Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hajuvesiä laadukkailta ja hyviltä tuoksuvat naiset käyttävät? Mitä itse käytät?

Vierailija
28.10.2017 |

Jotkut ihmiset käyttävät jotain todella hyviä ja laadukkaan tuoksuisia hajuvesiä. Mitä merkkejä ne ovat? Tuntuu, että en ole ikinä onnistunut ostamaan oikeasti sellaista kympin hajuvettä. Oma iho vaikuttaa ilmeisesti hieman siihen miltä hajuvesi tuoksuu, mutta sellaiset seikat lienevät melko pieniä kuitenkin.

Suositelkaa laadukkaita merkkejä. Mitä itse käytätte ja miltä kys. hajuvesi tuoksuu? Saa kertoa kaikkea muutakin hajuvesien valintaan ja merkkeihin liittyvää. Kiitos!

Kommentit (1559)

Vierailija
61/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etsii uutta hajuvettä ja taitaa englantia edes vähän, kannattaa kurkata hajuvesifanien google eli fragrantica.com

Sivuilla on suosituksia, "jos pidät tästä, pidät myös tästä" -tyyppisesti. Lisäksi hajuvesiä voi etsiä ainesosien mukaan.

Olen jo teinistä käyttänyt ns. niche tuoksuja, tai sitten hajuvesitalojen pääasiassa ulkomailla myytäviä haute couture-tuoksuja. Harmi vaan, että joka vuosi hinnat nousee kun niche tuoksuista on tullut muoti-ilmiö. Vielä 2005 pullo Chanelin Cardenia-tuoksua maksoi 85e, nyt hinta on 170e. Niche-tuoksujen laatu on korkeampi kuin ns. kaupallisen bulkkikaman, eli kalliimpi hinta tuoksuu myös.

Helsingin Stokkalla on paras niche-tuoksujen valikoima suomessa, Viron Creme de la creme pääse jo lähelle Pariisilaisten tavaratalojen valikoimaa. http://cremedelacreme.lt/about.html

Vierailija
62/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille!

Päädyin Chanelin Eau Tendreen. Chanelin ja Diorin suurimmat klassikot eivät vain tuntuneet itselle oikeilta, mutta Eau Tendre tuoksui heti varsin lumoavalta. En ole ikinä ennen haistanut hajuvettä ja samalla sekunilla todennut että se tuoksuu itsestä tuhat kertaa paremmalta kuin muut mitä ikinä on haistanut. Rakkautta ensisilmäyksellä ;)

Oletteko muut kokeillee kys. hajuvettä? Mitä pidätte ja mitä käytätte itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Älkää koskaan koskaan laittako mitään hajuvettä käydessänne itse sairaalassa tai jotain katsomassa tai vastaanotolla. Hajuaisti turtuu omaan hajuun ja aina saa olla tuulettelemassa sitä makeaa lemua tai kissan pissan kummaa partaveden tuoksua. Sairaalassa ei saa haista. Moni ärtyy sairaana hajusta, kun on muutenkin herkällä elimistö.

Hajusteyliherkkä sukulaiseni oli leikkaussalissa niin siellä hoitaja haisi kaamealle hajuvedelle, potilas mainitsi siitä koska tuli paha olo, kukaan ei ollut kuulevinaankaan!!!!

Vierailija
64/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastanneille!

Päädyin Chanelin Eau Tendreen. Chanelin ja Diorin suurimmat klassikot eivät vain tuntuneet itselle oikeilta, mutta Eau Tendre tuoksui heti varsin lumoavalta. En ole ikinä ennen haistanut hajuvettä ja samalla sekunilla todennut että se tuoksuu itsestä tuhat kertaa paremmalta kuin muut mitä ikinä on haistanut. Rakkautta ensisilmäyksellä ;)

Oletteko muut kokeillee kys. hajuvettä? Mitä pidätte ja mitä käytätte itse?

Hyvä valinta! Käytän itse tätä iltamenoissa, päivätöissä kevyempää tuoksua. Tätä tuoksua on kehuttu joskus minulla.

Vierailija
65/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä käytössä Hugo Bossin The Scent.

Samoin.

Vierailija
66/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä mitään. Pese itsesi ja vaatteesi tuoksuttomilla aineilla. Puhtaus ja sun oma tuoksusi riittää. Mieti myös kanssaihmisiä, joilla on allergiaa tai yliherkkyyttä. Monesti hajuvesiä käyttävillä haisee siinä lisäksi dödö, hiuslakka, pesuaine. Liika on liikaa. Ps. Hiki ja rasvasen tukan hajukin on ihan inhimillistä. 

Vierailija
67/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenzo Jungle

Vierailija
68/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillu kirjoitti:

Älä käytä mitään. Pese itsesi ja vaatteesi tuoksuttomilla aineilla. Puhtaus ja sun oma tuoksusi riittää. Mieti myös kanssaihmisiä, joilla on allergiaa tai yliherkkyyttä. Monesti hajuvesiä käyttävillä haisee siinä lisäksi dödö, hiuslakka, pesuaine. Liika on liikaa. Ps. Hiki ja rasvasen tukan hajukin on ihan inhimillistä. 

Sanoo vasemmistolaishippi.

Vierailija
69/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tillu kirjoitti:

Sanoo vasemmistolaishippi.

Niin siis- Tillu hyvä, et taida käydä bisnestapaamisissa tai juhlissa joissa on todella formaali pukukoodi ja olemus oltava? Kai se sellaiseen sopulien perusduunariarkeen käy mutta riippuu ihan miten aktiivinen toimija olet tässä yhteiskunnassa. Kohteliaisuutta on toki laittaa vain minimimäärä hajusteita. Ja allergia- ja astmalääkkeethän on keksitty.

Vierailija
70/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cat kirjoitti:

Älkää koskaan koskaan laittako mitään hajuvettä käydessänne itse sairaalassa tai jotain katsomassa tai vastaanotolla. Hajuaisti turtuu omaan hajuun ja aina saa olla tuulettelemassa sitä makeaa lemua tai kissan pissan kummaa partaveden tuoksua. Sairaalassa ei saa haista. Moni ärtyy sairaana hajusta, kun on muutenkin herkällä elimistö.

Hajusteyliherkkä sukulaiseni oli leikkaussalissa niin siellä hoitaja haisi kaamealle hajuvedelle, potilas mainitsi siitä koska tuli paha olo, kukaan ei ollut kuulevinaankaan!!!!

Leikkauksen jälkeen voi olla aistiharhoja

Vierailija
71/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tavaratalot joissa kemppari eivät jaa hajuvesinäytepulloja, joidne perusteela saisi kotona rauhassa testailla ja etsiä tuoksua joka sopii itselle? On aika aikaa vievää ja rasittavaa käydä suihkimassa 1 tai 2 tuoksua itseensä ja muistella sitten kotona että kumpi olikaan kumpi tuoksu jos edes muistaa enää kummankaan merkkiä. Monet kerrat olen aloittanu testailun, mutta se on jäänyt siihen kun olen unohtanut tuoksujen nimet. Hajuvedet maksavat niin paljon, että sikaa säkissä en halua ostaa.

Vierailija
72/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tavaratalot joissa kemppari eivät jaa hajuvesinäytepulloja, joidne perusteela saisi kotona rauhassa testailla ja etsiä tuoksua joka sopii itselle? On aika aikaa vievää ja rasittavaa käydä suihkimassa 1 tai 2 tuoksua itseensä ja muistella sitten kotona että kumpi olikaan kumpi tuoksu jos edes muistaa enää kummankaan merkkiä. Monet kerrat olen aloittanu testailun, mutta se on jäänyt siihen kun olen unohtanut tuoksujen nimet. Hajuvedet maksavat niin paljon, että sikaa säkissä en halua ostaa.

Ennen näitä ampullissa saikin ja seuraus oli että sillä näytteellä pärjäsi ostamatta koskaan oikeaa.

Vierailija
73/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Chanelin No. 5 kelpaa. Muut on rahvaanomaisia.

Tätini mukaan siis. Hänestä tulee mieleen Pokka pitää -sarjan Hyacinth 😏

Vierailija
74/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tillu kirjoitti:

Sanoo vasemmistolaishippi.[/quote

Älä jauha paskaa! Olen vahvasti vihervasemmistolainen, asiantuntijatyössä isossa yrityksessä ja käytän aina Hermes:n tuoksuja, ja nyt uutena Byredon. 😊

Vierailija
75/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, itse olen yrittänyt ratkaista ongelmaa joko suihkuttamalla hajuvesiä niihin pahvisiin näytetikkuihin ja kirjoittamalla kynällä siihen ko. hajuveden nimen. Tosin pitäähän tuoksun sopivuus omallakin iholla testata. Ehkä voisit ottaa puhelimella kuvan hajuveden pakkauksesta?

Lisäksi netistä löytyy luotettavia sivustoja joilta voi tilata hajuvesinäytteitä kotiin. Ei varsinaisesti halpaa, mutta itse olen vaivattomuuden takia siirtynyt tähän. Auttaa tekemään lopullisia ostopäätöksiä ja saa kokeilla vaikka kymmeniä mitä ihmeellisimpiä hajuvesinäytteitä, jos haluaa. Kannattaa katsoa vaikka täältä: http://theperfumedcourt.com

Vierailija
76/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki juni nimiset henkilöt haistelevat niitä. Ja kummastelevat kun joku ei haise vanhalta viinalta.

Vierailija
77/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viina. Mmmmmmm mmm, mikä tuoksu. Kyllä sen haistaa parin metrin päähän kun ohi kulkee.

Vierailija
78/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti käyttää nykyään hajuvesiä. Puhdas iho ja hajusteettomilla pesuaineilla pestyt puhtaat vaatteet ovat se paras tuoksu. 

Jos kotona tykkää käyttää, niin siitä vain. Mutta julkisiin tiloihin ei tulla kosmeettisten lemujen kanssa. 

En ole mikään hajusteyliherkkä, mutta inhottaa kuitenkin. Eipä enää juuri tapaakaan tätä ilmiötä. 

Oletko koskaan käynyt Suomen rajojen ulkopuolella?

Olen kyllä! 

Mitä alkeellisempi kansakunta, sitä enemmän varakkaat korostavat raskailla keinotekoisilla hajuilla olemustaan. Tämän voi jo todeta hyvnkin lähellä, esim. entisissä itäblokin maissa. 

Sen sijaan pohjoismaissa hajusteteollisuus on kärvistelevässä tilassa. Luonnonmukainen on valttia juuri pohjoismaissa ja muutenkin sivistyneiden ihmisten keskuudessa länsimaissa. 

Vierailija
79/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boucheron on ehdoton.

Miehetkin sanovat, että onpa rouva hyväntuoksuinen.

Vierailija
80/1559 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cacharel Amor Amor on ainoa tuoksu jonka ostaisin uudestaan, kun se joskus loppuu. Täyteläinen, vahva ja ainutlaatuinen olematta tukahduttava kuten monet kalliimmat tuoksut minusta ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi