Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, ettei atopiaan löydy parannusta?! Olen tyystin uupunut..

Vierailija
21.10.2017 |

Kuuden vuoden univelka itseään kyhnyttävän atoopikkopojan takia. Yksi uusivuosi vietettiin päivystyksessä. kun käsi oli niin pahoin tulehtunut. Ei halua saunaan,. eikä suihkuun, koska sattuu.

Olemme puhuneet asiasta neuvolassa ja käyneet kahdella yksityisellä lääkärillä, ohjeistus aina sama. : rasvausta! Mutta kun se se rasva ei auta :( Olen vuosien aikana ostanut useita eri merkkisiä kosteusvoiteita, kokeilin mm. kehutun Zylitol-voiteen joka sai pojan huutamaan kuin syötävä. Kortisonia menee tuubitolkulla.
Kroppa pestään kosteusvoiteella, saippuaa ei uskalla ajatellakaan. Kokeilimme maidotonta diettiä, mutta poika ei tottunut kauramaidon makuun ja paskaltahan se suoraan sanoen maistuu.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin toivoa nyt viisautta vanhemmilta että ottaa tuon allergia-asian tosissaan ja itse selvittelee. Atopia on allergia oire ja nämä allergia-asiat on haastavia kun lähellekään kaikki ei testeissä näy. Käypähoito ohjeistaa oireen hoitoon, ei atopian syyn selvittelyyn ja lääkärit tekevät kuten käypähoito suosittelee. 

Ensimmäisenä allergiatestit, keliakia + ihokelia. Varsinkin ihokeliakia! Ihan vain varalta jos vaikka jotain näkyisi ja sen pohjalta. Yleensä ei näy. 

- Suklaa ehdottomasti pois, aiheuttaa atopiaa todella usein. 

- Viljat, ota kuukaudeksi kaikki viljat pois. Vehnä, ohra, ruis kaura, tattari ja hirssi. Testatkaa keliakia ensin. Samaan aikaan kuukaudeksi maito pois, korvaa mantelimaidolla, ei mielellään soijalla. 

- Yritä saada lähetettä lisäaineiden allergiatesteihin. Muutama tapaus lähipiirissä jossa atopiaa aiheuttanut yksittäinen lisäaine. Nehän ei testaa kuin muutaman, eli näiden kanssa saa olla itse myös tarkkana. 

Nimimerkillä: Itse kahdelta lapselta nämä selvittelyt tehnyt ja atopian syyn löytänyt. 4 vuotta siinä meni. Meillä onni oli todella hyvä lastenlääkäri joka ymmärsi allergioita. 

Vierailija
82/82 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää, että pieni lapsi joutuu kärsimään. Veljeni lapsi sai samaan vaivaan avun niin sanotulla Gaps-dieetillä, joka on tarkoitettu autoimmuunisairauksien hoitoon. Atopia on autoimmuunisairaus. Lyhyesti sanottuna Gaps-dieetissä ei saa syödä sokeria, maitotuotteita ja mitään, mikä on tehty jauhoista (ei edes gluteenittomista jauhoista tai maissijauhoista...mantelijauhoja saa käyttää). Näiden kieltojen lisäksi pitää syödä joka aterialla (myöhemmin kerran päivässä) luulientä eli lientä, jonka olet saanut keittämällä kauan (esimerkiksi 2-3 tuntia) jotain luullista lihaa kuten kalaa, kanaa tai punaista lihaa. Voit suolata ja maustaa vaikka yrteillä tämän liemen. Käytännössä tämä dieetti aloitetaan keitetyillä kasviksilla, lihalla/kalalla ja liemellä sekä makeannälkään hunajalla ja joidenkin viikkojen kuluttua lisätään kananmuna, pähkinät ja hedelmät ja sitten voidaankin syödä jo raakojakin kasviksia. Luuliemi voitelee ja eheyttää suolen ja mahalaukun seinämää.

Toivottavasti sinulla on voimia kokeilla tätä dieettiä, koska se auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi