Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomi Metsäketo -kohu laajenee

Vierailija
22.10.2017 |

Tomi vaikuttaa av-mammalta; nimittelee nuorena lapsia tehnyttä ja sittemmin eronnutta naista tyhmäksi ja lapsiansa vahingonlaukauksiksi ja nyrpistelee nenäänsä tarjoilijoille näiden ammatin vuoksi:

Erään pohjoispohjanmaalaisen hotellin tarjoilija muistaa kohtaamisensa Tomin kanssa joulun 2012 kynnyksellä.

– Tomi oli paikkakunnalla pitämässä kirkkokonserttia ja yöpyi hotellissamme. Hotellin ravintolassa hän oli vauhdikkaalla päällä ja yritti kovasti pokata naisia siinä onnistumatta. Me tarjoilijatkin jouduimme moneen kertaan huomauttamaan, että kun tarjoilemme, hänen on pidettävä kätensä kurissa, eikä meihin työntekijöihin kosketa edes vahingossa.

Valomerkin jälkeen Tomi alkoi kinuta tarjoilijoita mukaan hotellihuoneeseensa.

– Emme suostuneet lähtemään hänen mukaansa, jolloin hän hermostui ja saimme kuulla luennon siitä, kuinka olemme vain tarjoilijoita, eikä meitä kukaan muu edes huolisi. Käskimme häntä poistumaan, mutta hän jäi inttämään, kuinka meidän pitäisi palvella häntä loppuun asti.

https://www.seiska.fi/Uutiset/Jarisyttava-kourintakohu-syvenee-Tomi-Met…

Kommentit (270)

Vierailija
181/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tätä odotettukin, vihdoin saadaan tuo nuljaska pois julkisuudesta

Vierailija
182/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä olenkaan tätä vohotusta häirinnästä. Ensin ollaan puolialasti ja esitellään itseään, sitten jos joku vilkaisee niin ollaan heti niin shokissa. Laittakaa burka päällenne jos on nin ahdistavaa kerran. Tai pukeutukaa asiallisesti. En ymmärrä olenkaan.

T-Miespuolinen tarkkailija

Nainen on sinulle esine. Ei ihminen. Jos olen rannalla bikineissä, niin en tarvitse vihellyksisiä, jatkuvaa tuijottamista tai katsoa kun kourit omia kassejasi tai seisokkia housuissasi. En ole omaisuutta.

Mikä "ihminen"? Tarkoitatko, että olisi jokin kaikille sopiva ihmisen määritelmä? Fasistista ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomi joutunut ulos myös Mammia Mia! -musikaalista.

Röhröh-mammoilla oli aikaa roikkua somessa haukkumassa. Naisvastine Esson baarille.

Vierailija
184/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, Tomi sanoi Tinderissä pahasti. Yhyy, Tomi sanoi baarissa pahasti.

Nyt jotain rajaa siihen typeryyteennekin. Mutta naisiahan te toisaalta olettekin.

Heh, kirjoittamasi kertookin sopivasti asenteesi. Sinusta on ihan oikein ahdistella naisia, koska vihaat heitä ja pidät heitä miehiä alempiarvoisina. Taitaa harmittaa kun kaltaistesi asenne lynkataan mediassa.

Minä olen nainen ja komppaan tuota miestä. Että naiset ovat typeriä. Ihan niinkuin naiset eivät koskaan olisi ahdistelleet ja juosseet miesten perässä. Mun äiti oli kakskyt vuotta tarjoilijana yökerhoissa ja veli on baarimikkona nykyään ja ahhahhaa ne jutut mitä kertovat nimenomaan naisista miesten perseissä kiinni ja syliin tunkeutumisista:) Mun veli sattuu olemaan erityisen hyvän näköinen ja olen minäkin päässyt todistamaan sivusta katsovana naisten alennustilaa siinä kohtaa kun ollaan pippelin kipeitä:))))

Niin missä sitten on puolusteltu naisten tekemää ahdistelua? Yhtä paskaahan sekin on.

Itse en ole ahdistellut yhtäkään ihmistä, mutta minua on ahdisteltu. Minunko pitäisi potea jotain syyllisyyttä kaksinaismoralismista, kun en sitä harjoita? Tarkoitus olisi, ettei mitään ahdistelua hyväksyttäisi.

Oletko varma ettet ole ahdistellut. Ehkä joku on kokenut hymysi tai halauksesi ahdistavaksi ja seksuaalisesti värittäytyneeksi vaikket itse sitä ole ymmärtänyt.

Normaali halaus ja hymy ei ole ahdistelua, vaan se on "ahdistellun" omien korvien välissä.

Kannattaa hakea ammattiapua tällaisiin ongelmiin.

Osuit naulan kantaan. Iso osa naisten kokemasta "ahdistelusta" on nimenomaan heidän omien korviensa välissä.

Päätin ahdistua perään viheltelystä. On niin naisellista esittää heikkoa ja uhria. Tällä tavalla tuon myös ilmi, että olen seksuaalisesti haluttava.

Naisten seksuaalisen ylivallan kääntöpuoli on toki se, että naiset saavat myös ei-toivottua seksuaalista huomioita. Harvassa on kuitenkin aivan oikea seksuaalinen ahdistelu, käsiksi käyminen ja hyvä niin. 

Perään viheltely on alhaisempaa kuin rivot kaksinkeskiset puheet. Siinä nolataan ihminen totaalisesti muun yhteisön edessä.

Lisäksi: mitä perään viheltely on? Se on laulu. Pilkkalaulu.

Esiaikainen laulu, millä naisille taas osoitetaan paikka luolassa.

Vierailija
185/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

omppu suuhun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tomi joutunut ulos myös Mammia Mia! -musikaalista.

Sika on jätetty

Mistä sut voi noutaa, pikkujouluihin kodittomille olisi tarvetta siasta, tosin saatat olla pahaa...mutta se riski on otettava. Laitatko osoitetiedot mihin sinut sika on jätetty?

;) ;)

Vierailija
186/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi tallaaja ei  todennäköisesti esim. raksaduunarin työtään menettäisi, vaikka tulisi julki että perseilisikin naisten kanssa ja käyttäytyisi huonosti. Tässä tapauksessa kyse on kuitenkin henkilöstä, joka on julkisuudessa ja joka osallistuu produktioihin, joissa useiden ihmisten ja yhtiöiden tulot ja tulot riippuvat siitä miten paljon katsojia niillä on. Ihan ymmärrettävää, että Tomia palkanneet tahot haluavat sanoutua irti hänestä. Tomin maine = produktion maine.

Vierailija
187/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen nainen. Mutta kyllä törkeintä ja limaisinta on ne liian humalassa olevat ilman seuraa jääneet naiset, jotka pois lähtiessään jäävät pokaamaan portsaria. Siinä meinaan lääpitään ja ehdotellaan jos millaistakin sex..

Nämä mua aina hävettää koko naissukupuolen puolesta.

Mitä törkeää tässä on? Itse olen ollut portsarimies ja oikein kiva oli aina, kun nämä jurriset naiset tuli juttelemaan, kerran siitä alkoi parisuhdekin, jonka omaa tyhmyyttäni lopetin. Olisi pitänyt mennä naimisiin sen kanssa :(

Mutta edelleen, onko SEKIN nyt jo rikos, jos kännissä vonkaa? Siis ymmärrän fyysisen koskemattomuuden rajat, lisäksi sen, että ei tarkoittaa ei. Mutta ruman, kännisen ja epätoivoisen ihmisen itsepintaiset iskuyritykset EI OLE AHDISTELUA. Se, että jollekin pitää sanoa jopa 10 kertaa "ei", ei tarkoita, että se on ahdistelua. Olen itsekin torjunut monia naisia monta kertaa ja ei kyllä kertaakaan ole tullut epäkunnioitettu olo, vaikka iskuyritykset on jatkuneet koko illan. Kyllä ihmisillä on oikeus vongata ja olla noloja kännissä.

"Itse olen ollut portsarimies".  Toivottavasti et ole enää, tai jos olet, poliisilaitoksen pitää ottaa siulta järjestyksenvalvojakortti pois. Tyyppi jonka mielestä häirintä on oikein,on väärä mies pitämään yllä järjestystä ja turvallisuutta missään. Noloa on kusta housuunsa, toisen ihmisen, etenkin maksavan asiakkaan häiriökäytöksen katsominen läpi sormien on alisuoriutumista eikä tällainen paappa todennäöisesti nykyään enää saisi laitokselta kortteja.

Mikä nyt noin pahasti meni tunteisiin? Kyllä minulla on portsarimiehenä oikeus ottaa vastaan kännisten naisten kehuja, ihan rauhassa voit pahoittaa mielesi :D En missään vaiheessa sanonut, että seksuaalinen häirintä on OK? Kyllä siihen puututaan ja ollaankin puututtu, monesti. Sanoin vaan, että vonkaaminen ja nolot iskuyritykset ei ole seksuaalista häirintää. Eikä sellaiseksi muutu, vaikka mies olisi kuinka ruma. Eikä se muutu häirinnäksi, vaikka kuinka uhriutuisit. Et. Ole. Uhri. Ymmärrän kyllä, jos asia menee vainoamisen puolelle, mutta se, että joku "vonkaa" kännissä? Oikeasti? Ei se aina niin mukavaa ole, mutta en nyt näkisi ihan kaikkea epämukavaa/huonoa käytöstä seksuaalisena häirintänä. Ihan oikeasti, aikuisten ihmisten pitää kestää sitä typerääkin käytöstä. Raja menee sitten siinä fyysisessä koskemattomuudessa tai siinä, jos ihan oikeasti rupeaa toista vainoamaan. Mutta ei, epäonnistuneet, kännisten ihmisten iskuyritykset ei ole rikos, eikä edes väärin. Noloa se kyllä on. Ja tyhmää. Mutta jos Markku 56vee tulee juttelemaan kännissä ja erehtyy katsomaan kaula-aukkoon siellä baarissa; et ole mikään uhri. 

Tämän vuoksi koko metoo-kampanja ei ole enää edes uskottava. Jos rinnastat huonot iskuyritykset todelliseen seksuaaliseen väkivaltaan(Sitähän se on, jos tehdään jotain väkisin. Väkivaltaa, eikä "häirintää".), niin sitten sinun käsitys oikeasta ja väärästä on perversoitunut.

Vierailija
188/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä olenkaan tätä vohotusta häirinnästä. Ensin ollaan puolialasti ja esitellään itseään, sitten jos joku vilkaisee niin ollaan heti niin shokissa. Laittakaa burka päällenne jos on nin ahdistavaa kerran. Tai pukeutukaa asiallisesti. En ymmärrä olenkaan.

Nainen on sinulle esine. Ei ihminen. Jos olen rannalla bikineissä, niin en tarvitse vihellyksisiä, jatkuvaa tuijottamista tai katsoa kun kourit omia kassejasi tai seisokkia housuissasi. En ole omaisuutta.

Ja mies on sinulle julkisella paikalla kassejaan kouriva perverssi. Monestiko näitä nähdään?

Sinä menet rannalle bikineissä seuraavista syistä:

1. Saadaksesi nimenomaan seksuaalisviritteistä huomiota

2. Uhriutuaksesi tästä huomiosta, koska se on naisellista ja näin kuuluu tehdä. Kaveritkin tekee.

Vierailija
189/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs eli mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mies on sinulle julkisella paikalla kassejaan kouriva perverssi. Monestiko näitä nähdään?

2. Uhriutuaksesi tästä huomiosta, koska se on naisellista ja näin kuuluu tehdä. Kaveritkin tekee.

1. Minulla on psoriasis ja auringonottaminen parantaa ihon kuntoa.

2. En uhriutu ja käyn yleensä ilmoittamassa kaltaisesi pervot uimavalvojalle.

Vierailija
190/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
191/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen nainen. Mutta kyllä törkeintä ja limaisinta on ne liian humalassa olevat ilman seuraa jääneet naiset, jotka pois lähtiessään jäävät pokaamaan portsaria. Siinä meinaan lääpitään ja ehdotellaan jos millaistakin sex..

Nämä mua aina hävettää koko naissukupuolen puolesta.

Mitä törkeää tässä on? Itse olen ollut portsarimies ja oikein kiva oli aina, kun nämä jurriset naiset tuli juttelemaan, kerran siitä alkoi parisuhdekin, jonka omaa tyhmyyttäni lopetin. Olisi pitänyt mennä naimisiin sen kanssa :(

Mutta edelleen, onko SEKIN nyt jo rikos, jos kännissä vonkaa? Siis ymmärrän fyysisen koskemattomuuden rajat, lisäksi sen, että ei tarkoittaa ei. Mutta ruman, kännisen ja epätoivoisen ihmisen itsepintaiset iskuyritykset EI OLE AHDISTELUA. Se, että jollekin pitää sanoa jopa 10 kertaa "ei", ei tarkoita, että se on ahdistelua. Olen itsekin torjunut monia naisia monta kertaa ja ei kyllä kertaakaan ole tullut epäkunnioitettu olo, vaikka iskuyritykset on jatkuneet koko illan. Kyllä ihmisillä on oikeus vongata ja olla noloja kännissä.

"Itse olen ollut portsarimies".  Toivottavasti et ole enää, tai jos olet, poliisilaitoksen pitää ottaa siulta järjestyksenvalvojakortti pois. Tyyppi jonka mielestä häirintä on oikein,on väärä mies pitämään yllä järjestystä ja turvallisuutta missään. Noloa on kusta housuunsa, toisen ihmisen, etenkin maksavan asiakkaan häiriökäytöksen katsominen läpi sormien on alisuoriutumista eikä tällainen paappa todennäöisesti nykyään enää saisi laitokselta kortteja.

Mikä nyt noin pahasti meni tunteisiin? Kyllä minulla on portsarimiehenä oikeus ottaa vastaan kännisten naisten kehuja, ihan rauhassa voit pahoittaa mielesi :D En missään vaiheessa sanonut, että seksuaalinen häirintä on OK? Kyllä siihen puututaan ja ollaankin puututtu, monesti. Sanoin vaan, että vonkaaminen ja nolot iskuyritykset ei ole seksuaalista häirintää. Eikä sellaiseksi muutu, vaikka mies olisi kuinka ruma. Eikä se muutu häirinnäksi, vaikka kuinka uhriutuisit. Et. Ole. Uhri. Ymmärrän kyllä, jos asia menee vainoamisen puolelle, mutta se, että joku "vonkaa" kännissä? Oikeasti? Ei se aina niin mukavaa ole, mutta en nyt näkisi ihan kaikkea epämukavaa/huonoa käytöstä seksuaalisena häirintänä. Ihan oikeasti, aikuisten ihmisten pitää kestää sitä typerääkin käytöstä. Raja menee sitten siinä fyysisessä koskemattomuudessa tai siinä, jos ihan oikeasti rupeaa toista vainoamaan. Mutta ei, epäonnistuneet, kännisten ihmisten iskuyritykset ei ole rikos, eikä edes väärin. Noloa se kyllä on. Ja tyhmää. Mutta jos Markku 56vee tulee juttelemaan kännissä ja erehtyy katsomaan kaula-aukkoon siellä baarissa; et ole mikään uhri. 

Tämän vuoksi koko metoo-kampanja ei ole enää edes uskottava. Jos rinnastat huonot iskuyritykset todelliseen seksuaaliseen väkivaltaan(Sitähän se on, jos tehdään jotain väkisin. Väkivaltaa, eikä "häirintää".), niin sitten sinun käsitys oikeasta ja väärästä on perversoitunut.

Samaa mieltä. Jos huonot iskuyritykset, vonkaaminen, perään viheltely ja tuijottaminen ovat seksuaalista häirintää, niin sitten kai minäkin olen "uhri"? Itse koen ehkä vastaavanlaiset tilanteet ennemminkin imartelevana, varsinkin jos ne tulevat nuoren ja komean miehen suunnalta (turha kiistää tosiasioita). Ruman ja/tai vanhan miehen lähestyminen lähinnä ärsyttää, mutta ei kylläkään traumatisoi.

Koko kampanja on riistäytynyt käsistä verrattuna lähtöasetelmaan, ja vie pohjan niiden ihmisten kokemuksilta, jotka oikeasti ovat kokeneet seksuaalista ahdistelua/väkivaltaa kuten fyysiseen koskemattomuuteen kajoamista tai henkistä seksuaalista väkivaltaa ja kiristämistä esim. työpaikalla tai parisuhteessa jne.

Tai no mikäs minä olen määrittelemään, mikä on seksuaalista häirintää. Joka tapauksessa tämä menee pikkuhiljaa siihen suuntaan, että miehet eivät uskalla enää ollenkaan lähestyä naisia, ja sen jälkeen valitetaan, kun miehet eivät tee aloitteita... Tuskin uskaltaa kohta enää vilkaistakaan siinä pelossa, että saa naisten ahdistelijan maineen.

Vierailija
192/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai rantako on ainut paikka, missä aurinko paistaa? :D Ja jos itse näet komean uroksen rannalla, etkö muka itse katso?

Vierailija
193/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauranut kippurassa näitä loppusivujen kommentteja. Oliskohan aika jo poistaa koko ketju...

Vierailija
194/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai rantako on ainut paikka, missä aurinko paistaa? :D Ja jos itse näet komean uroksen rannalla, etkö muka itse katso?

Olen aseksuaali ja komean uroksen näkeminen aiheuttaa saman reaktion kuin tiiliseinään tuijottaminen.

Vierailija
195/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin aikoinani järkytyin kyseisen miehen räjähdysalttiudesta sen verran että olen suunnattoman iloinen siitä kun todellinen luonne tuli vihdoin ihmisten tietoisuuteen.

Pelottavaa ettei varattu nuori nainen saanut sanoa hänelle hymyillen ja kohteliaasti "ei kiitos, en ole kiinnostunut" ilman että seurauksena oli seksististä nimittelyä ja pää punaisena huutamista. Omasta kohtaamisesta on jo 8 vuotta, joten ihmettelen sitä että viime vuotisella isänsä kuolemalla käytöstään perusteli.

Vierailija
196/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä "ihminen"? Tarkoitatko, että olisi jokin kaikille sopiva ihmisen määritelmä? Fasistista ajattelua.

Humanismi ei tarkoita "fasismiasi". Olisit Tomppa ollut mies ja miehenä käyttäytynytkin niin et olisi saanut kohtuullista ojennustasi. Piti vanhan miehen ja operettisankarin esittää pilluhaukkaa. Saamasi palaute oli aiheelista ja potkut ansaitut. Ahdistelet naisia ja narsistina närkästyt näiden suuttuessa ja puolustaessa siskojaan.

Vierailija
197/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomi Lehtämetso puristelee, nyt someen kanpanja 

Vierailija
198/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomi vaikuttaa av-mammalta; nimittelee nuorena lapsia tehnyttä ja sittemmin eronnutta naista tyhmäksi ja lapsiansa vahingonlaukauksiksi ja nyrpistelee nenäänsä tarjoilijoille näiden ammatin vuoksi:

Erään pohjoispohjanmaalaisen hotellin tarjoilija muistaa kohtaamisensa Tomin kanssa joulun 2012 kynnyksellä.

– Tomi oli paikkakunnalla pitämässä kirkkokonserttia ja yöpyi hotellissamme. Hotellin ravintolassa hän oli vauhdikkaalla päällä ja yritti kovasti pokata naisia siinä onnistumatta. Me tarjoilijatkin jouduimme moneen kertaan huomauttamaan, että kun tarjoilemme, hänen on pidettävä kätensä kurissa, eikä meihin työntekijöihin kosketa edes vahingossa.

– Emme suostuneet lähtemään hänen mukaansa, jolloin hän hermostui ja saimme kuulla luennon siitä, kuinka olemme vain tarjoilijoita, eikä meitä kukaan muu edes huolisi. Käskimme häntä poistumaan, mutta hän jäi inttämään, kuinka meidän pitäisi palvella häntä loppuun asti.

https://www.seiska.fi/Uutiset/Jarisyttava-kourintakohu-syvenee-Tomi-Met…

Taitaa olla miesten keskuudessa aika kollektiivinen mielipide, että nuorena lapset tehnyt ja eronnut nainen on aika tyhmä. Etenkin jos lapset olivat nuoria vielä eron aikana.

Vierailija
199/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Jarisyttava-kourintakohu-syvenee-Tomi-Met…[ /quote]

Taitaa olla miesten keskuudessa aika kollektiivinen mielipide, että nuorena lapset tehnyt ja eronnut nainen on aika tyhmä. Etenkin jos lapset olivat nuoria vielä eron aikana.

Vierailija
200/270 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/Uutiset/Jarisyttava-kourintakohu-syvenee-Tomi-Met… .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän