Oonko mä vainoharhanen vai raskaana???
-Vajaan viikon verran oon ollu niin väsynny että nukahtelen pari kertaa päivässä päikkäreille. Kokoajan nukuttaa.
-Hirveä ruokahalu ja syön jopa lihaa (normaalisti vain kasviksia ja kalaa)
ja karkkia, erityisesti suklaata, vaikken koskaan syö makeaa normaalisti
-Kokoajan kauhea pissihätä, monta kertaa yössäkin
-Kahtena iltana palellut, eilen illalla kokeilin ja lämpö oli 37 vaikka normaali on 36,4-36,5
-Kahtena aamuna heti herättyä huono olo, sellainen lievästi etova olo, vähän kuin närästäisi ja aamukahvi ei mene alas vaikka normaalisti en pääse ylös ilman aamukahvia.
Mielenkiinnolla odotan kommentteja... :-)
Testin voin tehdä vasta ensi viikolla: Vikat kk oli 19.3. touhuttiin 1.4 ja kierto 26vrk...
Kommentit (24)
on käynyt Ötökkä61 testissä? Olet varmaankin jo testannut? Peukkuja pidetään Sulle ja kaikille muillekin!
niin päätinpä kirjoitella tännekkin!
Eli itelläni kp 30/30 menossa, hyvin säänn. kierto. Nyt ei vaan tädistä merkkiäkään. Yleensä ' hanat' aukeaa heti aamulla, mutta tänään ei mitään. Pientä tipuutelua ollut nyt 3 päivää. Ovista en oikeen kunnolla bongannnut tietylle päivälle, saattoi olla kp 12-14 tai jotain. Pupuiltua tuli ainakin kp 10, sen jälkeen hiljaisempaa sillä rintamalla.
Nyt etovaa oloa viime viikosta lähtien (mulla ei yleensä helposti ole pahaolo), ala-vatsaa nippailee kuin täti ois tulossa, rinnat sivuilta kipeet, ja flunssa iski eilen! Kummallista tässä on että testasin eilen Aconin early Detectionilla negan....Noh, eihän tässä vielä ole menkat myöhässä, mutta nyt pelottaaakin jos on tuulimuna/kohd.ulk. menossa!! Kun ois kai sen pitänyt näyttää Aconilla plussaa jos on näyttääkseen...?
No, mut piinailuja anyways! ;) Jännää!
raskaustestit näyttää ihan samalla tavalla plussaa vaikka olisikin kohdunulkoinen tai tuulimuna.
Tsemiä kaikille piinailijoille! :)
Sama vika täällä... väsyttää, viluttaa, nälättää ja etova olo aina kun ei ole just syönyt, röyhtäytyttää, mahaa alkoi vihloa tänään! Kaikki merkit vois tärkoittaa sitä yhtä, eli vauvaa. MUTTA pitää yrittää olla ajattelematta asiaa, pettymyksiä on tullut! Vaikka koko ajan hoen että en ole raskaana, niin vähä väliä huomaan että ajattelen vauvaa. Ja lasken milloin se syntyisi ja milloin jäisin vauva-lomalle... huh huh! Vielä pitää jaksaa odottaa, vappuna se selviää!
... oli menkat viisi päivää myöhässä. rinnat kipeät ja aamupahoinvointia. ehdin pohdiskella kaikenlaista, miten kerron pomolle, millon lapsi syntyy, ... jne.
vaan sitten yks ilta kannoin jotain 20 kg painavan taakan rakennuksen toiseen kerrokseen. sen jälkeen alavatsassa tuntui pari vihlaisua. aamulla alkoi vuoto. en tiedä aiheuttaako nostaminen varhaista keskenmenoa, mut nyt jättäisin kantamatta, jos voisin vielä valita.
en tiedä oliko se nyt edes varhainen keskenmeno. pahoinvointi saattoi aiheutua muustakin.
joka tapauksessa pääsi itku, kun vuoto alkoi. meillä takana raskauden odotusta reilu 1.5 v.
Onneksi muillakin on outoja tuntemuksia ;) Menossa kp 20/28, ja kun pyöräilin äsken kotiin töistä, alavatsassa alkoi vihloa aivan kuten tosi pahojen kuukautiskipujen aikana. Hengittelin syvään ja yritin pyöräillä hitaasti. Aivan kuin alavatsassa keskellä olisi nyrkin kokoinen möykky. Joko minulla on joku suolistotukos ;) tai sitten alan toivoa parasta. Näin ensikertalaisena ja toiveikkaana kaikki luulosairaudetkin tulkitsee raskausoireiksi. Jännittää.
A
Tänään kp 34/35 ja juoksen vessassa vähän väliä kun on edelleen sellainen tunne että NE ALKAA JUST NYT !! mä tässä just funtsailin että jos nämä mun oireet ( öllötysolo, rinnat ihmeelliset ?paleleminen ) ei olekkaan raskausoireita niin sittenpä tiedän mitä ne on...ne on hormonikierukasta aiheutuvia vieroitusoireita kun elimistössä ei olekkaan nyt 5.n vuoden jälkeen tuttua hormonia...vaikka sanotaan,että hormonikierukka ehkäisee paikallisesti mutta kyllä sitä hormonia vereenkin joutuu!!
Täällä minä yksin funtsin asioita kun kaikki ihanaa 4 muksua on pihalla ihanassa kevätillassa leikkimässä.
Huomenna lähdetään reissuun pääsiäiseks ja jos täti tulee niin se varmaan tulee lorisemalla korvistakin ulos ja se ei ole kivaa kun on kylässä ja saa olla koko ajan varuillaan..no ei auta kun odottaa mietin jo tänään testin ostamista mutta onneks tilipäivä on vasta huomenna niin jäi ostamatta ja keskityin vain ruokakauppaan...Tsemppiä kaikille !
ite iin miettiny et kirjotan tästä omasta tilastani mut en oo viittiny,kun kuulostaa niin naurettavalta mut nyt uskaltauduin kirjottaan. mun edelliset menkat alko 29.3 ja oli tavallista lyhyemmät.mut vuoto oli sen verran runsas et menkat oli. pupuiltu ollaan 3 ja kuudes päivä eli eli kp 5 ja kp 8...
siis tiedän et tää on vainoharhasta... mut mua kuvotti eilen ja toissa päivänä illalla... jos on tapahtunujotain joka on varmasti epätodennäköstä, voiko näin pian jo kuvottaa...??? oksentelut tulee kai sit myöhemmin mut tää kuvotus????? oksennus tauti on sairastettu yli viikko sitte joten ei oo kyl sitä.
kuukautis kierron pituus on 25-29.... pikkusen vaihtelee
me toista yritellään ja mietin oisko nyt tärpänny.Mul aina ollu normaali kierto ja viime kuus se muuttu-lopetin imetyksen ja hormoonit heitti noh menkat oli viimeks 10.3 ja sit tehtii" urakalla" 22,24,26,28 päivinä...nyt menkkoja odottelen...en uskalla viel testata ettei pettyis... mul väsy,aina nälkä,selkää juilii,päätä koskee,välil kuuma ja sit kylmä...finnejä tullu ja pissittää yölkii... ja tuntuu et kohta sekoon=)...täytyy vaan ootella viel ja pientä toivon kipinää...
Mukavaa Palmusunnuntaita kaikille...täällä sekoilee yks 4-lapsen äippä jolla on aivan mahdoton vauvakuume !! Nuorimmaiset muksut kaksostytöt täyttävät kesällä 6-v ja luulin olleeni jo immuuni tälle vauvakuume-bakteerille..mutta kuinkas kävikään. Kierukan poistatin helmikuussa kun se oli tehtävänsä hoitanut jo 5-v. Kahdesti on sen jälkeen täti käynyt enkä oikein ole tuntumaa kierron pituudesta saanut...aina se mulla on epäsäännöllinen ollut 28-39 vrk. Tänään on 30 kp ja mielikuvitusko?? tuottaa mulle kaikenlaisia oireita on oksettavaa oloa, väsymystä , palelua ja pissalla juoksemista...ja mitä enemmmän luen teidän muiden oireita sen enemmän havaitsen niitä itsessäni??? noh ei auta kun odotella testata en aio ennenkuin pääsiäisen jälkeen ja voihan olla ettei sitten tarvitsekkaan.... viime kierrossa tein testin mutta täti tuli heti testin jälkeen joten ajattelin odotella rauhassa...hah hah arvatkaa vaan maltanko ?? Edellisistä raskauksista on kuitenkin jo niin kauan aikaa että en oikeastaan muista miten äkkiä ne oireet alkoi, tosin nuorimmaisten alkuraskaudesta muista kuinka tissit olivat kirjavana verenpurkaumista ja niin kipeät että hipaisukin sai karjumaan ja oksettavaa oloa oli ennen testiä mutta luulin että mulla oli oksennustauti ??kun töissä sitä just siihen aikaan riehui?? Vanhimmaisen (pojan ) alkuraskaudesta muistan tajuttoman väsymyksen ja kuinka nukuin silmät auki ja anoppi pääsi tarkkasilmäisenä huomaamaan asian laidan vaikka ei olis vielä haluttu kertoa ?? Keskimmäisen tyttäreni alkuraskaudesta minulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa, ei kait mulla sitten ole oireita ollutkaan kun en muista mitään ?? Kahdessa viimeisessä raskaudessa olen tuntenut jotain outoja oireita ehkä just munasolun kiinnittymispäivänä koska ajoittuvat viikkoa ovulaation jälkeen ja kummallista kyllä viikko sitten perjantaina oli taas jotain outoja tuntemuksia ?? Mä varmaan kuvittelen vaan...kun niin kamalasti haluan sitä vauvaa ja onhan siinä riski että niitä tulis taas kaks mutta ehkä mä kestän sen kun tiedän millaista se pahimillaan ja parhaimillaan on ?? ja olen jo yksistä kaksosista selvinnyt hengissä....Noh tässäpä tätä juttua olikin nyt tälläkertaa....mukavaa päivänjatkoa kaikille...
Mulla kanssa ollu vaikka mitä " oireita" .
Lämmöt 37 paikkeilla...normaalisti 36.3-36.4...
Nälkä lähes koko ajan...
Ja sit sellasia outoja vihlasuja alamahassa ja joskus jopa ylempänä sekä sellanen outo " närästys" ei polta, mut sellanen turvotusolo vatsalla...ja röyhtäilyjä...
Ja kaikenhuippu oli eilen sellanen iskias-kivun tyylinen takareidessä...
Kuumeilustahan tää tietty voi johtua...mutta jotenkin erilaisia oireita kun aiemmin.
Oireet vaan lisääntyy...
Joka ilta lämmöt on noussu 37-37,1 ja aamupahoinvointi vaan pahenee.
Eilen illalla rinnat olii kipeytyneet sen verran ettei tehny enää mieli nukkua masulla ja alavatsassa oikealla puolella nipisteli hassusti. Ei kipeästi, mutta pikkuisen kuitenkin. Ja tuo ruokahalu! Musta tulee vielä norsu tätä menoa! :-D
moi kaikki ihanat kuumeilijat.
me oltais miehen kanssa yritetty kesällä tasan kaks vuotta,
mutta nyt tuntuu kyllä, että on tärpänny! Kohta kipitän apteekkiin
ostamaan testin ja siitä töihin ja varmaan työpaikan vessassa
testaan ku en enää kestä! :D
Mulla on ollu puoltoista viikkoo nyt oireena menkkakivut ILMAN
menkkoja (lähinnä öisin nippailee) , tuntuu että menkat alkais
minä hetkenä hyvänsä, mut ne on jo viikon myöhässä. Rinnat
on NIIIIIN kipeet et hyvä ku pystyn kävelee..
Yritin tolkuttaa itelleni vielä perjantaina että kyllä ne sieltä
tulee, muttei pisaraakaan!
Mut silti yritän pitää pään kylmänä, kun oon niiin tottunut noihin
negoihin.. kumpa ei olis tällä kertaa nega!
Pitäkää peukkuja!!
OON RASKAANA!!!!!!!!!!!!!!
Ei voi olla totta! tätä tunnetta ei kyllä mikään voita ikinä :DD
Työkaverit ei ollu kyllä innostuneita :/
mokomat pahanilmanlinnut. en kyllä anna niiden pilata
tätä päivää :)
pikkuneito:
OON RASKAANA!!!!!!!!!!!!!!
Ei voi olla totta! tätä tunnetta ei kyllä mikään voita ikinä :DDTyökaverit ei ollu kyllä innostuneita :/
mokomat pahanilmanlinnut. en kyllä anna niiden pilata
tätä päivää :)
Itse ostin testin tänään mutten uskaltanut vielä tehdä. Ehkä huomenna tai ylihuomenna uskallan... :-)
Monesko kiertopäivä oli menossa? Milloin kk piti alkaa?
Nyt oli kp 37/32
Illalla kerron miehelle :)
EN MALTA ODOTTAA!!!
Töissä menee nyt miten menee. Varasin just
ekan neuvola-ajanki. <3
Toukokuun ekalla viikolla. Tää on ihanaa.
Tsemppiä kaikille!
tai sitten et. Jos kuukautistesi pitäisi alkaa vasta ensi viikolla, testaat ehdottomasti liian aikaisin jo nyt. Jos 1.4 olette pupuilleet, alkio olisi kiinnittynyt kohtuun vasta pari päivää sitten, joten testi ei vielä mahdollisesti näytä positiivista vaikka olisitkin raskaana. Voithan toki testata jos et millään malta odottaa.... En vain ymmärrä miksi suotta kiusata itseään?
Minulla on parhaillaan tilanne, jossa epäilen raskautta. Kuukautiset vaikuttivat alkavan viikonloppuna, mutta eivät alkaneetkaan. Lämpö myös minulla puoli astetta koholla ja rinnat kipeät. Pahoinvointia ei ole, mutta ei ollut edellisessäkään raskaudessa kuin kuvotusta jonkin verran. Minulla menkat siis ovat jo myöhässä, mutta testailen vasta huomenaamuna. Odottelen menkkoja vielä tämäm päivän, jottei tule turhaa pettymystä.
JA HURRRJAN PALJON ONNEA PIKKUNEIDOLLE PLUSSASTA !
Masentava ilma ja maanantai..toivotaan että ilmat paranevat pääsiäistä kohden mennessä kun on pitkät vapaat tulossa. Meidän perhe on lähdössä isännän kotipaikalle pohjoiseen eikä kiinnosta koko reissu yhtään..lapset ja isäntä ovat kovin innoissaan. Kokemuksesta tiedän ettei levättyä saa yhtään kun kaikki odottavat meidän tuloamme ja saadaan juosta pyhät kyläpaikasta toiseen. Oireita ei just nyt tänään ole ollut muita kun laidasta laitaan heittelevä mieliala ja kamala närästys.
Ötökkä sinuna tekisin testin oireista huolimatta vasta viikonloppuna jos suinkin maltat odottaa...tein kaksosista testejä aikoinaan kaksin kappalein ja molemmat olivat liian aikaisin tehtyinä negoja vaikka tuplaoireet olivatkin..Minulla tosin on aina ollut epäsäännöllinen 28-39 vrk kierto mutta plussaa näytti vasta oisko ollut kiertopäiviä yli 45 vaikka olisi luullut kaksosia odottaessani raskaushormonin määrän olevan korkeampi ja näin ollen näyttäneen plussaa herkemmin.
Diina76 toivotaan että plussaa...
Tsemppiä kaikille !
nyt toista päivää vatsassa vihloo, ihan kuin liitos kipuja tai millä nimellä niitä sanotaankaan...
käveleminenkin tekee kipeää kun vihloo vatsaa nuo askeleet. voi ku olisi tääärrrpääännyyyyyyt
Piina jatkuu täälläkin. Menossa kp 23/26... Poskia kuumottaa helposti, vatsa turvoksissa, rinnat arat ja suuremmat kuin yleensä... Yhä vaan palelee ja urheillessa tai liikkuessa hiki helposti pintaan, väsyttää ja nälkä sen kuin yltyy. Aamulla iski hetkellinen paha olo,joka meni ohi kun sain suolaista syötävää. Saapa nähdä, onko kaikki vaan reilua pms:ää vai oisko jo vihdoin tärpännyt! Pitäkää peukkuja pystyssä, kun itse en jaksa uskoa tärppiin!
Pitkää pinnaa muillekin!
-Hermoheikko odottaja...