Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
1161/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen. 

Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo. 

Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.

Chanel 5 on hyvä. Laitan sitä aamuisin vain YHDEN tipan ranteeseen, hieron toiseen ranteeseen ja siitä kaulaan. Se riittää. Kauempana olivat eivät haista, mutta joskus jos joku on halannut minua, on kysytty, mitä tuoksua käytän, kuulemma erittäin pehmeä tuoksu. Ilmeisesti sopii minulle.

Itseään ei pidä uittaa hajuvedessä.

Ja ikä on 76v. 

Unohdin mainita. 

Höpsis. Olen 31.

Ihmetyttää kyllä kommenttisi.

Totta, Chanel 5 on melkein jopa paremmin nuorelle sopiva tuoksu, vaikka Suomessa moni mummokin sitä käyttää. Marilyn Monroekin tämän tiesi. :) Ihana tuoksu, ja laitetaan tosiaan tippa tai korkeintaan kaksi.

Marilyn teki tuoksumainoksen Chanelille, mutta käytti itse siviilissä Jean Patou:n Joy-tuoksua :)

Chanel 5 on kamala nykyään, ennen se oli valkoisten kukkien puhdas tuoksu. Nykyiset eri versiot ovat ihan sekamelskaisia ja teräviä vessanraikastimen kaltaisia. Jopa se parfyymi.

Kun saisi jostain sen 80-luvun Chanel 5:n! Puuterinen ja pehmeä.

Vierailija
1162/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel eau fraiche on oma suosikkini samoin jotkut Cleanin tuoksut

Kuulostaa ruuanlaittoon sopivalta? Herkkusieniä ja naudanpaistisuikaleita, siihen fraichea ni aa että!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokoelmassani tällä hetkellä 21 tuoksua, uusimmat hankinnat Lancömen Tresor La Nuit Musc Diamant, Elie Saabin Le Parfum In White ja Estée Lauderin klassikkotuoksu Pleasures, jonka ostamista olen jahkaillut yli 20 vuotta. Näistä omistamistani eniten pidän Narciso Rodriguezin Narciso For Her edp:stä (vaaleanpinkki pullo) ja Aerinin Lilac Pathistä, viimeksi mainittu tuoksuu ihan oikealta syreenipensaalta niin pullossa kuin ihollakin. Kallis se oli, mutta hintansa väärtti. Seuraavaksi ostoslistallani on joko Narciso Rodriguezin Narciso Poudrée tai Paco Rabannen alkuperäinen Olympéa. Saas nähdä, kumpi Viking Graceltä lähtee mukaan, kun sinne tässä syksyn mittaan olemme menossa. Niin, ja sitten on tulossa taas nämä kolmeplusykköset ja Hullut Päivät, niilläkin on usein hyviä tuoksutarjouksia...

Sydämellinen kiitos sulle, joka tän viestin kirjoitit, olen TODELLA kauan etsinyt täydellistä kesäkuun alun syreenin tuoksua ja tuohan se on! Hyvä on vinkki myös 3+1:stä ja Hullareista.

Olepa hyvä. :) Itse "törmäsin" Lilac Pathiin parissakin paikassa ja kiinnostuin. Tässä videossa kävi selväksi, että Lilac Path on hyvin luonnollinen syreenin tuoksu, ei keinotekoinen:

. Toinen paikka, josta ko. tuoksusta luin, oli Fragrantica https://www.fragrantica.com/perfume/Aerin-Lauder/Lilac-Path-19057.html . Varsinkin nimimerkki Peachysugarbunsin arvostelu Vihervaaran Anna -viittauksineen oli mulle merkki sitä, että pitää kokeilla, vaikka ostos olikin ns. blind buy ja tuote hirveän kallis (tilasin sen Stockmannin verkkokaupasta meidän Stockmannille ja sain onneksi 15%:n kanta-asiakasalennuksen, koska oli niiden setelien aika) . Enkä ole katunut, en aina edes suihkuta sitä päälleni vaan otan korkin pois ja haistelen pullosta ihanaa tuoksua. :D Olen nähnyt YouTubessa videon, jossa Aerin Lauder (Estéen lapsenlapsi) kertoo, että aluksi oli tarkoitus kehittää luonnollinen ja tarkka kielotuoksu, mutta se ei onnistunut. Kyseisistä aineksista löytyi sen sijaan luonnollinen syreenituoksu. 

Jos muuten englannin kielen ymmärtäminen onnistuu, suosittelen tuota Fragrantica-sivustoa kaikille tuoksuista innostuneille vapaa-ajan lukemiseksi. Se on ehdoton tietolähde ja keskustelupalsta tuoksufriikeille.

Vierailija
1164/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanelin Gabrielle. Itse pidän tästä paljon enemmän kuin Chance eau tendrestä, johon olen kyllästynyt. Aina kun haistan jossain tuon Chance eau tendren, se tuntuu hieman vanhanaikaiselta, siis tuo mieleen ajat jolloin "kaikki" käyttivät sitä. Tosin monet edelleen käyttävät, joten kyseessä enemmänkin henkilökohtainen mielipide.

Gabrielle tuoksuu yksinkertaisesti hyvältä. Tuoksu on raikas, mutta kuitenkin hienostunut. Myös tuoksuille hyvin nirso mieskin kehui tätä. Tuoksu ei ole erikoinen vaan juurikin turvallinen tuoksu, mutta se ei ole kuitenkaan tylsä.

Voisit ehkä olla kiinnostunut kokeilemaan myös uutta versiota Gabriellestä, Gabrielle Essence.

Saattaa kyllä olla, ettei vielä löydy Suomesta, koska on niin uusi.

Vierailija
1165/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut koko ketjua lukea läpi joten en tiedä onko tämä mainittu. Mulle SE tuoksu on Chanelin Coco. ei ihan niin mummomainen kuin vitonen, mutta hyvä. Tosi varovasti sitä kannattaa laittaa, mielestäni aika vahva tuoksu. Siis vain aavistus ja hyvä tulee.

Vierailija
1166/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23vuotias ja käytän chanelin eau tendreä. Se on nuorekkaan ja laadukkaan tuoksuinen :) En käytä mitään muuta hajuvettä, kun vanha loppuu ostan uuden jne.

Vierailija
1167/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut koko ketjua lukea läpi joten en tiedä onko tämä mainittu. Mulle SE tuoksu on Chanelin Coco. ei ihan niin mummomainen kuin vitonen, mutta hyvä. Tosi varovasti sitä kannattaa laittaa, mielestäni aika vahva tuoksu. Siis vain aavistus ja hyvä tulee.

On aika raskas tuoksu ja vanhanaikainen, mutta myös oma suosikkini. Käyttäisin dödönä, mutta sitä ei saa mistään, edes lentokentiltä.

Vierailija
1168/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Fragrantica, on kyllä huippusivusto. Sinne linkittyy myös hyvät tuoksutarjoukset.

Vierailija
1169/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqua di parma Edp. Onneksi tulee varmaan hintansa puolesta harvoin vastaan.

Vierailija
1170/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun takuuvarma migreenipommi! :o

Vierailija
1171/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo Boss The Scent For Her on ihana. Tuoksu on raikas eikä liian voimakas. Uusi suosikkini Lancomen La Vie Est bellen käytön jälkeen. 

Vierailija
1172/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää mitään.

Aikoinaan hajusteet tehtiin esim. oikeista ruusun terälehdistä. Nykyään kaikki on synteettistä ..skaa.

En osta.

Vierailija
1173/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu. 

Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa. 

En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä. 

En omista just hajuvettä mutta lentoasemalla tupruttelen kunnolla ranteisiin ja suihkasen vielä vaatteisiin.

Vierailija
1174/1559 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel 5.

Vierailija
1175/1559 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin suomeksi tuoksusta puhuessani vivahde tai sävy, en nuotti. Englannin note kääntyy yhtä hyvin vaikka muistiinpanoksi.

Joku mainitsi L’artisan parfumeurin tuoksut. Minä en saanut mitään niistä pysymään ihollani, vaan kaikki kääntyivät muutamassa tunnissa pyöreän sokerisiksi. Ei paha, mutta ei paljon minkäänlainen. Nuit des tubereuses olisi ollut yksi suosikeistani, jos se olisi säilynyt :)

Buly 1803:lta löysin tuoksun, josta pidän. Vesipohjaiset tuoksut eivät tunnu vahvoilta, mutta kestävät iholla, ainakin minulla.

Olen saanut lahjaksi Jo Malonen ja Comme des garçonsin tuoksut, joita en ikinä olisi itse osannut valita, mutta jotka hetken asetuttuaan tuoksuvat ihan minulta.

En mainitse tuoksuja, vaan merkit. Minusta tuoksu elää eri ihoilla niin eri tavoin, että tärkeintä on kokeilla itse, mielellään useamman kerran. Comme des garçonsin tuoksun mukana tuli näyteampulli, joten lahjan saajana sain kokeilla, kuinka tuoksu toimii avaamatta varsinaista pakkausta. Huomaavaista:)

Pidän puisista ja suitsukkeisista sävyistä omalla ihollani.

Vierailija
1176/1559 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa aina huvittaa, kun "laatutietoiset" tutut kehuvat halpistuoksujani ja sitten naama venähtää, kun paljastan sen olevan jostain kympin putelista peräisin:D Käytän niin hintavampia kuin edullisia tuoksuja, hinta ei kerro paljon mitään.

Vierailija
1177/1559 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu. 

Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa. 

En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä. 

En omista just hajuvettä mutta lentoasemalla tupruttelen kunnolla ranteisiin ja suihkasen vielä vaatteisiin.

Ja kanssamatkustajat/-jonottajat kiittävät...

Vierailija
1178/1559 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden lehden välissä oli tuoksunäyte Lancomen Idole-tuoksusta.

Siis niin karmeaa, että jouduin laittamaan kaikki vaatteeni pyykkiin, vaikka sivelin tuoksua vain iholle. Hyi sentään..

Vierailija
1179/1559 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nostettu esiin monta klassikkotuoksua mut aika on kyllä ajanut niiden ohi. Chanel 5 on ihan kulunut, Guerlainin Samsara on tuoksumaailmaltaan ihan 80-lukua ja YSL:n Opium on aina ollut tosi tunkkainen ja sopii vain iäkkäälle naiselle iltakäyttöön. Diorin Poison haisee halvalta. Ehkä ainoa klassikko-klassikko jota voisi käyttää on Nina Riccin L’air du Temps, koska se on aika kevyt.

Se, mikä sinulle on jotain mistä "aika on ajanut ohi" tai "kulunutta", on monelle muulle juurikin klassikko ja ajaton suosikki. Ihmisten tyylit ja mieltymykset ovat erilaisia, kaikki eivät sen paremmin ulkoasultaan kuin tuoksultaankaan halua olla trendikkäitä, tiukasti tässä päivässä tai tuoksua samalta kuin kaikki muutkin.

Poisonia käyttävät naiset ovat aina haisseet kuselle, tuon tuoksun olemassaoloa ei voi vaan ymmärtää.

Käytin 80-luvulla ainakin kaksi pulloa peräkanaa Poisonia, vaikka mieheni inhosi sitä =(  Nyt kun sitä haistaa niin ymmärrän täysin miestäni ja säälin hänen kärsimyksiään..

Vierailija
1180/1559 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo Malonen Wood Sage & Sea Salt, joka on myös Meghan Marklen suosikkituoksu.

Kiitos vinkistä, täytyy käydä tuoksuttamassa =)