Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykynuoret tunne Evakon laulua? Vain elämää

Vierailija
27.10.2017 |

Sanni sanoi että eka kerran kuuli laulun?
Miten on mahdollista??

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56-vuotias eikä kellot kilkata. Laulun nimen olen kyllä kuullut, mutta laulaa en osaisi. Hei, mennään jo eteenpäin! Miksi enää rypeä taisteluissa ja muussa sotaan kuuluvassa. Mennyt on mennyttä.

Vierailija
82/87 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -78 ja puolet isovanhemmista olivat evakoita. Laulun nimi on tuttu, mutta muuten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -79, molemmat vanhemmat Karjalan evakoita. Tuttu laulu, mutta ei sitä oikein koskaan kotona kuunneltu. Ei pystytty, liian rankkaa.

Ja sinulle Sallan evakoiden jälkeläiselle - totta, usein puhutaan vain Karjalasta ja se tuntuu miustakin väärältä. Mutta haluaisin uskoa, että se johtuu vain siitä, että väkiluku Karjalassa oli niin suuri - Viipurin läänissä asui enemmän ihmisiä kuin Uudenmaan läänissä ja Viipuri oli väestömäärältään Tampereen ja Turun kanssa tasoissa - kaikki kolme vuorotellen toiseksi suurimpia kaupunkeja heti Helsingin jälkeen.

Vierailija
84/87 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kyseinen laulu olisi pitänyt kuulla? Olen ehkä joskus sen kuullut, kuulosti etäisesti tutulta, mutta en tiennyt että olisi jotenkin pakollista tietoa. N89

Vierailija
85/87 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään kuullut tätä Evakon laulua. Olen syntynyt -94 ja työskennellyt muutaman vuoden ikääntyneiden parissa hoitokodissa. Muita lauluja kyllä kuulee mummojen lauleskelevan esim. karjalasta kajahtaa kuulee joka päivä töissä :)

Vierailija
86/87 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64v. Isäni suku Karjalasta. Anneli Saariston tulkinta on herkkä ja liikuttava. Kuivin silmin ei voi kuunnella. Musiikkipalanen Suomen historiaa.

Vierailija
87/87 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en myöskään ollut kuullut ja olisin mielellään jättänyt kuuntelematta nytkin. Älä esitä parempaa ihmistä jos omaat suhteellisen kakan musiikkimaun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme