Eikö nykynuoret tunne Evakon laulua? Vain elämää
Sanni sanoi että eka kerran kuuli laulun?
Miten on mahdollista??
Kommentit (87)
No tämän pullamössösukupolven teinit ovat niin pilattuja!!!
En oo kuullukaan
Raatteentiet, säkkijärven polkka, nälkämaan laulu kyllä tuttuja
T. 25v
Vierailija kirjoitti:
Evakon laulu on siltä ajalta jolloin ei ollut näin paljon kaupallisia kanavia, kotona soi Ylen kaks kanavaa kun olin ala-asteiässä ja silloin se soi radiossa.
Joo, sitä jollotusta sai kuulla tarpeeksi 80-90-lukujen vaihteessa!
Ainakaan nimi ei ole tuttu. Onko se jotenkin merkityksellinen, jos kerran kaikkien pitäisi se tuntea?
T. 22v
Olen syntynyt 1983, enkä ole ko. jollotusta koskaan kuullutkaan... Onko minulla nyt elämäni ajan ollut aukko sivistyksessä?
Eihän kaikki nykynuoret tiedä edes milloin Suomi itsenäistyi.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1983, enkä ole ko. jollotusta koskaan kuullutkaan... Onko minulla nyt elämäni ajan ollut aukko sivistyksessä?
Oletpa kuullut. Vuosina 1985-86 Suomessa ei saanut soittaa mitään muuta radiossa. Sä vaan et muista.
Ei vissiin oo vanhempansa paljon laulua kuunnelleet.
Tuttu laulu ja veti muuten hyvin!
N30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa kuullut. Vuosina 1985-86 Suomessa ei saanut soittaa mitään muuta radiossa. Sä vaan et muista.
Ok, no ehkä mä olen sitten vaan jotenkin työntänyt sen pois mielestäni. Dingon muistan lapsuudesta paljon paremmin.
En ole ikinä kuullut evakon laulua. Vaikuttava. Paras . Hyvä Toni ja Jannika.
No kertokaa te nuorison haukkujat, mitä erikoista siinä on? Kuuntelen sitten itsekin sen youtubesta, että varmasti muistan sen lopun ikäni!
Minä kuuntelin lapsena paljon siksi, että mummoni oli Karjalasta.
Lauloin sitä joskus mummolle ja hän puskahti itkuun.
Oli itse jättänyt kotinsa ja ajanut lehmiä 200 km Suomeen.
"Kolmen päivän päästä oltiin päätepaikassa, Karjalainen kansa seisoi huutokaupassa. Isännät, kun evakoita kyytiin mättivät, viisi lasta sekä äidin sinne tielle jättivät"
"Mekin mentiin siitä kunnantaloon asumaan, vuoden päästä päästiin omaan mökkiin muuttamaan, kirje tuli isältä, mä pääsen pian siviiliin. Tulikin ja kirkon viereen sankarhautaan siunattiin"
Vierailija kirjoitti:
On. Olen luullut että tämä opitaan koulussa. Minulle tämän opettivat isä ja äiti, koulussa laulettiin myös. T. Nainen syntynyt 79
Vierailija kirjoitti:
Ei vissiin oo vanhempansa paljon laulua kuunnelleet.
Sanoisin kans et noin vanhojen kipaleiden tietämys siirtyy nuoriin vanhemmilta.
Mullekin tuttu nimi ja äitini on siitä varmasti puhunut. En vaan pysty muistamaan säveltä tai sanoja. Eihän noita sota-ajan kappaleita kuule jos ei kuuntele usein radio suomea tai järviradiota.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut evakon laulua. Vaikuttava. Paras . Hyvä Toni ja Jannika.
Miten on mahdollista? Sama kuin ei olisi kuullut Finlandiaa tai maamme -laulua (melkein)
Evakon laulu on siltä ajalta jolloin ei ollut näin paljon kaupallisia kanavia, kotona soi Ylen kaks kanavaa kun olin ala-asteiässä ja silloin se soi radiossa.