Eikö nykynuoret tunne Evakon laulua? Vain elämää
Sanni sanoi että eka kerran kuuli laulun?
Miten on mahdollista??
Kommentit (87)
Olen syntynyt -78 ja puolet isovanhemmista olivat evakoita. Laulun nimi on tuttu, mutta muuten ei.
Olen -79, molemmat vanhemmat Karjalan evakoita. Tuttu laulu, mutta ei sitä oikein koskaan kotona kuunneltu. Ei pystytty, liian rankkaa.
Ja sinulle Sallan evakoiden jälkeläiselle - totta, usein puhutaan vain Karjalasta ja se tuntuu miustakin väärältä. Mutta haluaisin uskoa, että se johtuu vain siitä, että väkiluku Karjalassa oli niin suuri - Viipurin läänissä asui enemmän ihmisiä kuin Uudenmaan läänissä ja Viipuri oli väestömäärältään Tampereen ja Turun kanssa tasoissa - kaikki kolme vuorotellen toiseksi suurimpia kaupunkeja heti Helsingin jälkeen.
Mistä kyseinen laulu olisi pitänyt kuulla? Olen ehkä joskus sen kuullut, kuulosti etäisesti tutulta, mutta en tiennyt että olisi jotenkin pakollista tietoa. N89
En ole itsekään kuullut tätä Evakon laulua. Olen syntynyt -94 ja työskennellyt muutaman vuoden ikääntyneiden parissa hoitokodissa. Muita lauluja kyllä kuulee mummojen lauleskelevan esim. karjalasta kajahtaa kuulee joka päivä töissä :)
Olen 64v. Isäni suku Karjalasta. Anneli Saariston tulkinta on herkkä ja liikuttava. Kuivin silmin ei voi kuunnella. Musiikkipalanen Suomen historiaa.
Ite en myöskään ollut kuullut ja olisin mielellään jättänyt kuuntelematta nytkin. Älä esitä parempaa ihmistä jos omaat suhteellisen kakan musiikkimaun.
Olen 56-vuotias eikä kellot kilkata. Laulun nimen olen kyllä kuullut, mutta laulaa en osaisi. Hei, mennään jo eteenpäin! Miksi enää rypeä taisteluissa ja muussa sotaan kuuluvassa. Mennyt on mennyttä.