Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistäkin jotain ihan mahdottoman hienoa katsoa teatteriesitystä?

Vierailija
24.10.2017 |

Minut vietiin jo aika pienenä teatteriin. Sain ottaa mukaan käsilaukun, jossa oli nenäliina ja pieni pullo Kölnin vettä. Se kiehtova äänimaailma, kun ihmiset asettuivat paikoilleen ja yskähtelivät ja rapistelivat ja sitten hiljentyivät ja esitys alkoi. Taisi olla joku Niskavuoren Heta ensimmäinen näytelmä, jonka näin.

Taika ei ole kadonnut minnekään! Olen yli nelikymppinen ja innokas teatterinkävijä edelleen. Jos et käy teatterissa usein tai et ole koskaan käynyt, suosittelen lämpimästi. Teatterin ilmapiiri on jotain ihan omaa luokkaansa, se intensiivinen tunnelma ja live-esitys, jokainen henkäyskin kuuluu katsomoon. Suosittelen!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihan mahdottoman hienoa, ainakaan niin, että ihan mikä tahansa kesäteatterin puskafarssi olisi upeaa, mutta onhan niitä ollut hienoja näytelmiä tullut katsottua. Mutta myös huonoja tai vaan tylsiä. 

Vierailija
2/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se tässä ja nyt on ainutlaatuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan esityksestä.

Vierailija
4/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Toisaalta teatteri on mulle luonnollinen elinympäristö, isäni ja sittemmin oman työni kautta oon siellä pyörinyt kulisseissa, yleisössä ja lavallakin muutaman kerran koko pienen ikäni ja se on mulle ihan arkipäivä, mutta on siinä aina se oma taikansa. Varsinkin ensi-illoissa on joku ihan oma viehätyksensä. Aina pieni jännitys miten se menee ja lämpiössä on tosi kivaa pyöriä ja jutella tuttujen ihmisten kanssa.

Vierailija
5/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin käydä konserteissa ja teatterissa, mutta en enää pysty. Kyllä harmittaa.

Vierailija
6/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn teatterissa, mutta vuosi vuodelta se tekotaiteellisuus ja metaforat alkavat kyllästyttää. Kulissina on joku betonille viskottu räsymattoja se on milloin pilvi, milloin ovi kellariin. Kiitos ei minulle!

Vierailija
7/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saumattomassa yhteistyössä on aina jotakin vaikuttavaa, oli kyse sitten teatterista, tanssista, konsertista, paraatista tai elvytyksestä. Kun kaikki vaan toimii yhteen. (Täällä oli muuten joskus pitkä ketju oudoista liikutuksen aiheista, ja moni mainitsi sen, kun kaikki kuin yksissä tuumin väistävät hälytysajoa. Meitä on siis muitakin.:))

Vierailija
8/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään parempaa, mitä voi tehdä hame päällä, kuin hyvässä teatteriesityksessä käyminen oman rakkaan miehen kanssa. Yleensä pukeudutaan astetta siistimmin, käydään väliajalla kahvilla/viinilasillisella ja teatterin jälkeen mennään syömään. Onneks tykätään miehen kanssa molemmat synkistä draamoista.

Vierailija
9/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käydä teatterissa useammin mutta en tiedä oikein onko sinne sopivaa mennä yksin.

Vierailija
10/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin käydä teatterissa useammin mutta en tiedä oikein onko sinne sopivaa mennä yksin.

Kyllä on.

Vierailija
11/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään parempaa, mitä voi tehdä hame päällä, kuin hyvässä teatteriesityksessä käyminen oman rakkaan miehen kanssa. Yleensä pukeudutaan astetta siistimmin, käydään väliajalla kahvilla/viinilasillisella ja teatterin jälkeen mennään syömään. Onneks tykätään miehen kanssa molemmat synkistä draamoista.

Hauska kielikuva. Et uskoisi, mitä kaikkea tulee tehtyä hame päällä, minä taas en nimittäin pistä housuja jalkaan kuin metsään, kalaan tai vaellukselle. :)

7

Vierailija
12/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sopivaa. Jotkut teatterit, esim. täällä Oulussa (en tiedä onko muualla) järjestävät lisäksi teatteritreffejä. Tarkoitettu ihmisille joita vähän hirvittää lähteä yksin. Siellä on kaikki yhdessä yksin ja aulassa joku näyttelijöistä ottaa vastaan ja opastaa teatterin saloihin. Ilmeisesti tosi suosittu juttu nykyään. Ja aika uusi myös, tullut Kari-Pekka Toivosen astuttua puikkoihin. Itselläkin tekis mieli kerran käydä katsomassa mistä siinä on kyse, vaikka käyntiin yleensä aina sujuvasti yksinäni, koska tuntuu ettei mun ikäisiä nuoria oikein kiinnosta.

-4

Vierailija
13/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterissa käynti on useimmille vain hyvä syy ryypätä. Kotona otetaan pohjat, esityksessä viskiä/konjakkia ja esityksen jälkeen mennään ravintolaan imemään viinaa kaksin käsin. Leikitään sivistynyttä.

Vierailija
14/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Mantyniemen vahakabinetin jatkuvaa teatteri esitystä

Vierailija
15/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teatterissa käynti on useimmille vain hyvä syy ryypätä. Kotona otetaan pohjat, esityksessä viskiä/konjakkia ja esityksen jälkeen mennään ravintolaan imemään viinaa kaksin käsin. Leikitään sivistynyttä.

No en kyllä tiedä ketään joka noin tekee. Pyöritään varmaan ihan eri piireissä. Lähdetään aina selvänä, väliajalla otetaan kahvia tai vettä ja sen jälkeenkään ei juoda vaan yleensä lähdetään kaikki kotiin lasten luo.

Vierailija
16/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sopivaa. Jotkut teatterit, esim. täällä Oulussa (en tiedä onko muualla) järjestävät lisäksi teatteritreffejä. Tarkoitettu ihmisille joita vähän hirvittää lähteä yksin. Siellä on kaikki yhdessä yksin ja aulassa joku näyttelijöistä ottaa vastaan ja opastaa teatterin saloihin. Ilmeisesti tosi suosittu juttu nykyään. Ja aika uusi myös, tullut Kari-Pekka Toivosen astuttua puikkoihin. Itselläkin tekis mieli kerran käydä katsomassa mistä siinä on kyse, vaikka käyntiin yleensä aina sujuvasti yksinäni, koska tuntuu ettei mun ikäisiä nuoria oikein kiinnosta.

-4

Oulun teatterihan järjesti yhteen väliin myös niitä pienimmän näyttämön näytelmiä vanhainkodeissa, että kaikilla oli mahdollisuus teatteriin. Liekö vielä toiminnassa tämä homma?

Vierailija
17/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nautin teatterista yleensä jopa enemmän kuin livemusiikista. Joskaan ei ole vara käydä kuin kerran-pari vuodessa esim. kaupunginteatterilla. Harmi sinänsä.

Vierailija
18/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn useimmiten yksin teatterissa. Väliajalla on tietysti vähän tylsää, kun ei ole juttukaveria. Yksittäisiä lippuja on helppo saada ja voi valita mieleisen näytöksen.

Vierailija
19/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nautin teatterista yleensä jopa enemmän kuin livemusiikista. Joskaan ei ole vara käydä kuin kerran-pari vuodessa esim. kaupunginteatterilla. Harmi sinänsä.

Tampereella on todella usein hyviä teatteritarjouksia. Viime lauantaina käytiin katsomassa Musta sydän -teatteriesitystä 15e/lippu. Parhaillaan on myynnissä Kaukainen maa -esitykseen lippuja 15e kappaleelta ja se oli muuten erittäin hyvä esitys.

Sille juoppopuheita puhuvalle sanoisin, että en ole ikinä ollut humalassa teatterissa. Yhden drinkin olen voinut juoda väliajalla. En ole myöskään ikinä nähnyt ketään humalaista teatterissa ja käyn teatterissa todella paljon.

Teatteriesitys on sellainen kun katsoisi leffaa, mutta näyttelijät esittävät kaiken livenä. Tulee ihan nolo olo, että kuinka nuo näyttelijät jaksavat meidän takia pistää itsensä likoon.

Vierailija
20/21 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä teatterista. Koskaan en ole sellaisessa esityksessä ollut, jossa näyttelijät eivät olisi huutaneet ja elehtineet "yli". Ei ole uskottavaa minun näkökulmastani, kiusaannun sellaista katsellessa. Tekisi kyllä mieli käydä teatterissa pitkästä aikaa katsomassa, olenko vielä samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän