Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6075)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hän epäilee jonkun ottaneen salaa kuvia matkapuhelimensa, tietokoneensa tai muun päätelaitteensa näyttöruudusta. Kyseessä saattaa olla mahdollinen tietomurto.
− Minulla on tarkassa tiedossa yksi henkilö, joka on uhannut tuhota minut sekä Brother Christmas ry:n toiminnan. Lisäksi sain viime sunnuntai-iltana sähköpostiini kiristysviestin, jossa vaadittiin 100 000 euron maksua tai muutoin medioille lähetettäisiin kuvakaappauksia. En vastannut tälle kiristäjälle mitään, joten hän lähestyi minua maanantaina aamupäivällä uudelleen. Muutama tunti tämän jälkeen medioissa julkaistiin uusia kuvakaappauksia ja tietoja viesteistä.
Tiedotteen mukaan kiristysviesteistä on jo tehty rikosilmoitus."
Jos tämä pitää paikkaansa niin ei se levittäjäkään ihan terve ole. Ei sillä en millään tavalla ala puolustelemaan BC:tä.
Levittäjäksihän epäiltiin jo itse Brotheria. Tämä on kyllä erikoinen juttu.
"- Julkaistuihin viesteihin liittyy monia epäilyttäviä piirteitä, Koponen sanoo tiedotteessa.
"-Heti, kun medioissa oli julkaistu kuvia ensimmäisistä viesteistä, aloin saada vihjeitä siitä, että viestit eivät suinkaan olisi peräisin vastaanottajilta vaan minulta, eli viestin lähettäjältä. Monet olivat kiinnittäneet huomion siihen, että joissakin viestityypeissä lähettäjän ja vastaanottajan ruutunäkymät ovat aina erilaiset, ja että medioissa oli julkaistu nimenomaisesti viestejä lähettäjän, eli minun ruutunäkymästäni, Koponen kertoo.
Tämä siis tarkoittaa, että viestit olisi lähettänyt joko Koponen itse tai joku, joka on saanut napattua ruutukaappauksia Koposen omasta matkapuhelimesta, tietokoneesta tai muusta laitteesta."
(eikö hän itse huomannut, että viestien kuvakaappaukset näyttävät siltä, kuin olisivat hänen omasta puhelimestaan, vai mitä ihmettä)
Mitä ihmeellistä tuossa on. En tajunnut itsekään kun kuvia katsoin ja olen sentään yliopistosta valmistunut. Kuka teistä olisi tajunnut tuon?
Edelleen; olisiko yhdistyksen tiedottajalla voinut olla pääsy pj:n koneelle? Voisiko se olla mahdollista?
Ja hänkö olisi sillä hetkellä kun Ari oli vessassa ottamassa kikkelistään kuvia ja lähettämässä niitä, kuvannut viestit?
Vierailija kirjoitti:
Tosta kiristyksestä ei muuten ole kuin velijoulun oma sana, joka nyt ei paljoa paina. :) Siitä ei ole tietääkseni julkaistu viestejä. ;) Eikä sillä velijoulun maineen kannalta olisi edes merkitystä, että miksi nämä asiat ovat nyt päätyneet julkisiksi.
On siitä muutakin kun oma sana, siitä kiristysviestikuvakaappauksesta on osattu päätellä tämän tyypin profiili facebookista. Samainen henkilö on heittänyt lokaa BC:n julkaisun kommenttikenttään. Kannattaisko taas lukea aikaisempia viestejä ennen kun punkeaa näitä älykkäitä oivalluksiaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko muille BC:n toimista mieleen eräs Axl Smith? Selittelyä ja peittelyä, kiiltokuvamainen imago häviämässä...
Lueppa muutama sivu taaksepäin niin siellä on hyviä kommentteja näistä Axl Smith vertailusta. Et taida olla mikään älykkyyden multihuipentuma. :)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tulla laki että kaikkien ihmisten yksityiset viestit julkistettaisiin jonnekin jotta kävisi ilmi minkälainen kukin on. Ja näiden julkisten kirjoitusten tekijät myös esiin.
Haluaisin varsinkin tietää ketkä kaikki täällä huoritteli Saraa ja kuka oli se joka puhui eritteiden käytöstä tässä yhteydessä. Ja ketkä kaikki yli 50 ihmistä vielä peukutti tätä sairainta viestiä
No mulla on toi keskustelu tallessa.... Ja vaikka se poistettiin täältä niin se on kyllä tallessa ja saatavilla tarvittaessa myös ylläpidolta. Eli jos asianomainen haluaisi alkaa poliisin kanssa selvittelemään niin todisteet jälkineen on. Olenkin vähän odotellut että milloin esimerkkitapaus tulee tästä harmaan alueen kunnianloukkauksesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko muille BC:n toimista mieleen eräs Axl Smith? Selittelyä ja peittelyä, kiiltokuvamainen imago häviämässä...
Lueppa muutama sivu taaksepäin niin siellä on hyviä kommentteja näistä Axl Smith vertailusta. Et taida olla mikään älykkyyden multihuipentuma. :)
Olipa ystävällisesti sanottu
En osaa sanoa mikä tässä BC casessa on totta ja mikä ei, niin kuin ei juuri kukaan meistä tällä hetkellä. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että onko tää nyt sitten maailman kamalin asia, mikäli olisikin niin, että hän on vetänyt paljon välistä?
Totta kai se on moraalisesti väärin ja sen tulee nyt loppua, mikäli hän jää tästä kiinni, mutta en ymmärrä miksi koko Suomen kansa pahoittaa mielensä tällaisesta kun muualla soditaan ja tapetaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
Aloittaja tuskin tätä enää lukee ja joku on jo aiemmin saattanut sanoa samasta asiasta, mutta pakko silti vinkua itsekin. Saattohoito saattaa kestää jopa vuosikausia, sillä ihmisen kehon toiminta ei ole ennustettavissa oleva asia. Kyllä, saattohoitoon joudutaan kun kuolema on varma hoidoista huolimatta, mutta saattohoidossa oleva ihminen voi silti elää pitkäänkin huonosta kunnostaan huolimatta. Faktat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ystävällisesti sanottu <3
Paljon ystävällisemmin kuin tällä palstalla monesti. Hyvä jos osaat arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tulla laki että kaikkien ihmisten yksityiset viestit julkistettaisiin jonnekin jotta kävisi ilmi minkälainen kukin on. Ja näiden julkisten kirjoitusten tekijät myös esiin.
Haluaisin varsinkin tietää ketkä kaikki täällä huoritteli Saraa ja kuka oli se joka puhui eritteiden käytöstä tässä yhteydessä. Ja ketkä kaikki yli 50 ihmistä vielä peukutti tätä sairainta viestiä
No yhden huorittelijan tiedätkin jo: BC. Toivottavasti osoitat hänelle syvän paheksuntasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hän epäilee jonkun ottaneen salaa kuvia matkapuhelimensa, tietokoneensa tai muun päätelaitteensa näyttöruudusta. Kyseessä saattaa olla mahdollinen tietomurto.
− Minulla on tarkassa tiedossa yksi henkilö, joka on uhannut tuhota minut sekä Brother Christmas ry:n toiminnan. Lisäksi sain viime sunnuntai-iltana sähköpostiini kiristysviestin, jossa vaadittiin 100 000 euron maksua tai muutoin medioille lähetettäisiin kuvakaappauksia. En vastannut tälle kiristäjälle mitään, joten hän lähestyi minua maanantaina aamupäivällä uudelleen. Muutama tunti tämän jälkeen medioissa julkaistiin uusia kuvakaappauksia ja tietoja viesteistä.
Tiedotteen mukaan kiristysviesteistä on jo tehty rikosilmoitus."
Jos tämä pitää paikkaansa niin ei se levittäjäkään ihan terve ole. Ei sillä en millään tavalla ala puolustelemaan BC:tä.
Levittäjäksihän epäiltiin jo itse Brotheria. Tämä on kyllä erikoinen juttu.
"- Julkaistuihin viesteihin liittyy monia epäilyttäviä piirteitä, Koponen sanoo tiedotteessa.
"-Heti, kun medioissa oli julkaistu kuvia ensimmäisistä viesteistä, aloin saada vihjeitä siitä, että viestit eivät suinkaan olisi peräisin vastaanottajilta vaan minulta, eli viestin lähettäjältä. Monet olivat kiinnittäneet huomion siihen, että joissakin viestityypeissä lähettäjän ja vastaanottajan ruutunäkymät ovat aina erilaiset, ja että medioissa oli julkaistu nimenomaisesti viestejä lähettäjän, eli minun ruutunäkymästäni, Koponen kertoo.
Tämä siis tarkoittaa, että viestit olisi lähettänyt joko Koponen itse tai joku, joka on saanut napattua ruutukaappauksia Koposen omasta matkapuhelimesta, tietokoneesta tai muusta laitteesta."
(eikö hän itse huomannut, että viestien kuvakaappaukset näyttävät siltä, kuin olisivat hänen omasta puhelimestaan, vai mitä ihmettä)
Mitä ihmeellistä tuossa on. En tajunnut itsekään kun kuvia katsoin ja olen sentään yliopistosta valmistunut. Kuka teistä olisi tajunnut tuon?
Edelleen; olisiko yhdistyksen tiedottajalla voinut olla pääsy pj:n koneelle? Voisiko se olla mahdollista?
Ja hänkö olisi sillä hetkellä kun Ari oli vessassa ottamassa kikkelistään kuvia ja lähettämässä niitä, kuvannut viestit?
:)))) just näin. Toi oli varmaan vitsi. Ainakin tuli hyvät naurut. Jos vaikka mesellä lähettelee viestejä, niin kyllähän ne sinne pukin koneelle on jäänyt ja ovat sieltä kopsattavissa.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mikä tässä BC casessa on totta ja mikä ei, niin kuin ei juuri kukaan meistä tällä hetkellä. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että onko tää nyt sitten maailman kamalin asia, mikäli olisikin niin, että hän on vetänyt paljon välistä?
Totta kai se on moraalisesti väärin ja sen tulee nyt loppua, mikäli hän jää tästä kiinni, mutta en ymmärrä miksi koko Suomen kansa pahoittaa mielensä tällaisesta kun muualla soditaan ja tapetaan lapsia.
Toi on aina se viimeinen perustelu ihan mihin vaan vääryyteen että lapsiakin kuolee sodissa. Eli anti mennä vaan valepukki, pikkujuttuja
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ihmisillä tulee suorastaan jumalallinen olo kun näkevät konkreettisesti kuinka yksi ihminen saadaan lyötyä maan rakoon... Näkihän sen jo Teri Niitti-kohusta.
Tässä ei kuitenkaan lopulta ole kyse siitä että tämä kohauttaisi kommentoijia mitenkään erityisemmin. Ajanvietettä tämä monille on ja jännitystä elämään. Pelkkiä sanoja keskustelupalstalle, ja sitten toisaalta tämän henkilön koko elämä pelissä. Ihminen on hyvin julma olento, sen näkee sotimis-ja vallanhalusta ja pienessä mittakaavassa sitten tällaisena toimintana mitä täällä harjoitetaan.
Ennen kuin joku tulee sanomaan etteivät ne ole sama asia. Ei ole ei, mutta se miten ihminen ajattelee päässään ja alitajuisesti näitä tehdessään ei eroa hirveästi. Tuhoamisvimma on kova.
Vierailija kirjoitti:
Entäs Saara Aallon kohtelu puolisoineen? Aivan törkeää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on toi keskustelu tallessa.... Ja vaikka se poistettiin täältä niin se on kyllä tallessa ja saatavilla tarvittaessa myös ylläpidolta. Eli jos asianomainen haluaisi alkaa poliisin kanssa selvittelemään niin todisteet jälkineen on. Olenkin vähän odotellut että milloin esimerkkitapaus tulee tästä harmaan alueen kunnianloukkauksesta. :)
Minä en ymmärrä, miksi näitä ei viedä poliisille. En ymmärrä ajattelua, missä BC:n jutut voitaisiin painaa villaisella ja herjaavat ketjut pitäisi vain kestää. Ymmärrän, että Kiiski halusi unohtaa tuon jutun, mutta oikeasti, meidän kaikkien naisten ja myös nuorten tyttöjen takia, nuo molemmat jutut pitäisi viedä poliisille. Naisten h-ttelu pitäisi saada loppumaan. Eikä kukaan saisi sanoa, että kaikkihan me kavereiden kesken vähän h-ttelemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Saara Aallon kohtelu puolisoineen? Aivan törkeää!
Tuo onkin mennyt multa kokonaan ohi. Joutuiko sekin täällä kiusatuksi? Eipä ihme että Saarakin muutti pois suomesta :(
aleksi kirjoitti:
Huomannut että ihmisissä usein jotain outoa/hämärää jos narsistinen tarve saada julkisuutta. Kallion piispa joka maksattaa kaikki henkilökohtaisetkin kulut, viinit, hotellit, matkat jne "firman piikkin". Hänellä tarve olla julkisuudessa ja Ylen muka hauskassa ohjelmassa. Isä Mitrollakin taisi olla jotain outoja puuhia. Nyt Bro Xmas. Kai se itsensä häikäilemätön esille tuominen vaatii jonkinlaista narsistin ja psykopaatin luonnetta. Minä minä minä. Varmaankin aika moni poliitikko omaa saman luonteen ja yritysjohtaja. Sääli että suurelle osalla kansaa ja mediaa moinen menee helposti läpi. Mitä enemmä puhuu "paskaa" sen parempi. Suomalaiset enimmäkseen muuten aika hiljaista porukkaa ja jos joskus osuu muutama jotka osaavat pitää itsestään meteliä niin lammaskansa vain myhäilee "on se hieno".
Tästä huomaa ettei monellakaan reppanalla ole ollut varaa matkustella ja nähdä vähän edes Suomi-kuplan ulkopuolelle. Muualla maailmassa kun on normaalia olla sosiaalinen ja tavoitella asioita, somekanavaa käytetään paljonkin markkinointiin. Mutta Suomihan on tällainen venäjän etumaa, täällä ei kukaan saa olla enemmän esillä kun toinen. "Ollaan kun ei oltaiskaan". "Älä tee itsestäsi numeroa". Kateellisten yrmyjen maa tämä on ja siksi kaikki ovatkin aivan intona kun saadaan tällainen "ärsyttävä esiintyjä" takaisin muiden yrmyjen kanssa riviin. Lammasmaista on tällainen muiden mukana öyhöttäminen ja etukäteen tuomitseminen.
Pari huomiota aiemmista viesteistä:
-kun joku jankuttaa inhottavasta kielenkäytöstä, joka on kohdistettu missi(?)henkilöön, joka ei liity tähän, hän samalla uudestaan ja uudestaan heittää lokaa missiä päin. On ehkä tarkoituksellista tai sitten ajattelematonta. Toivottavasti jauhanta kuitenkin loppuu, se ei liity aiheeseen.
-Velipukin puolustajat toistavat, että V-pukki on kuitenkin auttanut monia. Uskon tämän. V-pukki itse sanoo, että 7000 on saanut apua hänen kauttaan. Onko tuosta mukavan pyöreästä luvusta näyttöä, vai onko hän keksinyt senkin?
-Velipukki on kertonut työskennelleensä vammaistenhoitajana. Hän on käyttänyt ikäviä ilmaisuja, jotka liitetään vammaisuuden kirjoon. Syy tälle on kuulemma musta huumori tai stressaantuminen. Joku muukin tässä viestissä kertoi, että hoitajille on tyypillistä käyttää vastaavanlaista "mustaa huumoria", auttaa jaksamaan jne. EI PIDÄ PAIKKAANSA. Olen seurannut hyvin läheltä mm. vanhusten, vammaisten ja mt-kuntoutujien hoitajia, enkä IKINÄ ole kuullut epäkunnioittavaa kielenkäyttöä. Ihmisyksilöitä arvostetaan ja elämää kunnioitetaan, oli kyseessä millainen ihminen ja elämä tahansa. Jos pilkallisuus edes tulee mieleen, on henkilö väärällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi näitä ei viedä poliisille. En ymmärrä ajattelua, missä BC:n jutut voitaisiin painaa villaisella ja herjaavat ketjut pitäisi vain kestää. Ymmärrän, että Kiiski halusi unohtaa tuon jutun, mutta oikeasti, meidän kaikkien naisten ja myös nuorten tyttöjen takia, nuo molemmat jutut pitäisi viedä poliisille. Naisten h-ttelu pitäisi saada loppumaan. Eikä kukaan saisi sanoa, että kaikkihan me kavereiden kesken vähän h-ttelemme.
No miksipäs ei, Kiiski voisi hyvin tehdä näin. Mutta odotan innolla kun tulee esimerkkitapaus kommenttipalstakiusaamisesta jossa selviää että naiset h***ttelevat kieli pitkällä toisiaan. Lähteepähän Me Too kampanjalta pohja pois niin että soi, kun aletaan tosissaan puhumaan siitä millaisia naiset ovat toisiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, en minäkään haluaisi tyttäreni elävän huorittelevassa yhteiskunnassa.
Tällä hetkellä huorittelu on kuitenkin maan tapa, ja ainakin jos tätä palstaa seuraa niin huomaa että sitä pidetään jopa oikeutettuna jos käytös antaa sijaa pienellekään epäilylle seksuaalisesta kanssakäymisestä.