Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuva! Kuinka paljon maksat vuokraa?

Vierailija
23.10.2017 |

Itse maksan 709e/kk, tuntuu suolaiselta mutta asunto on palvelee minua täydellisesti joten en raaski muuttaa halvempaan

Kommentit (740)

Vierailija
501/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissujengi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseaukiset asuu vuoralla.

-

Olen aina aunut vuokralla. Kun puolisoni kanssa aikanaan lyötiin hynttyyt yhteen, mietittiin tovi asunnon ostamista, mutta tulimme siihen tulokseen, jotta ei kiitos, valitsemme mielummin matkustuksen kuin lainan maksun. Velatta eletty ja 78 maassa on tullut käytyä, mukaanlukien Australia, Uusi-Seelanti, Jordania, Yhdysvallat, Kiina ja monen monta muuta eksoottista maata. 3-5 kertaa vuodessa reissattiin, aina työtilanteiden salliessa. Ei huolia erinäisistä yhtiöiden rempoista ja riitelevistä osakkaista. Ikävä kyllä kumppanini menehtyi pari vuotta sitten ja itseltäni loppui matkustusinto, toisaalta koronapaskan takia melko luonteva vaihtoehto oli olla matkustamatta. Tasan olen saanut rahoilleni enemmän vastinetta reissujen myötä kun mitä olisin saanut asunnon ostamisen myötä. Ps. Perseaukinen en ole vieläkään ja silti edelleen asun vuokralla.

-

Meillä on oma talo, mökki Levillä ja Saimaalla, matkusteltu on, maita en ole laskenut yli sadan pitkästi. Kun olemme kotona haluamme asua omassa ilman naapureita, ilman vuokranantajan oikkuja. Sijoitussalkku on tietty nyt koronan aikana lihonut, jos vielä tulevaisuudessa uskaltaa matkustaa sen voi täysin tehdä tuotoilla. Outoa ajatella, että laadukkaasti asuminen olisi pois matkustelusta tai muusta mukavasta. Ehkä köyhillä sitten on niin.

Samat ajatukset, jotenkin outoa tulla kehumaan, että näin onnistuu matkustelu.

Aina on omassaan asuneet matkustelleet. Enemmän heillä on rahaa kuin isovuojraa maksavilla.

Vierailija
502/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

255€ 37m2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

700/48 m2 kaksio isohkon kaupungin keskustassa, talo yli 60 v vanha

Vierailija
504/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

607 € / 44 m2

Vierailija
505/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat näyttää olevan niin halpoja, että olisi kyllä hyvä aina saada mukaan rakennusvuosi, paikkakunta sekä mikä on asunnon kunto. Ja onko joku valtiontukema asuinmuoto. Muuten näissä ei ole mitään vertauspohjaa = ei kerro mitään.

Vierailija
506/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissujengi kirjoitti:

valitsemme mielummin matkustuksen kuin lainan maksun.

Nyt en ymmärrä tässä olevaan logiikkaa ollenkaan. Itse nimenomaan olen valinnut omistusasunnon, koska lainanlyhennys ja vastike ovat pienemmät (700€, 80 neliötä), kuin mitä vastaavankokoisen vuokra olisi. Toki remppoja jossain kohtaa tulee, mutta samalla tavalla vuokranantaja niitä kuluja jyvittäisi vuokraan.

Eli tällä mallilla itselle kertyy sitä matka- tai muuta kassaa parintonnin palkasta enemmän kuin vuokralla, ja kuitenkin omistuksen arvo säilyy edes jonkinlaisena samalla.

Vierailija
507/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin yksin, vuokrasin yksityiseltä 35 neliön yksiötä hintaan 680 euroa. Kaupunkina Helsinki. Ihan ok hinta yksiön kokoon nähden.

Vierailija
508/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohja, rivari 40 neliötä, 450+vesi+sähkö

Vierailija
509/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 m2 Tampereen esikaupunkilähiö 545 e/kk, vesi 19 e/kk, sähkö kulutuksen mukaan n 40 e/kk (siirtoyhtiö ryöstää!)

Vierailija
510/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissujengi kirjoitti:

valitsemme mielummin matkustuksen kuin lainan maksun.

Nyt en ymmärrä tässä olevaan logiikkaa ollenkaan. Itse nimenomaan olen valinnut omistusasunnon, koska lainanlyhennys ja vastike ovat pienemmät (700€, 80 neliötä), kuin mitä vastaavankokoisen vuokra olisi. Toki remppoja jossain kohtaa tulee, mutta samalla tavalla vuokranantaja niitä kuluja jyvittäisi vuokraan.

Eli tällä mallilla itselle kertyy sitä matka- tai muuta kassaa parintonnin palkasta enemmän kuin vuokralla, ja kuitenkin omistuksen arvo säilyy edes jonkinlaisena samalla.

Juuri näin. Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja-äiti. Ostin eron jälkeen 4h+keittiö+sauna asunnon uudesta rivarista, neliöitä 92. Maksan lainaa+vastiketta 1200 euroa/kk. Asuntoni on suuressa kaupungissa, ns. kalliilla alueella eli sen arvo säilyy tai nousee. Vastavaan asunnon vuokra olisi vuokraovi.comin mukaan täsmälleen saman verran. Miksi maksaisin kuukausittaisen 1200 euron summan vieraan taskuun, kun voin samalla summalla kerryttää omaa omaisuuttani?

Tavoitteenani on vaihtaa asuntoni 3h+keittiö+sauna omistusasuntoon, kun kaksi vanhinta lasta ovat muuttaneet omilleen. Tällä tavalla asumismenoni kuukausitasolla pienenevät yhtiövastikkeen suuruisiksi, koska voin siinä vaiheessa ostaa tuon uuden asunnon velattomana. Ja sitten sitä rahaa riittääkin iloisesti vaikka mihin huvitteluun.

Vierailija
511/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

300e/kk Kemin keskustassa

Vierailija
512/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat näyttää olevan niin halpoja, että olisi kyllä hyvä aina saada mukaan rakennusvuosi, paikkakunta sekä mikä on asunnon kunto. Ja onko joku valtiontukema asuinmuoto. Muuten näissä ei ole mitään vertauspohjaa = ei kerro mitään.

Espoo, kaksio, v. 1992 ja ok kunto. Vuokra 613e.

Vierailija
513/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa elämisestäni senttiäkään itse. Jo seitsemäs vuosi vapaata elämää - tukijärjestelmä mahdollistaa tämän - ja suoraan peruskoulusta - täytän pian 23v. Olin pari vuotta sitten Kierrätyskeskuksella työkokeilussa, ei oikein napannut. Sopivasti kun osaa puhua pehmeitä - saa reseptin ja loputtomasti omaa aikaa. En enää vaihtaisi.

Vierailija
514/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseaukiset asuu vuoralla.

Nolo olet.. Sehän on päinvastoin.. Kaikki vuokralla asuvat eivät ole tuilla eläviä pienipalkkaisia.. Enemmän se voi vaatia pätäkkää maksaa vuokraa..

Vierailija
515/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

815€ Hki 30 neliötä

Vierailija
516/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

890€ 40m2 kaksio, Vantaa. Talo rakennettu 2013.

Palkka nettona 1800€.

Vierailija
517/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

515€ Helsingissä Etu-Töölössä kerrostalossa. Hintaan kuuluu vesi ja sähkö. Entinen vanhainkotikerros, joka nykyään soluhuoneina. Yhteinen keittiö ja pyykkihuone. Itselläni 25 neliötä, johon kuuluu huone, makuualkovi ja oma kylpyhuone/wc. Elän sairastumisen jälkeen kuntoutustuella, käteen jää noin 930/kk. Tällä vuokrahinnalla Etu-Töölöstä ei saa yhtään mitään yksin, joten olen todella onnekas. Kaikkialle, myös kuntoutuksiin, on varttitunnin matka. Kämppäkaverini ovat rauhallisia opiskelijoita.

Lapseni ovat jo aikuisia ja olen eronnut. Mies lähti, kun sairastuin. Nyt olen pääsemässä pikku hiljaa yli siitäkin.

Vierailija
518/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen kirjoitti:

515€ Helsingissä Etu-Töölössä kerrostalossa. Hintaan kuuluu vesi ja sähkö. Entinen vanhainkotikerros, joka nykyään soluhuoneina. Yhteinen keittiö ja pyykkihuone. Itselläni 25 neliötä, johon kuuluu huone, makuualkovi ja oma kylpyhuone/wc. Elän sairastumisen jälkeen kuntoutustuella, käteen jää noin 930/kk. Tällä vuokrahinnalla Etu-Töölöstä ei saa yhtään mitään yksin, joten olen todella onnekas. Kaikkialle, myös kuntoutuksiin, on varttitunnin matka. Kämppäkaverini ovat rauhallisia opiskelijoita.

Lapseni ovat jo aikuisia ja olen eronnut. Mies lähti, kun sairastuin. Nyt olen pääsemässä pikku hiljaa yli siitäkin.

Niin siis asumistukea tulee 45€. Ja tiedoksi ei-helsinkiläisille, alue on muutoin todella kallis, alkaa siitä eduskuntatalon tienoilta.

Vierailija
519/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900e/kk, 45 neliötä, pks. 

Vierailija
520/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio, Puijonlaakso, 30 neliötä, 450e vuokra ja 28e vesimaksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän