Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkäs tuo halloween onkin nyt ok mutta kiitospäivä sitten ei missään nimessä?

Vierailija
27.10.2017 |

Tätä vaan ihmettelen... XD

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai millä tavalla "onkin nyt ok" ja "ei missään nimessä"? Kai se halloween nyt on ok, kun sitä joka tuutista tunkee. Kiitospäivää ei ainakaan minulle ole markkinoitu mitenkään, mutta ei se minulle ole mikään "ei missään nimessä". 

Ahaa. Olet siis mainonnan objekti ja toimit sen mukaan mitä mainostetaan.

Vierailija
42/65 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas ystävän päivä ja pääsiäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloween on ihan yleinen juhlapäivä missä kiitospäivä on Amerikan historiaan liittyvä päivä ja sen kuulostaminen on yhtä päätöntä kun se että amerikkalaiset juhlistaisi esim suomen itsenäisyyspäivää

Halloween EI ole yleinen juhlapäivä, vai kävitkö itse kakarana ihmisten oven takana kerjäämässä karkkia tai kepposta? Häh? Mä en ymmärrä tätä amerikkalaisen kulttuurin omimista.

Vierailija
44/65 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mietin

Vierailija
45/65 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin tympäsee, kun otetaan amerikasta kaikki juhlat tänne suomeen, vaikka ei niitä kuuluisi viettää täällä. Jos joku haluaa viettää, niin en sitä tietysti kiellä.

ei halloween amerikasta tule.

Amerikkalaistunut versio mitä täälläkin juhlitaan tulee. 

Vierailija
46/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halloween on ihan yleinen juhlapäivä missä kiitospäivä on Amerikan historiaan liittyvä päivä ja sen kuulostaminen on yhtä päätöntä kun se että amerikkalaiset juhlistaisi esim suomen itsenäisyyspäivää

Millä tavalla Halloween on "yleinen juhlapäivä", onko siitä esimerkiksi hallituksen asetus?

Vierailija
47/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kiitospäivänä taidetaan kiittää Jumalaa.

Kaikki muu rellestäminen käy mutta Luojan kiittäminen ei.

Vierailija
48/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Miksei Suomessa vietetä, yom kippuria, presidenttien päivää, Latvian itsenäisyyspäivää, pyhän Patrickin päivää jne.? On se kummaa, eikö?

Vierailija
49/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitenkäs", "onkin" - suoraan roskakoriin lukematta koko pxskaa.

Vierailija
50/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halloween EI ole yleinen juhlapäivä, vai kävitkö itse kakarana ihmisten oven takana kerjäämässä karkkia tai kepposta? Häh? Mä en ymmärrä tätä amerikkalaisen kulttuurin omimista.

Miksi Suomessa vietetään joulua? Ei täällä aina ole vietetty joulua. Pääsiäinen? Uusi keksintö sekin.

Vierailija
51/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kiitospäivänä taidetaan kiittää Jumalaa.

Eiköhän jenkit vietä sitä pyhiinvaeltajien takia.

Vierailija
52/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai myös paistatte vaahtokarkkeja saatana.

Vierailija
53/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
54/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiailla valuu leukaa pitkin kuola, kun ne miettii sitä kaikkea lisämyyntiä, jota ne saavat tulevaisuuden halloweenin krääsä-myynnillä. Suomalainen vauhkoaa ihan hulluna ja tuhlaa satoja euroja rahaa roskaan, jonka se heittää roskikseen halloweenin jälkeen. 

Kiitospäivän jälkeen alkaa black friday, samanlainen tuotu kulutus rieha. Ei auta, vaikka tavara ei ole yhtään halvempaa suomalainen uskoo taas kerran, kun mainoksessa kerrotaan ja facebookissa ja tik tokissa 

Vierailija
55/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta on taas ystävän päivä ja pääsiäinen.

Ensin joulu ja uusivuosi 

Vierailija
56/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... Miksei Suomessa vietetä, yom kippuria, presidenttien päivää, Latvian itsenäisyyspäivää, pyhän Patrickin päivää jne.? On se kummaa, eikö?

Kaikki amerikkalainen kuitenkin käy? Kunhan roskaa saa ostaa kaupasta ja heittää sitä roskiin juhlaa seuraavana päivänä 

Vierailija
57/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin kiinalainen uusi vuosi ei ole läheskään yhtä kaupallistettu kuin halloween, mutta yllättävän monia tapahtumia sen ympärillä järjestetään. 

Minua vähän hämää tämä kauhistelu eri juhlien kaupallisuudesta. Miten ihmiset yleensä juhlivat, jos mitään ei saa ostaa, ei ruokia eikä koristeluja? Eikö se ole ihan selvä, että maatalousvaltaisessa yhteisössä voitiin omasta maasta saada syötävät ja pihapiiristä noukkia koristeet, mutta että kaupunkilaisilla ei sellaista mahdollisuutta ole. Kun kerran ne tuotteet on ostettava kaupasta, miksi kaupat eivät saisi mainostaa, että heillä niitä on saatavana?

Miten suomalainen juhlisi kiinalaista uutta vuotta ilman mitään rekvisiittaa? Syömällä puuroriisiä?

Kyllähän ihmiset ruokaa ja vähän herkkujakin tarvitsee. On tullut ruoka kauppiaan mainosten tuotteita paljon ostettua. Täytyyhän niillä vähän olla kilpailua asiakkaista.

Kausi kukkaset piristää. Kun alkaa tulla hyasinttejä, hullaannun niihin täysin siitä kotiin leviävävästä tuoksusta. Ihan hyödyttömään krääsään tuhlaaminen on iän myötä loppunut eikä haittaa vaikka mitä mainosta pukkaa. Uusitaan vasta kun joku menee rikki tai kuluu loppuun. Meillä jokainen ostaa omat lahjansa tai on ostamatta, vain sellaista mitä oikeesti tarvitsee, koska kauhea vaiva päästä ihan tarpeettomasta eroon muuten kuin ilmatteeksi lahjoittamalla.

Vierailija
58/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa vietetään joulua? Ei täällä aina ole vietetty joulua. Pääsiäinen? Uusi keksintö sekin.

Molemmat kuuluvat suomalaiseen perintöön. Joulupukkikin suomalainen nimi ukolle, joka kiertää talosta toiseen. Muualla se on santa claus, eli pyhä nikolaus, Suomessa pukki (vuohi) tonttuihinkin on uskottu satoja vuosia, joten miten ihmeessä voit väittää muuta.

Pääsiäinen on vana kevään juhla trulleineen, taikoineen ja kokkoineen. Nykyään kokkoja ei juuri polteta muuta kuin Pohjanmaalla, mutta trullit kulkee edelleen 

Vierailija
59/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitospäivä liittyy Britanniasta 1600-luvulla Amerikan mantereelle paenneisiin ihmisiin. Ei liity Suomeen mitenkään! Miksi meillä siis pitäisi juhlia muiden maiden historiaan liittyviä perinteitä - ei minkään takia! Kritiikittömät jenkkien ihailijat ja kauppiaat vain typeryyttään höyryävät. Pitäydytään suomalaisissa perinteissä.

Halloween on Suomessa turha juhla.

Vierailija
60/65 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat kuuluvat suomalaiseen perintöön. Joulupukkikin suomalainen nimi ukolle, joka kiertää talosta toiseen. Muualla se on santa claus, eli pyhä nikolaus, Suomessa pukki (vuohi) tonttuihinkin on uskottu satoja vuosia, jot

Pääsiäismunat taas kuvaavat hedelmällisyyttä 

Joku oikeasti väittää, etteivät nämä ole vanhoja pakana-aikaisia juhlia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi