Miksi niin monen talon pihassa on vene? Eikö sen kuuluisi olla jo satamassa vesillä
Kommentit (11)
Riippuu paljon veneestä ja käyttötarkoituksesta. Meillä on kalastusvene. Se on kotipihassa siksi, että se vedetään kalaan lähtiessä juuri sinne järvelle, johon halutaan mennä kalaan. Ei ole mitään järkeä ensin ajaa autolla laituripaikalle (joka maksaa) järvelle X ja sitten ajaa veneellä tunti tai kaksi, että päästään sopivaan paikkaan, kun vaihtoehtona on säilyttää vene ilmaiseksi ja ajaa se autolla suoraan haluttuun paikkaan vartissa.
käy kysymässä jos noin ahdistaa...
Ei kaikilla ole venepaikkaa. Voi olla että ei ole vapaanakaan lähistöllä yhtään eikä siksi saa venettä muualle. Ja jos itselle sopii että omassa pihassa säilyttää niin mikäs siinä.
Olen seurannut nyt 7 vuotta naapurin Busterin käyttöastetta. Siellä se on nököttännyt pihassa trailerilla liikkumatta koko ajan. Mikä järki?
Se on trailerilla ja hinataan sinne minne huvittaa. Loma on vasta heinäkuussa, joten yritä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut nyt 7 vuotta naapurin Busterin käyttöastetta. Siellä se on nököttännyt pihassa trailerilla liikkumatta koko ajan. Mikä järki?
No tätä sun on kysyttävä siltä naapurilta. Ei me hänen tilanteestaan mitään tiedetä.
Samasta syystä kuin asuntovaunu tai -auto seisoo siinä pihalla: ei ole vielä loma.
Se on vähän sama juttu, kun osamaksubemari on pihalla tallin edessä. Eihän kukaan muuten näkisi, että kuinka hiton hyvin niillä menee.
Moni veneenomistaja on ikääntynyt eläkeukko, joka sen veneensä osti 15v sitten statusesineeksi, pari vuotta jaksoi veneillä ja sitten pikkuhiljaa ei enää saa aikaiseksi edes hilata sitä vesille keväällä.
Lisäksi päälle eläkeläisten sairaalloinen säästötarve eli koska laituripaikka maksaa rahaa, sitä ei oteta.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon naapurinkyylääjä😅 No hyvä että järjestää sinulle päänvaivaa.
Ei ole välttämättä venepaikkaa tai sitten ei vaan ole aikaa ja intoa enää veneillä.