Typeriä neuvoja laihduttajalle
Aloitan ehkä kaikkein typerimmästä: "Täytä vatsasi kasviksilla"
Kommentit (62)
Aha. Ap lienee karppaaja, kun pitää huonona ajatuksena syödä kevyemmin?
Oikeasti on kumminkin erinomainen neuvo lisätä kasvisten, täysjyväviljan, juuresten ja vähäkaloristen maitotuotteiden osuutta ja vähentää rasvan (varsinkin eläinrasvan) saantia.
Tietenkään pelkkä kasvisruokavalio ei ole välttämättä hyvä ajatus, jos ei tarkkaan pidä huolta myös proteiinin saannista ja monipuolisuudesta. Mutta pelkällä kasvisruokavaliollakin moni elää ja voi hyvin, se vain vaatii tietoa ja viitseliäisyyttä.
Tärkeää on pysyä jyvällä kalorin saannistaan ja kuluksestaan. Jos saat vähemmän kaloreita, mitä kulutat, laihdut.
No tässä: makaa sängyssä koko päivä. Menetät ruokahalusi koska et liiku.
Kuuntele kehoasi.
Syö sen verran että nälkä lähtee.
(Ei auta jos on aina noin tehnytkin ja silti lihonnut.)
Kaloreilla ei ole merkitystä, syö rasvaa
Rasvattomat tuotteet lihottaa, syö rasvaa
Älä laske kaloreita niin ei laihdu, syö vain terveellisesti
Juo mehukeittoja yms. nestemäistä. Neisteillä ei kuulema liho
Eräs tuttavani ehdotti minulle popcornidieettiä, se on luultavasti typerin neuvo minkä olen kuullut
Älä ota suklaata, ota omena. Omena ei maistu suklaalle eikä vie suklaanhimoa, himosta pitäisi päästä yli jollain muulla keinolla.
Juo paljon vettä. Käy usein vessassa.
Minun on käsketty dipata porkkanatikkuja kermaviilidippiin ja taltuttaa sillä makeanhimo. Kokeilin ja mössö suussani mietin, että nielaisenko vai sylkäisenkö. Nielaisin mutta pahaa se oli. Ei alkuunkaan sellaista, jota tekisi mieli. Porkkana on hyvää keitettynä ja paistettuna suorastaan taivaallista mutta raakana yök. Sama koskee raasteena. Kurkkutikut menivät samaan sarjaan. Kurkku on hyvää leivän päällä seitin ohuina siivuina.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Ap lienee karppaaja, kun pitää huonona ajatuksena syödä kevyemmin?
Oikeasti on kumminkin erinomainen neuvo lisätä kasvisten
Karppauksesta vasta onkin paljon hulluja juttuja liikkeellä. Kuten se, että karppajat eivät syö kasviksia. Karppaajathan he vasta syövätkin! Kasvisten kulutus on monella lisääntynyt huimasti. Kun peruna, pasta yms. jätetään pois lautaselta, ne korvataan -kasviksilla. Samoin moni korvaa välipalat ja leivät kasviksilla.
Paastoa koko päivä ja syö kello 18 mitä vain ikinä haluat, laihdut varmasti .......
No en laihtunut
Vierailija kirjoitti:
Minun on käsketty dipata porkkanatikkuja kermaviilidippiin ja taltuttaa sillä makeanhimo. Kokeilin ja mössö suussani mietin, että nielaisenko vai sylkäisenkö. Nielaisin mutta pahaa se oli. Ei alkuunkaan sellaista, jota tekisi mieli. Porkkana on hyvää keitettynä ja paistettuna suorastaan taivaallista mutta raakana yök. Sama koskee raasteena. Kurkkutikut menivät samaan sarjaan. Kurkku on hyvää leivän päällä seitin ohuina siivuina.
Raa'an porkkanan ja keitetyn ero on vain se että jälkimmäinen on hiukan pehmeämpi. Ellet tarkoita aivan läpimössöksi keitettyä. Olet outo, ei ihme että löytyy paino-ongelmia.
Syö vähintään 6 kertaa päivässä, syö ainakin 6 viipaletta leipää, ota välipalaa, älä ole syömättä ettet kuole, syö koko ajan tarpeeksi, syö vähärasvaista, vähäsokerista vähä vähä vähä kaikkea, kunhan syöt koko ajan ja muista harrastaa koko ajan jotain liikuntaa.
Jälkimmäinen ihan siksi, että liikunnalla on todella pieni merkitys laihtumisessa. Terveyteen sillä toki on merkittävä vaikutus, mutta laihtua voi vaikka sohvalla istuen kunhan osaa syödä oikein. Varsinkin kun harva laihduttaja treenaa ultrajuoksijan tavoin (jolloin sillä olisi merkitystä).
Suklasdieetti, eli saa syödä vain suklaata
Vierailija kirjoitti:
Paastoa koko päivä ja syö kello 18 mitä vain ikinä haluat, laihdut varmasti .......
No en laihtunut
Minä laihduin..
Syö vähemmän ja liiku enemmän