Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö teitä käydä ensimmäisenä aamulla ruokakaupassa jos kaapissa ei ole mitään?

Vierailija
29.10.2017 |

Ärsyttääkö teitä käydä ensimmäisenä aamulla ruokakaupassa jos kaapissa ei ole mitään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kyllä! :D harmittaa, että en ole noin "kunnollinen", että muistaisin ajatella seuraavan päivän aamupalaa, kuten muut täällä tuntuu tekevän. Kai tämä johtuu siitä, ettei ole vaikka lasta huollettavana.

Johtuisko kuitenkin siitä, että sitä käy kaupassa ennen kuin _kaikki_ on loppu. Ei siksi, että eritysesti miettisi jotain aamupalaa huomiselle tms. Ostan uuden paketin leikkelettä ennen kuin vanha on loppu. Maitoa ostan lisää ennen kuin kaikki on juotu. Lihaa on aina pakkasessa, jos käytän viimeisen sieltä niin ostan seuraavalla kerralla lisää (en muista milloin olisi pakkasesta lihat loppunut täysin, ostan aina tarjouksista talteen ja pakastan) jne.

No tätähän mä juuri tarkoitin, että en ole niin järjestelmällinen ja kunnollinen ihminen, että toimisin näin. Ja tämä ongelmahan ei luonnollisesti rajoitu pelkkään aamupalaan :D

En minäkään ole järjestelmällinen. Satun vain liikkumaan kauppojen ohi ja pistäydyn sitten siellä ja ostan mitä mieleen tulee, että voisi puuttua. Joskus voi olla sitten 6 pakettia margariinia jääkaapissa, kun ei muistanut että olin jo ostanut sitä. Ongelmani on päinvastainen, käyn liian usein kaupassa.

Vierailija
22/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty. Pakko keittää puuroa ja teetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Täytyisi aika monta viikkoa olla käymättä kaupassa ennen kuin on kuiva-ainekaapin sisältö syöty loppuun. Tosin joskus olen vetänyt aamupalaksi pakastepizzan tai mummonmuusia, kun varsinaiset aamupalatarvikkeet ovat loppuneet. Aina on kuitenkin kaapista löytynyt jotain. Kai sulla edes jauhoja on, tai makaroonia?

Vierailija
24/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen päiväkodissa töissä ja minulla on oma rasia mukana - ja ylijäämäruoasta ei ole koskaan pulaa.

Vierailija
25/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap niitä joilla on tililläkin aina viimeiset eurot menossa?

Ei vaan vatsani on ronkeli

Vierailija
26/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Täytyisi aika monta viikkoa olla käymättä kaupassa ennen kuin on kuiva-ainekaapin sisältö syöty loppuun. Tosin joskus olen vetänyt aamupalaksi pakastepizzan tai mummonmuusia, kun varsinaiset aamupalatarvikkeet ovat loppuneet. Aina on kuitenkin kaapista löytynyt jotain. Kai sulla edes jauhoja on, tai makaroonia?

No totta kai saattaa jotain löytyä, jauhoja, keksejä jne. mutta enhän mä nyt niitä aamupalaksi syö.... tilanne ei ole millään tavalla rahasta kiinni, olen vain laiska. Jos ei ole leipäaineksia haen alakerran kuppilasta ihanat valmiit sämpylät tai vaivaudun kauppaan. Itsellä vaan ruoan saaminen tai juurikin vaikka aamupala ei ole niin tunnin päälle.

Vierailija
27/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa elämä, niin joskus käy noinkin.

Mä en voi tajuta miten noin voisi käydä (normaalimahaiselle), vaikka eläisi kuinka huimaa elämää. Ennemminkin kuulostaisi tosi tylsältä syödä viikkotolkulla kaappeja tyhjäksi kaikesta.

Meillä on aina kuivatavaraa, säilykkeitä ja pakasteita. Eikä kyllä ole koskaan jääkaappikaan ammottanut tyhjyyttään.

Vierailija
28/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole minullekkaan käynyt. Aina on kaurahiutaleita.

Vierailija
29/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä olla todella hajamielinen jos noin käy jatkuvasti. Sekä hoikka.. Vastauksena kysymykseen, vituttaisi kyllä, kun menee normaalisti noin seitsemäksi duuniin ja monesti viikonloppuisinkin lähtee aikaisin jonnekin.

Mikset ottaisi tavaksi käydä vaikka parin viikon välein kaupassa hankkien kunnolla kaikkea ja pakastimen täyteen, jossa nopeatekoinen ruoka säilyy parhaiten? Minulla on aina kuivakaapissa myös couscousia tai nuudeleita, niitä on joskus tullut syötyä aamuisin jos päivät on olleet useamman putkeen tyyliä 7-22 eli tuo aika pois kotoa enkä ole ollut myöskään kauppojen lähellä.

Vierailija
30/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kyllä! :D harmittaa, että en ole noin "kunnollinen", että muistaisin ajatella seuraavan päivän aamupalaa, kuten muut täällä tuntuu tekevän. Kai tämä johtuu siitä, ettei ole vaikka lasta huollettavana.

Ei minullakaan ole huollettavia mutta en SILTI tajua miten joku voi päätyä tuohon tilanteeseen.

No katsoin kaappiin ja sieltä löytyisi kananmunia, hapankorppuja ja ties mitä kaikkia kuiva-aineita, mutta en mä nyt niitä syö aamupalaksi. Kaapissa ei ole "mitään" aamupalaksi kelpaavaa ja mielummin käyn kaupassa kipaisemassa bagelit ja smoothieainekset, kun aukeaa. Kyllä se ärsyttää etten hakenut niitä eilen.

Vierailija
31/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minullakaan ole huollettavia mutta en SILTI tajua miten joku voi päätyä tuohon tilanteeseen.

No katsoin kaappiin ja sieltä löytyisi kananmunia, hapankorppuja ja ties mitä kaikkia kuiva-aineita, mutta en mä nyt niitä syö aamupalaksi. Kaapissa ei ole "mitään" aamupalaksi kelpaavaa ja mielummin käyn kaupassa kipaisemassa bagelit ja smoothieainekset, kun aukeaa. Kyllä se ärsyttää etten hakenut niitä eilen.

No kyllä on elämä hankalaa, jos ei voi kananmunia tai hapankorppujakaan syödä aamiaiseksi.

Vierailija
32/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on elämä hankalaa, jos ei voi kananmunia tai hapankorppujakaan syödä aamiaiseksi.

Arvaa vaan onko! Hiiva ei käy ollenkaan, kaiken täytyy olla hiivatonta. Hedelmät paljaaltaan ei käy koska hedelmähapot ovat liian ärtsyjä tyhjän vatsaan jne. Meillä joillain ON VAIKEAA!!!!

Vierailija
33/33 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan käynyt näin, enkä oikein ymmärrä sellaisia ihmisiä, joille tyhjä kaappi on arkipäivää. Mulla on AINA maitoa kahvia varten jääkaapissa ja useimmiten kyllä myös mm. kananmunia, juustoa ja/tai kinkkua, margariinia, kurkkua tms. ja siemennäkkäriä ja puuroa kuivakaapissa. 

Olen 44 v ja yksin asunut 16-vuotiaasta lähtien eli ei ole ruokaa lapsen takia.

Jotain ns. kestomaitoa tai mitä näitä nykyään on manteli-, soija- kauramaitoa voi pitää aina kaapissa, samoin kuin pähkinöitä, näkkäriä tai muuta kuivaa leipää ja vaikka puuroa. Ei tuo vaadi mitään erityistä suunnitelmallisuutta tms., ihan vaan järjen käyttöä.