Jätin elämästäni kaikki latistavat ihmiset pois, mitä jäi jäljelle?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Te kritisojat ette ole ilmeisesti koskaan kohdanneet oikein energiasyöppöä ihmistä. Ei sellaista vain jaksa! Jos joku ihminen tuo vain omaan elämään pahaa, ei hyvää, miksi tällaiseen ihmiseen pitäisi olla pakolla yhteydessä?
Olen kokenut energiavarkaan kaverin. Hän piti minua terapeuttinsa jatkeena ja vain valitti, valitti, valitti ja valitti. Kun yritin puhua muista asioista, oli vastaus linjaa "aijaa" tai "niin" ja sitten puhe käännettiin taas häneen. Hänellä oli yksi murhe, jota hän vatvoi ja vatvoi, vaikka kuinka yritin tsempata. Eikä tuo asia, josta hän vinkui, ollut todellakaan mikään maatakaatava juttu vaan todella mitätön mihinkään oikeisiin murheisiin verrattuna. Lisäksi tämä tyyppi valehteli ja ripustautui eikä halunnut lainkaan kannustaa tai edes kuunnella minua. Valmistuin, hänen reaktionsa kertoessani asiasta: "Aijaa.... No onnee vaan" erittäin vaisusti. Ja sitten taas minäminäminäminäminäminäminä......
Todellakin katkaisin välit enkä ole hetkeäkään katunut.
On eri asia poistaa yksi ihminen vs. kaikki. Jos kirjaimellisesti jäät yksin kun kukaan ei kelpaa niin kannattaisiko katsoa peiliin? Eiköhän suurin osa ihmisitä ole katkaissut johonkin ihmiseen ystävään/kumppaniin välit jossain kohtaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää tuntuu olevan nykyään trendi "poistaa kaikki myrkylliset ihmiset." Itsekkin pohdin tätä ajatusta parhaan kaverini kohdalla, kunnes eras yö perheenjäseneni joutui sairaalaan ja tämä "myrkyllinen ihminen" oli muutamassa minuutissa lohduttamassa minua.
Koitetaan välillä myös muistaa että muillakin ihmisillä saa olla huonoja kausia jolloin käyttäytyvät huonosti, silloin myös itse voi olla tukena.
Nyt aion kiittää ystävääni kaikesta tuesta, mutta myös jatkossa olla rehellinen niistä asioista mitkä hänessä häiritsee. Ei ihme, että tulee yksinäistä jos jatkuvasti poistetaan läheisiä elämästä.
Niin ihana ja naiivi julistus siitä miten ystävyys voittaa. Melkein tekisi mieli uskoa että tässä on totuutta, kuitenkin fakta on se että tuo sinun ystäväsi ei ollut alunperinkään myrkyllinen. Höpsö, ei kannata lähteä kaikkeen mukaan vain siksi että "on trendiä".
Ei se ystävyys aina voita, enkä tässä sitä tarkoittanutkaan :) olen muutaman kerran joutunut katkaisemaan välit ystäviini, kun he ovat jatkuvasti tuoneet enemmän pahaa kuin hyvää.
Kuitenkin se ajatusmaailma kuinka helposti ihmisiä poistetaan elämästä on aika lohduton. Välillä kannattaa olla armollisempi läheisimmilleen ja puhua myös negatiivisita tunetista avoimesti...niin ei käy niinkuin alottajan tapauksessa että jää täysin yksin. Siihen tämä kommenttini viittasi, ei siihen etteikö välillä joitakin ihmissuhteita saisi päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa miettinyt minäkin, miksi ihmeessä tuhlata aikaa ihmisiin jotka eivät oikeasti anna mitään hyvää vaan lisäävät pahaaoloa.
Joo tällä roikutte silti vaikka tämä on Suomen negatiivisin palsta!
Koko Suomi on negatiivinen.
Oletko itse täydellinen?