Jätin elämästäni kaikki latistavat ihmiset pois, mitä jäi jäljelle?
Kommentit (44)
Mä poistin aikoinaan mun ystäväpiiristä kaikki kateelliset seläntakana puhujat ja perusnegatiiviset energiasyöpöt ja tekopyhät.
Aivan mahtavaa ja vapauttavaa, suosittelen.
Mä oon aloittanut saman. Ystäväpiiri on kutistunut, vielä en osaa sanoa, mikä tuntuu hyvälle ja mikä ei. Mutta sellainen näennäishauska, väsyttävä pakkososiaaalisuus ja niiden mukana kannateltava näennäishauska elämä on ohi. Juhlat, illanvietot, kiireiset viikonloput, pelkästään siksi, että se on muka oikea tapa ja niin pitää olla. Ei jaksanut. Tavallaan luopuminen on paljasta ja surullista, tavallaan se on mahtavaa. Puhdistavaa.
Mullakin "juhlat on ohi". Muutin kaupungista maalle. Sain lapsia. En jaksa enää pitää yhteyksiä aiempien elämänvaiheiden ystäviin, vaikka heitä lämmöllä ajattelenkin. Nyt elämä on aitoa ja aika tunteellista, näen yllinkyllin kauneutta lapsissani ja ympäröivässä maisemassa. Useimmiten tunnen eläväni parasta aikaa.
Tätä samaa miettinyt minäkin, miksi ihmeessä tuhlata aikaa ihmisiin jotka eivät oikeasti anna mitään hyvää vaan lisäävät pahaaoloa.
Poistin elämästäni ihmiset, jotka pyrkivät hyötymään, alistamaan, mitätöimään tai määräilemään.
Poistin ne jotka käyttävät mua terapeuttina, manipuloijat.
Poistin ihmiset, joiden seurassa en viihdy.
Lakkasin ottamasta yhteyttä niihin, jotka eivät ota puolestaan yhteyttä minuun.
Nyt olen yksin.
Hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Poistin elämästäni ihmiset, jotka pyrkivät hyötymään, alistamaan, mitätöimään tai määräilemään.
Poistin ne jotka käyttävät mua terapeuttina, manipuloijat.
Poistin ihmiset, joiden seurassa en viihdy.
Lakkasin ottamasta yhteyttä niihin, jotka eivät ota puolestaan yhteyttä minuun.Nyt olen yksin.
Hyvä näin.
Mistä vetoa olet itse yksi pahimmista...
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa miettinyt minäkin, miksi ihmeessä tuhlata aikaa ihmisiin jotka eivät oikeasti anna mitään hyvää vaan lisäävät pahaaoloa.
Joo tällä roikutte silti vaikka tämä on Suomen negatiivisin palsta!
Valitettavaa jos todella jää yksin. Onneksi mulla on luottoystävät jotka kantavat kaiken paskan läpi ja jaksavat kannustaa kun sitä tarvitsen, mutta jotka myös iloitsevat kanssani kun on sen aika! Toivon kaikille samaa että olisi edes se 1 todellinen ystävä, mutta valitettavasti elämä on mitä se on ja siitä pitää vain koettaa räpiköidä loppuun asti.
Tää tuntuu olevan nykyään trendi "poistaa kaikki myrkylliset ihmiset." Itsekkin pohdin tätä ajatusta parhaan kaverini kohdalla, kunnes eras yö perheenjäseneni joutui sairaalaan ja tämä "myrkyllinen ihminen" oli muutamassa minuutissa lohduttamassa minua.
Koitetaan välillä myös muistaa että muillakin ihmisillä saa olla huonoja kausia jolloin käyttäytyvät huonosti, silloin myös itse voi olla tukena.
Nyt aion kiittää ystävääni kaikesta tuesta, mutta myös jatkossa olla rehellinen niistä asioista mitkä hänessä häiritsee. Ei ihme, että tulee yksinäistä jos jatkuvasti poistetaan läheisiä elämästä.
Onpa sulla ollut huono tuuri ystävien, sukulaisten ja puolison kanssa jos lapset ovat ainoat jotksa eivät latista :(
Ihmisen pitää tehdä omat valinnat juuri niinkuin itse tahtoo, valita ystävänsä. Valitettavasti sukulaisia ei voi valita mutta tosiaan onko pakko pitää yhteyttä jos kokee sen huonoksi itselleen.
Mulla oli elämässäni vaikea jakso, ja kaltaisianne ystäviä hävisi.
Olisitte lähteneet aiemmin, niin olisin voinut käyttää enemmän aikaa järkeviin asioihin tai tosiystäviin.
Käy sääliksi niitä lapsia: terve tuttavapiiri aikuisella on voimavara myös hänen lapsilleen.
T:vanhempieni lääkäriystävä soitti juuri tiedustellakseen kuopukseni korvatulehduksen hoidosta
Yksinäinen olen kun en halua enää juopotella. Kaikki kaverini yleensä tulivat olutkassien kanssa.
Tämä on syy siihen, miksi meillä ihmiset jäävät yksin, eivätkä saa tukea, kun sitä tarvitsevat. Kaikki masentuneet ja köyhät, mielisairaat, vanhukset, vammaiset tai muuten vain ongelmaiset ihmiset kierretään kaukaa tai jos sellainen sattuu ystäväpiirissä olemaan, jätetään hänet helposti ulos. Välinpitämättömyys, oma napa. Se vain merkitsee, mitä minä saan muilta. Voisiko joskus miettiä myös sitä, mitä minä voin antaa toisille?
Ihan oikein sulle jos et ymmärrä sitä, että kaikki ei voi aina olla happy-happy-joy-joy tai samaa mieltä kuin sinä. Tuttavillasikin on erilaisia mielialoja ja vaiheita elämässään.
Toki teit oikein jos kyseessä oli kaltoin kohtelevia selkäänpuukottajia tms. Mutta ärsyttää kun monet juoksee vaan "positiivisen energian" perässä. Hiton pinnallista ja typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tällä roikutte silti vaikka tämä on Suomen negatiivisin palsta!
Tässä on kyllä perää. Itse poistin vain selkeät hyväksikäyttäjät. Heitä oli lopulta vain kaksi. Ystävyydessä kyllä tykkään auttaa, mutta jos se apu on pääasiassa toispuolista ja kaiken huippuna sitä aletaan pitää itsestään selvyytenä ja lopulta vielä arvostelua selän takana, niin sanon että se on kuule tässä nyt. Voin käyttää rahani ja aikani paremmin.
Hyvin toimit. Nyt vain tutustumaan uusiin ihmisiin, kun aika mene turhiin kavereihin. mielummin yksin kuin huonossa seurassa :)
Näin siinä helposti käy.