Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuva! Kuinka paljon maksat vuokraa?

Vierailija
23.10.2017 |

Itse maksan 709e/kk, tuntuu suolaiselta mutta asunto on palvelee minua täydellisesti joten en raaski muuttaa halvempaan

Kommentit (740)

Vierailija
481/740 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskusta 32 neliötä 860e

Vierailija
482/740 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kolmen lapsen kanssa 57m2 vuokra 660+sähkö+vesi+kotivakuutus

Teillä on nelistään vähemmän neliöitä kuin monella tämän ketjun yksinasujalla. Minä esimerkiksi asun yksin 59m2 kolmiossa enkä voisi kuvitellakaan tänne kolme lasta itseni lisäksi!

Monen on myös hyvin vaikea kuvitella asuvansa 59m2 kolmiossa, koska tuossa on oikeasti kaksion neliöt.

Esimerkiksi vanhempani muuttivat eläköidyttyään pieneen kaksioon, jossa on 63m2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/740 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

£1850 Asun Lontoossa keskustan alueella isohkossa kaksiossa, oiskohan tässä noin reilut 50m2, tänä vuonna olisi tarkoitus ostaa oma. 

No huh, paljonko oikein saat liksaa?

Vierailija
484/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihan liikaa, vuokranantaja rahanahne, täällä sokeritoukkia ja vanha huonokuntoinen taloyhtiö jossa pienikin rasahdus kuuluu.

Vierailija
485/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole vielä vuosienkaan jälkeen selvinnyt mikä tämä peukutuslogiikka näissä ketjuissa on 🤔

Alapeukkua, jos iso ja edullinen asunto. Alapeukkua jos on iso ja kallis asunto. Ankaraa alapeukkua jos asumistuki on mainittu. Yläpeukku, jos on kohtuuhintainen yksiö.

Itsellä vuokra 680, 58 m2, Tku

Vierailija
486/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kolmen lapsen kanssa 57m2 vuokra 660+sähkö+vesi+kotivakuutus

Teillä on nelistään vähemmän neliöitä kuin monella tämän ketjun yksinasujalla. Minä esimerkiksi asun yksin 59m2 kolmiossa enkä voisi kuvitellakaan tänne kolme lasta itseni lisäksi!

Monen on myös hyvin vaikea kuvitella asuvansa 59m2 kolmiossa, koska tuossa on oikeasti kaksion neliöt.

Esimerkiksi vanhempani muuttivat eläköidyttyään pieneen kaksioon, jossa on 63m2.

Mielestäni 63m2 kaksio ei ole enää pieni, vaan 58m2 ylöspäin alkaa olla suuri kaksio kyseessä. Pieni olisi joku 38-47m2.

59m2 on toki kolmioksi pienikokoinen, mutta yhdelle hyvä, sillä makuuhuoneen lisäksi käytössäni on työ-/vierashuone enkä siltikään joudu maksamaan jostain 75-85m2 vuokraa. Olen myös asunut 64m2 kolmiossa sekä 65m2 neliössä, joten kompaktit neliöt ovat tulleet tutuiksi. Tässä asunnossa on kuitenkin kunnollisen kokoinen makuuhuone, johon mahtuu muutakin kuin pelkkä sänky. Kallein vuokra-asuntoni oli tuo 64m2 kolmio, joka maksoi 00-luvun puolivälissä 840e, mutta sijainti olikin eteläisessä Helsingissä.

Vierailija
487/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole vielä vuosienkaan jälkeen selvinnyt mikä tämä peukutuslogiikka näissä ketjuissa on 🤔

Alapeukkua, jos iso ja edullinen asunto. Alapeukkua jos on iso ja kallis asunto. Ankaraa alapeukkua jos asumistuki on mainittu. Yläpeukku, jos on kohtuuhintainen yksiö.

Paitsi jos kohtuuhintainen yksiö sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa ja siinä asuu työtön, silloin pelkkiä alapeukkuja, eihän köyhä saa asua Helsingissä vaikka olisi syntyisin sieltä.

Vierailija
488/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

640e, kaksio Turun keskustassa.

Vierailija
489/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

700€/kk + vesiennakko 15€/kk, autopaikka 18€/kk, netti sisältyy. 47m2 saunallinen kaksio, Westpark Turku, palkka: 3600€/kk brutto

Vierailija
490/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos kohtuuhintainen yksiö sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa ja siinä asuu työtön, silloin pelkkiä alapeukkuja, eihän köyhä saa asua Helsingissä vaikka olisi syntyisin sieltä.

Jatkan listaa: sukulaisen kämpässä halvalla asumisesta alapeukkuja, vuokran luonnossa maksamisesta yläpeukkuja.

Vierailija
491/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon Hekan yksiöistä otetaan nykyään vuokraa? Me asutaan Hekan kaksiossa ja vuokra n. 730 euroa. Todella huonokuntoinen kämppäkin.

Vuokrat voi tarkistaa kohdesivuilta. Olen maksanut Hekan 28m2 yksiöstä 252 euroa vuokraa vuonna 2018, jolloin tuli vaihdettua suurempaan asuntoon. Edelleen on muutamissa taloissa vuokrat myös yksiöistä alle 10€/m2, koska peruskorjausta ei ole tehty.

Huhhuh.. miten yksiöiden ja kaksioiden välillä on noin suuri ero vuokrassa.. Kun kaksion ja kolmion ero ei ole kuin (vajaan) satasen. Nuo Hekan vuokranmääritysperusteet on aika mystiset. Meillä huonokuntoinen asunto huonolla alueella ja yli 700 saa pulittaa. Menee jo lähelle markkinavuokria.

Vierailija
492/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella 50 neliön kaksiosta 620 + taloussähkö + veden tasauslasku, kaupungin paras hinta/laatusuhde tällä hetkellä. Pienkerrostalo. Ei omaa saunaa.

Vierailija
493/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan mieheni kanssa puoliksi 400e yhtiövastikkeen, velaton rivarikolmio 67m2. Eli asumiskulut keskimäärin kaikkinensa kuukaudessa n.250e.

Vierailija
494/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon Hekan yksiöistä otetaan nykyään vuokraa? Me asutaan Hekan kaksiossa ja vuokra n. 730 euroa. Todella huonokuntoinen kämppäkin.

Vuokrat voi tarkistaa kohdesivuilta. Olen maksanut Hekan 28m2 yksiöstä 252 euroa vuokraa vuonna 2018, jolloin tuli vaihdettua suurempaan asuntoon. Edelleen on muutamissa taloissa vuokrat myös yksiöistä alle 10€/m2, koska peruskorjausta ei ole tehty.

Huhhuh.. miten yksiöiden ja kaksioiden välillä on noin suuri ero vuokrassa.. Kun kaksion ja kolmion ero ei ole kuin (vajaan) satasen. Nuo Hekan vuokranmääritysperusteet on aika mystiset. Meillä huonokuntoinen asunto huonolla alueella ja yli 700 saa pulittaa. Menee jo lähelle markkinavuokria.

Tässä on mielestäni aika hyvin selitetty vuokraan vaikuttavia kriteerejä: https://www.hekaoy.fi/fi/vuokrantasausmalli

Itse asuin peruskorjausta odottavassa kohteessa, jonka vuokra laski sekä 2019 että 2020. Viime vuonna vuokraa nostettiin, mutta se oli edelleen huomattavasti vähemmän kuin vuonna 2018. Kauhulla odottelen, mille tasolle vuokra nousee peruskorjauksen jälkeen - vastaavissa kohteissa nousu on ollut 20% luokkaa remontin myötä.

Vierailija
495/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseaukiset asuu vuoralla.

-

Olen aina aunut vuokralla. Kun puolisoni kanssa aikanaan lyötiin hynttyyt yhteen, mietittiin tovi asunnon ostamista, mutta tulimme siihen tulokseen, jotta ei kiitos, valitsemme mielummin matkustuksen kuin lainan maksun. Velatta eletty ja 78 maassa on tullut käytyä, mukaanlukien Australia, Uusi-Seelanti, Jordania, Yhdysvallat, Kiina ja monen monta muuta eksoottista maata. 3-5 kertaa vuodessa reissattiin, aina työtilanteiden salliessa. Ei huolia erinäisistä yhtiöiden rempoista ja riitelevistä osakkaista. Ikävä kyllä kumppanini menehtyi pari vuotta sitten ja itseltäni loppui matkustusinto, toisaalta koronapaskan takia melko luonteva vaihtoehto oli olla matkustamatta. Tasan olen saanut rahoilleni enemmän vastinetta reissujen myötä kun mitä olisin saanut asunnon ostamisen myötä. Ps. Perseaukinen en ole vieläkään ja silti edelleen asun vuokralla.

-

Vierailija
496/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

420 euroa vuokra +30 euroa vesimaksuun.50 neliöinen kämppä.

Vierailija
497/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

48,5 neliötä, 625,00e vuokra, Espoossa. Ei vesimaksua.

Vierailija
498/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€+15€ vesimaksu ja sähkö käytön mukaan päälle. 55 neliön kaksio Turussa.

Vierailija
499/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokralla kannata asua, opiskeluaikana ok, se jälkeen on tapana asua omassa. Toki köyhät kai asuu vuokralla, varakkaitten orjina. Niillä voi maksattaa sijoitusasunnot.

Vierailija
500/740 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissujengi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseaukiset asuu vuoralla.

-

Olen aina aunut vuokralla. Kun puolisoni kanssa aikanaan lyötiin hynttyyt yhteen, mietittiin tovi asunnon ostamista, mutta tulimme siihen tulokseen, jotta ei kiitos, valitsemme mielummin matkustuksen kuin lainan maksun. Velatta eletty ja 78 maassa on tullut käytyä, mukaanlukien Australia, Uusi-Seelanti, Jordania, Yhdysvallat, Kiina ja monen monta muuta eksoottista maata. 3-5 kertaa vuodessa reissattiin, aina työtilanteiden salliessa. Ei huolia erinäisistä yhtiöiden rempoista ja riitelevistä osakkaista. Ikävä kyllä kumppanini menehtyi pari vuotta sitten ja itseltäni loppui matkustusinto, toisaalta koronapaskan takia melko luonteva vaihtoehto oli olla matkustamatta. Tasan olen saanut rahoilleni enemmän vastinetta reissujen myötä kun mitä olisin saanut asunnon ostamisen myötä. Ps. Perseaukinen en ole vieläkään ja silti edelleen asun vuokralla.

-

Meillä on oma talo, mökki Levillä ja Saimaalla, matkusteltu on, maita en ole laskenut yli sadan pitkästi. Kun olemme kotona haluamme asua omassa ilman naapureita, ilman vuokranantajan oikkuja. Sijoitussalkku on tietty nyt koronan aikana lihonut, jos vielä tulevaisuudessa uskaltaa matkustaa sen voi täysin tehdä tuotoilla. Outoa ajatella, että laadukkaasti asuminen olisi pois matkustelusta tai muusta mukavasta. Ehkä köyhillä sitten on niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän