Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari tuttua, joiden hajuvedet haisevat ihan kaamealle. Tekisi mieli kysyä, mitä käyttävät, että osaisi välttää, mutten uskalla, koska pelkään, että pokkani pettää.
Ei kun kysy, ja kerro myös meille! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thierry Muglerin Angel.
Tämä on kyllä kamalista kanalin tuoksu, jonka tunnistaa jo metrien etäisyydeltä. Paljon halvemmalla pääset suihkauttamalla Raid-kärpäsmyrkkyä ihollesi, sillä se tuoksuu aivan samalta.
Turha väittää, että jonkun iho tekisi tästä tuoksusta vastenmielisen, sillä ihan jokaikisellä Angelia käyttävällä on ympärillään kärpäsmyrkyn tuoksu.Voi luoja, onkohan yhdellä työkaverilla tätä? Tulin yksi päivä töihin ja koko toimistokäytävä haisi ihan karmealle pistävälle ja tunkkaiselle hajulle. Luulin oikeasti, että lattiat on pesty ja vahattu jollain haisevalla tökötillä mutta kävelin työkaverin huoneen ohi: sieltä se haju tuli. Se haju valloitti koko toimiston, tuli minunkin huoneeseeni ja sain karmean päänsäryn :D en ole edes hajusteherkkä, käytän hajuvesiä itsekin ja niin käyttää toimistolla moni muukin. Mutta tämä oli kyllä niin jonkun lattiavahan ja hyttysmyrkyn yhdistelmä että heikompia hirvittää. Onneksi ainoa hajusteille herkkä työkaverimme oli lomalla.
Mahtaako hänen asiakaspalvelutaitonsa, tai harkintakykynsä, olla samaa tasoa kuin hänen käyttämä hajuvesi?
Ehkä hän kokee haisevansa erityisen paljon... ilman hajuvettä. Kunhan lemunsa peittää, sama se millä!? Tai sitten on orastava muistisairaus, ja laittaa ylimääräisiä tippoja varmuuden vuoksi. Ei kuulosta hyvältä.
Toivottavasti hänelle on sanottu, ettei toisten hengitysilmaa saa pilata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu.
Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa.
En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä.
Jokainen saa päättää hajusteen käytöstä ihan itse eikä asia kuulu kenellekään muulle
Jokainen saa myös päättää ihan itse, ilmaiseeko kun toinen pilaa yhteistä ympäristöä lemullaan. Miksikäs ei?
Tom Ford Plum Japonais
Tom Ford Tobacco Oud
Tom Ford Vanilla Oud
Tom Ford Tobacco Vanille
Bond No.9 Chelsea Flowers
L'Artisan Parfumeur Al Oudh
L'Artisan Parfumeur Nuit de Tubéreuse
Noissa tuoksuista on myös se, että ne tuoksuvat erilaisille eri ihmisten iholla (en ole lukenut läpi tätä ketjua, mutta uskon että tämä asia on jo mainittu).
Tuoksumieltymykset ovat siis monella tavoin henkilökohtaisia.
Maison Margiela Beach walk. Yksi suihkaus. Ei enempää, ei vähempää. Muutoinkin Replica sarjan tuoksut on ihanan ylellisiä, pehmeitä tuoksuja. Hinta noin 86e.
Vähän ohi aiheen. Rakastan hajuvesiä ja etenkin jos pullo on kaunis. Valitettavasti esim. Guerlain on jotain ihme syystä päättänyt luopua tunnettujen tuoksujensa alkuperäisistä pulloista ja korvannut ne geneerisillä hunajakennopulloilla. Jotain siinä menetetään myös tuoksun estetiikasta. Huono veto kerta kaikkiaan.
Minulla on kokoelmassani tällä hetkellä 21 tuoksua, uusimmat hankinnat Lancömen Tresor La Nuit Musc Diamant, Elie Saabin Le Parfum In White ja Estée Lauderin klassikkotuoksu Pleasures, jonka ostamista olen jahkaillut yli 20 vuotta. Näistä omistamistani eniten pidän Narciso Rodriguezin Narciso For Her edp:stä (vaaleanpinkki pullo) ja Aerinin Lilac Pathistä, viimeksi mainittu tuoksuu ihan oikealta syreenipensaalta niin pullossa kuin ihollakin. Kallis se oli, mutta hintansa väärtti. Seuraavaksi ostoslistallani on joko Narciso Rodriguezin Narciso Poudrée tai Paco Rabannen alkuperäinen Olympéa. Saas nähdä, kumpi Viking Graceltä lähtee mukaan, kun sinne tässä syksyn mittaan olemme menossa. Niin, ja sitten on tulossa taas nämä kolmeplusykköset ja Hullut Päivät, niilläkin on usein hyviä tuoksutarjouksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu.
Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa.
En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä.
Jokainen saa päättää hajusteen käytöstä ihan itse eikä asia kuulu kenellekään muulle
Jokainen saa myös päättää ihan itse, ilmaiseeko kun toinen pilaa yhteistä ympäristöä lemullaan. Miksikäs ei?
Toivottavasti ilmaiset yhtä kiivaasti myös tupakoitsijoille ilman pilaamisesta, sillä toisin kuin tuoksut, tupakka aiheuttaa niin keuhko- kuin muita syöpiäkin ihan noin passiivisesti ilman kautta hengitettynä hirvittävän lemun lisäksi. Toisin sanoen, tupakka tappaa talossa ja puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
You can't go wrong with Chanel. Nyt ei puhuta viitosesta mikä on mielestäni tunkkainen ja vanhanaikainen.
Lähes kaikilta designer-merkeiltä löytyy hyviä, ja nyt olen innostunut niche-tuoksuista. Mm. Byredo.
Designer-merkeistä tämänhetkinen suosikkini on Narsico Rodriguez.
Chanel 5 on hyvä. Laitan sitä aamuisin vain YHDEN tipan ranteeseen, hieron toiseen ranteeseen ja siitä kaulaan. Se riittää. Kauempana olivat eivät haista, mutta joskus jos joku on halannut minua, on kysytty, mitä tuoksua käytän, kuulemma erittäin pehmeä tuoksu. Ilmeisesti sopii minulle.
Itseään ei pidä uittaa hajuvedessä.
Ja ikä on 76v.
Unohdin mainita.
Höpsis. Olen 31.
Ihmetyttää kyllä kommenttisi.
Totta, Chanel 5 on melkein jopa paremmin nuorelle sopiva tuoksu, vaikka Suomessa moni mummokin sitä käyttää. Marilyn Monroekin tämän tiesi. :) Ihana tuoksu, ja laitetaan tosiaan tippa tai korkeintaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokoelmassani tällä hetkellä 21 tuoksua, uusimmat hankinnat Lancömen Tresor La Nuit Musc Diamant, Elie Saabin Le Parfum In White ja Estée Lauderin klassikkotuoksu Pleasures, jonka ostamista olen jahkaillut yli 20 vuotta. Näistä omistamistani eniten pidän Narciso Rodriguezin Narciso For Her edp:stä (vaaleanpinkki pullo) ja Aerinin Lilac Pathistä, viimeksi mainittu tuoksuu ihan oikealta syreenipensaalta niin pullossa kuin ihollakin. Kallis se oli, mutta hintansa väärtti. Seuraavaksi ostoslistallani on joko Narciso Rodriguezin Narciso Poudrée tai Paco Rabannen alkuperäinen Olympéa. Saas nähdä, kumpi Viking Graceltä lähtee mukaan, kun sinne tässä syksyn mittaan olemme menossa. Niin, ja sitten on tulossa taas nämä kolmeplusykköset ja Hullut Päivät, niilläkin on usein hyviä tuoksutarjouksia...
Sydämellinen kiitos sulle, joka tän viestin kirjoitit, olen TODELLA kauan etsinyt täydellistä kesäkuun alun syreenin tuoksua ja tuohan se on! Hyvä on vinkki myös 3+1:stä ja Hullareista.
Vierailija kirjoitti:
Moni puhuu täällä "teini- ja mummotuoksuista" mutta tuoksuilla ei ole ikäpolitiikkaa, eikä oikeastaan edes sukupuolta. Nainen voi käyttää "miestentuoksua" ja myös päinvastoin, sillä kaikki miehille markkinoitavat tuoksut eivät ole "axea" eivätkä kaikki naisille kohdennetut "kukkaisia".
Tässä on muutamia tuoksunuotteja:
https://www.fragrantica.com/notes/
Jos esim. "puuterinen" kuulostaa siltä mitä haluaa, voi hakea sellaista. Jos löydät oman lempparin Fragrantican sivulta, voit hakea samankaltaisia.
Teinituoksuja pidetään yleensä makeina ja karkkimaisina, mutta esim. Pradan Candy on myös makea ja silti "aikuinen". Pidän itse siitä paljon. Ensin tulee Caramel, keskinuottina Powdery (puuterisuus! joku täällä kaipaili sitä) ja Musk, pohjatuoksuna Vanilla ja Benzoin. Tuoksu on minulle ensin liian makea, mutta syventyessään sieltä löytyy se kaikista Pradan tuoksuista löytyvä oma teema.
Pradan Candy on kyllä uskomattoman hyvä tuoksu tekeennyttyään. Ja hyvin tuossa kerrottu, miten se tuoksun valinta oikeasti menee!
Chanelin tuoksut ovat olleet hyviä. Eivät muutu ihollani pistäviksi myrkyiksi. Viime aikoina olen käyttänyt Armanin Si-tuoksua ja monta pulloa Muglerin Alienia. Uusin kokeilu on La Belle (Salvatore jotakin).
Kaipaan Lauderin Private Collectionia, sitä en ole enää aikoihin löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedethän ovat ihan passé. Vain menneisyyden haamut käyttävät enää hajuvesiä nykypäivänä. Et kai sinä tosissasi käytä hajuvettä vuonna 2019?
Chanelin Gabrielle. Itse pidän tästä paljon enemmän kuin Chance eau tendrestä, johon olen kyllästynyt. Aina kun haistan jossain tuon Chance eau tendren, se tuntuu hieman vanhanaikaiselta, siis tuo mieleen ajat jolloin "kaikki" käyttivät sitä. Tosin monet edelleen käyttävät, joten kyseessä enemmänkin henkilökohtainen mielipide.
Gabrielle tuoksuu yksinkertaisesti hyvältä. Tuoksu on raikas, mutta kuitenkin hienostunut. Myös tuoksuille hyvin nirso mieskin kehui tätä. Tuoksu ei ole erikoinen vaan juurikin turvallinen tuoksu, mutta se ei ole kuitenkaan tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari tuttua, joiden hajuvedet haisevat ihan kaamealle. Tekisi mieli kysyä, mitä käyttävät, että osaisi välttää, mutten uskalla, koska pelkään, että pokkani pettää.
Ei kun kysy, ja kerro myös meille! :D
Makuasioita. Sama tuoksu voi toisen iholla sitäpaitsi olla varsin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedethän ovat ihan passé. Vain menneisyyden haamut käyttävät enää hajuvesiä nykypäivänä. Et kai sinä tosissasi käytä hajuvettä vuonna 2019?
Ainakin olen lumoavan tuoksuinen haamu.
Maison margielalla on ihania, pitkäkestoisia tuoksuja! Ostin juuri talvituoksuksi by the fireplace, nyt syksyllä käytössä saman merkin lipstick on, kesällä käytin merellistä sailing day tuoksua...
Mitkä on naisten tuoksuissa sellaisia ”hidden gems” halvassa hintaluokassa? Tekeekö automerkit, laukkumerkit, farkkumerkit tms sellaisin tuoksuja jotka on aidosti ja absoluuttisesti hyviä ja hinnat 15-30€ nettikaupoiissa? Miesten puolella näitä on aika paljon.
Ehdottomat suosikit:
- jo aiemmin kehuttu Chanel Chance Eau tendre- superhyvä ja mieto tuoksu, käyttänyt vuosia, ei kyllästy
- Burberry Brit
- legendaarinen Clinique Aromarics Elixir -tuoksuvoide- aivan ihana