Oletko koskaan tunnistanut palstalta ketään?
Minä tunnistin kerran oppilaani äidin. Kirjoitus ei liittynyt minuun eikä kouluun, mutta siinä käsiteltiin sellaisia tapahtumia ja asioita, jotka tunnistin suoraan oman oppilaani kertomaksi. En tunnistamisen takia voi kertoa tässä tarkemmin, mutta 100% varmuus asiasta kuitenkin oli.
Oli aika epätodellinen olo lukea täältä asiaa, jonka olin pari päivää aiemmin kuullut omilta oppilailta.
Kommentit (84)
Muistatteko sen,joka meni peruukissa vakoilemaan pettäjämiestään Turkuun?Tutustuin myöhemmin ja oli tosi juttu😁😁
Vierailija kirjoitti:
Olen tunnistanut sisaruksiani sekä muutamia työkavereita. On hauska huomata, kuinka he aloittavat vaikka kahvipöytäkeskustelun sellaisella hienovaraisella sumutuksella tyyliin "jostain luin" tai "ootteko kuullu tällaisesta". Sitten itse yritän pitää pokkaa ja olla kommentoimatta mitään. No varmaan on minutkin spotattu. :D
Säkö olet sitten itse aina ollut jokaisen avauksen tai uutisen takana, josta kahvipöydässä avaat keskustelun?
Yksi kertoi kerran olleensa Selänteestä veneellä naimassa Hangossa vuonna 2015.Kehuu samalla tarinalla eräässä Espoolaisessa vakuutusyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini haukkui täällä yhteisen kaverimme. Tunnistin tarinan, koska olin itse tilanteessa mukana ja kyseinen kaveri oli myös päivitellyt asiaa minulle. Tästä tapahtuneesta oli kuitenkin jo jonkin aikaa ja olivat sopineet tapauksen.
Hieraisin vähän silmiäni, kun näin täällä heidän sovintonsa jälkeen avautumisen aiheesta. Se oli siis kirjoitettu siinä muodossa niin kuin tilanne olisi vielä jotenkin epäselvä. Ei voinut kuitenkaan erehtyä kirjoittajasta niin tunnistettava se oli. Teksti oli kaiken lisäksi todella vääristelty. Siinä mielessä vääristelty, että siinä haukuttiin tätä meidän yhteistä kaveria pelkästään ja kerrottiin hänen tekemisistään. Jättäen huomioimatta kaverin itsensä tekemiset. Tarkoitus oli siis vain päästä haukkumaan ja mustamaalaamaan kaveriamme vielä senkin jälkeen, kun olivat sopineet.
En ole tästä keskustelusta yhteiselle kaverillemme kertonut. Olen vain sanonut, että kyseinen kaveri ei ehkä ole ihan luottamuksen arvoinen ja olen itse viilentänyt välejä. Ei pelkästään tuon tapauksen johdosta mutta kyllähän se aika paljon kertoo luottamuksesta.
Ja tästäkin kertomuksesta on puolet paskaa, vaikka hyvin tuollaistakin voi tapahtua. Itsestä on puhuttu vaikka mitä paskaa. Kukaan vaan ei ole nähnyt mitään todisteita asioista, joita musta on väitetty. Itsellä päinvastainen kirjallinen todistus asioiden todellisuudesta.
Asiakasperheen,josta päiväkodin täti kertoi
Taas ihan sama avaus kirjaimelleen kuin kuukausi sitten. Mikä sinua vaivaa ap?
Kerroin itse yhtä narsistijuttua ex-kaverista ja tunnisti.
"Teksti oli kaiken lisäksi todella vääristelty. Siinä mielessä vääristelty, että siinä haukuttiin tätä meidän yhteistä kaveria pelkästään ja kerrottiin hänen tekemisistään. Jättäen huomioimatta kaverin itsensä tekemiset. Tarkoitus oli siis vain päästä haukkumaan ja mustamaalaamaan kaveriamme"
Miten kalassista!!! :'D
Se, että itse tietää totuuden. Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin itse yhtä narsistijuttua ex-kaverista ja tunnisti.
Se oli sun peilikuvas.
En ole tunnistanut. Kun tänne kirjoittelen, muutan aina jotain pieniä yksityiskohtia - tarina voi sattumalta täsmätä täysin jonkun muun elämään. Siksi en varmaan ajattele tunnistavani ketään mistään, kun ei voi olla varma.
Muistakaa, että ovela myös voi käyttää hyväksi ihmisten herkkyyttä "tunnistaa" joku. Esimerkiksi jos joku inhottava työkaveri jäisi huomenna saikulle, voisin tehdä aloituksen jossa "anonyymisti" tunnustan että enpä vaan jaksanut mennä töihin syystä x ja pudotan jotain sellaisia yksityiskohtia tarinaan mukaan, joista joku voisi "tunnistaa" juuri tämän työkaverin.
Kyllä. Sen naisen, joka kertoi harkitsevansa synnyttävänsä lapsen (kaksois)veljelleen ja tämän miehelle. Ja synnyttikin. Tunnen molemmat perheet.
En koskaan kertonut, enkä kerro, että tunnistin hänet, koska hän ei ikinä arvaisi minun lukevan tätä palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Vitun sairas ja kiero paska on oltava, jos toisen identiteetin varastaa ja käyttää sitä mustamaalaamiseen.
Onneks kaikki yleensä ymmärtää, ettei kyseessä suinkaan ole henkilö itse. Vähäjärkiset ei ymmärrä mut niillä joilla on väliä ymmärtää kyllä. Eli fiksut. Typerykset ei tätä yhteiskuntaa kuitenkaan pyöritä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tunnistanut. Kun tänne kirjoittelen, muutan aina jotain pieniä yksityiskohtia - tarina voi sattumalta täsmätä täysin jonkun muun elämään. Siksi en varmaan ajattele tunnistavani ketään mistään, kun ei voi olla varma.
Muistakaa, että ovela myös voi käyttää hyväksi ihmisten herkkyyttä "tunnistaa" joku. Esimerkiksi jos joku inhottava työkaveri jäisi huomenna saikulle, voisin tehdä aloituksen jossa "anonyymisti" tunnustan että enpä vaan jaksanut mennä töihin syystä x ja pudotan jotain sellaisia yksityiskohtia tarinaan mukaan, joista joku voisi "tunnistaa" juuri tämän työkaverin.
Juuri näin. Itse voin nyt myöntää trollaavani kaikilla kuulemillani jutuilla ja tarinoilla, koska se on mielenkiintoista mennä toisen ihmisen päänupin sisälle ja "esittää häntä". Sori vaan.
No palstan siivoilijasta ei ole epäselvyyttä, näin pimeitä ja katkeria kilttimiehiä on harvoin ilo kohdata!
Kaverini haukkui täällä yhteisen kaverimme. Tunnistin tarinan, koska olin itse tilanteessa mukana ja kyseinen kaveri oli myös päivitellyt asiaa minulle. Tästä tapahtuneesta oli kuitenkin jo jonkin aikaa ja olivat sopineet tapauksen.
Hieraisin vähän silmiäni, kun näin täällä heidän sovintonsa jälkeen avautumisen aiheesta. Se oli siis kirjoitettu siinä muodossa niin kuin tilanne olisi vielä jotenkin epäselvä. Ei voinut kuitenkaan erehtyä kirjoittajasta niin tunnistettava se oli. Teksti oli kaiken lisäksi todella vääristelty. Siinä mielessä vääristelty, että siinä haukuttiin tätä meidän yhteistä kaveria pelkästään ja kerrottiin hänen tekemisistään. Jättäen huomioimatta kaverin itsensä tekemiset. Tarkoitus oli siis vain päästä haukkumaan ja mustamaalaamaan kaveriamme vielä senkin jälkeen, kun olivat sopineet.
En ole tästä keskustelusta yhteiselle kaverillemme kertonut. Olen vain sanonut, että kyseinen kaveri ei ehkä ole ihan luottamuksen arvoinen ja olen itse viilentänyt välejä. Ei pelkästään tuon tapauksen johdosta mutta kyllähän se aika paljon kertoo luottamuksesta.