Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brother Christmas

Vierailija
29.10.2017 |

Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.

8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.

Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.

Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?

Kommentit (6075)

Vierailija
821/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"VIIME SUNNUNTAINA julkaistua kirjoitusta on valmisteltu viime kesästä alkaen. Ari Koposta on haastateltu useaan otteeseen, ja hänellä on ollut runsaasti aikaa valmistautua vastaamaan ja myös toivotulla tavalla avaamaan Brother Christmas -hyväntekeväisyystoimintaan liittyvää rahankäyttöä."

Koposella on ollut 6kk kommentoida asioita ja nyt keksii "minua kiristetään" "Mustamaalausta". Ei mene läpi

Käykää katsomassa BC facebook sivut ja iltalehden facebook kommentit. Siellähän se kiristäjätyyppi on kommentoimassa!

Vierailija
822/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedotusvälineen tehtävä on hankkia tietoa, selvittää taustoja ja pyrkiä totuuteen, silloinkin kun osa yleisöstä haluaisi uskoa asioiden olevan toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää katsomassa BC facebook sivut ja iltalehden kommentit. Koponen on joutunut kiristäjän uhriksi ja se kiristäjä on ilmeisesti kommentoimassa! Pelottava tyyppi!

Piidör!

Vierailija
824/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin sosiaalisessa mediassa on esitetty arvioita siitä, mikä on Helsingin Sanomien motiivi Brother Christmas -toiminnan tarkasteluun. Tässä on syytä todeta selkeästi, että myös tässä juttuhankkeessa ainoa kannustin on ollut journalistinen tehtävä, pyrkimys hankkia uutta tietoa, jota lukijat voivat tarvita omien, henkilökohtaisten ratkaisujensa tueksi.

HS:n pyrkimys ei ole ollut mustamaalata kenenkään mainetta, vaan kertoa Brother Christmasin toiminnasta luotettavina pitämiemme faktatietojen pohjalta. Lehteä ei ole käytetty välikappaleena esimerkiksi vakiintuneiden avustusjärjestöjen tai kenenkään henkilökohtaisten intressien edistämiseksi.

Kiristäjä ollut HS tietolähde?

Vierailija
825/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koposen kirjoittelua facebookissa:

"Joo koitin kertoo hyvänki vitsin mut harvemmin naiset ymmärtää niit mut kokeillaan- 2 kortsuu tapas kadulla ja toine kysy toiselt "mitä tehtäs?" toinen vastas siihen "vedetään päät täyteen""

Otettu kuva jostain nähtävästi tuntemattomasta naisesta ja kuvateksti: "Suomalainen jurrinen nainen on kaunis, kun sen vain oikein oivaltaa"

"Jos kylmä talvi vituttaa kannattaa ruveta Fortumin omistajaksi. Itselle jäi käteen 2 kuukauden yhteisolosta hyvä mieli, sekä €7500 voitto. <3 FORTUM <3 "Put your money where your mouth is"."

Rasismista ja seksististä "läppää" heittelevät kyllä kokoajan. 

Onhan noi tommosia pikkujuttuja mutta kertoo kyllä sellaisesta wt-luokasta että ei kiitos.

Ai tämä on näitä nykyajan miehiä, jotka kuvaa tuntemattomia, ja jakaa somessa jollain ivatekstillä. Yäk.

Vierailija
826/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo kiristäjä on itse keksitty juttu että saisi sympatiaa ja peliaikaa.

Millä tämä hemmo maksaa oma elämisensä muuten, kun eihän yhdistyksestä voi lain mukaan maksaa palkkaa? Entä vaimo, minkä alan ihmisiä he ovat yksityiselämässään, työpaikka? Haiskahtaa kyllä aika lailla.. tuli muuten kiristäjästä mieleen se taannoinen Axl Smith jupakka ja keksitty kaveri oli siinäkin..

Vierailija
827/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"VIIME SUNNUNTAINA julkaistua kirjoitusta on valmisteltu viime kesästä alkaen. Ari Koposta on haastateltu useaan otteeseen, ja hänellä on ollut runsaasti aikaa valmistautua vastaamaan ja myös toivotulla tavalla avaamaan Brother Christmas -hyväntekeväisyystoimintaan liittyvää rahankäyttöä."

Koposella on ollut 6kk kommentoida asioita ja nyt keksii "minua kiristetään" "Mustamaalausta". Ei mene läpi

Käykää katsomassa BC facebook sivut ja iltalehden facebook kommentit. Siellähän se kiristäjätyyppi on kommentoimassa!

Taitaa olla BC itse.

Vierailija
828/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V#tuttaako teitä nyt nää pikkutuhmat sanat vai se, että joku saa pikkusen maistella kuormasta, mihin itsellänne ei ole mahdollisuutta?

Miksi käytät vähättelevää "pikkutuhma"-ilmaisua? Mies on h*oritellut naisia ja haukkunut vammaisia. Ja sinä sanot "pikkutuhmaksi", ikään kuin se olisi jotain kepeää ja hauskaa ilottelua?

Vierailija
829/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedotusvälineen tehtävä on hankkia tietoa, selvittää taustoja ja pyrkiä totuuteen, silloinkin kun osa yleisöstä haluaisi uskoa asioiden olevan toisin.

Mutta onko tietolähteenä ollut Koposta kiristävä taho?

Vierailija
830/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakoot pitkän v*tun. Mua ainakin miehenä ottaa pannuun tollaset kusisukat jotka puhuvat muista noin halventavasti ja porukka on liian hyväuskoisia. Inhottaa myös puolustelijat, jätkähän on selvä sovinisti ja varas.

Vierailija
831/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda kirjoitti:

Just guessin’ kirjoitti:

Tämä teille jotka puolustelette huonoa käytöstänne tai sanavalintoja ’yksityisessä keskustelussa’. Ei se ihminen muutu...se on sitä miten on kasvatettu,kasvanut ja miten kohtelee muita; julkisesti tai yksityisesti.

Ihminen ei kyllä ole sitä, mitä hän yksityisesti puhuu tai ajattelee. Itse puhun hirveitä asioita päivittäin. Haukun vähemmistöjä ja kaikkea mahdollista. Käytän kaikkia näitä kiellettyjä sanoja.

Silti olen avulias ja lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen, järjestän keräyksiä onnettomille, teen mielenterveyspalvelu-tukityötä. Järjestän mamuille aktiviteetteja, kehun spontaanisti tuntemattomia ihmisiä. Kaikki, jotka ovat viettäneet kanssani aikaa vuosikymmeniä, tietävät, että olen hyvä ihminen.

Silti se, mitä kirjoitan yksityisviesteissäni läheisille, on huomattavasti hirveämpää, kuin mitä BC. Se on purkautumiskanava.

Purkautumiskanava mille? Ymmärsitkö mitä juuri kirjoitit?

Tarvitset purkautumiskanavan kun olet ’hyvä ihminen ja avulias ihminen ’ ? !

Kuka määritteelee millä hyvyys mitataan....ulkoisilla teoilla ja samaan aikaan ajatuksissasi liikkuu huomattavasti hirveämpää, niin kuin kirjoitit.

Tutustu käsitteeseen ’freudilainen lipsahdus’ ja samalla tarkastele tarinaa Mr. Jekyll and Mr. Hyde.

Vierailija
832/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuo kiristäjä on itse keksitty juttu että saisi sympatiaa ja peliaikaa.

Millä tämä hemmo maksaa oma elämisensä muuten, kun eihän yhdistyksestä voi lain mukaan maksaa palkkaa? Entä vaimo, minkä alan ihmisiä he ovat yksityiselämässään, työpaikka? Haiskahtaa kyllä aika lailla.. tuli muuten kiristäjästä mieleen se taannoinen Axl Smith jupakka ja keksitty kaveri oli siinäkin..

Tää kaveri ei näytä keksityltä, BC facebook sivulla haukkuu Koposta minkä ehtii, ja tää on teidän mukaan Koponen itse??? Ei mitään järkeä. Käykää nyt jo itse lukemassa, 5 minuutin homma. Vai onko kivempi panetella täällä hyväntekijää ilman faktoja?

Vierailija
833/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla BC itse.

Haukkumassa itseään kymmenissä viesteissä???? Nyt järki käteen.

Vierailija
834/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kaveri ei näytä keksityltä, BC facebook sivulla haukkuu Koposta minkä ehtii, ja tää on teidän mukaan Koponen itse??? Ei mitään järkeä. Käykää nyt jo itse lukemassa, 5 minuutin homma. Vai onko kivempi panetella täällä hyväntekijää ilman faktoja?

Koponen siellä itse haukkuu itseään ja uhkailee jotta saisi uhriutua ja sympatioita.

Sinäkin kutsut tätä tyyppiä hyväntekijäksi? Joko ostat juuri sen mitä Koponen haluaa tai sitten olet Koponen itse.

Vierailija
835/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että hyväntekijää... Koponenhan rakentaa brändiään puhtaasti hyötymistarkoituksessa. Kaikki avustuskohteetkin valitaan mediahuomion maksimoimiseksi. On pelkästään hyvä asia, että totuus miehestä tulee ilmi jo tässä vaihesssa. Itse en tuolle BC:lle antaisi senttiäkään.

Vierailija
836/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kiristäjä on selvästi koko ajojahdin takana. Miten HS on lähtenyt mukaan tuollaiseen. Ala-arvoista.

No, totuus tulee vielä esiin.

Vierailija
837/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla BC itse.

Haukkumassa itseään kymmenissä viesteissä???? Nyt järki käteen.

Uhriutuminen on Koposen ainoa jäljellä oleva keino yrittää minimoida brändilleen syntyneet vahingot ja joihinkin hölmöihin tämä näyttää uppoavan.

Vierailija
838/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koponen siellä itse haukkuu itseään ja uhkailee jotta saisi uhriutua ja sympatioita.

Sinäkin kutsut tätä tyyppiä hyväntekijäksi? Joko ostat juuri sen mitä Koponen haluaa tai sitten olet Koponen itse.

Jospa kävisit ne viestit katsomassa ettei tarvitse tyhjästä väitellä.

Vierailija
839/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kiristäjä on selvästi koko ajojahdin takana. Miten HS on lähtenyt mukaan tuollaiseen. Ala-arvoista.

Mikä ajojahti se sellainen on jossa totuus tästä "hyväntekijästä" tulee ilmi?

Vierailija
840/6075 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko lelu rami ja Axl smith myös ajojahdin takana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi