Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuolla kenenkään tai minkään asian puolesta?

Vierailija
23.10.2017 |

Leffoissa ja muissa tarinoissa tällaiset sankarikuolemat ovat yleisiä mutta onko oikeassa elämässä kuoltu toisen puolesta? Onko ihmisiä jonka puolesta voisit kuolla jos aseella uhaten sanotaan että jonkun on pakko kuolla? Entä jos saisit valita kuolisitko itse vai ammuttaisiinko esim joku toinen maa kokonaan ydinaseilla? Aatteiden puolesta ainakin on paljonkin kuoltu mutta itselle ei mikään aate ole niin tärkeä etten valitsisi valehtelua ennen kuolemaa..

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kahden lapseni takia voisin elämäni antaa. Mieheni, vanhempieni tai muiden ihmisten saati aatteen vuoksi en.

Vierailija
22/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi saisi räjähtää niin lakkaisi rikkaiden vittuilu köyhille.

Tätä maata ei puolusta ketään joka on perseaukinen tai muuten vaan köyhä, ja niitä on muuten jo yli miljona henkilöä...

Suomi on monien mittarien mukaan maailman onnistunein yhteiskunta.

Mikä sinulle kelpaisi jos paras ei riitä?

Jos olet persaukinen niin katso peiliin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis risKitilanteet, eivät ristitilanteet...

19

Vierailija
24/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen edestä kyllä. Myös jonkun toisen lapsen kuin oman.

Miten lapsesi sitten pärjäisi ilman sinua? Tai, jos niitä lapsia olisi useampi? En ole koskaan ymmärtänyt näitä lapsen puolesta uhrautujia. Lasta ei saisi koskaan laitaa kärsimään sitä tuskaa, jonka vanhemman menettäminen tuottaa.

Ahaa, no olen kyllä täysin eri mieltä.

Kuolisin myös syntymättömän lapsen puolesta.

Ei se elämä kuitenkaan äidistä kiinni ole. Vai etkö itse pärjää ilman? Epäilenpä.

Suhteellisuudentaju.

Sitä en kyllä ymmärrä, että äidittömiä ja isättömiä lapsia varta vasten hankitaan, sitä kun voi olla -vähän- haastavampi selittää lapselle..

Vierailija
25/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan kahden lapseni takia voisin elämäni antaa. Mieheni, vanhempieni tai muiden ihmisten saati aatteen vuoksi en.

Aika kylmäveristä. Oletkohan sittenkään miettinyt asiaa loppuun saakka? Pystyisitkö elämään tietäen, että vaikkapa nyt kokonainen kaupungillinen ihmisiä - lapsia, vauvoja, vanhuksia, naisia ja miehiä - kuoli, koska sinä varjelit itseäsi? Tuskin, ainakaan toivottavasti.

Vierailija
26/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuolisin kenen vaan puolesta, niin ei mua silti pystyis kiristämään asialla.

Sitä mä leffoissa aina ihmettelen, miksi se muka on sen sankarin vastuulla kuoleeko joku? Eiköhän kuitenkin sen hullun murhaajan?!

Että ei mulla kyllä mitään sankarikompleksia ole.

Vierailija
27/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä maata ei puolusta ketään joka on perseaukinen tai muuten vaan köyhä, ja niitä on muuten jo yli miljona henkilöä...

Jaa että paras? En pidä parhaana sitä, että joudun raatamaan pienellä palkalla, pelkäämään jatkuvasti yt:itä, elämään ilman toivoa eläkkeestä ja ylläpitämään ideologisesti tuilla eläviä osseja.

Vierailija
28/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun Suomi on itsenäinen nationalistinen ja vahvasti kristitty maa annan henkeni valtion vapaaseen käyttöön. Jos minulla on joskus oma perhe niin sen puolesta voi kuolla ja taistella jos joku heitä yrittää satuttaa.

Vierailija
29/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omien lasteni puolesta olisi valmisi vaarantamaan henkeni, sitä en tiedä pystyisikö uskomaan siihen että voisin pelastaa jonkun hengen kuolemalla hänen puolestaan.

Entä se lapsi? Haluuko he elää läpi elämänsä tietäen, että äiti vaarantaa itsensä heidän puolesta?

?!

Haluaa tietysti. Käsittämätön kysymys..

Vierailija
30/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omien lasteni puolesta olisi valmisi vaarantamaan henkeni, sitä en tiedä pystyisikö uskomaan siihen että voisin pelastaa jonkun hengen kuolemalla hänen puolestaan.

Entä se lapsi? Haluuko he elää läpi elämänsä tietäen, että äiti vaarantaa itsensä heidän puolesta?

Ootko sä jäänyt jotenkin rakkautta vaille?

Vaikee uskoa, että lapset olisi ainakaan alunperin niin ylpeitä, että eivät olisi vaan onnellisia äidin uhrauksesta ja tietysti murheellisia, että sen piti tapahtua.

Vierailija
31/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että paras? En pidä parhaana sitä, että joudun raatamaan pienellä palkalla, pelkäämään jatkuvasti yt:itä, elämään ilman toivoa eläkkeestä ja ylläpitämään ideologisesti tuilla eläviä osseja.

Kyllä. Mikäli yhtään seuraat maailman menoa niin olet asiasta tietoinen.

Ja mikäli olet töissä niin maksat eläkemaksuja -ne liittyvät ihan olennaisesti tulevaan eläkkeesesi.

Sanopa sitten missä maailman maassa pärjätään helpommalla ja perustele se.

Vierailija
32/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja omasi jäisi sitten osaltasi puoliorvoksi, ja ilman kasvattajaa ja huoltajaa, kun rohkeana sankarimatkailijana ja urheana turistina tietenkin lähdit jossain Meksikon maanjäristyksessä  pelastamaan vielä taloon loukkoon jäänyttä kahta pientä meksikolaispoikaa, mutta yrityksesi epäonnistui ja jäitte sortuvan talon raunioihin ja hautauduitte kaikki sinne ?

Vierailija
33/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsesi sitten pärjäisi ilman sinua? Tai, jos niitä lapsia olisi useampi? En ole koskaan ymmärtänyt näitä lapsen puolesta uhrautujia. Lasta ei saisi koskaan laitaa kärsimään sitä tuskaa, jonka vanhemman menettäminen tuottaa.

Yleensä lapsella on kaksi vanhempaa. Eiköhän lapsi selviä paremmin vanhempien menetyksestä kuin omasta kuolemastaan.

Vierailija
34/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on. Olen asettanut itseni toisen vuoksi vaaralle alttiiksi, mutta selvinnyt.

Vierailija
35/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuolla sydänkohtauksen puolesta

Vierailija
36/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuolla vaikka tuntemattoman henkilön puolesta, jos tuo tuntematon henkilö olisi suunnilleen minun ikäiseni tai nuorempi. Itseäni selvästi vanhemman henkilön puolesta en mielelläni kuolisi, koska minulla olisi todennäköisesti enemmän elinvuosia edessä kuin tuolla minua vanhemmalla ihmisellä.

Vierailija
37/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä uskon, että voisin kuolla muiden puolesta, tai jonkun vapauden puolesta. Kuolisin myös maani puolesta, jos meidän kultturia ja vapautta jotenkin uhattaisiin.

Et saisi muuta kuin toista metriä multaa päälle ja akuutti suruvaihe olisi ohi viikossa. Tämän jälkeen sinut olisi unohdettu.

Vierailija
38/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on. Olen asettanut itseni toisen vuoksi vaaralle alttiiksi, mutta selvinnyt.

Asettuminen vaaralle alttiiksi toisen vuoksi on ihan eri asia kuin että olla valmis kuolemaan toisen vuoksi.

Vierailija
39/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteen vuoksi en, äitini vuokse kyllä, tää maailma tarvii sitä enemmän kuin minua, lusmua luuseria.

Vierailija
40/71 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan palstalaisista ei ole kyllä lainkaan itsekäs. Kaikki voisivat kuolla jonkun puolesta. Onkohan missään tunnettuja oikeita tapauksia että näin olisi joku joskus tehnyt? Muistan lukeneeni joskus juutalais-papista joka keskitysleirillä meni toisen teloitettavan paikalle perustellen olevansa vanha ja ilman vaimoa tai lapsia jotka toisella miehellä oli. Tämä jonka tilalle hän meni kuoli ihan muutamia vuosia sitten lähes sata vuotiaana ja silloin tästä joku juttu jossain olikin. Itse en samaan pystyisi enkä edes haluaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän