Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Omat viimeaikaiset suosikkini ovat Cleanin Rain ja Burberry Brit Sheer. YSL:n In love again oli suosikkini, harmi ettei sitä saa enää.
Burberry Body Tender
Trussardi My Name
2 tyylikästä, hienostunutta ja kevyttä tuoksua
Tuoksufanit, montako tuoksupulloa omistatte?
Laskin äsken että minulla on 47 kpl erilaista! Useimmat sellaisia joita ei Suomesta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anais-Anais oli ihana joskus, jossain vaiheessa joku kaveripiiristä alkoi kutsua sitä Penis-Penis-tuoksuksi kun ei muistanut sen oikeaa nimeä =D Ranskalaiset lausuu tuon jännästi, jotenkin Aneei-Aneei.
Anais kirjoitetaan kahdella i:n päällä olevalla pisteellä eli tremalla (en jaksa etsiä kyseistä merkkiä näppikseltä), mikä tarkoittaa että se lausutaan aika samoin kuin kirjoitetaan. Jos i:n päällä olisi vain yksi piste, lausuttaisiin se ”anee”.
Anee-Aneei olen kuullut tuon Ranskassa lausuttavan.
Kyseessä on kuitenkin espanjalainen nimi, ja Anais Nin (jonka kunniaksi tuoksu tehtiin) itse korosti, että hänen nimensä lausutaan espanjalaisittain Ana-iis. Suomalaiset ääntävät sen kuten se kirjoitetaan, niin oikein menee.
Tuossa uskossa minäkin olen ollut, silti Cacharelin (ranskalaisfirma) mainoksessa ne sanoo että Anäee-Anäee.
Tällä hetkellä käytössä Diorin poison girl, ihana tuoksu eikä muistuta yhtään vanhaa poisonia. Toinen hyvä on Jean Paul Gaultierin tänä kesänä lanseerattu La Belle
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on naisten tuoksuissa sellaisia ”hidden gems” halvassa hintaluokassa? Tekeekö automerkit, laukkumerkit, farkkumerkit tms sellaisin tuoksuja jotka on aidosti ja absoluuttisesti hyviä ja hinnat 15-30€ nettikaupoiissa? Miesten puolella näitä on aika paljon.
Makuja on tietysti monia, mutta esimerkiksi Jennifer Lopezin ja Sarah Jessica Parkerin tuoksut ovat edullisesta hinnastaan huolimatta kestäviä ja ei yhtään halvan tuoksuisia. Sokokselta saa nykyään Miss Kayn tuoksuja sellaisissa matkakokoisissa pitkulaisissa spraypulloissa. Ovat keskenään kivan erilaisia eli jokaiselle jotakin, ja hintakin on huokea eli 13 euron paikkeilla.
Arkituoksuina tällä hetkellä eniten vaihtelen neljää tuoksua fiiliksen mukaan: Hermèsin Un Jardin Sur Le Nil tai Un Jardin En Mediterranee, tai Creedin Jardin d'Amalfi, tai Versace Eau Fraiche. En varsinaisesti käytä mitään ns. naisten tuoksuja joitain satunnaisia tuoksunäytteitä lukuunottamatta, vaan pääasiassa unisex- ja miesten tuoksuja.
Muistakaa myös niiden tuoksujen rajallinen säilyvyys. Eli se 2005 ruotsinlaivalta ostettu ja lämpimässä säilytetty hajuvesi haisee jo eltaantuneelta eikä sitä pidä käyttää vaikka pullo olisikin vielä puolillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiselle sopii Wunderlust? Siis Korsin tuoksu.
Sen ikäiselle, joka tuoksusta tykkää. ;)
Se tykkääminen ja tuoksu omaksi tunteminen on se pointti.
Wunderbaum sopii karvanoppa-ikäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös niiden tuoksujen rajallinen säilyvyys. Eli se 2005 ruotsinlaivalta ostettu ja lämpimässä säilytetty hajuvesi haisee jo eltaantuneelta eikä sitä pidä käyttää vaikka pullo olisikin vielä puolillaan.
Jaa, kyllähän jotkut harrastavat jopa vuosikymmeniä vanhojen vintagetuoksujen keräilyä ja väittävät, että tuoksu voi olla aivan intakti vielä niissäkin. Toki muuttunut ja laimentunut varmasti.
Tuoksuilla ei säännönomaisesti ole mitään vuosimäärää jonka ne kestää. Ei niihin ole ohjelmoitu tiettyä säilyvyysaikaa. Täysin tapauskohtaista säilyykö vuoden vai pari vuosikymmentä.
Lämpö ei ole suurin ongelma, auringonvalo on. Esim. Tasaisessa huoneenlämmössä varjossa tai pimeässä säilytetty tuoksu voi olla täysin kunnossa vaikka -80 luvulta. Mulla on sellainen Diorissimo, ja se on fantastisen tuoksuinen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen suosikkini Hillfigerin " Dreaming", todella piristävä tuoksu. Ei vaan tahdo saada enää mistään.
Tämä oli tuoksu, jota käytin muutaman vuoden ja todella usein kysyttiin että mitä se on. Kaksi tuttuanikin alkoi minulla haistetttuaan sitä käyttää, oli kuulemma niin hyvä. Miehiltä tuli myös kommenttia että huumaava tuoksu. Vaikka ei ollut edes mikään chanel tms.
Mutta eihän tätä ole saanut mistään moneen vuoteen! Eikö valmistus lopetettu tyyliin 7v sitten? Harmi.
Mitä mieltä olette näistä tuoksuista?
Burberry Weekend
Burberry London
Ralph Lauren Blueberry
Trussardi Donna
Käytän näitä vaihtelevasti ja mietin, että olenko itse "sokeutunut" tuoksuille.
Oma suoer suosikkini on tällä hetkellä Masari, Dubaista tuotu edP
Mulla on kymmeniä tuoksuja, jotkut aika arvokkaitakin, jos niiden saatavuus on esim. rajallinen. Mutta jos kysytään tuoksuja, joista olen saanut eniten kehuja, niin kärkipäässä on Aquolinan Pink Sugar (miehet) ja Body Shopin White Musk (naiset). Ei siis välttämättä tarvi maksaa satasia tuoksuakseen hyvältä MUIDEN mielestä. Ostan kyllä jatkossakin tuoksuja laidasta laitaan, sillä etupäässä ostan tuoksuja itselleni, enkä muita miellyttääkseni. Tämä nyt ihan vain tällaisena yleisenä kommenttina/huomiona :)
Onhan noita, pidän määrän max 20 eri tuoksussa. Noin 5 on joka vuodenajalle, koska olen niitä jotka haluavat vaihtaa vuodenajan mukaan osan tuoksuista. Netistä ostamalla löytyy tosi hyvillä hinnoilla, ei ole kallis harrastus.
Ja juu ei kyllä vanhene tuoksut parissa vuodessa ellei ole tapahtunut jotain mikä pilaa sitä nopeammin. Kaikki väitteet jostain tietystä vuosimäärästä "tuoksut vanhenee kolmessa vuodessa" voi unohtaa ihan samantien.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Escadan ällömakea Rockin Rio vuodelta 2011. Olen säilyttänyt sitä vaatekaapissa, talvet se on vielä ollut omassa laatikossaan eikä tuoksu ole mennyt miksikään. Takuulla jossain saunallisen kylpyhuoneen lämmössä ja kosteudessa nuo voi muuttua, mutta vuosien säilyttäminen on myös mahdollista.
Kaikki tuoksuva ja haiseva (mm. paska) pitäisi kieltää. Nimittäin ovat takuulla seurausta ilmaston pilluuusta ;)
Tillu kirjoitti:
Älä käytä mitään. Pese itsesi ja vaatteesi tuoksuttomilla aineilla. Puhtaus ja sun oma tuoksusi riittää. Mieti myös kanssaihmisiä, joilla on allergiaa tai yliherkkyyttä. Monesti hajuvesiä käyttävillä haisee siinä lisäksi dödö, hiuslakka, pesuaine. Liika on liikaa. Ps. Hiki ja rasvasen tukan hajukin on ihan inhimillistä.
Jep. Entinen työkaveri oli hajusteyliherkkä astmaatikko joka veti tupakkaa kuin korsteeni. Haisi hielle ja tupakalle ja huonosti kuivatuilla vaatteille. Pikanttina lisänä lievä pllun löyhkä kesäkuumalla. Oli tukalaa, muillakin, kuin minulla. Mutta luonnollisuus kunniaan. Se on niin inhimillistä.
Kyseessä on kuitenkin espanjalainen nimi, ja Anais Nin (jonka kunniaksi tuoksu tehtiin) itse korosti, että hänen nimensä lausutaan espanjalaisittain Ana-iis. Suomalaiset ääntävät sen kuten se kirjoitetaan, niin oikein menee.