10 vuotta nuorempi mies haluaisi seurustella kanssani
Meillä synkkaa tosi hyvin ja mies on yllättävän kypsä ikäisekseen, mutta silti arveluttaa. Minulla on lapsi edellisestä suhteesta, joten aivan heppoisin perustein en lähde suhteeseen.
Mitä ongelmia tuollaisessa suhteessa voi olla? Onko mitään mahdollisuuksia onnistua? Hyviä puolia?
Kommentit (19)
Jee taas päästään ikäkeskusteluun.
Ei se miehen ikä siinä ole suurin ongelma, vaan se lapsi. Ei ole helppoa seurustella yh-äidin kanssa.
Mun mies on 12 vuotta mua nuorempi, eikä ikä ole koskaan ollut meille mikään ongelma.
Mikä ongelma? Olen seurustellut itseäni 5v nuoremman miehen kanssa ja ei haittaisi vielä nuorempikaan. Nyt sinkku
Seurustelu sulle ei ole sama asia ku tälle miehelle. Pillua se haluaa säännöllisesti.
Tossa ylempänä joku sanoiki ton fwb:tin.
Itse olen ollut yhdessä 14v vanhemman naisen kanssa ja voisin sanoa neuvona että jos haluat pitkän parisuhteen jossa molemmat on yhtä vakavissaan niin sanoisin että unohda tuo mies. Kyllä jossain vaiheessa väistämättä mies alkaa haluta omanikäisen.
Ap, ei kukaan muu voi tietää tuohon vastausta kuin sinä ja tämä mies. Samalla lailla kuin löytyy tapauksia, missä ikäero on ollut suhteen loppumisen syy, löytyy myös suhteita, jotka ovat kestäneet ikäerosta huolimatta, jopa vuosikymmeniä. Ja vaikka seurustelisit saman ikäisen kanssa, niin eihän sekään ole mikään tae, että suhteesta tule pysyvä. Kannattaa kuitenkin edetä rauhallisesti, kun kerran lapsi on mukana kuviossa. Jos mies on tosissaan ja oikeasti kypsä ikäisekseen, niin hän kyllä ymmärtää, miksi haluat edetä rauhallisesti eikä hoputa. 10 vuotta ei ole paha ikäero, jos molemmat ovat kuitenkin reilusti aikuisia jo, eli sitä elämänkokemusta on molemmille ehtinyt kertyä.
No sivusta seuranneena tällaista suhdetta... Yksi ongelma saattaa olla se, että nuorempi mies ei oikeasti tajua, miten erilaista se arki on, kun on pienistä lapsista kyse. Tässä nimenomaisessa suhteessa kävi niin, että nuorempi mies ei suostunut luopumaan biletyksestään ja erinäisistä alkoholia sisältävistä riennoistaan. Ja koska nainen oli niin kovin rakastunut, hän antoi miehen tehdä paljon muutoksia lasten arkeen. Eli kotiin tuli normaaliksi alkoholipitoiset illat ja viikonloput, jolloin mentiin baariin bilettämään ja lapset kiikutettiin isovanhemmille siksi aikaa. Lasten kanssa ei enää vietetty aikaa, koska äiti haluasi myös bilettää uuden poikaystävänsä kanssa. Nuorempi isäpuoli halusi entisen miehen lapset pois silmistä, joten he eivät esim. saaneet hengailla enää vapaasti kotonaan, vaan heidän piti pysyä huoneissaan kun äiti ja isäpuoli viettivät aikaa yhdessä. Mies myös otti kasvatusvastuuta lapsista, mutta koska hänellä ei ollut mitään kokemusta lapsista oli se lähinnä kurittamista, huutamista ja pelottelua. Mutta hän siis oli hyvin pomotteleva muutenkin. Tottunut siihen, että tyttöystävät tekevät hänen päänsä mukaan ja tämä äiti alistui tähän antaen miehen määrätä itsensä lisäksi lapsistaan. Eli ainakin kannattaa tehdä alusta asti selväksi, että sinä äitinä päätät, miten toimitaan lasten suhteen. Ihan vain varoituksena, että tämäkin tyyppi siis esitti alussa olevansa kovin lapsirakas ja tulevansa toimeen hyvin lasten kanssa. Vakuutteli olevansa kypsä ikäisekseen ja ymmärtävänsä tilannetta lastenkin näkökulmasta. Loppujen lopuksi kävi kuitenkin ilmi, että ei voinut sietää lapsipuoliaan ja se valitettavasti jätti pysyvät jäljet lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
fuck with bitch?
Nuoremmat naiset ovat nykyään niin nirsoja, että miesten on pakko katsella vanhempia, mahdollisesti lapsia jo hankkineita, naisia.
Minulla oli muutaman kuukauden romanssi 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. Hän myönsi, että aluksi ei ollut etsimässä tyttöä muuhun kuin muutamaan tapaamiseen eli siis kai lähinnä seksiin. Sanoi kuitenkin viihtyvänsä niin hyvin seurassani, että tapailua kesti siihen asti kun minun oli muutettava pitkän matkan päähän. Suhde siis alkoi, koska toisen seurassa oli vaan niin hyvä olla ja olisi jatkunut varmaan pidempään, jos se välimatkan puolesta olisi ollut mahdollista. Tosin epäilen, että pitkäaikaisesta suhteesta olisi tullut sen kummempaa, siinä varmasti olisi ikäero ruvennut enemmän tuntumaan. Enkä toisaalta olisi halunnut omalletunnolleni sitä, että "pilaan" toisen nuoruuden. Perustakoon perheen sitten aikanaan jonkun ikäisensä kanssa.
Minusta merkittävämpi tekijä kuin suoranaisesti ikä, on elämäntilanteiden erilaisuus. Jos sinulla on jo lapset tehtynä ja mies haluaa omia, kuinka tämän ratkaisette? Olen itsekin tapaillut reilut 10 vuotta nuorempaa miestä, mutta kuten aiempi vastaaja tuossa yllä, en lopulta halunnut sitouttaa itseeni miestä, joka luultavasti jossain vaiheessa kuitenkin haluaa omia lapsia. Vaikka ei siinä tilanteessa sellaista osannut ajatellakaan. Harmi muuten, edelleen pidän tuosta miehestä paljon, mutta parempi näin.
Mulla on 10 vuotta nuorempi mies, ei lapsia kummallakaan. Aikuisiahan tässä jo ollaan ja kumpikin juoksunsa juossut. Miehellä ollut aina vanhempia naisystäviä. Meillä menee nyt hyvin ja elämme tässä päivässä. Huomisesta ei tiedetä tai mietitä sitä ollaanko tässä vielä 8 vuoden päästä. Ajattelen että jos tämä loppuu joskus, niin olen ainakin yhtä parisuhdetta rikkaampi, loppuu se mistä syystä sitten tahansa. Mieluummin olen ollut nämä 4 vuotta näin onnellinen nuoremman mieheni kanssa kuin 4 vuotta sinkkuna haikaillen edes jonkun miehen perään. Vain kerran täällä eletään.
Olen itse miestäni 8v vanhempi, eikä sitä huomaa melkein missään! Vitsaillaan meidän ikäerosta vaan. Meillä ei tosin ole muita lapsia kuin yksi yhteinen.
Parempi näin päin. Naiset pysyvät terveempinä
10- vuotta just. Jos on jo vanhempi niin tuo ei ole mikään suuri ikäero.
Enemmän merkitsee niissa aina see muu sopivuus ja se haluaako toinen lapsia ja toinen ei.
Siis sama ongelma toisinkinpäin mies vanhemp+ lapsi ja nuorempi nainen ei lasta.
Muut tekijät ovat oleellisempia.
Sitten kun ei se ikä tuo viisautta useinkaan niin sekään ei ole mikään todellinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Parempi näin päin. Naiset pysyvät terveempinä
Höpö höpö. Naiset elävät keskimäärin kauemmin, koska tapaturmat, syrjäytyminen, alkoholismi, asunnottomuus ja muut kurjaliston ongelmat laskevat miesten elinajanodotetta. Nuo kun siivotaan tilaistoista pois, niin lähes tasoissa ollaan. Terveempinäkään naiset eivät elä, sillä naisten terveydenhuollon kustannukset ovat 50 % miehiä suuremmat, vaikka raskauksien ja synnytysten vaikutusta ei otettaisi huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu sulle ei ole sama asia ku tälle miehelle. Pillua se haluaa säännöllisesti.
Tossa ylempänä joku sanoiki ton fwb:tin.
Heh Heh entäs tilanne jossa mies saa jo säännöllisesti eikä saaminen ole loppumassa ja silti haluaisi seurustella? - ei ap
Ehdota fwb-suhdetta. Takaan, että se sopii miehelle vielä paremmin.