Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 4,7km/h hyvä kävelyvauhti?

Vierailija
25.10.2017 |

Ihan tasaisella kävelen ja reipasta vauhtia. Pitäisikö päästä lujempaa?

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä appseja enkä öppsejä eikä mulla ole älykelloja, mutta lenkkikavereillani ne on. Jos kävelemme suhteellisen leppoisasti tunnin (koiran kanssa, jolloin pysähdyksiä tulee), se on noin 4-5 km. Ja se on mun mielestä aika löntystelyä. 

Mutta auta armias kun laitan kotona juoksumatolle 5 km/h, niin se vauhti on huomattavasti kovempi kuin näiden appsien laskema vauhti kadulla. Siinä saa jo tikata melkoista vauhtia, kannattaa kokeilla. Siksi en oikein usko noihin älylaitteisiin. Luulen että se laskee jokaisen käden heilahduksen sivulle lisää noihin matkoihin. 

Ei älylaitteisiin tarvitse uskoa, niiden mittauksen voi ihan itse tarkistaa. Mun kello näyttää n. 100 metrin tarkuudella pitkätkin lenkit oikein, jos mittaan menemäni matkan manuaalksesti kartalta. Mun kohdalla myös kalorit jne näyttäisivät pitävän paikkansa.

Vierailija
142/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletolisin järkyttävän ylipainoinen niin silloin vauhti on jopa kova. Tähänkin olisit löytänyt sopivan vastauksen googlaamalla "sopiva kävelyvauhti" niin olisit päätynyt ihan asiantuntijan sivustolle ohjeineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä appseja enkä öppsejä eikä mulla ole älykelloja, mutta lenkkikavereillani ne on. Jos kävelemme suhteellisen leppoisasti tunnin (koiran kanssa, jolloin pysähdyksiä tulee), se on noin 4-5 km. Ja se on mun mielestä aika löntystelyä. 

Mutta auta armias kun laitan kotona juoksumatolle 5 km/h, niin se vauhti on huomattavasti kovempi kuin näiden appsien laskema vauhti kadulla. Siinä saa jo tikata melkoista vauhtia, kannattaa kokeilla. Siksi en oikein usko noihin älylaitteisiin. Luulen että se laskee jokaisen käden heilahduksen sivulle lisää noihin matkoihin. 

Et usko älylaitteisiin, mutta uskot kuitenkin juoksumattosi älylaitteen laskemaan kuvitteelliseen matkaan?

Ne älylaitteet puhelimessa ja kellossa laskee nopeuden gps:n antaman kulkemasi matkan mukaan, joten se matka on taatusti luotettavampi, kuin se sinun kumimatolla tallustelemasi kuvitteellinen matka. Ne säädöt juoksumatollasi voivat olla ihan mitä vaan.

Vierailija
144/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kävellyt 6km/h ulkopuolisen mittaamassa tilanteessa mitatulla matkalla ja soihen sai kävellä varsin ripeästi. Kävelem paljon muutenkin ja vartissa kävelee helposti kilometrin (4km/h tahti), luulisin että mun peruskävelytahti ulkoillessa on noin 5km/h

Palstalla kuulemma kaikki kävelee rennosti ja leppoisasti 7,5km/h tahdilla. Vähän epäilen mittaustarkkuutta ja kävelytyä matkaa. Lyhyen pätkän voi kävellä tietysti paljon nopeammin jos kokonaislenkki on vaikka 2km

Joo tää palstamammojen kävelyvauhti on aina huikea, ei täällä kannata kysellä tollasesta mitään. Ja samoin jokainen täällä jaksaa helposti viikonloppuisin tehdä esim. 3 h kävelylenkkejä ja ovat kuitenkin ihan perussohvaperunoita omien sanojensa mukaan.

Noin 5 km/h on oikein hyvä kävelyvauhti. Tehoa voi vaihdella sen mukaan aikooko tehdä pidemmän peruskestävyyttä kasvattavan lenkin vai lyhyen kunnolla sykettä nostavan.

Vierailija
145/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 5 km tunnissa ei ole kyllä melkoista tikkaamista.

Vierailija
146/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas, kaikesta te täällä jaksatte riidellä. Nyt pitäisi vielä harjoitella kävelytekniikkaa tai on luuseri, hohhoijaa.

Vierailija
147/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kävelyvauhti on 5,6 km/h, maastossa jossa myös ylä- ja alamäkiä.

Minusta ihan hyvä vauhti entiselle sohvaperunalle, joka on nyt innostunut kävelemisestä ja jolla on sairauden aiheuttamia rajoitteita. Yritän vain voittaa itseni ja saada kuntoa nostettua.

Vierailija
148/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kävellyt 6km/h ulkopuolisen mittaamassa tilanteessa mitatulla matkalla ja soihen sai kävellä varsin ripeästi. Kävelem paljon muutenkin ja vartissa kävelee helposti kilometrin (4km/h tahti), luulisin että mun peruskävelytahti ulkoillessa on noin 5km/h

Palstalla kuulemma kaikki kävelee rennosti ja leppoisasti 7,5km/h tahdilla. Vähän epäilen mittaustarkkuutta ja kävelytyä matkaa. Lyhyen pätkän voi kävellä tietysti paljon nopeammin jos kokonaislenkki on vaikka 2km

Joo tää palstamammojen kävelyvauhti on aina huikea, ei täällä kannata kysellä tollasesta mitään. Ja samoin jokainen täällä jaksaa helposti viikonloppuisin tehdä esim. 3 h kävelylenkkejä ja ovat kuitenkin ihan perussohvaperunoita omien sanojensa mukaan.

Noin 5 km/h on oikein hyvä kävelyvauhti. Tehoa voi vaihdella sen mukaan aikooko tehdä pidemmän peruskestävyyttä kasvattavan lenkin vai lyhyen kunnolla sykettä nostavan.

Joo. Perus palstamamma kävelee helposti 2-3 h yhteen soittoon 8 km tuntivauhtia, eli parissa tunnissa heittää vähintään sellaisen 16 km lenkin tasaisella vauhdilla säästä, tien kunnosta ja mäkisyydestä riippumatta. Ja hengästymättä ja hikoilematta tietenkin.

Hieman liikuntaa harrastava palstamamma käy juoksemassa maratoneja alle kolmen tunnin.

Urheileva palstamamma osallistuu säännöllisesti ultrajuoksuun, jossa juoksumatka on usein 80-100 km yhteen putkeen.

Vierailija
149/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas, kaikesta te täällä jaksatte riidellä. Nyt pitäisi vielä harjoitella kävelytekniikkaa tai on luuseri, hohhoijaa.

Ei siihen, että pystyy kävelemään 6 km / h, tarvita vielä mitään eriryistä kävelytekniikkaa. Tuohon pääsee helposti jokainen normaalikuntoinen, jolla ei ole jostain vammasta tai sairaudesta johtuvia rajoitteita. Ne kävelytekniikkakommentit oli Cooperissa yli 3000 m juoksevalle liikuntatieteiden maisterille, joka väitti, että hän ei mitenkään pystyisi kävelemään 7,5 km / h.

Vierailija
150/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole, mutta vähän hölmöltä tuntuu kun joku uskoo kivenkovaan, että kävelyä treenaavan hyvä kävelyvauhti on kaikille mahdoton, koska hän itse ei siihen juoksua treenaavana pysty. Vähän kuin vertaisi kroolia ja rintauintia.

Ja edelleen on tärkeintä että liikkuu edes jotenkin ja niin, että itsellä on kivaa.

Vierailija
151/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ulkona koskaan näe näitä "7km/h" vauhtia käveleviä? :D Kyllä sen vauhdista erottaisi, että kiire on.

Näen jatkuvasti etenkin kesäisin pururadalla, johon muutkin ovat tulleet reippailemaan. Jos kävelen siellä hitaamman kävelylenkin 6km/h vauhtia, niin mun ohi menee jatkuvasti erityisesti muita naisia. Mulle reipas kävelyvauhti on 7-7,5 km/h. Miehet tuntuvat harrastavan täällä vähemmän kävelyä ja sen sijaan juoksevat tai maastopyöräilevät.

Vierailija
152/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tola tahdilla perille pääsee. Ihan hyvävauhti kävelyyn. Jatka vain ulkoilua ☺

Jatka vaan ulkoilua,älä tuijota kelloa.Katsele ympäristöä sen moni muoroisuuutta,kuhan ulkoilet,siitä tulee tapa ja voit hyvin silloin.

Vierailija
153/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen, että pystyy kävelemään 6 km / h, tarvita vielä mitään eriryistä kävelytekniikkaa. Tuohon pääsee helposti jokainen normaalikuntoinen, jolla ei ole jostain vammasta tai sairaudesta johtuvia rajoitteita. Ne kävelytekniikkakommentit oli Cooperissa yli 3000 m juoksevalle liikuntatieteiden maisterille, joka väitti, että hän ei mitenkään pystyisi kävelemään 7,5 km / h.

No hei, jotkut fanaatikot yleensä pilaavat hyviä keskusteluja täällä. Ap:n vauhti saattaa olla hänelle oikein sopiva nykyhetkeen ja kuntoon nähden. Aika turhaa jaarittelua kaikki muu.

Vierailija
154/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaapa kuule matka uudelleen ja palataan sitten asiaan.

Vierailija
155/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla vauhdilla ei kuolema saa kiinni.

Joten riittävä on.

Vierailija
156/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen jonkin verran n. 5,5-5,8 km/h vauhtia pururadalla, riippuen maastosta, ja harvoin menee kävellen kukaan ohi. Ei näitä pikakävelijöitä juuri näe, jos ei ole selvästi kilpakävelytreenaajia, jotka on ihan eri maata.

Vierailija
157/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävelen jonkin verran n. 5,5-5,8 km/h vauhtia pururadalla, riippuen maastosta, ja harvoin menee kävellen kukaan ohi. Ei näitä pikakävelijöitä juuri näe, jos ei ole selvästi kilpakävelytreenaajia, jotka on ihan eri maata.

Tämä oli kommentti viestiin, jossa 6 km/h kokee ohituksia jatkuvasti kesällä. Pidäpä tilastoa kuukauden verran, moniko menee todellisuudessa ohi.

Vierailija
158/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sellainen vauhti ettei ihan kaikki mummot ohita, mutta reipas vauhti on 6 km/h.

Vierailija
159/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kävelysauvat käyttöön. 6km/h olisi tavoiteltava.

Itse oon 160cm persjalkanen ja keppien kanssa pääsee helposti totta vauhtia, kovempaakin. Myös urheilukellot on aika toimivia tässäkin hommassa..

Vierailija
160/211 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa kävelysauvat käyttöön. 6km/h olisi tavoiteltava.

Itse oon 160cm persjalkanen ja keppien kanssa pääsee helposti totta vauhtia, kovempaakin. Myös urheilukellot on aika toimivia tässäkin hommassa..

Miksi pitäisi väkisin pyrkiä kovempaan vauhtiin kuin mikä itselle tuntuu sopivan parhaiten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi