Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?
Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.
Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!
Kommentit (1559)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paheena ostella tuoksuja sokkona ja testaamatta, siinä on Fragrantica hyväksi avuksi. Metsästän edullisia helmiä (sanotaan, alle 30€) joita ei tule monella vastaan ja 80-90-luvun tuoksut miellyttävät monesti, vaikka olen itse kolmissakymmenissä. En mielelläni nykyään paljasta kysyjille, mitä tuoksua minulla on. Entinen työkaveri kerran "omi" käyttämäni tuoksun, kysyi ihastellen mikä se on ja kas, oli kohta hankkinut samaa ja alkoi myös käyttää töissä. Ehkä olen pikkumainen ja lapsellinen, mutta ärsytti. No, eipä se mikään ikisuosikkini tai "signatureni" ollut.
Minä en voi luottaa Fragranticaan. Kuvauksia on ihan hauska lukea, mutta suurta osaa luen kuitenkin aika ihmeissäni, jos tiedän tuoksun. Melkein voisikin sanoa, että ne vähemmistökommentit voivat osua oman nenäni kanssa yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä on hajuvesien kestävyydestä pulloissa? Jos kerran vintagetuoksuja myydään niin pitäähän niiden kestää vuosia tuoksun muuttumatta.
Eivät kestä. Siksi kannattaa valita mieluummin pieni kuin suuri pullo.
Oman kokemuksen ja asiantuntijoiden mukaan kyllä kestävät, kunhan säilyttää oikein: valolta suojattuna normaalissa huoneenlämmössä ja -kosteudessa. Ei siis siellä kylppärin hyllyssä, paitsi ehkä jos käyttää niin usein ettei ehdi mennä huonoksi.
Mikä kylppärissä on vikana? Siellä on 99% ajasta normaali lämpötila ja kosteus sekä pimeää. Harvalla on kylpyhuoneessa esim. ikkunoita.
Minä ymmärrän, että kylppärin kosteus ei ole hyväksi. Mutta olen silti miettinyt, että ei minulla ainakaan ole mitään muita suht pimeitä paikkoja. No, vaatehuone ehkä olisi, mutta aika erikoispaikka hajuvedelle.
Aika monen nenään käy Lanvinin Eclat d'Arpege. Se on yhtäaikaa miellyttävä, hienostunut, sensuelli ja naisellinen olematta päällekäyvä ja "liikaa".
Jos kaikki tuoksut tuntuvat liian voimakkailta, kannattaa kokeilla kevyempiä versioita kuten hiustuoksuja, saippuioita, suihkugeelejä, talkkeja ja vartalovoiteita. Moni klassikkotuoksu löytyy sellaisenakin variaationa.
Vierailija kirjoitti:
Aika monen nenään käy Lanvinin Eclat d'Arpege. Se on yhtäaikaa miellyttävä, hienostunut, sensuelli ja naisellinen olematta päällekäyvä ja "liikaa".
Jos kaikki tuoksut tuntuvat liian voimakkailta, kannattaa kokeilla kevyempiä versioita kuten hiustuoksuja, saippuioita, suihkugeelejä, talkkeja ja vartalovoiteita. Moni klassikkotuoksu löytyy sellaisenakin variaationa.
delicate, fragile and angelic kuten fragrantica sitä kuvaa. jopa 100 vuotta lähestyvä herkkäihoinen äitini pitää tästä tuoksusta. toivottavasti joku ei nyt säikähdä ja luule "mummotuoksuksi". jos chanelin vitosesta tulee mieleen stokkan turkkimummo niin tästä tuoksusta tulee mieleen se ihana ja kaunis enkelimäinen äiti, jonka kauneus säilyy ikuisesti.
Hajuvedet aivan turhaa saastetta
Ja vaikeuttavat allergikkojen ja hajuyliherkkien elämää.
Joku nauroi täällä, että eikai keltään kadulla tai jossain vieraat ihmiset tule kysymään, että mitä tuoksua he käyttävät? Kyllä vaan tulevat ja tätä on tapahtunut useamman kerran. Jopa miehet kysyvät tällaisia.
Eräs näistä erityisesti miesten mielenkiinnon herättävistä tuoksuista on Bal à Versailles. En tiedä saako sitä Suomesta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä on hajuvesien kestävyydestä pulloissa? Jos kerran vintagetuoksuja myydään niin pitäähän niiden kestää vuosia tuoksun muuttumatta.
Eivät kestä. Siksi kannattaa valita mieluummin pieni kuin suuri pullo.
Oman kokemuksen ja asiantuntijoiden mukaan kyllä kestävät, kunhan säilyttää oikein: valolta suojattuna normaalissa huoneenlämmössä ja -kosteudessa. Ei siis siellä kylppärin hyllyssä, paitsi ehkä jos käyttää niin usein ettei ehdi mennä huonoksi.
Mikä kylppärissä on vikana? Siellä on 99% ajasta normaali lämpötila ja kosteus sekä pimeää. Harvalla on kylpyhuoneessa esim. ikkunoita.
Minä ymmärrän, että kylppärin kosteus ei ole hyväksi. Mutta olen silti miettinyt, että ei minulla ainakaan ole mitään muita suht pimeitä paikkoja. No, vaatehuone ehkä olisi, mutta aika erikoispaikka hajuvedelle.
Täällä ainakin kylpyhuoneessa lämpimämpää kuin muualla asunnossa ja etenkin saunomisen aikana uskoisin että kosteampaakin. Hajuvedet siis hyllyssä vaatekaapissa, uskon että siellä paremmat olosuhteet säilymiseen.
Bath and body works Velvet sugar <3
Vierailija kirjoitti:
Eräällä työssä on kissanpissan hajuinen hajuvesi. Hississä tietää, kuka siinä on juuri mennyt, kun löyhkä tukkii hengitystiet. Palaverissa on tuskaa olla samassa huoneessa, koska haju PN kaamea.
Olisi mielenkiintoista tietää, mikä se on.
Tuoksussa on varmaan mustaherukkaa/mustaherukan lehteä. Jotkut sitruksetkin voivat tuoda kissanpissan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paheena ostella tuoksuja sokkona ja testaamatta, siinä on Fragrantica hyväksi avuksi. Metsästän edullisia helmiä (sanotaan, alle 30€) joita ei tule monella vastaan ja 80-90-luvun tuoksut miellyttävät monesti, vaikka olen itse kolmissakymmenissä. En mielelläni nykyään paljasta kysyjille, mitä tuoksua minulla on. Entinen työkaveri kerran "omi" käyttämäni tuoksun, kysyi ihastellen mikä se on ja kas, oli kohta hankkinut samaa ja alkoi myös käyttää töissä. Ehkä olen pikkumainen ja lapsellinen, mutta ärsytti. No, eipä se mikään ikisuosikkini tai "signatureni" ollut.
Minä en voi luottaa Fragranticaan. Kuvauksia on ihan hauska lukea, mutta suurta osaa luen kuitenkin aika ihmeissäni, jos tiedän tuoksun. Melkein voisikin sanoa, että ne vähemmistökommentit voivat osua oman nenäni kanssa yksiin.
No joo, varauksellahan niihin täytyy suhtautua. Se, miten kestoa ja sillage:a (mikä lie suomeksi? Siis se, miten laajalla/voimakkaasti tuoksu ympärilläsi on aistittavissa) arvioidaan, kertoo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, varauksellahan niihin täytyy suhtautua. Se, miten kestoa ja sillage:a (mikä lie suomeksi? Siis se, miten laajalla/voimakkaasti tuoksu ympärilläsi on aistittavissa) arvioidaan, kertoo jotain.
Thierry Muglerin Angelissa se sillage mahtaa olla miljoona potenssiin miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tänään Sokokselta 80euron hajuveden ja sain myös mukaan hajuvesinäytteen
Olisit luultavasti saanut saman ainakin kolmasosan halvemmalla netistä. Voihan sen tuoksun testata liikkeessä ja ostaa muualta. Toki kaikki eivät halua nettishoppailua harrastaa.
Pitikin sitten tulla hajuvesihulluna lukemaan keskustelua. Tuo "Red" kuulostaa hyvältä. Pidän tummista, mausteisista ja voimakkaista tuoksuista. Menee siis testiin.
Vierailija kirjoitti:
Calvin Klein one, sopii sekä naisille että miehille.
Minulle One on liian pirtsakka ja kirpeä, käytän sitä Be-nimistä unisex-tuoksua.
Oma suosikkini on Givenchyn Ange ou Demon, mutta sitä en lähde arvioimaan onko tämä laadukas ja hyvältä tuoksuva :)
Kehon lämpötila ym. kuitenkin muokkaa tuoksua jokaisella hieman erilaiseksi, ja sitten tietenkin omat mieltymykset vaikuttavat siihen haluaako vaikka myskiä, hedelmiä, raikkautta ym. Onnea etsintöihin!
Vierailija kirjoitti:
Mikä olis hyvä, lämmin puuterinen ”kuiva” tuoksu? Pidin parikymppisenä ihan hulluna Gaultierin Woman eau de toilettesta, ja nimenomaan siitä kevyestä kesäversiosta (saako sitä muuten vielä?). Nyt nelikymppisenä kaipaisin jotain vastaavaa, yhtä huumaavaa, mutta ”aikuisempaa”. Kiva juttu jos joku osaisi vinkata, mitä lähteä haistelemaan. 😊
Narciso Rodriguez essence tai Chloen nomande :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Calvin Klein one, sopii sekä naisille että miehille.
Minulle One on liian pirtsakka ja kirpeä, käytän sitä Be-nimistä unisex-tuoksua.
Minä käytin Onea nuorena. Mutta sitten totesin siitäkin, että ihan miesmäinen ja liian voimakas.
Hassua, että nuorena olen käyttänyt tosi monia tätimäisiä ja voimakkaita hajuja, kun taas nykyään käytän enemmänkin kai sitten nuorisotuoksuja tai ainakin miedompia tuoksuja.
Lancômen hajuvesissä on usein se huono puoli, että ne ovat liian makeita. Harmi, koska monet niistä ovat sinällään ihan hyviä, mutta sitten eivät kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku nauroi täällä, että eikai keltään kadulla tai jossain vieraat ihmiset tule kysymään, että mitä tuoksua he käyttävät? Kyllä vaan tulevat ja tätä on tapahtunut useamman kerran. Jopa miehet kysyvät tällaisia.
Eräs näistä erityisesti miesten mielenkiinnon herättävistä tuoksuista on Bal à Versailles. En tiedä saako sitä Suomesta enää.
Minä en nauranut, mutta kirjoitin, että suhtaudun kyynisesti, tuleeko joku tosiaan kysymään hajuveden nimeä.
Kirjoittavatko he sitten sen ylös vai onko tuo varsinaiselta sisällöltään iskurepla? Joka voitaisiin sanoa ihan mistä tahansa tuoksusta. Harvempihan kotona enää muistaa, että aha, Bal à Versailles.
Totta, mutta toisaalta kannattaa silti muistaa sekin, että moni suihkaisee kiireessä ja viime metreillä hajuvettä. Sitten menoksi. Tällöin on aika luonnollista, että rappukäytävään voi jäädä hajuvana, joka ei tietenkään poistu heti, koska ovet eivät ole auki.