Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6075)
Suomalaisperheitä auttaa useampikin hyväntekeväisyysjärjestö, jolla on pitkä historia ja jotka on todettu hyvämaineisiksi. BC on tehnyt itsestään brändin, myy surullisia kohtaloita somessa ja jakaa rahaa miten sattuu.
Tietysti kuolevilla lapsilla ja sairailla ihmisillä tienaa enemmän kuin tavallisilla työttömillä, mutta helppoheikkoon on turha haksahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi missä?
Brother Christmas paljastuisi lopullisesti totaaliseksi kusettajaksi, kuten Axl Smith. Sen jälkeen indeksihenkilöä vielä tässä vaiheessa puolustavat tahot hiljenisi.
Höpöhöpö. Murhaajat saavat vankilaan fanipostia ja talousrikolliset valitaan eduskuntaan. Rattikset pormestariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea hyväntekijä, joka on saanut paljon aikaiseksi. Ja kun tästä on tullut hänelle jo työ, sallittakoon hänellekin palkka kuten meille muillekin työläisille.
Arvostan jouluveljeä <3.
Silloin kuin hyväntekeväisyystoiminta siirtyy kokopäiväiseksi ja hallituksen puheenjohtaja itse BC, Ari Koponen saa palkkaa tehdystä työstä, niin ei voida puhua hyväntekeväisyydestä,vaan liikkeenharjoittajasta!
Liikevaihto on satojatuhansia euroja vuodessa!
Liikkeenharjoittaja nostaa osinkoja. Yhdistyksen pj. palkkaa. BC tekee arvokasta työtä, on palkkansa ansainnut takuulla paremmin kuin suurin osa palkansaajista.
BC:n vuosikertomuksesta:
"Vakituisen työntekijän (Ari Koponen) palkan maksoi yritys eikä hänen palkkaansa käytetty
lainkaan kerättyjä varoja. Sama toimintamalli jatkuu myös vuonna 2018"
https://brotherchristmas.fi/wp-content/uploads/2018/02/Vuosikertomus-20…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniä maistiaisia:
- käyttää myös Face-profiilissaan "n-sanaa" toisessa yhteydessä kuin julkisuudessa, mutta kuitenkin käyttää
- on postannut itsestään kuvia, joissa on a) alasti b) kusemassa
- kuvannut kännistä naista
- leijuu osakeomistuksillaan postaamalla kuvaa arvo-osuustilinsä saldosta
- leijuu siitä, miten tehnyt niin ja niin monta tuhatta fyrkkaa parissa kuukaudessa
- keulii Mersullaan poseeraamalla sen kanssa
Saisiko näistä maistiaisista screenshottia?
En jaksa nähdä vaivaa, anteeksi. Jokainen voi vapaasti mennä katsomaan Tuusulassa asuvan Ari Koposen profiilia. Sitä vaan selailee riittävästi alaspäin, niin näkee, että kyseessä ei ole mikään valioyksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi missä?
Brother Christmas paljastuisi lopullisesti totaaliseksi kusettajaksi, kuten Axl Smith. Sen jälkeen indeksihenkilöä vielä tässä vaiheessa puolustavat tahot hiljenisi.
Höpöhöpö. Murhaajat saavat vankilaan fanipostia ja talousrikolliset valitaan eduskuntaan. Rattikset pormestariksi.
Jannellahan on myös pahoinpitelytuomioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea hyväntekijä, joka on saanut paljon aikaiseksi. Ja kun tästä on tullut hänelle jo työ, sallittakoon hänellekin palkka kuten meille muillekin työläisille.
Arvostan jouluveljeä <3.
Silloin kuin hyväntekeväisyystoiminta siirtyy kokopäiväiseksi ja hallituksen puheenjohtaja itse BC, Ari Koponen saa palkkaa tehdystä työstä, niin ei voida puhua hyväntekeväisyydestä,vaan liikkeenharjoittajasta!
Liikkeenharjoittaja nostaa osinkoja. Yhdistyksen pj. palkkaa. BC tekee arvokasta työtä, on palkkansa ansainnut takuulla paremmin kuin suurin osa palkansaajista.
BC:n vuosikertomuksesta:
"Vakituisen työntekijän (Ari Koponen) palkan maksoi yritys eikä hänen palkkaansa käytetty
lainkaan kerättyjä varoja. Sama toimintamalli jatkuu myös vuonna 2018"
https://brotherchristmas.fi/wp-content/uploads/2018/02/Vuosikertomus-20…
Tuon yritykset tietoja ei taida löytyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi missä?
Joo, Gaussin käyrän ääripäästä löytyy aina merkillistä porukkaa. Mutta riittävän iso osa jengistä hiljenisi. Ihan niin kuin kävi Axlinkin kohdalla sen jälkeen, kun paljastui, että rassukka keksi vielä säälittävän hätävalheen. Olen satavarma, että Koponen keksinyt myös hätävalheen tosta kiristyksestä, mutta näyttö pitäisi saada. Ajoituskin on niin naurettava, että morjens. Mut tietysti aina pieni sauma olemassa, jos tän sankarin taustalta löytyy jotain todella arkaa kamaa. Koposen kannalta molemmat vaihtoehdot erittäin huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan jouluveljeä <3.
Ari saa palkkaa yritykseltä. Kerro vielä, mikä yritys on kyseessä?
Varainkeruuyhdistys ei hänelle palkkaa maksa.
Plaah! Sulle mitään kerrota! 😜
Olkoon sitten niin. Kaiken kun piti olla läpinäkyvää...
Vierailija kirjoitti:
Minä olin aluksi BC:n puolella tässä ja olen itsekin valitettavasti lahjoittanut hänen useampaan kohteeseensa. Onneksi kyse on ollut pienistä summista joten sillä nyt niin väliä onko mennyt avuntarvitsijalle vai onko BC ostellut sillä itselleen vaikka pullollisen kuoharia.
Mutta nyt kyllä kääntyi tämän mummon kelkka. Ala-arvoista kirjoittelua ja käytöstä. Toisten ihmisten surulla ja epätoivolla ratsastamista, toisten ihmisten hyväntahtoisuuden hyväksikäyttämistä.
No, olen vain onnellinen siitä että tuon jälkeen herralla on vaikeat paikat. Mikä on ihan oikein. Yritäppä siinä kehitellä työtä tai saada työtä kun on itse nimensä noin tahrannut.
Ehkä hän voi nyt viimeisenä hyväntekeväisyystyönään järjestää itselleen keräyksen.
Mun kelkka käänty myös. Pidin lähtökohtaisesti BCn touhuja epäilyttävinä, ja luettuani otsikot, ajattelin että en ihmettele yhtään. Nyt kun oon lukenut, mistä on kyse, kelkka kääntyi. Tottakai hänen pitää saada palkkaa tekemästään työtä ihan kuten meidän kaikkien muidenkin! Työttömyyskorvauksillako vaiko sossun tuella hänen pitäis elää, kun kerran tekee kokopäivätyötä? Kyllä taas suomalaista kateutta saa hävetä.
Mitä rasistisiin puheisiin tulee, ei kiinnosta pätkääkään kunhan ei julkisesti levittele mielipiteitään. Hän kummiskin tekee konkreettisesti hyvää köyhien suomalaisten eteen, toisin kuin useimmat rasistiöyhöttöjät, joista ei oo muuhun kuin kulkemaan lesona kadulla haastamassa riitaa tai kirjoittelemassa hommafoorumille valheita.
On niin tyypillistä Suomea, että heti pitää ampua alas kun joku menestyy ja kovalla työllä pärjää. Eikä edes hanki itselleen muuta kuin normaalin toimeentulonsa, toisin kuin useimmat yrittäjät tässä maassa tekee. Hyi ja yäk mitä sakkia tämä maa on pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko bc keksinyt nyt oman trevorin kun iltalehteen on lähetellyt saamiaan "kiristysviestejä", jotka selvästi ei oo mitään oikeita? :D ei kukaan tosissaan kiristävä tollasia parin sanan typo-kiristysviestejä lähetä. Olisko keksinyt feikkiprofiilin ja lähetellyt itselleen nuo hmmmm
Sama tuli itselläkin mieleen. Todennäköisesti keksi tollasen hätäratkasun. Aika läpinäkyvää.
Toimittajien kannattaa muistaa tämä ja kysyä poliisilta onko Bother Christmasin lupaamaa rikosilmoitusta todella tehty.
Vierailija kirjoitti:
Kai BC aikoo kerätä tuon 100 000 uhkailusumman tukijoiltaan ennen kuin häippäisee alkuperäisen suunnitelman mukaan Pattayalle?
Onko sopinut kiristäjän (itsensä) kanssa treffit pimeälle parkkipaikalle, jossa ojentaa kiristäjän (itsensä) vaatiman summan itselleen?
Öyhöyh.
Yksi ihminen pitää ketjua elossa Piidör Trevor - läpällään ja toinen jankkaa että kyllä minä aina olen ollut sitä mieltä että huijari se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin aluksi BC:n puolella tässä ja olen itsekin valitettavasti lahjoittanut hänen useampaan kohteeseensa. Onneksi kyse on ollut pienistä summista joten sillä nyt niin väliä onko mennyt avuntarvitsijalle vai onko BC ostellut sillä itselleen vaikka pullollisen kuoharia.
Mutta nyt kyllä kääntyi tämän mummon kelkka. Ala-arvoista kirjoittelua ja käytöstä. Toisten ihmisten surulla ja epätoivolla ratsastamista, toisten ihmisten hyväntahtoisuuden hyväksikäyttämistä.
No, olen vain onnellinen siitä että tuon jälkeen herralla on vaikeat paikat. Mikä on ihan oikein. Yritäppä siinä kehitellä työtä tai saada työtä kun on itse nimensä noin tahrannut.
Ehkä hän voi nyt viimeisenä hyväntekeväisyystyönään järjestää itselleen keräyksen.
Mun kelkka käänty myös. Pidin lähtökohtaisesti BCn touhuja epäilyttävinä, ja luettuani otsikot, ajattelin että en ihmettele yhtään. Nyt kun oon lukenut, mistä on kyse, kelkka kääntyi. Tottakai hänen pitää saada palkkaa tekemästään työtä ihan kuten meidän kaikkien muidenkin! Työttömyyskorvauksillako vaiko sossun tuella hänen pitäis elää, kun kerran tekee kokopäivätyötä? Kyllä taas suomalaista kateutta saa hävetä.
Mitä rasistisiin puheisiin tulee, ei kiinnosta pätkääkään kunhan ei julkisesti levittele mielipiteitään. Hän kummiskin tekee konkreettisesti hyvää köyhien suomalaisten eteen, toisin kuin useimmat rasistiöyhöttöjät, joista ei oo muuhun kuin kulkemaan lesona kadulla haastamassa riitaa tai kirjoittelemassa hommafoorumille valheita.
On niin tyypillistä Suomea, että heti pitää ampua alas kun joku menestyy ja kovalla työllä pärjää. Eikä edes hanki itselleen muuta kuin normaalin toimeentulonsa, toisin kuin useimmat yrittäjät tässä maassa tekee. Hyi ja yäk mitä sakkia tämä maa on pullollaan.
Näin juuri! Ihan sama mitä selittää somessa ja moni suomalainen viljelee samoja sanoja. Kuitenkin tärkeintä on se, että auttaa ihmisiä. Tekopyhät, kateelliset mölisijät käy kimppuun petojen lailla.
"Voi rukoilijoita jotka eivät piittaa rukouksestaan, vaan haluavat vain tulla nähdyksi". En harrasta uskonnollisten tekstien lainaamista mutta tuollainen katkelma köyhien auttamisesta tuli koraanista mieleen. Voisin vaikka vannoa että raamatussakin tehtiin pesäeroa hiljaisen hurskauden ja hyväntekeväisyydellään maineen niittämisen välillä, mutta saattoi kyllä olla että kyseessä oli jokin kristitty sanontakin lapsuudesta.
Koposen kirjoittelua facebookissa:
"Joo koitin kertoo hyvänki vitsin mut harvemmin naiset ymmärtää niit mut kokeillaan- 2 kortsuu tapas kadulla ja toine kysy toiselt "mitä tehtäs?" toinen vastas siihen "vedetään päät täyteen""
Otettu kuva jostain nähtävästi tuntemattomasta naisesta ja kuvateksti: "Suomalainen jurrinen nainen on kaunis, kun sen vain oikein oivaltaa"
"Jos kylmä talvi vituttaa kannattaa ruveta Fortumin omistajaksi. Itselle jäi käteen 2 kuukauden yhteisolosta hyvä mieli, sekä €7500 voitto. <3 FORTUM <3 "Put your money where your mouth is"."
Rasismista ja seksististä "läppää" heittelevät kyllä kokoajan.
Onhan noi tommosia pikkujuttuja mutta kertoo kyllä sellaisesta wt-luokasta että ei kiitos.
V#tuttaako teitä nyt nää pikkutuhmat sanat vai se, että joku saa pikkusen maistella kuormasta, mihin itsellänne ei ole mahdollisuutta?
Tuon VeliJoulun touhuja kylla pitas tsekata pikkasen enempi, sielta loytynee luurankoja kaapista.
Vierailija kirjoitti:
V#tuttaako teitä nyt nää pikkutuhmat sanat vai se, että joku saa pikkusen maistella kuormasta, mihin itsellänne ei ole mahdollisuutta?
Ihan tavallinen työssäkäyvä ja omillani toimeentuleva ihminen olen. Toisin kuin BC. Ja eihän tässä enää ketään harmita (paitsi niitä jotka BC:tä edellleen puolustavat), muita vaan naurattaa.
Plaah! Sulle mitään kerrota! 😜