Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brother Christmas

Vierailija
29.10.2017 |

Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.

8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.

Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.

Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?

Kommentit (6075)

Vierailija
861/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räksyttäjät voivat jatkossa olla lahjoittamatta mitään kenellekään, me joille koko kohu on se ja sama, voimme jatkossakin tukea BC:n toimintaa mikäli saa tilintarkastuksesta puhtaat paperit.

Mammat tuomitsee muutaman sanan perusteella koko hyväntekeväisyyden ja itse herjaavat tässäkin ketjussa jatkuvasti  ja käyttävät erittäin alatyylisiä ilmauksia. Tekopyhää.

Mammat ei tuomitse pelkästään ruman ja ala-arvoisen käytöksen vuoksi, vaan ihan senkin takia että BC on kusettanut ja vetänyt omiin liiveihinsä isoja summia rahaa. Samalla tavalla kuin lelu Rami. Ei häntäkään kukaan puolustanut.

Vierailija
862/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kiristäjä on selvästi koko ajojahdin takana. Miten HS on lähtenyt mukaan tuollaiseen. Ala-arvoista.

No, totuus tulee vielä esiin.

Mikä ajojahti se sellainen on jossa totuus tästä "hyväntekijästä" tulee ilmi?

Se ajojahti missä mies lopettaa avustustoiminnan ja kuukausien päästä ilmenee että on syytön. Tuhannet lapset jäävät ilman lahjoituksia. Onneksi olkoon.

Haloo. Kuvitteletteko te, että Suomessa ei pari vuotta sitten autettu ketään? Kukaan kuolevaa tekevä lapsi ei saanut viimeistä toivettaan? Kukaan köyhä ei saanut jouluna kinkkua pöytään? 

Suurinosa hyvistä teoista tehdään huutelematta ja ne jäävät hyväntekijän ja vastaanottajan väliseksi. Se riittää. 

Ennen BC:tä oli paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä. Bc:n jälkeen on paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä.

Jokainen voi tehdä hyviä tekoja. 

No niin, sittenhän voittekin hyvillä mielin jatkaa ajojahtia kun ootte niin hyviä ihmisiä!

Eiköhän jahdit ole jo ohi. Mies on paljastunut.

Mitä on paljastunut? Että yksityisesti käyttää rumaa kieltä. Mites sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kiristäjä on selvästi koko ajojahdin takana. Miten HS on lähtenyt mukaan tuollaiseen. Ala-arvoista.

Eikös sen totuuden pitäisi lopettaa se ajojahti. Tosin teidän tapauksessa en sitä usko kun faktat ei edes kiinnosta. Mukavampaa on huudella kuin oikeasti ottaa selvää.

Johan tässä tiedetään millainen velikulta on kyseessä. En ymmärrä mikä totuus tässä pitäisi kaivaa. Ennemmin tuntuu, että puolustelijoilla on ihan sama mitä tyyppi tekee ja kirjoittelee. Tarvitaan vähintään vankilatuomio jotta henkilö olisi millään tavalla mätä.

No oletkos itse viimeisen 3 vuoden aikana käyttänyt kenestäkään yhtäkään halventavaa nimitystä yksityiskeskustelussa? Moni on nyt tuomitsemassa mutta käypä näiden tuomitsijoiden fb sivuilla niin heti tulee halventavia nimityksiä vastaan - Siis ihmisiltä jotka juuri väittävät etteivät ikinä edes yksityisesti käytä rumaa kieltä! Peiliin katsomisen paikka!

Ei, en hauku ihmisiä. Onko se niin hankala käsittää, että kaikki eivät ole niin kaksinaamaisia?

Vierailija
864/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki BC on auttanut siinä sivussa ihmisiä. Veikkaan, että määrä ei kuitenkaan päätä huimaa ja ilman häntä "tuhannet lapset" eivät jää ilman apua.

BC:n taktiikka oli kuitenkin saada näkyvyyttä itselleen. Yhden avustusjutun tekemiseen meni aika paljon aikaa kun siitä piti järjestää aina niin iso spektaakkeli. 

Ja eihän hän nyt montaa vuotta ehtinyt avustuksia paiskia. Ei ole iso häviö, yhtään kenellekkään. Paitsi hänelle tietty.

Mikä "akna niin iso spektaakkeli"? Osa ihmisistä on saanut isompaa apua, osa pienempää. Osasta on tehty isoja juttuja ja isoja keräyksiä, osa on saanut avun ja mainittu korkeintaan fb-päivityksen muodossa.

Vierailija
865/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räksyttäjät voivat jatkossa olla lahjoittamatta mitään kenellekään, me joille koko kohu on se ja sama, voimme jatkossakin tukea BC:n toimintaa mikäli saa tilintarkastuksesta puhtaat paperit.

Mammat tuomitsee muutaman sanan perusteella koko hyväntekeväisyyden ja itse herjaavat tässäkin ketjussa jatkuvasti  ja käyttävät erittäin alatyylisiä ilmauksia. Tekopyhää.

Mammat ei tuomitse pelkästään ruman ja ala-arvoisen käytöksen vuoksi, vaan ihan senkin takia että BC on kusettanut ja vetänyt omiin liiveihinsä isoja summia rahaa. Samalla tavalla kuin lelu Rami. Ei häntäkään kukaan puolustanut.

Rahan varastaminen ei ole ok missään nimessä. Todisteet?

Vierailija
866/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites minä, tässä etäpäivää vietän ja luen tätä ketjua. Itse en käytä privaviesteissäni haukkumasanoja, enkä tunne vihaa ketään kohtaan joka triggeröisi muuttamaan sanavarastoani ;)

Vierailija
867/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ajojahti missä mies lopettaa avustustoiminnan ja kuukausien päästä ilmenee että on syytön. Tuhannet lapset jäävät ilman lahjoituksia. Onneksi olkoon.

Haloo. Kuvitteletteko te, että Suomessa ei pari vuotta sitten autettu ketään? Kukaan kuolevaa tekevä lapsi ei saanut viimeistä toivettaan? Kukaan köyhä ei saanut jouluna kinkkua pöytään? 

Suurinosa hyvistä teoista tehdään huutelematta ja ne jäävät hyväntekijän ja vastaanottajan väliseksi. Se riittää. 

Ennen BC:tä oli paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä. Bc:n jälkeen on paljon hyväntekeväisyysjärjestöjä.

No niin, sittenhän voittekin hyvillä mielin jatkaa ajojahtia kun ootte niin hyviä ihmisiä!

Voi sinua. Tuonko olet ainoastaan sisäistänyt lehdistä, että on käyttänyt yksityisesti rumaa kieltä? 

Mites minä? No, minun wappiviestini saa lukea vaikka presidentti Niinistö. Ei halvenna muita ihmisiä yksityiselämässäni.

Vierailija
868/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sen totuuden pitäisi lopettaa se ajojahti. Tosin teidän tapauksessa en sitä usko kun faktat ei edes kiinnosta. Mukavampaa on huudella kuin oikeasti ottaa selvää.

Johan tässä tiedetään millainen velikulta on kyseessä. En ymmärrä mikä totuus tässä pitäisi kaivaa. Ennemmin tuntuu, että puolustelijoilla on ihan sama mitä tyyppi tekee ja kirjoittelee. Tarvitaan vähintään vankilatuomio jotta henkilö olisi millään tavalla mätä.

No oletkos itse viimeisen 3 vuoden aikana käyttänyt kenestäkään yhtäkään halventavaa nimitystä yksityiskeskustelussa? Moni on nyt tuomitsemassa mutta käypä näiden tuomitsijoiden fb sivuilla niin heti tulee halventavia nimityksiä vastaan - Siis ihmisiltä jotka juuri väittävät etteivät ikinä edes yksityisesti käytä rumaa kieltä! Peiliin katsomisen paikka!

Ei, en hauku ihmisiä. Onko se niin hankala käsittää, että kaikki eivät ole niin kaksinaamaisia?

Ei ole vaikeaa, olen uskovainen ja tarkka kielenkäytöstäni. En silti lähtisi jeesustelemaan muiden kielenkäyttöä. Enkä usko että tavat joita uskova koti ja korkeakoulutus on minulle opettaneet, tekisi minusta paremman ihmisen. Osaan vain puhua ja käyttäytyä korrektilla tavalla. Vanhempani ovat duunareita eivätkä kykene samaan. Silti en ole heidän tasollaan henkisesti tai moraalisesti.

Vierailija
869/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä millaista vihaa ihmisten sisällä kytee jos pitää privaatisti muuttua persoonana aivan kokonaan. Haukkua kaikki. Miten ihmeessä se oloa helpottaa? Joskus keskenkasvuisena muksuna tuli tätä tehtyä, poljettiin jalkaa lattiaan ja yritettiin keksiä mahdollisimman tuhma sana äidistä, sitten jupistiin sitä. Mutta että aikuiset ihmiset?

Vierailija
870/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla ole toimintaa mitä tukea.

Minä ainakin henkilökohtaisesti teen avustustyötä ja lahjoituksia, tuen useamman järjestön toimintaa kuukausittaisilla lahjoituksilla jne. Senpä takia juuri haluankin, että tällaiset puoskarit jäävät kiinni.

Ne suurimmat järjestöt ovat nimenomaan niitä puoskarifirmoja.

Oletko SPR:n palkkalistoilla?

Vierailija
871/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa, olen uskovainen ja tarkka kielenkäytöstäni. En silti lähtisi jeesustelemaan muiden kielenkäyttöä. Enkä usko että tavat joita uskova koti ja korkeakoulutus on minulle opettaneet, tekisi minusta paremman ihmisen. Osaan vain puhua ja käyttäytyä korrektilla tavalla. Vanhempani ovat duunareita eivätkä kykene samaan. Silti en ole heidän tasollaan henkisesti tai moraalisesti.

Kai sinä ymmärrät, että tässä on nyt kyse muustakin kuin pelkästä kielenkäytöstä. Me ilmaisemme itseämme puheen/kirjoitetun sanan kautta. Tässä ei nyt kukaan viidesluokkalainen sanonut v*ttua koululuokassa. 

Vierailija
872/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua. Tuonko olet ainoastaan sisäistänyt lehdistä, että on käyttänyt yksityisesti rumaa kieltä? 

Mites minä? No, minun wappiviestini saa lukea vaikka presidentti Niinistö. Ei halvenna muita ihmisiä yksityiselämässäni.

Saa se lukea minunkin wappiviestit. Ja se tekee meistä paljon parempia ihmisiä muihin verrattuna!

Vierailija
873/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin henkilökohtaisesti teen avustustyötä ja lahjoituksia, tuen useamman järjestön toimintaa kuukausittaisilla lahjoituksilla jne. Senpä takia juuri haluankin, että tällaiset puoskarit jäävät kiinni.

Ne suurimmat järjestöt ovat nimenomaan niitä puoskarifirmoja.

Oletko SPR:n palkkalistoilla?

Ja yksittäinen tekijä ei sitten voi olla?

En ole edellinen kommentoija. Huomannut vaan tämän hauskan sattuman; moni haukkuu samassa tekstissä muut hyväntekeväisyysjärjestöt hämäräperäisiksi mutta puolustavat BC:tä.

Vierailija
874/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tue, koska esim. Unicefin ja punaisen ristin toiminta on kaikkea muuta kuin läpinäkyvää, johtajien palkat törkeät ja avustuskohteet usein aika ylenkatseisia.

Itse en muuten saanut punaiselta ristiltä latiakaan, kun kämppä paloi, kumppani kuoli ja vakuutus oli hänen nimissä. Eikä ollut muitakaan avuntarjoajia, paitsi mobile, joka tarjosi henkistä tukea.

Mitä pahaa on julkisuudessa? Julkisuus tuo toiminnalle näkyvyyttä ja rahaa, raha on sitä millä monen henk.koht. katastrofit ratkeaa.

Vierailija
875/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhannet lapset? Itseäni ihmetyttävät nämä väitteet siitä, että BC olisi auttanut jo tuhansia lapsia tai ihmisiä yleensä. Mistä nämä luvut tulevat? Ja miten tällainen olisi edes mahdollista? Nettisivujen mukaan apua annetaan harkinnan mukaan, ja kun oletettavasti ainoa varsinainen työntekijä, eli Aki Koponen, ne päätökset tekee, niin tehokkuuden asioiden käsittelyssä täytyy olla luokkaa, että Akin konsultoinnin luulisi kiinnostavan jo KELA:kin.

Toiseksi kyseessä ei ole ainoa Suomessa toimiva hyväntekeväisyysjärjestö. Hädässä oleville perheille annetaan jatkuvasti tukea ihan paikallisten yhdistysten kautta ilman suurta, valtakunnallista somehaloota. Keräykset suoritetaan läpinäkyvästi. Jos BC ei nyt pysty apua hankkimaan, joku muu kyllä ottaa sen paikan.

Kaiken kaikkiaan BC:n tukemisessa alkaa mielestäni olla jo jopa kultinomaisia piirteitä.

Vierailija
876/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa se lukea minunkin wappiviestit. Ja se tekee meistä paljon parempia ihmisiä muihin verrattuna!

Mikä ihme on tämä "parempi ihminen" jota nämä puolustajat kokoajan kohkaavat. Ei kukaan tässä nyt ole mistään himskatin paremmuudesta puhumassa. Se, että joku jää kiinni epäkorrektista ja halventavasta käytöksestä niin ei se, että häntä moititaan siitä tarkoita sitä, että moittija yrittää jotenkin pönkittää omaa paremmuuttaan. 

Vierailija
877/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhannet lapset? Itseäni ihmetyttävät nämä väitteet siitä, että BC olisi auttanut jo tuhansia lapsia tai ihmisiä yleensä. Mistä nämä luvut tulevat? Ja miten tällainen olisi edes mahdollista? Nettisivujen mukaan apua annetaan harkinnan mukaan, ja kun oletettavasti ainoa varsinainen työntekijä, eli Aki Koponen, ne päätökset tekee, niin tehokkuuden asioiden käsittelyssä täytyy olla luokkaa, että Akin konsultoinnin luulisi kiinnostavan jo KELA:kin.

Toiseksi kyseessä ei ole ainoa Suomessa toimiva hyväntekeväisyysjärjestö. Hädässä oleville perheille annetaan jatkuvasti tukea ihan paikallisten yhdistysten kautta ilman suurta, valtakunnallista somehaloota. Keräykset suoritetaan läpinäkyvästi. Jos BC ei nyt pysty apua hankkimaan, joku muu kyllä ottaa sen paikan.

Kaiken kaikkiaan BC:n tukemisessa alkaa mielestäni olla jo jopa kultinomaisia piirteitä.

Luettelepa tähän sit ne yhdistykset, joilta apua saa. En odota kieli pitkällä vastausta.

Vierailija
878/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään täällä ihmetytä se että HS on ylipäätään lähtenyt julkaisemaan yksityisiä viestejä? Onko tämä teidän mielestä ok ja olisitteko valmiit avaamaan kaikki omat viestinne vuosien ajalta?

Minua ajatus ahdistas. Kotonaankin pitää varoa miten miehen kanssa puhuu tai mitä tekstareita laittaa?

Vierailija
879/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tue, koska esim. Unicefin ja punaisen ristin toiminta on kaikkea muuta kuin läpinäkyvää, johtajien palkat törkeät ja avustuskohteet usein aika ylenkatseisia.

Itse en muuten saanut punaiselta ristiltä latiakaan, kun kämppä paloi, kumppani kuoli ja vakuutus oli hänen nimissä. Eikä ollut muitakaan avuntarjoajia, paitsi mobile, joka tarjosi henkistä tukea.

Mitä pahaa on julkisuudessa? Julkisuus tuo toiminnalle näkyvyyttä ja rahaa, raha on sitä millä monen henk.koht. katastrofit ratkeaa.

Onko sinun avustusjärjestötietämyksesi tosiaan tasoa Unicef ja Punainen risti? Että siihen ne sitten jää. On vaan isoja pahoja susia ja Brother Chrismas.

En avusta isoja järjestöjä (tosin käyn kyllä luovuttamassa verta Punaisen Ristin veripalvelussa). Teen lähinnä paikallistasolla työtä pienissä järjestöissä; konkreettista apua (vanhukset, lapsiperheet lähinnä) sekä sitten avustan toisinaan rahallisesti.

Vierailija
880/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun avustusjärjestötietämyksesi tosiaan tasoa Unicef ja Punainen risti? Että siihen ne sitten jää. On vaan isoja pahoja susia ja Brother Chrismas.

En avusta isoja järjestöjä (tosin käyn kyllä luovuttamassa verta Punaisen Ristin veripalvelussa). Teen lähinnä paikallistasolla työtä pienissä järjestöissä; konkreettista apua (vanhukset, lapsiperheet lähinnä) sekä sitten avustan toisinaan rahallisesti.

No ne mainitut kuukausilahjoitukset on Unicefin bravuuri, siitä tuo tuli mieleen. Satun tuntemaan kolmannen sektorin toimintaa hyvinkin, ja osa auttaa hyvin köyhien ihmisten arjessa. En silti tiedä yhtään järjestöä, jolta hakea apua, kun elämä kaatuu. Ne BC:n kautta annetut avustukset on oikeasti aika isoja ja merkityäviä verrattuna siihen, että saa pelastakaa lapset ry:ltä kerran vuodessa kinkun tai saa rikkaat tarjoaa köyhien ipanoille kesänviettopaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme