Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkäs tuo halloween onkin nyt ok mutta kiitospäivä sitten ei missään nimessä?

Vierailija
27.10.2017 |

Tätä vaan ihmettelen... XD

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettele rauhas

Vierailija
2/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan äx dee

Voi hellanlettas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ole vielä kaupallistettu täällä. Odota vaan, kyllä senkin aika vielä tulee. ;)

Vierailija
4/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin tympäsee, kun otetaan amerikasta kaikki juhlat tänne suomeen, vaikka ei niitä kuuluisi viettää täällä. Jos joku haluaa viettää, niin en sitä tietysti kiellä.

Vierailija
5/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Halloween on melkein sama asia kuin suomalaisten Kekri. Suomessa sen juhlistaminen, että amerikkalaiset siirtolaiset pääsivät pitkän vaelluksen jälkeen perille (tai saivat voiton intiaaneista, tulkinnasta riipuen) olisi vain typerää.

Vierailija
6/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alkuasukkaat (saamelaiset) ei tarjoilleet meille kalkkunoita kun tunkeuduttiin niiden maille. Siksi perinteessämme ei ole kiitospäivää.

Vierailija
7/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäinpäivä on aina ollut Suomessa, mutta viime aikoina halloween-teema (kurpitsat

Yms) tullut Amerikasta. Mitäs sitten?

Kiitospäivää ei ole Suomessa ollut koskaan.

Vierailija
8/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai millä tavalla "onkin nyt ok" ja "ei missään nimessä"? Kai se halloween nyt on ok, kun sitä joka tuutista tunkee. Kiitospäivää ei ainakaan minulle ole markkinoitu mitenkään, mutta ei se minulle ole mikään "ei missään nimessä". 

Vierailija
9/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä? Kuka sinua kieltää sitä viettämästä? Minä ainakin vietän tasan niitä juhlia mitä itse haluan. Kiitospäivää en edes tunne.

Vierailija
10/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween on ihan yleinen juhlapäivä missä kiitospäivä on Amerikan historiaan liittyvä päivä ja sen kuulostaminen on yhtä päätöntä kun se että amerikkalaiset juhlistaisi esim suomen itsenäisyyspäivää

Vierailija
11/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko ap tänne myös Fourth of Julyn?

Vierailija
12/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole ok.

Vierailija
13/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat rektaalista.

Vierailija
14/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween tulee Irlannista alunperin.

Vierailija
15/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko ap tänne myös Fourth of Julyn?

selvä porvoolainen.

Vierailija
16/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin tympäsee, kun otetaan amerikasta kaikki juhlat tänne suomeen, vaikka ei niitä kuuluisi viettää täällä. Jos joku haluaa viettää, niin en sitä tietysti kiellä.

ei halloween amerikasta tule.

Vierailija
17/65 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kiitospäivä ei ole missään nimessä ok? Kuka sua estää juhlimasta sitä?

Niin kuin moni on sanonut, halloween ei ole amerikkalainen juhla vaan alunperin kelttijuhla - heidän uudenvuoden ja sadonkorjuun juhla. Samalle paikalle on laitettu myöhäisempänä kristillisenä aikana pyhäinpäivä. Eli loppusyksystä on eri puolilla maailma juhlittu vähän samaan aikaan hieman eri asioita. 

Suomesta kekri ehti lähes hävitä ja pyhäinpäivän juhliminen on ollut aika laimeaa - ehkä kynttilät haudoilla. Mutta samasta asiasta tässä nyt kuitenkin on kysymys. 

Kiitospäivä on taas USA:n historiaan liittyvä juhla. Emme juhli useimpia kansallisiamerkkipäiviä - kuten vaikkapa toisen maailman sodan loppumisen voitonpäivää. Emme myöskään juhli muiden valtioiden kansallispäiviä - mutta pikku hiljaa olemme alkaneet juhlia myös kiinalaista uutta vuotta - koska juhla on meillekin ymmärrettävä (uusi vuosi) ja kivahan se on juhlia. Tosin kiinalainen uusi vuosi ei ole läheskään yhtä kaupallistettu kuin halloween, mutta yllättävän monia tapahtumia sen ympärillä järjestetään. 

Vierailija
18/65 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/65 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurpitsa ei kuulu Suomeen

Vierailija
20/65 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin kiinalainen uusi vuosi ei ole läheskään yhtä kaupallistettu kuin halloween, mutta yllättävän monia tapahtumia sen ympärillä järjestetään. 

Minua vähän hämää tämä kauhistelu eri juhlien kaupallisuudesta. Miten ihmiset yleensä juhlivat, jos mitään ei saa ostaa, ei ruokia eikä koristeluja? Eikö se ole ihan selvä, että maatalousvaltaisessa yhteisössä voitiin omasta maasta saada syötävät ja pihapiiristä noukkia koristeet, mutta että kaupunkilaisilla ei sellaista mahdollisuutta ole. Kun kerran ne tuotteet on ostettava kaupasta, miksi kaupat eivät saisi mainostaa, että heillä niitä on saatavana?

Miten suomalainen juhlisi kiinalaista uutta vuotta ilman mitään rekvisiittaa? Syömällä puuroriisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme