Itse olen kerran todistanut kun edellä ajava ajoi kissan yli, mutta en usko että kuski edes tajusi, että niin kävi. Kissa juoksi suoraan renkaiden väliin ja sinkosi sieltä tien pientareen ojaan. Edellä ajava jatkoi matkaa ja niin jatkoin minäkin, valitettavasti kaupunkialueella vapaana liikkuvalle eläimelle yleensä käy noin, jää auton alle. Vai onko eläin jotenkin arvokkaampi, jos se on jonkun ihmisen omistama? Arvokkaampi kuin villieläin? Ja jos on, millä perusteella?
Ootko joku provo? Siihen pysähdytään tietysti ja katsotaan että kituuko eläin vai kuoliko heti. Eikö tämä nyt ole jokaiselle täysjärkiselle ajokortin omistavalle henkilölle itsestäänselvyys?
Aina kun voit turvallisesti pysähtyä, sä pysähdyt.
Rippuu vähän eläimestä.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin surullista kuin joku vertaa lapsia koiriin ja pitää koiria tärkeipänä😩😢
Muista se, että täällä käy paljon mielenvikaisia. Valtaosa ihmisistä ei onneksi ajattele noin.
Sanotaan näin, että itse en olisi motarille pysähtynyt jonkun koiran takia, etenkään kun lapset kyydissä. Aina riski, että joku ajaa perään. Olisin pysähtynyt seuraavalle pysähtymispaikalle tarkastamaan autoni kunnon ja jos siihen olisi tullut joku selvittämään tilannetta, olisin pahoitellut tilannetta ja selittänyt, miksi en pysäyttänyt. Sori mut näin mä olisin tehnyt.
Niin mitä sille koiralle olisi pitänyt tehdä? Haavoittunut eläin, varmaan vihainen, tekemässä ehkä kuolemaa, ehkä kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin surullista kuin joku vertaa lapsia koiriin ja pitää koiria tärkeipänä😩😢
Hirveää, että sosiopaatit täällä eivät välitä tuntevan olennon kärsimyksestä! Tuskin kykenevät olemaan kummoisia vanhempiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, että itse en olisi motarille pysähtynyt jonkun koiran takia, etenkään kun lapset kyydissä. Aina riski, että joku ajaa perään. Olisin pysähtynyt seuraavalle pysähtymispaikalle tarkastamaan autoni kunnon ja jos siihen olisi tullut joku selvittämään tilannetta, olisin pahoitellut tilannetta ja selittänyt, miksi en pysäyttänyt. Sori mut näin mä olisin tehnyt.
Toivottavasti lapsillasi on empatiaan kykeneviä aikuisia elämässään, synkkä tulevaisuus heillä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lapsillasi on empatiaan kykeneviä aikuisia elämässään, synkkä tulevaisuus heillä muuten.
Oi saatana. Mikä vittu sinussa on mennyt vikaan? Oikeastiko ajelet tuolla ja pysähtelet katsomaan jokaista kuollutta eläintä?
Ja mitä helvettiä sille koiralle olisi pitänyt tehdä? Se saattoi olla kymmenien kilometrien päässä omustajastaan, poliisia ei kiinnosta.
Pitäkää vittu ne rakit sisätiloissa kotonanne jos on niin tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Haavoittunut koira voi olla vaarallinen, hirvikoirat yleensä ovat isokokoisia. Ei kannata nousta autosta ulos, mutta soitto poliisille olisi varmaan ollut tarpeen. Lasku auton vaurioista luonnollisesti koiran omistajalle.
Niin ja sivumennen sanoen olen kerran välttynyt ajamasta metsästyskoiran päälle ennakoimalla ja ajamalla 80 nopeusalueella jonkin aikaa viittäkymppiä sekä havainnoimalla ympäristöäni. Ensin meni hirvi ja arvelin kohta tulevan koiran, ja näin kävi. Jos olisin koiraan osunut, autosta en olisi pois noussut.
Mun sisko ajoi kerran metsästyskoiran päälle, ei ollut mitään mahdollisuutta väistää. Pysähdyttiin toki ja huolehditiin loukkaantuneesta koirasta, omistaja tuli tosi nopeasti paikalle. Vietiin koira porukalla eläinlääkärille, jossa se sitten kuoli vammoihinsa :-( Omistaja soitti poliisit paikalle, kun sisko ei suostunut maksamaan koirasta 2500 euroa. Poliisit sanoivat, että molemmat kärsii omat vahinkonsa, metsästäjä koiran menetyksen ja sisko autoon tulleet vauriot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavoittunut koira voi olla vaarallinen, hirvikoirat yleensä ovat isokokoisia. Ei kannata nousta autosta ulos, mutta soitto poliisille olisi varmaan ollut tarpeen. Lasku auton vaurioista luonnollisesti koiran omistajalle.
Niin ja sivumennen sanoen olen kerran välttynyt ajamasta metsästyskoiran päälle ennakoimalla ja ajamalla 80 nopeusalueella jonkin aikaa viittäkymppiä sekä havainnoimalla ympäristöäni. Ensin meni hirvi ja arvelin kohta tulevan koiran, ja näin kävi. Jos olisin koiraan osunut, autosta en olisi pois noussut.
Siinä jahdissa on mennyt jotain päin helvettiä jos koira ajaa hirvet tielle.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko ajoi kerran metsästyskoiran päälle, ei ollut mitään mahdollisuutta väistää. Pysähdyttiin toki ja huolehditiin loukkaantuneesta koirasta, omistaja tuli tosi nopeasti paikalle. Vietiin koira porukalla eläinlääkärille, jossa se sitten kuoli vammoihinsa :-( Omistaja soitti poliisit paikalle, kun sisko ei suostunut maksamaan koirasta 2500 euroa. Poliisit sanoivat, että molemmat kärsii omat vahinkonsa, metsästäjä koiran menetyksen ja sisko autoon tulleet vauriot.
Ja nyt tulee paskaa oikein urakalla.
Kyllä se omistaja korvaa ne autonkin vahingot jos koira auton eteen juoksee.
Ensinnäkin, autokoulussa opetettiin, että koiraa pienempää ei saa väistää. Eli jos vaikka kissa on juoksemassa alle ja et ehdi tekemään mitään ilman, että vaarannat liikenteen, sä ajat sen yli. Piste. Myöskään motarille ei sovi turhaan pysähtyä ja lähteä itse sinne sekaan kekkaloimaan jotain kuollutta eläintä katselemaan. Poliiseilla ei riitä resurssit. Mä en tiedä mitä tossa kohtaa pitäisi tehdä? Googlettaa joku lähin metsästysseura vai?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, autokoulussa opetettiin, että koiraa pienempää ei saa väistää. Eli jos vaikka kissa on juoksemassa alle ja et ehdi tekemään mitään ilman, että vaarannat liikenteen, sä ajat sen yli. Piste. Myöskään motarille ei sovi turhaan pysähtyä ja lähteä itse sinne sekaan kekkaloimaan jotain kuollutta eläintä katselemaan. Poliiseilla ei riitä resurssit. Mä en tiedä mitä tossa kohtaa pitäisi tehdä? Googlettaa joku lähin metsästysseura vai?
Älkää soitelko yhtään mihinkään.
Poliisille ei kuulu, eikä kerkiä. Rankkuri ei kuollutta elukkaa hae ja kohta huomaat että olet itse vastuussa siitä rakin raadosta.
Älkää soitelko älkää elävistä älkääkä kuolleista, joudutte vastuuseen siitä elukasta. Ei kannata.
Pitäkää koiranne ja kissanne kiinni. Eiköhän metsästäjä tiedä miten saattaa käydä.
Koira on esine.
Ei minulla ole aikaa katsella mitä roskaa tiellä on. Lasinsiruja ja jotain ruuveja/nauloja saatan väistellä, mutta jos tarpeeksi kovaa rysäytti sitä koiraa päin, niin tuskin se kauaa kitui.
Ihan sama mitä muut ulisee, omistajan "vika" se on, että pitää omaisuuttaan irrallaan.
Pitää varmaan omat lapset myös kasvattaa noin ettei ne jää muiden jalkoihin. Viis muista elollisista kun meillä on kiire juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan omat lapset myös kasvattaa noin ettei ne jää muiden jalkoihin. Viis muista elollisista kun meillä on kiire juhlimaan.
No itse oli omistaja koiransa irti päästänyt.
Eikös niillä ole gps kaulapannat.. Luulisi että äkkiä kerkee paikalle kun liike pysähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä velvollisuus sillä naisella olisi ollut pysähtyä? Aika harva pysähtyy motarillakaan, kun supikoirasta tai ketusta yli ajaa. Itse olen kerran todistanut kun edellä ajava ajoi kissan yli, mutta en usko että kuski edes tajusi, että niin kävi. Kissa juoksi suoraan renkaiden väliin ja sinkosi sieltä tien pientareen ojaan. Edellä ajava jatkoi matkaa ja niin jatkoin minäkin, valitettavasti kaupunkialueella vapaana liikkuvalle eläimelle yleensä käy noin, jää auton alle. Vai onko eläin jotenkin arvokkaampi, jos se on jonkun ihmisen omistama? Arvokkaampi kuin villieläin? Ja jos on, millä perusteella?
Ootko joku provo? Siihen pysähdytään tietysti ja katsotaan että kituuko eläin vai kuoliko heti. Eikö tämä nyt ole jokaiselle täysjärkiselle ajokortin omistavalle henkilölle itsestäänselvyys?
Aina kun voit turvallisesti pysähtyä, sä pysähdyt.Ja sitten? Mitäs sitten? Se koira korisee siellä ojassa, soitat poliisit joilla kestää puoli päivää tulla jo paikalle jos ihmisellä hätä.
Vittu mua ainakaan kiinnosta, oikeasti.
Ensin katsot onko sillä panta jossa numero, soitat siihen jos on ja kysyt mitä omistaja toivoo koiralle tehtävän ja tuleeko paikalle itse.
Jos se koira on hengissä ja kituu, heität sen takaboksiin ja ajat eläinlääkäriasemalle. Eläinlääkäri lopettaa kivut joko lopettamalla koiran tai hoitamalla sitä, riippuen kunnosta. Jos sulla sattuu olemaan tuttu metsästäjä siinä kilometrin säteellä, joka voi kituvan koiran lopettaa, niin soita sille.
Jos olet jossain helvetin perseessä, jossa lähin eläinlääkäri/kunnaneläinlääkäri mikä tahansa on todella kaukana, soitat poliisille ja odotat että tulevat lopettamaan sen koiran. Poliisiin en luottaisi, se koira kituu siinä vaikka kuinka kauan odotellessa, keksisin jotain muuta.
Jos ei "kiinnosta" huolehtia eläimistä jonka päälle ajat, niin et aja sitä autoa saatana.
Vierailija kirjoitti:
Se oli vaan koira.
Olisin itse kyllä pysähtynyt ja hoitanut velvollisuuteni, mutta silti se oli vaan koira.
Ja takapenkillä oli vaan lapsia, eli mitä väliä jos heille tuollaista välinpitämättömyyttä opettaa.
Ja sitten? Mitäs sitten? Se koira korisee siellä ojassa, soitat poliisit joilla kestää puoli päivää tulla jo paikalle jos ihmisellä hätä.
Vittu mua ainakaan kiinnosta, oikeasti.