Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
1101/1559 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksu ei säily samanlaisena avatussa pullossa viittä vuotta.

Avatussa pullossa? Meinaatko, että pulloissa on jokin ilmatiivis sinetti vai että se paperikääre pitää tuoksun kunnossa kunhan sitä ei ole kaupasta ulos ostettu?

Avattu = otettu käyttöön. "se paperikääre" eli oikeammin pahvipakkaus suojaa tuoksua valolta, joten pullo kannattaa säilyttää siinä - niin kauniita kuin monet pullot ovatkin.

Lämpötila vaikuttaa myös säilyvyyteen. Pari vuotta lämpimässä kylpyhuoneessa muuttaa tuoksua, joten ei ihme jos Midnight rosekin on muuttunut "halvaksi lunttulöyhkäksi" kuten joku sanoi.

Vierailija
1102/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu. 

Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa. 

En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä. 

Täyttä asiaa, kyllä aito puhtaan naisen tuoksu on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet on out ja niin last season. Onneksi.

Vierailija
1104/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

Hyvännäköinen 48. Käytän kalliita parfyymejä (näytteet) ja jos ei ole näytetuoksuja, niin ihan yhtä hyviä on nuo 10€ prisman parfyymit :)

(En jaksaisi aina vaan käyttää yhtä ja samaa tuoksua)

Vierailija
1105/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja nuo "näistä tuoksuista tulee aina kehuja", "tästä hajuvedestä aina kysytään mitä se on" ja sitten luullaan, että tuoksutaan niin niinihanalta.  Miehethän tekevät tuota vain saadakseen pillua - kehuvat tuoksuasi vaikka tuoksuisit sitten rankkitynnyriltä... 

Jos nainen kehuu naisen tuoksua niin se on eri juttu!

Jos mies kysyy käyttämääsi tuoksua ostaakseen sitä äidilleen / vaimolleen, niin epäiletkö  hänen vain "haluavan pillua"? Olen itse kehunut miehen tuoksua ilman mitään taka-ajatuksia.

Tosin käyttämäsi kieli ei kyllä vastaa käsitystäni ihmisestä, joka hifistelee tuoksuja.

Kehutaan toisiamme kun aihetta on.

Vierailija
1106/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, laadukas edullinen tuoksu? Ei ole varaa laittaa 60e hajuveteen.

Hyvä ja laadukas ei koskaan ole edullinen! Itse käytän tuoksua, jota 50ml pullo maksaa 200 euroa. En kerro mikä se on, sitä ei edes saa Suomesta. Laadukkaat ainesosat maksavat, ja ne tekevät ihanan tuoksun! Ja huom! Tienaan n. 1800€/kk.

Tiedoksesi, että lähinnä brändi, design ja markkinointi niissä ökytuoksuissa maksavat.

Toki nekin maksavat mutta myös osa tuoksuaineista on kalliimpia. On synteettisiä ja on halvempia versioitakin mutta kunnon tuoksun tekeminen ei ole mitään halpaa hommaa. Litrahinnat ovat aika kovia.

Vierailija
1107/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gap Grass tuoksuu vastaleikatulle ruoholle ja on edullinen.

Sen valmistus on lopetettu.

Vierailija
1108/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, laadukas edullinen tuoksu? Ei ole varaa laittaa 60e hajuveteen.

Hyvä ja laadukas ei koskaan ole edullinen! Itse käytän tuoksua, jota 50ml pullo maksaa 200 euroa. En kerro mikä se on, sitä ei edes saa Suomesta. Laadukkaat ainesosat maksavat, ja ne tekevät ihanan tuoksun! Ja huom! Tienaan n. 1800€/kk.

Tiedoksesi, että lähinnä brändi, design ja markkinointi niissä ökytuoksuissa maksavat.

Toki nekin maksavat mutta myös osa tuoksuaineista on kalliimpia. On synteettisiä ja on halvempia versioitakin mutta kunnon tuoksun tekeminen ei ole mitään halpaa hommaa. Litrahinnat ovat aika kovia.

Ne kalliimmat ainesosat eivät ole välttämättä millään tavalla laadukkaampia tai esim. lisää tuoksun kestävyyttä tai intensiteettiä. "Kunnon tuoksun" valmistaminen ei todellaan ole automaattisesti kallista.

Vierailija
1109/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tuoksua "laadukkaalle" se onnistuu kun välttää ylimakeita gourmand- eli karkki/herkkutuoksuja.

Ylimakea ei ole koskaan tyylikäs.

Vierailija
1110/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni puhuu täällä "teini- ja mummotuoksuista" mutta tuoksuilla ei ole ikäpolitiikkaa, eikä oikeastaan edes sukupuolta. Nainen voi käyttää "miestentuoksua" ja myös päinvastoin, sillä kaikki miehille markkinoitavat tuoksut eivät ole "axea" eivätkä kaikki naisille kohdennetut "kukkaisia".

Tässä on muutamia tuoksunuotteja:

https://www.fragrantica.com/notes/

Jos esim. "puuterinen" kuulostaa siltä mitä haluaa, voi hakea sellaista. Jos löydät oman lempparin Fragrantican sivulta, voit hakea samankaltaisia.

Teinituoksuja pidetään yleensä makeina ja karkkimaisina, mutta esim. Pradan Candy on myös makea ja silti "aikuinen". Pidän itse siitä paljon. Ensin tulee Caramel, keskinuottina Powdery (puuterisuus! joku täällä kaipaili sitä) ja Musk, pohjatuoksuna Vanilla ja Benzoin. Tuoksu on minulle ensin liian makea, mutta syventyessään sieltä löytyy se kaikista Pradan tuoksuista löytyvä oma teema.

Vierailija
1111/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että joissakin luksustuoksuissa maksavat myös harvinaiset tai vaikeasti saatavat ainesosat, mutta tekeekö se sitten tuoksusta jotenkin hienomman ja laadukkaamman, että sen valmistukseen on käytetty hirveitä määriä kukkien terälehtiä tai eläinperäisiä ainesosia (jonka taustalla voi olla eläinten kaltoinkohtelua)?

Vierailija
1112/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin hajuveden joka tuoksuu tuoreelta vastaleikatulta ruoholta. Vinkkejä?

Tässä ruohonuotin tuoksuja:

https://www.fragrantica.com/notes/Grass-277.html

Vierailija
1113/1559 |
14.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että joissakin luksustuoksuissa maksavat myös harvinaiset tai vaikeasti saatavat ainesosat, mutta tekeekö se sitten tuoksusta jotenkin hienomman ja laadukkaamman, että sen valmistukseen on käytetty hirveitä määriä kukkien terälehtiä tai eläinperäisiä ainesosia (jonka taustalla voi olla eläinten kaltoinkohtelua)?

Ei kai täällä kukaan ole niin väittänytkään? Ja onneksi on myös mm. synteettistä myskiä, eikä tarvitse käyttää myskihärkiä tuoksujen raaka-aineina. Amberia nyt löytyy rannoilta joskus ja se on joko valaan räkää tai ulostetta, mutta tuoksu on ainakin synteettisenä ehkä maailman ihanin (tykkään kaikista tuoksuista joissa on synteettistä amberia) ja jos sellaisen läjän sattuu löytämään niin sama kuin lottovoitto. Rahaa tulee, ovat arvokkaita.

Kukkien tuoksun keräämiseksi terälehtiä tarvitaan todella paljon. Kokeilkaa joskus tehdä vaikka murskaamalla terälehtiä kuumaan veteen tai uuttamalla.. Ei helppoa, varsinkaan jos haluaa säilyvän tuoksun.

Vierailija
1114/1559 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkästä aikaa Euroopassa lentokentällä ka siellä oli paljon jotain aivan uusia, minulle tuntemattomia tuoksusarjoja joita markkinoitiin luonnollisina ja kestävinä ruokajuoma.

Ja eivät olleet mitään keski-tai halpahintaisia, päinvastoin.

Haluaisin löytää erilaisen , sellaisen tuoksun jota ei ole massoilla.

Mitä asiantuntevat suosittelette?

Vierailija
1115/1559 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin hajuveden joka tuoksuu tuoreelta vastaleikatulta ruoholta. Vinkkejä?

Un Jardin Sur Le Toit (Hermès) on mielestäni vihreä, kostea ja ruohoinen.

Vierailija
1116/1559 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body Shopin satsuma

Vierailija
1117/1559 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskoton tuoksuilleni, mutta yksi asia ei muutu: kesäisin kevyempää/sitruksisempaa kuin talvisin.

Kesätuoksuna tällä hetkellä töissä John Gallianon "Parlez-Moi D' Amour Eau Fraiche", viime vuonna käytin (kauhistus sentään) Lidlin "Suddenly Diamonds" -hajuvettä, joka on aivan mahtava dupe Hugo Bossin "Orange" -parfyymista. Vapaalla käytän kesäisin Elizabeth Ardenin "ArdenBeauty" -tuoksua, joskus käytössä on myös Diorin "Miss Dior Cherie" (se ihan alkuperäinen ennen kaikkia uudelleenkeksimisiä, eli yritän säästellä viime tilkkaa).

Talvella laitan töihin taas halpista, eli Lidlin "Suddenly Madame", joka on myös hieno dupe, tällä kertaa Chanelin "Coco Mademoisellesta" (testien mukaan kukaan ei erota näitä tuoksuja toisistaan). Joskus, jos menen johonkin tapaamiseen, laitan vähän voimakkaampaa ja makeampaa, yleensä tuoksuna on silloin Givenchyn "Very Irresistible L'Intense". Jos haluan iltaan old school coolia, Cotyn "L'Aimant" - tai Chanelin "5" (eau de parfum koska toilettivesi haisee kissanpissalta). Mun ihokemiani on sellainen, että se kesyttää noiden sisältämät aldehydit kilteiksi puuterimaisiksi tuoksuiksi.

Mulla on paljon muitakin tuoksuja (etenkin Ardenin koska ne vain toimivat ihollani - paitsi "Green Tea" joka on ihan hirveää), mutta niitä en käytä aktiivisesti. Voi olla, että joskus ulos lähtiessä suihkautan vähän "Daisya" huiviin tms., mutta muuten ei mainittavaa.

Vierailija
1118/1559 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä:

Hyvännäköinen 48. Käytän kalliita parfyymejä (näytteet) ja jos ei ole näytetuoksuja, niin ihan yhtä hyviä on nuo 10€ prisman parfyymit :)

(En jaksaisi aina vaan käyttää yhtä ja samaa tuoksua)

Älä jaksa. Prisman kymmenen euron "tuoksut" ovat ketunkusta, vaikka muuta sanoisitkin.

Vierailija
1119/1559 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytössä Carolina Herrera Good Girl

Vierailija
1120/1559 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu. 

Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa. 

En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä. 

Jokainen saa päättää hajusteen käytöstä ihan itse eikä asia kuulu kenellekään muulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan