Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6075)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellanen henkilö joka huutaa nee*** ja halveksii naisia ja vammaisia, ei todellakaan ole oikea heppu tuohon hommaan ja vielä vetää välistä. Kunnon tuomio ja tilitiedot julki!!
Kertoo aika paljon myös se , miten vaikeaa niitä tilitietoja on julkaista. Heppu on syyllinen.
Ja nimenomaan tässä järjeatyksessä! Ensin tuomio, sitten vasta tutkitaan!!! Me täällä vauvapalstalla ollaan ylijumalia ja tiietään kyllä heti miten asiat on!!!
Eikös näin ole monessa tapauksessa näin? Axl taisi saada kivityksen ennen virallista tuomiota. (tunnusti ainakin osan, ja kiisti osan ennen tuomiota, silti kivitettiin)
Monessa ''rikoksessa'' ja epäilyssä aina kivitetään ennen kuin tulee tuomioita. Miksi teet nyt poikkeuksen?
Koponen on jo myöntänyt noi viestit, joten siitä tuskin tarvii enää epäillä. Eniten epäilyttää miksi ei anna tilitietoja vieläkään julki vaan pelaa aikaa. Selvä tapaus minulle ainakin.
Uskokaa tai älkää, tästä huijauksesta tehdään elokuva. Siinä luksuselämää palmujen alla, ajelua Mazdan ilmaisella mainosautolla, pakollista vammaisten hellimistä ja rankkaa biletystä. Kukahan vois esittää pääosaa, Tommi Korpela on kyllä liian pitkä ja tumma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa kansa on niin tyhmää, että rahan tienaamiseksi riittää kun pukee päälleen joulupukinparran, alkaa kutsua itseään nimellä Brother Christmas ja puhuu vähän paskaa.
Joku on nyt kai keksinyt rahasammon, jossa tyhmiltä viedään rahat pois. Kannattiko rahoittaa?
Niin no faktahan on se, että moni on tästä tempauksesta apua saanut. Onko se aivan kamala ajatuksena? Moni taas sössöttää tekemättä yhtään mitään kenenkään hyväksi. En minä ainakaan kuvitellut että tyyppi ilmaiseksi tuota hommaa tekee.
Heh tottakai on saanut apua! Pitäähän bisneksessä välillä tehdä hyvääkin, jotta saa julkisuutta ja imago säilyy hyvänä. Se juuri ovelaa onkin, sitten voi hyvin ohjata rahavirtoja haluamiinsa ”kohteisiin”. BC on bisnesnero!
Okei, no oletko tutustunut facebookissa näihin jotka ovat saaneet apua? Järkättyä vanhusten tapahtumia, sotaveteraanien tapaamisia, lapsiperheiden lahjakortteja, jouluapuja? Sun mielestä nää kaikki olis pitäny jättää jakamatta niinkö?
No sehän on kyllä selvä, kenenkään kun ei pitäisi tehdä mitään minkään asian hyväksi. Muuten Jormat ja Liisat saattaa tulla vaikka kateelliseksi.
Ei itseä ainakaan harmita lahjoittaminen yhtään, tosin olenkin yrittämisellä sitä sen verran hankkinut ettei tarvitse pahemmin kiinnostella.
Imagon rakentamista. Oikeat hyväntekijät ei mainosta tekojaan facessa, ip-lehdissä jne. Bisnestä se on.
Tottakai, tuollaista toimintaa olisi hankala toteuttaa oman työn ohessa eli sen täytyy kattaa omat kulut. Ja toisaalta hankala tehdä noita rahankeräyksiä jos ei olisi minkäänlaista imagoa? Jos kukaan ei tietäisi noista tarinoista niin eihän kukaan myöskään lahjoittaisi? Eihän se sitä pelkällä omalla rahallakaan voisi tehdä.
Mä pidän itse noista tarinoista siksi kun se on motivoinut itseäni nostamaan takapuolen sohvalta ja auttamaan. Tarinoiden inspiroimana olen toiminut mm.vapaaehtoistyöntekijänä.Sama juttu täällä! Brother Christmas on inspiroinut minuakin tekemään vapaaehtoistyötä.
Ootko tienannut jo miljoonan? Jos et, niin se ei ole oikeaa vapaaehtoistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa kansa on niin tyhmää, että rahan tienaamiseksi riittää kun pukee päälleen joulupukinparran, alkaa kutsua itseään nimellä Brother Christmas ja puhuu vähän paskaa.
Joku on nyt kai keksinyt rahasammon, jossa tyhmiltä viedään rahat pois. Kannattiko rahoittaa?
Niin no faktahan on se, että moni on tästä tempauksesta apua saanut. Onko se aivan kamala ajatuksena? Moni taas sössöttää tekemättä yhtään mitään kenenkään hyväksi. En minä ainakaan kuvitellut että tyyppi ilmaiseksi tuota hommaa tekee.
Heh tottakai on saanut apua! Pitäähän bisneksessä välillä tehdä hyvääkin, jotta saa julkisuutta ja imago säilyy hyvänä. Se juuri ovelaa onkin, sitten voi hyvin ohjata rahavirtoja haluamiinsa ”kohteisiin”. BC on bisnesnero!
Okei, no oletko tutustunut facebookissa näihin jotka ovat saaneet apua? Järkättyä vanhusten tapahtumia, sotaveteraanien tapaamisia, lapsiperheiden lahjakortteja, jouluapuja? Sun mielestä nää kaikki olis pitäny jättää jakamatta niinkö?
No sehän on kyllä selvä, kenenkään kun ei pitäisi tehdä mitään minkään asian hyväksi. Muuten Jormat ja Liisat saattaa tulla vaikka kateelliseksi.
Ei itseä ainakaan harmita lahjoittaminen yhtään, tosin olenkin yrittämisellä sitä sen verran hankkinut ettei tarvitse pahemmin kiinnostella.
Imagon rakentamista. Oikeat hyväntekijät ei mainosta tekojaan facessa, ip-lehdissä jne. Bisnestä se on.
Tottakai, tuollaista toimintaa olisi hankala toteuttaa oman työn ohessa eli sen täytyy kattaa omat kulut. Ja toisaalta hankala tehdä noita rahankeräyksiä jos ei olisi minkäänlaista imagoa? Jos kukaan ei tietäisi noista tarinoista niin eihän kukaan myöskään lahjoittaisi? Eihän se sitä pelkällä omalla rahallakaan voisi tehdä.
Mä pidän itse noista tarinoista siksi kun se on motivoinut itseäni nostamaan takapuolen sohvalta ja auttamaan. Tarinoiden inspiroimana olen toiminut mm.vapaaehtoistyöntekijänä.Sama juttu täällä! Brother Christmas on inspiroinut minuakin tekemään vapaaehtoistyötä.
Ootko tienannut jo miljoonan? Jos et, niin se ei ole oikeaa vapaaehtoistyötä.
Öö. Eihän veli joulukaan ole tienannut miljoonaa? Vai onko todisteita että hän on ottanut 100% keräämänsä rahat itselleen eikä lainkaan hyväntekeväisyyteen? Huono kommentti.
Ne oikeat ceparit löytyy tästä ketjusta jankkaamasta.
Ihmeellistä tämä puolustelu. tottakai BC on tunteisiin vedonnut paljon kun sairaiden lasten toiveita toteuttanut. Mutta jos hyvän asian varjolla itse hyötyy, rikastuu, ei laita lahjoitusrahoja luvattuihin kohteisiin ym niin sitä ei nuo hyvät teot korjaa.
Juuri nyt A-studiossa aiheena rahankeräys ja hyväntekeväisyys. Katsokaa nyt kun poliisi kertoo, miten sitä raha saa kerätä, varsinkin te puolustelijat, joiden mielestä on ok, että BC vetää keräyksistä siivun omaan liiviins-
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa tai älkää, tästä huijauksesta tehdään elokuva. Siinä luksuselämää palmujen alla, ajelua Mazdan ilmaisella mainosautolla, pakollista vammaisten hellimistä ja rankkaa biletystä. Kukahan vois esittää pääosaa, Tommi Korpela on kyllä liian pitkä ja tumma?
Aku Hirviniemi tietysti!
Huolestuttaa, että ihmisrodun pitäisi olla kehittyneempää kuin koskaan mutta silti analysointikyky ja laajempi katsomus on ainakin keskustelupalstojen mukaan heikkoa.
Kyllä, epäselvyydet tulee tutkia ja jos löytyy rikollista niin tottakai tehdä johtopäätökset. En myöskään pidä henk koht viestittelyä kovinkaan tasokkaana ja näistä minullakin negatiiviset mielikuvat.
Mutta mielestäni on täysin selvä asia, että tästä on seurannut monelle hyvääkin. Tästä on olemassa faktaa. Ja somea seurattuaan tämä on innoittanut monia tekemään hienoja asioita varmasti, vaikkakin sitten omalle lähipiirilleen.
Vihaan yli kaiken sitä, että jotkut ihmiset täysin laput silmillä öyhöttävät että kaikki on ollut pelkkää huijausta ja kaikki rahat menneet omaan taskuun. Tämä ei pidä edes paikkaansa.
Sitten vielä omana lajinaan ovat nämä viestihurskastelijat... Ei se omakaan käyttäytyminen näytä olevan ihan jiirissä. Haukutte lahjoittajat idiooteiksi ja tyhmiksi ja samalla paistaa vahingonilo ja ylipäätään ilahtuneisuus jos vaikka saataisiin tällä toiminta loppumaan. Ettei vain kukaan saisi enempää kuin itse, oli sitten köyhä yksinhuoltaja kyseessä tai ei. Se on sitä aidointa pahuutta se.
Miten BC on profiloinut omaa palkkaansa ja asemaansa rahan ottamiseen toiminnastaan? Linkkejä kommentteihin siitä ajalta ennen kohua? Oliko oletus se, että hän tekee työtä ilman varsinaista palkkaa siitä, oletan, että jonkinlaisia kuluja (bensat, puhelinkulut jne) on ottanut totta kai?
Eikö se yksi äiti ollut ollut vähän närkästynyt, kun Koponen lensi heidän kanssaan New Yorkiin?
Mutta onkohan se nyt jäänyt siihen.
Juuri juu kirjoitti:
Ihmeellistä tämä puolustelu. tottakai BC on tunteisiin vedonnut paljon kun sairaiden lasten toiveita toteuttanut. Mutta jos hyvän asian varjolla itse hyötyy, rikastuu, ei laita lahjoitusrahoja luvattuihin kohteisiin ym niin sitä ei nuo hyvät teot korjaa.
Toki. Onko sitten olemassa hyväntekeväisyysjärjestöjä jotka ei toiminnasta itse hyödy? Haluaisin tällaisen järjestön nimen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Juuri juu kirjoitti:
Toki. Onko sitten olemassa hyväntekeväisyysjärjestöjä jotka ei toiminnasta itse hyödy? Haluaisin tällaisen järjestön nimen, kiitos.
Ei tässä siitäkään ole kyse vaan siitä, miten asiat hoitaa. Jos pitää piilotella, salailla ym niin on selvä että jotain on pielessä. Mutta jos on näyttää että tämä ja tämä summa menee pakollisiin kuluihin niin tietenkään siinä ei ole mitään väärää. mutta tässä tapauksessa BC:ltä on kesästä asti pyydetty näitä tietoja mihin rahat menevät, sen nyt luulisi hyväntekeväisyydessä olevan tärkein asia. Nyt on kyseessä kuitenkin niin isot lahjoitussummat että niillä voi tehdä vaikka millä mitalla mahtavia tekoja, tarkoittaako se sitä että sieltä voi sitten itse BC ottaa mielivaltaisesti mitä haluaa myös itselleen ilman että mitään tarvitsee kenelläkään selittää tai taltioida mihinkään? Kun niitä hyviä tekojakin tehnyt? Miljoonalla nyt aika monta legopakettia ja hautakiveäkin ostaa..
Vierailija kirjoitti:
Juuri juu kirjoitti:
Tämä ei ole se pointti, vaan ikö pointti ole se, että Koponen on esiintynyt ilmaiseksi auttavana avun kanavoijana verrattuna nimenomaan hyväntekväisyys järjestöihin ? Eli ihmiset SIKSI mieluummin lahjoittavat hänelle ja siksi toiminnasta tuli niin menestyksekästä.
Ja vaikka ei-kertominen siitä, että otankin itselleni tästä jotain vielä jotenkin olisi hyväksyttävää (tyyliin "kukaan ei koskaan kysynyt, mitäs luotitte mielikuviin") niin entä rahaepäselvyydet siitä, kuinka paljon Koponen onkin laittanut rahapotista itseensä?
Se on jutun pointti. Se pitää avata, näyttää, todisteet esittää.
Brother Christmas alias BC aka Koposen julli on kiero huijari, jonka laupeuden työn loppu on lähellä. Tulkoon julki kaikki hänen epärehellisyytensä ja vääryydellä hankkimansa hyödyt. Julkinen mestaus ja parran polttaminen olkoon lisätuomio.
Koitin katsoa tuota mtv3:n sivuilla olevaa Huomenta Suomi -klippiä. Hävettää miehen puolesta, kun tulee tuohonkin tilaisuuteen se parta päällä, aivan kuin ei voi tulla ihan vain omana itsenään. Ja vastaukset ovat ihan poliitikkotasoa, ei vastaa siihen, mitä kysytään, kunhan puhuu vaan. Ei saaatana... 🙄 👏👍😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aku Hirviniemi tietysti!
Ei vaan se tyyppi (en nyt muista nimeä), joka oli Downshiftaajissa se naapurijäbä siellä vuokratalossa ja Donnassa se pettäjäaviomies.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa, että ihmisrodun pitäisi olla kehittyneempää kuin koskaan mutta silti analysointikyky ja laajempi katsomus on ainakin keskustelupalstojen mukaan heikkoa.
Kyllä, epäselvyydet tulee tutkia ja jos löytyy rikollista niin tottakai tehdä johtopäätökset. En myöskään pidä henk koht viestittelyä kovinkaan tasokkaana ja näistä minullakin negatiiviset mielikuvat.
Mutta mielestäni on täysin selvä asia, että tästä on seurannut monelle hyvääkin. Tästä on olemassa faktaa. Ja somea seurattuaan tämä on innoittanut monia tekemään hienoja asioita varmasti, vaikkakin sitten omalle lähipiirilleen.
Vihaan yli kaiken sitä, että jotkut ihmiset täysin laput silmillä öyhöttävät että kaikki on ollut pelkkää huijausta ja kaikki rahat menneet omaan taskuun. Tämä ei pidä edes paikkaansa.
Sitten vielä omana lajinaan ovat nämä viestihurskastelijat... Ei se omakaan käyttäytyminen näytä olevan ihan jiirissä. Haukutte lahjoittajat idiooteiksi ja tyhmiksi ja samalla paistaa vahingonilo ja ylipäätään ilahtuneisuus jos vaikka saataisiin tällä toiminta loppumaan. Ettei vain kukaan saisi enempää kuin itse, oli sitten köyhä yksinhuoltaja kyseessä tai ei. Se on sitä aidointa pahuutta se.
Täällä voi anonyymisti kirjoittaa mitä sattuu ja se laskee keskustelun tasoa. Uskoisin että ne öyhöttäjätkin keskustelevat huomattavasti älykkäämmin reaalimaailmassa. Kieltämättä tätä keskustelun tasoa on kuitenkin masentavaa seurata. Faktoilla tai asiaan perehtymisellä ei tunnu olevan mitään merkitystä.
Tämä on härski juttu. Hän on vedonnut ihmisten sääliin kuolevien lasten tarinoilla. FB-sivuilla on kuvia lasten hauta-arkuista ja hästageja viimeinen unelma. Tällainen varmasti vetoaa suureen yleisöön, mutta on erittäin epäeettistä myydä toisen ihmisen, tässä tapauksessa vieläpä pienen lapsen, elämä ja kuolema rahan keruuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri juu kirjoitti:
Tämä ei ole se pointti, vaan ikö pointti ole se, että Koponen on esiintynyt ilmaiseksi auttavana avun kanavoijana verrattuna nimenomaan hyväntekväisyys järjestöihin ? Eli ihmiset SIKSI mieluummin lahjoittavat hänelle ja siksi toiminnasta tuli niin menestyksekästä.
Ja vaikka ei-kertominen siitä, että otankin itselleni tästä jotain vielä jotenkin olisi hyväksyttävää (tyyliin "kukaan ei koskaan kysynyt, mitäs luotitte mielikuviin") niin entä rahaepäselvyydet siitä, kuinka paljon Koponen onkin laittanut rahapotista itseensä?
Se on jutun pointti. Se pitää avata, näyttää, todisteet esittää.
Jännä että ihmisillä on ollut tällainen mielikuva... Mä kun en koskaan kuvitellut BC:tä ilmaiseksi auttavana kanavana. Ei itseasiassa koskaan tullut tällainen vaihtoehto edes mieleen.
Sama juttu täällä! Brother Christmas on inspiroinut minuakin tekemään vapaaehtoistyötä.