Mitä vikaa miesten seurassa viihtyvässä naisessa on?
Jos valitsee mieluummin miesten kuin naisten seuran ja tuntee olonsa vapaammaksi miesten kanssa. Miksi tällaisella naisella on huono itse tunto, pätemisen tarve ym.? Miksei voi vaan pitää miesten seurasta enemmän? Ei silti tarkoita että haluaa olla yksi jätkistä, patempi kuin muut naiset jne. Palstalla on viime aikoina lytätty tällaiset naiset ihan täysin. Selittäkää minulle!
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Eräänlaista naisvihaa omaa sukupuolta kohtaan tuo että niputetaan kaikki muut naiset samaan ja haukutaan "perinteiset naistenjutut" turhaksi kotkotukseksi ja asetutaan itse muka sen yläpuolelle
Jos ei vaan tykkää perinteisistä naistenjutuista? Kyllä meidän kaveriporukan naiset puhuu nimenomaan kosmetologilla käynnistä, kengistä, aina kehutaan jonkun vaatteita, haukutaan miehiä, kerrotaan vaivoista, mietitään sisustusta jne. Kaikki on kivoja yksilöitä, mutta 10 tällaisen seuraa en kestä yhdessä. 10 miehen seuraa kestän. Enkä edes kaipaa keskustelua tieteestä ja taiteesta vaan positiivista rentoutta. Ihan sama pidätkö minua naisvihaajana, tältä minusta vain tuntuu. Enkä niputa kaikkia muita naisia, en vaan pidä siitä millaisia useimmiten naisista tulee ryhmänä. Vai onko mielestäsi ihan sama meininki 10 naisella kuin 10 miehellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi esimerkki, toisenlaisiakin on. Olen itse varttunut usean veljen keskellä, ja varmaan omaksunut sieltä tietyn äijämäisen suoruuden. En siis osaa sellaisia "onpa ihanat verhot" -kujerruksia.
Tykkään puhua uutisaiheista, esim. taloudesta, politiikasta ja konflikteista. Toisaalta myös leffoista ja muista taiteista.
En ole miesporukan prinsessa, päinvastoin inhoan persoonaani kohdistuvaa huomiota. Olen kiinnostuneempi asioista kuin ihmisistä, ja tuntuu että monet naiset puhuvat koko ajan vain itsestään. En osaa meikata enkä seuraa muotia. Tällaisena koen, että miehet hyväksyvät minut paremmin.
syyllistyt juuri siihen yleistämiseen, josta ketjussa on monta kirjoitusta: ihan kuin naiset ei osaisi puhua muuten kuin verhoists kujerrellen. Et kai oikeasti ole tosissasi, että taiteesta, politiikasta, uutisaiheista, taloudesta, leffoista sun muusta voi puhua vain miesten kanssa ?! On myös outoa, että niputat meidät muut naiset muotia seuraaviksi ja meikkaaviksi kanoiksi, jotka eivät hyväksy sinua jos et meikkaa etkä seuraa muotia.
Avaa silmäsi hyvä ihminen, maailmassa on tosi paljon naisia jotka ovat hyviä tyyppejä, fiksuja, aivan omanlaisiaan ihmisiä, joita kiinnostaa tosi monenlaiset ja erilaiset asiat.
On varmasti paljon fiksuja naisia ja on minulla naispuolisia ystäviäkin. Aika usein sosiaalisissa tilanteissa - muuten kuin vakiintuneessa ystäväporukassa - vain huomaan joutuneeni suljetuksi naisporukan ulkopuolelle, enkä ole keksinyt siihen oikein muuta syytä, etten osaa sosiaalisia pelisääntöjä. En osaa kehua, en verhoja enkä muutakaan. Vaahtoan jostain politiikasta ja huomaan, että kohta ympärillä on vain miehiä.
Missään vaiheessa en ole väittänyt, että juttuni olisivat parempia kuin muilla naisilla, loogista olisi todeta niiden olevan huonompia, koska niin harva nainen niitä jaksaa kuunnella. Joten älkää vetäkö olemattomia johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta oman kokemuksen mukaan sellaiset naiset jotka aina muistaa mainita siitä ettei tule naisten kanssa toimeen ja että miesten seurassa on niin mukavaa ja rentoa ovat yleensä niitä jotka itse aiheuttavat sen draaman, riidat ja kiusallisuuden niiden muiden naisten kanssa :D
Ja ennen kuin joku loukkaantuu, en todellakaan tarkoita että kaikki miesten kanssa viihtyvät naiset olisi tuollaisia. En vaan ymmärrä miksi joillakin on niin kova tarve sitä mainostaa, kuitenkin naisiakin on niin paljon erilaisia.
Tämä! Ei mua sinänsä ärtytä jos naisella on paljon mieskavereita. Omissa kavereissanikin on tuollaisia ja he ovat hieman poikamaisia itsekin. Mutta tämä naistyyppi, joka aina ensimmäisenä muistaa mainita että "nainen on naiselle susi", "miehet ovat paljon reilumpia" "minä se viihdyn paljon paremmin miesten kanssa"jne. Itse syyllistyvät näin sanomalla juuri siihen samaan mistä muita naisia syyttävät. Pitäiskö katsoa peiliin jos muut naiset ovat muka niin inhottavia? Tai sitten jotkut vanhemmat naiset jotka ovat vähän sovinisteja, jostain poikaharjoittelijasta leivotaan seuraavaa pomoa jne. :D. Olen itse siirtynyt naisvaltaiselle alalle, ja olen hämmästynyt miten vähän siellä on paljon parjattua selkäänpuukotusta. Naisilla ja miehillä on ehkä erilainen tapa olla vittumaisia JOS he ovat vittumaisia. Minä olen saanut apua, tukea ja neuvoja naiskollegoiltani.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa linkittämässäni vanhassa ketjussa lukee tärkeä pointti, tällainen "miesporukan hyvä jätkä" -nainen ei ole koskaan yli viisikymppinen, siis sellainen, joka ei enää kiinnostaisi seksuaalisesti. Omasta mielestään siis nainen on miesten "kaveri", jos taas miehiltä kysytään, niin varmasti jotain muuta.
Olen 61-vuotias ja minun miespuolinen ex-työkaveri kertoi minun olevan "hyvä jätkä". Kuulin sen aivan kautta rantain. Pitikö olla imarreletu? Ei, vähän huvitti!
Mitä, jos sanoisin miespuolisen kollegani olevan "hyvä muija" . Olisiko tason alennus, vai mitä?
Miesten haukkuminen yhdistää aina naisia.
Eli jos ei oikein alkuun osaa olla naisten kanssa niin alkaa vain haukkua miehiä niin kohta jo kavereita löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi esimerkki, toisenlaisiakin on. Olen itse varttunut usean veljen keskellä, ja varmaan omaksunut sieltä tietyn äijämäisen suoruuden. En siis osaa sellaisia "onpa ihanat verhot" -kujerruksia.
Tykkään puhua uutisaiheista, esim. taloudesta, politiikasta ja konflikteista. Toisaalta myös leffoista ja muista taiteista.
En ole miesporukan prinsessa, päinvastoin inhoan persoonaani kohdistuvaa huomiota. Olen kiinnostuneempi asioista kuin ihmisistä, ja tuntuu että monet naiset puhuvat koko ajan vain itsestään. En osaa meikata enkä seuraa muotia. Tällaisena koen, että miehet hyväksyvät minut paremmin.
syyllistyt juuri siihen yleistämiseen, josta ketjussa on monta kirjoitusta: ihan kuin naiset ei osaisi puhua muuten kuin verhoists kujerrellen. Et kai oikeasti ole tosissasi, että taiteesta, politiikasta, uutisaiheista, taloudesta, leffoista sun muusta voi puhua vain miesten kanssa ?! On myös outoa, että niputat meidät muut naiset muotia seuraaviksi ja meikkaaviksi kanoiksi, jotka eivät hyväksy sinua jos et meikkaa etkä seuraa muotia.
Avaa silmäsi hyvä ihminen, maailmassa on tosi paljon naisia jotka ovat hyviä tyyppejä, fiksuja, aivan omanlaisiaan ihmisiä, joita kiinnostaa tosi monenlaiset ja erilaiset asiat.
On varmasti paljon fiksuja naisia ja on minulla naispuolisia ystäviäkin. Aika usein sosiaalisissa tilanteissa - muuten kuin vakiintuneessa ystäväporukassa - vain huomaan joutuneeni suljetuksi naisporukan ulkopuolelle, enkä ole keksinyt siihen oikein muuta syytä, etten osaa sosiaalisia pelisääntöjä. En osaa kehua, en verhoja enkä muutakaan. Vaahtoan jostain politiikasta ja huomaan, että kohta ympärillä on vain miehiä.
Missään vaiheessa en ole väittänyt, että juttuni olisivat parempia kuin muilla naisilla, loogista olisi todeta niiden olevan huonompia, koska niin harva nainen niitä jaksaa kuunnella. Joten älkää vetäkö olemattomia johtopäätöksiä.
.
eihän tuossa edellisessä kommentissa väitettykään että ajattelisit, että omat juttusi olisivat parempia. Kysymys on yleistämisestä! Niputat naiset yhtenäiseksi ryhmäksi, jossa ei osata puhua esimerkiksi vaikka politiikasta. Koita ymmärtää, että sinulla on stereotypia naisista ja miehistä, ja se tuossa aloituksessasi tökkii.
Vierailija kirjoitti:
Eräänlaista naisvihaa omaa sukupuolta kohtaan tuo että niputetaan kaikki muut naiset samaan ja haukutaan "perinteiset naistenjutut" turhaksi kotkotukseksi ja asetutaan itse muka sen yläpuolelle
Naisvihaa puhtaimmillaan on leimata nainen oudoksi, jos hänellä on miespuolisia kavereita.
Itse en jaksa naisten selän takana toisistaan harrastamia paskanjauhantailtoja tai puolisoiden haukkumiskekkereitä. Ei rentouta ei.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ei oikein alkuun osaa olla naisten kanssa niin alkaa vain haukkua miehiä niin kohta jo kavereita löytyy.
Tuo on muuten just noin. Äitikerhoissa varsinkin. Itselleni on sattunut hyvä mies, ja pidän periaatteena, etten sano kenestäkään selän takana mitään, mitä en voisi sanoa myös naamaa päin.
Ei jäänyt äitikerhoista yhtään ystävää.
Miksi vaatteista, meikeistä ja sisustuksesta puhuminen on jotenkin niin ämmämäistä ja häpeällistä? Siis ymmärrän toki, ettei esim. meikkaamatonta naista välttämättä meikeistä puhuminen kiinnosta eikä toki aina välttämättä naista, joka meikkaisikaan. Mutta miksi nämä naisille tyypilliset aiheet ovat jotenkin niin häpeällisiä ja parjattuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
eihän tuossa edellisessä kommentissa väitettykään että ajattelisit, että omat juttusi olisivat parempia. Kysymys on yleistämisestä! Niputat naiset yhtenäiseksi ryhmäksi, jossa ei osata puhua esimerkiksi vaikka politiikasta. Koita ymmärtää, että sinulla on stereotypia naisista ja miehistä, ja se tuossa aloituksessasi tökkii.
Ensinnäkin: aloitus ei ole minun. Toiseksi: En ole mitenkään ottanut kantaa siihen, osaavatko naiset puhua politiikkaa. Mutta ainakin hyvin harva nainen haluaa puhua kanssani politiikkaa.
Olen kertonut havaintoni. Monet naiset kaikkoavat ympäriltäni, kun puhun kiinnostukseni kohteista. Eivät tietenkään kaikki. Mutta miehiä saattaa tulla jopa lisää.
Tässä ketjussa on tullut ihan rakentaviakin kommentteja, jotka ovat auttaneet minua ymmärtämään omia rajoitteitani. Puhun mieluummin asioista kuin ihmisistä, ja vältän viimeiseen saakka tuttavien asioista puhumista. Joku kuvaili tätä keskustelutyyliä pinnalliseksi, itse taas koen erilaiset abstraktiot ja teoriat syvällisemmiksi kuin toisia ihmisiä koskevat, usein hätäiset mielikuvat tai tulkinnat.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta oman kokemuksen mukaan sellaiset naiset jotka aina muistaa mainita siitä ettei tule naisten kanssa toimeen ja että miesten seurassa on niin mukavaa ja rentoa ovat yleensä niitä jotka itse aiheuttavat sen draaman, riidat ja kiusallisuuden niiden muiden naisten kanssa :D
Ja ennen kuin joku loukkaantuu, en todellakaan tarkoita että kaikki miesten kanssa viihtyvät naiset olisi tuollaisia. En vaan ymmärrä miksi joillakin on niin kova tarve sitä mainostaa, kuitenkin naisiakin on niin paljon erilaisia.
Olen huomannut itse saman. Järjestäen ne naiset, jotka tuntevat tarvetta tuoda kovasti esiin kunka viihtyvät paremmin miesseurassa ja esittävän ns hyvää jätkää, ovat tosiasiassa pohjattomia huomioryöniä, eivätkä kestä minkäänlaista kilpailua, tai kuvittelemaansa kilpailutilannetta, jossa joutuisivat jakamaan mieshuomiota muiden naisten kanssa. Heillä on myös taipumusta aiheuttaa draamaa ja tarve kerätä miespuolisia hännystelijöitä ja lisäksi halveerata ja jopa selkäänpuukottaa muita naisia. Kaikin puolin tarve esiintyä jonkilaisena queen beenä ja sitten vielä ihmettelevät huuli pyöreänä miksi muiden naisten kanssa on niin vaikeaa. Varmaan löytyy sellaisiakin naisia joilla on ns miesaivot ja joille perimiehisinä pidetyt harrasteet ja puheenaiheet ovat lähellä sydäntä, mutta tähän mennessä kaikki näistä "hyvistä jätkistä" on ollut enemmän tai vähemmän pershäröisiä huomioharavia.
Omassa tuttavapiirissä on normaalia, että kavereina on sekä miehiä, että naisia, mutta kaverit valikoituu ihmisen persoonan, huumorintajun ja yhteisten mielenkiinnonkohteiden yms perusteella, ei sukupuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut itse saman. Järjestäen ne naiset, jotka tuntevat tarvetta tuoda kovasti esiin kunka viihtyvät paremmin miesseurassa ja esittävän ns hyvää jätkää, ovat tosiasiassa pohjattomia huomioryöniä, eivätkä kestä minkäänlaista kilpailua, tai kuvittelemaansa kilpailutilannetta, jossa joutuisivat jakamaan mieshuomiota muiden naisten kanssa. Heillä on myös taipumusta aiheuttaa draamaa ja tarve kerätä miespuolisia hännystelijöitä ja lisäksi halveerata ja jopa selkäänpuukottaa muita naisia. Kaikin puolin tarve esiintyä jonkilaisena queen beenä ja sitten vielä ihmettelevät huuli pyöreänä miksi muiden naisten kanssa on niin vaikeaa. Varmaan löytyy sellaisiakin naisia joilla on ns miesaivot ja joille perimiehisinä pidetyt harrasteet ja puheenaiheet ovat lähellä sydäntä, mutta tähän mennessä kaikki näistä "hyvistä jätkistä" on ollut enemmän tai vähemmän pershäröisiä huomioharavia.
Omassa tuttavapiirissä on normaalia, että kavereina on sekä miehiä, että naisia, mutta kaverit valikoituu ihmisen persoonan, huumorintajun ja yhteisten mielenkiinnonkohteiden yms perusteella, ei sukupuolen.
Ja onneksi tässä ei ollut minkäänlaista yleistämisen makua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan en yleistänyt, vaan kerroin omasta kokemuksestani, että olen huomannut tietyn ikävän naistyypin olemassaolon todelliseksi. Totesin myös, että varmaan on olemassa toisenlaisiakin vain miesseurassa viihtyviä naisia, mutta itse en ole heihin vielä törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan en yleistänyt, vaan kerroin omasta kokemuksestani, että olen huomannut tietyn ikävän naistyypin olemassaolon todelliseksi. Totesin myös, että varmaan on olemassa toisenlaisiakin vain miesseurassa viihtyviä naisia, mutta itse en ole heihin vielä törmännyt.
Ehkä sinun kannattaisi tutustua paremmin johonkuhun ikävään ja kieroon "hyvään jätkään" ja huomata, että hekään eivät ole keskenään samanlaisia muualla kuin omissa ennakkoluuloissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ei oikein alkuun osaa olla naisten kanssa niin alkaa vain haukkua miehiä niin kohta jo kavereita löytyy.Itselleni on sattunut hyvä mies, ja pidän periaatteena, etten sano kenestäkään selän takana mitään.
Ei jäänyt äitikerhoista yhtään ystävää.
Lienet aika inhottava nainen.
Enpä usko, että olet niin pyhimysmäinen, kuin luulet. Tarkkailet siis jatkuvasti sanomisiasi ja muka vartioit, ettei kenestäkään vain sanota mitään?
Tuo antaa vaikutelman jurosta, ilottomasta naisesta, joka puhuu töksäytellen muille naisille ja änkeää miesseuraan, koska miehet vierastavat naisia ja kohtelevat heitä eri tavoin kuin toisiaan. Vapaaseen kommunikointiin ja ystävyyteen sosiaaliset taitosi eivät syystä tai toisesta riitä.
Itse miesvaltaisella työpaikalla näen miesten juoruilunhalun ja selkäänpuukottamiset aitiopaikalta. Naiset ovat solidaarisempia tavalla, johon miehet yltävät vain toisinaan.
Meidänkin firmassa on yksi nuorehko naisärmätti, joka mainostaa "tulevansa miesten kanssa hyvin toimeen". Selän takana miehet sitten valittavat, miksi tuo kauhea nainen aina vainoaa heitä, ei anna hetkenkään rauhaa ja jos joku toinen nainen on samassa pöydässä, tämä "miesten kanssa juttuuntuleva" alkaa tuijottaa häntä silmät leimuten, äyskii ja syyttelee, kunnes nainen lähtee ihmeissään pois. Ja taas tämä raivotar onnittelee itseään: -Minä tulen toimeen vain miesten kanssa.
Jokin trauma tuossa on takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun kannattaisi tutustua paremmin johonkuhun ikävään ja kieroon "hyvään jätkään" ja huomata, että hekään eivät ole keskenään samanlaisia muualla kuin omissa ennakkoluuloissasi.
Ei ole kyse ennakkoluulosta vaan kokemuksesta. Valitettavasti minulla on ollut jo tilaisuus tutustua muutamaan ja rautaisannosten jälkeen olen katsonut parhaaksi ottaa etäisyyttä. Todellakin toteuttavat elämässään marttyyriäänellä toistelemaansa periaatetta "nainen on naiselle susi".. olemalla itse se susi.
Itsellä on niin, että en pidä juuri yli viiden naisen ryhmä tapaamisista. Teini-iässä varmaan jäi traumat naisista kuinka puukottaa omia selkään ja puhuu paskaa. Näitä tosin on miehissäkin. Eniten pidän kuitenkin siitä, että juuri ne ns. Miehet ovat puolustaneet minua ja uskoneet sen mitä sanon. Kyllä töitä teen mieluiten miesten kanssa ja miesten kanssa saa aikaan mielenkintoisia yhteiskunnallisia keskusteluita. Mutta on minulla oma muutama luotto tyttökaverikin, joille juuri voi "narista" omasta ukosta. Mutta eiköhän kaikissa ole jotain vikaa. Oli sukupuoli mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
No tiedätkö, minäkään en osaa meikata, enkä juurikaan seuraa muotia, mutta silti viihdyn paremmin naisten kanssa. Kukaan ystävistäni (naispuolilista) ei puhu meikeistä. Ja mitenkäs sinun sitten kävisi siellä miesseurassa, jos sitä miestä kiinnostaisikin puhua niistä verhoista? Tälläisiäkin miehiä on. Ja jotkut miehet jopa sisustavat. Ja löytyypä miehiä, jotka ovat kiinnostuneita muodista. Ahdistaisiko tälläisten miesten seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Siinä on se vika, että leimataan kaikki naiset johonkin ihme kanalaumaan kuuluviksi. Ärsyttävää stereotypisointia, että kaikki naisporukat puhuu vain meikeistä ja lapsista, ja kaikki miehet on rentoja ja huumorintajuisia. En pidä yhtään ihmisistä, jotka leimaavat toiset pelkän sukupuolen mukaan.
Se on juurikin noin. Miesten seurassa viihtyvät naiset ovat vaikeasti lähestyttäviä eivätkä anna naisille edes mahdollisuutta, vaan avoimesti halveksivat kaikkia naisellisia ominaisuuksia ja piirteitä, kuten vaikka meikeistä tai lapsista puhumista. Nämä naiset eivät ole yleensä valinneet miesten seuraa, vaan pelkäävät muita naisia syystä tai toisesta ja pitävät miesten seuraa helpompana koska miehet muka ovat rehellisiä ja suoria ja sanovat asiat kuten ne ovat.
Aika moni opiskelee taloutta, taidetta tai tiedettä, jolloin puhuu väkisinkin vähintään samalla kurssilla olevien ystävien kanssa aiheesta. Sekä pakotettuna että yleensä myös mielenkiinnosta.