TE-toimiston antama suunnitelma rekrytointitilaisuus..
Suunnitelmassani lukee että hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä osallistuu te toimiston järjestämiin rekrytointitilaisuuksiin. Tai noin suunnilleen sisältö on. Olen hakenut kokoaikatyötä mutta kun teen osa-aikatyötä niin en ainakaan vielä ole pystynyt työaikojen vuoksi osallistumaan rekry tilaisuuteen. Miten te toimisto tämän asian, hyväksyykö ja pitääkö joku todiste olla osallistumisesta niihin. Kokemusta? Tehtävä pitää kuitata tiettyyn päivään mennessä rasti ruutuun tehty tai ei tehty.
Kommentit (256)
Lääkäreiden lausuntoihinkin voi pyytää korjauksia, vaikka silti ne alkuperäiset jäävät kirjoihin. Tuolla TE-toimistolla tuntuu olevan aika mielivaltainen systeemi nykyään, kun systeemiä ajetaan alas. Kuntauudistukset. Onko sinne palkattu riittävä määrä sadisteja ja ihmisiä, jotka miettivät kaktus kurkussa oman asuntolainan maksueriä tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa se talous lähtee nousuun (jos lähtee) vain hyvin lyhyeksi ajaksi kunnes robotisaatio lähtee kunnolla käyntiin. Omiin työnhakuihin joka ainoaan on hakijoita jo nyt yli 100 hakemusta vähintään vaikka kyse olisi kuinka lyhyestä työpätkästä eikä jatkomahdollisuutta. Liiketalouden koulutus ja toimistotöitä. Digitalisaatio tulee ennen robotisaatiota, joka on näkynyt jo muutaman vuoden ajan. Tämä on todellisuutta vaikka kuinka yritetään puhua työllisyyden noususta kyllä tämän tietää myös insinööri Sipilä itsekin. Tämä työttömien haukkuminen on ihan selvää työttömyystukien alentamiskamppanjaa joka halutaan tehdä ennen työttömyyden tulevaa rajua kasvua.
Kyllä vain. Ja huomionarvoista on myös jälleen kerran se, että vaikka puhutaan "taloudesta" ei siinä vielä mitenkään oteta kantaa, että KENEN taloudesta on kyse. Kas kun oikeistovetoiselle hallitukselle hyvä talous on sellainenkin, että on muutama rikas jotka maksaa valtaosan veroista, ja sitten suurin osa kansasta katuojassa.
Toki sana "valtio" tarkoittaa jo sitten laajemminkin meitä, mutta aina kun edunvalvontaporukat ajaa omia asioitaan, silloin ei ajeta "meidän" asioita muuta kuin nimeksi.
Häiritsevää on myös se kuinka kotimaan kustannusten nousu on täysin sivuutettu keskusteluissa ja sille ei haluta tehdä mitään, ne samaiset kustannukset ovat nimenomaan kotimarkkinoilla pyörivien yritysten voittoja. Tämä olisi valtion hallinnon asia huolehtia että tuloja jaetaan ja investointeja laitetaan käyntiin, mutta kun oikeistovetoisena hallitusta ei tietenkään kiinnosta sellaiset ratkaisut, vaan mieluummin ajetaan omien eturyhmien asiaa ajamalla eriarvoisuutta aina vain isommaksi (työn kysyntä alas ja kotimaan kustannukset ylös, jne)
Hallinto laiminlyö tehtävänsä tässä, ja laajemmin katsoen olisi helppo puhua valtiopetoksesta, mutta ketäpä osoitella sormella kun samaa touhua on ollut tekemässä jo useampikin hallitus yli 10 vuoden ajan.
Hallinto laiminlyö tehtävänsä myös, että omalle kansalle sanotaan ei kiitos, mutta ulkomaalaiset elätit tervetuloa. Jotka aidosti eivät ole suojelun tarpeessa. Haluavat hunajapurkille.
Kun alalla ei ole töitä, niin ei ole. Sitten etsitään muita. Samaan aikaan TE-toimisto keskittyy lähinnä suoranaiseen v*ttuiluun. Se saattaa kestää, että löytää uuden työpaikan.
Seuraava tarjous on varmaan, että lähtee kadulle persettä myymään se CV kädessä.
Minulla lukee siinä että soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin. Jos esim. oman alan rekryjä ei ole, niin eihän sinne tarvitse osallistua. Kuittaan tehtävän tehdyksi siinä vaiheessa, kun on osoittaa mitä työpaikkoja on hakenut ja jos ei ko. aikana (määräaika 1 kk) ole yhtään sellaista rekrytilaisuutta, joissa voisi kuvitella työllistyvänsä, niin sitten ei ole.
Ainakin aiemmin minulle tuli kutsu rekryyn, jossa suoraan sanottiin että he haluavat henkilön jolla on alan koulutus ja pystyy saman tien hommiin. Minun tietoja ei otettu edes ylös, koska he etsivät lähihoitajia yms. Itse olen akateeminen aivan eri alalta. Ei auttanut, vaikka sanoin että olen kiinnostunut vaihtamaan alaa ja haluaisin työkokemusta.
Nämähän rekryt usein etsivät vuokratyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla lukee siinä että soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin. Jos esim. oman alan rekryjä ei ole, niin eihän sinne tarvitse osallistua. Kuittaan tehtävän tehdyksi siinä vaiheessa, kun on osoittaa mitä työpaikkoja on hakenut ja jos ei ko. aikana (määräaika 1 kk) ole yhtään sellaista rekrytilaisuutta, joissa voisi kuvitella työllistyvänsä, niin sitten ei ole.
Ainakin aiemmin minulle tuli kutsu rekryyn, jossa suoraan sanottiin että he haluavat henkilön jolla on alan koulutus ja pystyy saman tien hommiin. Minun tietoja ei otettu edes ylös, koska he etsivät lähihoitajia yms. Itse olen akateeminen aivan eri alalta. Ei auttanut, vaikka sanoin että olen kiinnostunut vaihtamaan alaa ja haluaisin työkokemusta.
Muiden työpaikkojen kuin TE-toimiston "työtarjousten" hakemisia ei tarvitse osoittaa/todistaa. Työtarjoukset ovat velvoittavia hakuja, joiden eteneminen täytyy käydä rastittamassa omissa tiedoissa: olen hakenut -> saitko paikan/ellet hakupäivän mentyä heti tiedä valintatulosta, lopputuloksen rastitus siirtyy noin kuukaudella eteenpäin. Kannattaa olla tarkkana. Paikkoja kannattaa hakea, vaikka olisi epäpätevä ja tietää joutuvansa naurunalaiseksi, koska se on joka tapauksessa henkisesti helpompaa ja taloudellisesti riskittömämpää kuin alkaa vääntää asiasta TE-toimiston kanssa karenssin uhalla.
Uskon, että velvoittavista rekryistä tulee ilmoitus. Itse en tarttunut mainokseen lähteä eräälle autotehtaalle, mutta kutsu oli lähetetty varmaan sadoille työttömille ympäri Keski-Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Noita vuokratyöhommia kun nuorena toiveikkaana yritti kokeilla ihan kokemuksen kanssa, niin ei mitään. Ei yhtään keikkaa. Kaikki hoituivat sen suhdeverkoston kautta, mikä oli.
Siinä se olisikin, kun joku raksamies hakee lastentarhan opettajan töihin tai päin vastoin. Vailla mitään pätevyyttä alaan. Sitten jos vahinko sattuu, kuka on vastuussa? Mutta piti hakea!
Vierailija kirjoitti:
Siinä se olisikin, kun joku raksamies hakee lastentarhan opettajan töihin tai päin vastoin. Vailla mitään pätevyyttä alaan. Sitten jos vahinko sattuu, kuka on vastuussa? Mutta piti hakea!
Sitä pelkoa ei ole, että epäpätevä hakija tulisi valituksi tiettyä ammatillista koulutusta vaativiin tehtäviin.
Mielestäni mol oma-asioinnin rasti ruutuun tehtävä tehty on lapsellinen ja turha sovellutus. Aikuista ihmisistä on kysymys.
Ketä ja millä tavoin se oikeasti hyödyttää ?
Että joku ressukka saa karenssin kun ei hoksi rastittaa oikein ja (minimi)tuet katkeaa.
Joko täällä selvisi mitä se rekrykohta käytännössä tarkoittaa? Onko niihin tapahtumiin pakko mennä jos työkkäristä eivät erikseen käske?
Nimim. kävin myös työkkärin haastattelussa, ja suunnitelmasta kun sain kotiin kirjeen, oli yllärinä ilmestynyt se lause rekry-tapahtumisin osallistumisesta. Ämmä ei puhunut niistä MITÄÄN koko tapaamisen aikana.
On tieteellisesti osoitettu että työharjoittelu ja kuntouttava työtoiminta parantaa työttömän valmiuksia työelämään, vähentää syrjäytymistä ja parantaa hänen mahdollisuuksiaan päästä takaisin normaaliin sosiaaliseen elämään. Sosiaalialan ammattilaisena tiedän, ettei työtön ota vastaan työvoimapoliittista toimenpidettä jos ei ole joku innoke jolla hänet siihen ohjataan.
Usein työttömät vaan ovat niin laiskoja etteivät haluaisi ottaa mitään työtä vastaan, ja siksi tarvitaan erilaisia sanktiota kuten karenssi, työssäoloehto, toimeentulotuen evääminen jne. On osoitettu, että mitä kovempia rangaistuksia työttömiin käytetään, sen useammin työtön ottaa työtä vastaan. Nämä sanktiot ovat ikäviä, mutta välttämättömiä toimenpiteitä, sillä ne motivoivat työttömiä hakeutumaan työelämään. Mutta ainahan sitä pitää ihmisiä vähän patistella. Tutkimuksia joissa työtoiminnan/työharjoittelun postiivinen, kuntouttava vaikutus on todistettu, on julkaistu useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakijoiden tietoihin on nyt lisätty OMA ASIOINTI -sivuille seuraavaa :
Hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä
"osallistuu TE-toimiston järjestämiin rekrytilaisuuksiin".
Mitä tämä TE-rekrytoimintoihin velvoittaminen käytännössä pitää sisällään.
Miten tällaisesta ei puhuttu suunnitelmaa laadittaessa työnhakijoille sanaakaan, vaan se on yksinkertaisesti vain lisätty työnhakijan suunnitelmaan oma asiointi -sivuilla?
Saako työnhakija itse valita tarvitsemansa rekrytilaisuudet, vai saako hän karenssin ellei osallistu TE-toimiston laboranttien rekrytilaisuuteen mikä järjestetään Sodankylässä ?
Tehtävä suoritettu määraiakaan mennessä ? Miten jos rekrytilaisuuksia tulee tyylin 30?
Rahastetaanko tässä taas työttömien kustannuksella ramssasssaa-rekryille rahoitusta ?
TE-Toimiston asiantuntijuutta kaivataan NYT.
1. Asiakkaan suunnitelmaan ei voi lisätä mitään ilman, että se hyväksytetään asiakkaalla! Iso osa asiakkaista ei osaa lukea, siksi heistä tuntuu, että heille ujutetaan salaa erilaisia tehtäviä
2. Lause on tämä "Haen aktiivisesti työpaikkoja eri työnhakukanavia apuna käyttäen sekä osallistun TE-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin." - vaikuttaa siltä, että se on ihan säädöksiin perustuviean asioiden kertomista, eikö työttömän muka tule hakea töitä?
3. Jos työtön asuu Sodankylässä ja siellä on laborantille töitä tarjolla, niin työnhakijana laborantti voidaan velvoittaa ko. tilaisuuteen osallistumaan - sitähän sinä tarkoitit? Tuossa on olennainen sana "soveltuviin" eli ei suinkaan kaikkiin, vain soveltuviin. Tarvittaessa sen soveltumisen ratkaiseen TE-toimisto, joka voi lähettää kutsukirjeen tilaisuuteen. Työtön voi vapaaehtoisesti ravata vaikka 30 erilaisessa rekrytapahtumassa.
4. Sama tehtävä voidaan antaa uudestaa,joten jos tilaisuuksia on 30, niin kyllä ehdit vielä mukaan ensi vuonnakin.
5. Rekrytapahtumissa on tapana, että oppilaitokset kertovat uudistuvista opinnoista, työnantajat esittelevät omia yrityksiään ja työllistymismahdollisuuksia niissä, on pop up -haastatteluja, voi kysellä kausitöitä jne. Ei rekrytapahtumissa kovin usein ole tapana maksaa niille, jotka kertovat omasta alastaan
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
Kysyisimme vielä seuraavaa joka tässä ENITEN kiinnostaa:
Onko TE-toimiston rekrytilaiuuteen osallistuminen velvoittava?
Kysymys siis tuossa. Virakilijoiden uskottavuus atvioide hakijoiden soveltuvuutta eri tehtäviin vaihtelee suuresti, valitettavasti.
Lisäksi tuo, että rekryasiasta vaiettiin haastatteluissa on omitusta, siis että suunnitelmaan tullaan lisäämään tällainen "reunaehto"., mikä ei ollut allekirjoitetussa suunnitelmassa.
Suunnitelma koostuu kahdesta osasta: suunnitelmasta ja sitä tukevista tehtävistä. Koska jos ei samalla sovita suunnitelman noudattamisesta tehtävien muodossa, niin suunnitelma on turha.Käytännössä tuo työnhakutehtävä tulee jokaiselle työttömälle työnhakijalle, koska se on työttömän "työtä". Tehtävistä ei vaieta suunnitelmaa tehtäessä, vaikka moni työtön niin väittää.
Rekrytointitapahtuma on vanhalla suomella sama asian kuin työnvälitykseen tähtäävä tapahtuma, ei siis mitään vaarallista eikä pelottavaa!
TE-toimiston rekrytointitilaisuuteen osallistuminen on velvoittavaa, jos saa velvoittavan kutsun. Yleensä motivoitunut työtön tulee tilaisuuteen ihan mielellään, koska esim. nuorten kesätöistä iso osa tulee tietoon tällä tavalla.
Onko kaikki työttömäy nuoria työnhakijoita hakemassa kesätöitä? Voi ittu teidän logiikkaa... Näkee kyllä millä perusteella sut on rekrytty.
sosiologi-oulu kirjoitti:
On tieteellisesti osoitettu että työharjoittelu ja kuntouttava työtoiminta parantaa työttömän valmiuksia työelämään, vähentää syrjäytymistä ja parantaa hänen mahdollisuuksiaan päästä takaisin normaaliin sosiaaliseen elämään. Sosiaalialan ammattilaisena tiedän, ettei työtön ota vastaan työvoimapoliittista toimenpidettä jos ei ole joku innoke jolla hänet siihen ohjataan.
Usein työttömät vaan ovat niin laiskoja etteivät haluaisi ottaa mitään työtä vastaan, ja siksi tarvitaan erilaisia sanktiota kuten karenssi, työssäoloehto, toimeentulotuen evääminen jne. On osoitettu, että mitä kovempia rangaistuksia työttömiin käytetään, sen useammin työtön ottaa työtä vastaan. Nämä sanktiot ovat ikäviä, mutta välttämättömiä toimenpiteitä, sillä ne motivoivat työttömiä hakeutumaan työelämään. Mutta ainahan sitä pitää ihmisiä vähän patistella. Tutkimuksia joissa työtoiminnan/työharjoittelun postiivinen, kuntouttava vaikutus on todistettu, on julkaistu useita.
Älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mol oma-asioinnin rasti ruutuun tehtävä tehty on lapsellinen ja turha sovellutus. Aikuista ihmisistä on kysymys.
Ketä ja millä tavoin se oikeasti hyödyttää ?
Että joku ressukka saa karenssin kun ei hoksi rastittaa oikein ja (minimi)tuet katkeaa.
Karenssien lisääminenhän tuossa on tarkoituksena. Hallitus on aivan löysät housuissa kun pelkää, että Suomen todellinen työttömyysprosentti, joka on about 23%, paljastuu luottoluokittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys:
Pitääkö oma asiointi sivulla käydä ruksaamassa jokin rasti nettisivuilte työnhakusuunnitelma-haastattelun jälkeen? "Tehty" mitä muuta pitää tietää tehdä netissä,
sillä tästä ei puhuttu/neuvottu haastattelussa mitään.
Ei tarvitse, jos et erikseen saanut tehtäväksi suunnitelman hyväksymistä.
Suunnitelma hyväksytään joko tapaamisessa allekirjoituksella tai jos haastattelu on tehty puhelimitse, se tulee hyväksyä Oma asioinnissa kahden arkipäivän kuluessa. Suunnitelman yhteydessä on AINA vähintään yksi tehtävä, jolle on jokin määräpäivä, mihin mennessä se pitää kuitata Oma asioinnissa. Jos ei ole sovittu mistään tietystä rekrytointitilaisuudesta (esim. kirjoitettu suunnitelmaan tai tehtävään, että osallistut tiettyyn tapahtumaan), niin riittää, että kuittaa vaan tehtävän sellaisenaan.
Suunnitelman sisällön voi tarkistaa milloin vain Oma asiointiin kirjautumalla. Jos on käynyt tapaamisessa, jossa on allekirjoittanut suunnitelman ja saanut sen paperin mukaansa, voi ihan itse lukea mitä siinä paperissa lukee ja mikä päivämäärä siinä on tehtävän perässä. Jos tehtävää ei kuittaa määräaikaan mennessä, voi saada selvityspyynnön asiasta ja jos ei ole tehnyt tehtävää, voi saada karenssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakijoiden tietoihin on nyt lisätty OMA ASIOINTI -sivuille seuraavaa :
Hakee aktiivisesti kokoaikatyötä sekä
"osallistuu TE-toimiston järjestämiin rekrytilaisuuksiin".
Mitä tämä TE-rekrytoimintoihin velvoittaminen käytännössä pitää sisällään.
Miten tällaisesta ei puhuttu suunnitelmaa laadittaessa työnhakijoille sanaakaan, vaan se on yksinkertaisesti vain lisätty työnhakijan suunnitelmaan oma asiointi -sivuilla?
Saako työnhakija itse valita tarvitsemansa rekrytilaisuudet, vai saako hän karenssin ellei osallistu TE-toimiston laboranttien rekrytilaisuuteen mikä järjestetään Sodankylässä ?
Tehtävä suoritettu määraiakaan mennessä ? Miten jos rekrytilaisuuksia tulee tyylin 30?
Rahastetaanko tässä taas työttömien kustannuksella ramssasssaa-rekryille rahoitusta ?
TE-Toimiston asiantuntijuutta kaivataan NYT.
1. Asiakkaan suunnitelmaan ei voi lisätä mitään ilman, että se hyväksytetään asiakkaalla! Iso osa asiakkaista ei osaa lukea, siksi heistä tuntuu, että heille ujutetaan salaa erilaisia tehtäviä
2. Lause on tämä "Haen aktiivisesti työpaikkoja eri työnhakukanavia apuna käyttäen sekä osallistun TE-palvelujen järjestämiin soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin." - vaikuttaa siltä, että se on ihan säädöksiin perustuviean asioiden kertomista, eikö työttömän muka tule hakea töitä?
3. Jos työtön asuu Sodankylässä ja siellä on laborantille töitä tarjolla, niin työnhakijana laborantti voidaan velvoittaa ko. tilaisuuteen osallistumaan - sitähän sinä tarkoitit? Tuossa on olennainen sana "soveltuviin" eli ei suinkaan kaikkiin, vain soveltuviin. Tarvittaessa sen soveltumisen ratkaiseen TE-toimisto, joka voi lähettää kutsukirjeen tilaisuuteen. Työtön voi vapaaehtoisesti ravata vaikka 30 erilaisessa rekrytapahtumassa.
4. Sama tehtävä voidaan antaa uudestaa,joten jos tilaisuuksia on 30, niin kyllä ehdit vielä mukaan ensi vuonnakin.
5. Rekrytapahtumissa on tapana, että oppilaitokset kertovat uudistuvista opinnoista, työnantajat esittelevät omia yrityksiään ja työllistymismahdollisuuksia niissä, on pop up -haastatteluja, voi kysellä kausitöitä jne. Ei rekrytapahtumissa kovin usein ole tapana maksaa niille, jotka kertovat omasta alastaan
Kiitos asiallisesta vastauksestasi.
Kysyisimme vielä seuraavaa joka tässä ENITEN kiinnostaa:
Onko TE-toimiston rekrytilaiuuteen osallistuminen velvoittava?
Kysymys siis tuossa. Virakilijoiden uskottavuus atvioide hakijoiden soveltuvuutta eri tehtäviin vaihtelee suuresti, valitettavasti.
Lisäksi tuo, että rekryasiasta vaiettiin haastatteluissa on omitusta, siis että suunnitelmaan tullaan lisäämään tällainen "reunaehto"., mikä ei ollut allekirjoitetussa suunnitelmassa.
Suunnitelma koostuu kahdesta osasta: suunnitelmasta ja sitä tukevista tehtävistä. Koska jos ei samalla sovita suunnitelman noudattamisesta tehtävien muodossa, niin suunnitelma on turha.Käytännössä tuo työnhakutehtävä tulee jokaiselle työttömälle työnhakijalle, koska se on työttömän "työtä". Tehtävistä ei vaieta suunnitelmaa tehtäessä, vaikka moni työtön niin väittää.
Rekrytointitapahtuma on vanhalla suomella sama asian kuin työnvälitykseen tähtäävä tapahtuma, ei siis mitään vaarallista eikä pelottavaa!
TE-toimiston rekrytointitilaisuuteen osallistuminen on velvoittavaa, jos saa velvoittavan kutsun. Yleensä motivoitunut työtön tulee tilaisuuteen ihan mielellään, koska esim. nuorten kesätöistä iso osa tulee tietoon tällä tavalla.
Onko kaikki työttömäy nuoria työnhakijoita hakemassa kesätöitä? Voi ittu teidän logiikkaa... Näkee kyllä millä perusteella sut on rekrytty.
Et ilmeisesti oikein ymmärtänyt lukemaasi.
Ap:n kysymykseen vastaus on, että rekrytointitilaisuuksiin osallistuminen on siihen asti vapaaehtoista, jos niitä ei ole yksilöity. Esimerkiksi jos suunnitelmassa tai tehtävässä ei lue "osallistuu IT-alan rekrytapahtumaan 15.11.2018" tai jos ei ole saanut kutsukirjettä kotiin, jossa lukee kutsun olevan velvoittava. Oletuksena tehtävässä on se, että ihmiset haluavat löytää töitä ja osallistuvat sen vuoksi ihan omasta halustaan tilaisuuksiin, joissa on työnantajia tarjoamassa töitä. Sen ei ole tarkoitus olla jokin ikävä velvollisuus, vaan loistava mahdollisuus saada kontakteja työelämään. Ei niitä ihmisten kiusaksi järjestetä vaan ihan oikeasti yritetään auttaa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä nöyryytetty olo, kun ammattilaiselle sanotaan, ettet ole tehnyt läksyjä. Käynyt taas niillä pankkitunnuksilla netissä hyväksymässä jälleen yhtä kotitehtävää, minkä ammattilainen olisi voinut puhelimessa hoitaa samalla hiiren klikkauksella. Etsi siinä töitä, kun pitää selvittää, miten paljon haluat etsiä töitä. Kyllä ihmisestä kuulee, onko motivoitunut tai ei. Oma "asiakaspalvelijani" ei ainakaan ole motivoitunut tapaamaan minua. Edes yhtä kertaa.
Oletko pyytänyt tapaamisaikaa TE-toimistoon? Jos sinulla nyt ylipäätään on varsinaisesti yhtä asiakaspalvelijaa, joka hoitaisi säännöllisesti asioitasi, niin oletko ottanut huomioon sen, että hänellä voi olla satoja asiakkaita ja erilaisia muita hoidettavia asioita, joihin pitää reagoida lakisääteisissä aikarajoissa. Jos haluat apua työnhakuusi, pyydä sitä.
Juuri tämä! Eivätkä kaikki halua levitellä nykyajan netissä CV:tä ja henkilöhistoriaa julki. Tietoturvariski. Suoraan työnantajalle.