Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pääkaupunkiseudulla asuminen tän arvoista

Vierailija
21.10.2017 |

Niin, tätä olen miettinyt jo pitkään ja alan kallistua sille kannalle että ei ole. Mikä täällä lopulta on niin hienoa? Onhan se kiva kun on kaikki palvelut saatavilla ja vapaa-ajan huvituksia vaikka mitä. Mutta paljonko näitä kaikkia mahdollisuuksia oikeasti tulee käytettyä? Ja kun miettii näitä asumiskustannuksia täällä niin alkaa kyllä kyseenalaistamaan koko homman järkevyyttä. Suomi on kuitenkin täynnä muitakin erikokoisia kaupunkeja ettei ihan keskellä ei mitään tarvitsisi elää vaikka täältä lähtisi. Jossain pikkukaupungissa elämänmeno olisi rauhallista ja stressitöntä. Töihnkään ei olisi pakko heti mennä, rahat riittäisi muutenkin kun laittaisi myyntiin Helsingin asunnon ja ostaisi halvan asunnon sieltä jostain. Saisi rauhassa miettiä mitä loppuelämältään haluaa. Välillä tuntuu ettei täällä voi edes ajatella, kaikki vaan tapahtuu ja mukana mennään. Aina sellanen kiireen ja stressin tuntu. Pakko tehdä ja suorittaa. Ihmiset on kuin muurahaisia. Vilistävät kiireellä jokapaikassa. Nuorena en edes ajatellut pois muuttamista, ehkä olen vaan liian vanha (39v) tällaiseen ja kaipaan rauhaa. Yöelämä ei kiinnosta ollenkaan ja muutenkin aika pienet sosiaaliset kuviot ovat minulle ihan riittävät. Näin kirjoitettuna näen itsekin että ilman muuta minun kannattaisi lähteä. Minulla on puoliso jonka kanssa ollaan vähän puhuttu aiheesta. Hänkään ei olisi muuttoa vastaan joten ihan yksin en olisi. Silti jokin pistää vastaan. Kai sitä on niin juurtunut tänne. Onko joku lähtenyt pois täältä? Minkälaisia kokemuksia teillä on? Onko kaduttanut ollenkaan?

Kommentit (1246)

Vierailija
421/1246 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapsille on saanut hyvän kasvuympäristön, erinomaiset koulut, laajat mahdollisuudet harrastaa ja oivat verkostot tueksi on kyllä ollut kaiken satsaamisen arvoista. Kaupan päälle on saatu arvoaan kasvattava asunto-omaisuus ja oma menestyvä työura. Vastapainona toki kiire ja stressi, mutta nyt kiirevuosien jälkeen onkin jo mahdollisuus ottaa iisimmin. 

Vierailija
422/1246 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain lukenut ap:n viestin eli en tieda mita on kommentoitu. RAKASTAISIN asua Helsingin keskustassa. Kaikki on lahella, joo, eika sita kaikkea ole niin paljon, mutta siihen 'kaikkeen' paasee kavellen. Ei ole pitka matka luontoon; joko saariin Hesan ulkopuolella tai pikku matka Helsingin ulopuolelle julkisilla tai omalla autolla. Itse asun Euroopan suurkaupungissa. Tyoajat on 9 - 19 ja helposti enemman ja sen paalle matkat yli tunnin. Luontoa on vain nimeksi. Rahaa tienaa enemman, mutta onko se sen arvoista on hiljattain tullut mieleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1246 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on vain niin ihana, kaunis, dynaaminen, ystävällinen, toimiva, ainut kunnon kaupunki Suomessa.

424/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin muualla mutta kun halusin vaihtaa työpaikkaa jouduin (sain) palata. Silloin tajusin että arvostan mahdollisuuksia (työpaikkoja) joita pk seutu tarjoaa. Jos rakennan elämäni muualle, jos menetän työpaikkani en välttämättä löydö toista, vastaavaa. Se on minulle arvo ja siksi löydän pk seudulta nyt mieluummin hyviä puolia kuin valitan pikkuasioista

Surullista että työ määrää niin paljon ihmisen elämässä. Jotkut ihmiset ötosiaan elää kuin muurahaiset kuten AP sanoi.

Ei välttämättä työ, vaan maksamaton asuntolaina.

Vierailija
425/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. polven stadilaisena olin onnellinen kun pääsin muuttamaan "maalle" kehyskuntaan meren rannalle. Sain unelmoimani omakotitalon, ison pihan, oman mustikkametsän ja lapsille paremman ympäristön elää.

No ei ihan pikkurahalla osteta merenrantataloa Kirkkonummeltakaan.

Ei sentään omaa rantaa mutta lähellä kuitenkin. Oliskohan arvo nyt 650 000€.

Vierailija
426/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. polven stadilaisena olin onnellinen kun pääsin muuttamaan "maalle" kehyskuntaan meren rannalle. Sain unelmoimani omakotitalon, ison pihan, oman mustikkametsän ja lapsille paremman ympäristön elää.

Ei silti, hauskaa oli kaupunkilaislapsenkin elämä 60-70 -luvuilla mutta sekin on muuttunut paljon. Saa pelätä narkkareita ja raiskaajia jos on iltaisin liikkeellä, kaupunki on likainen ja leikkipuistotkin täynnä neuloja.

Stadissa on kiva käydä mutta olen aina onnellinen kun bussi tai juna suuntaa sieltä pois!

Mitään erityispalveluja en kaipaa, täällä on kaikki: terveydenhuolto, ravintoloita, kahviloita, koulut, elokuvateatteri, urheilumahdollisuudet yms yms ja jos kaipaan jotain enemmän  ajan 11km lähimpään kauppakeskukseen tai 22 minuuttia stadiin. Ei niitä kauppakeskuksia ole Helsingin keskustassa, sama matka sieltäkin! Teatterissa tulee käytyä harvoin, silloin on ihan hauska olla turistina ja jäädä hotelliin yöksi.

Voisin lähteä kauemmaskin mutta työ pitää vielä täällä. Ja sitten eläkkeellä lähdetään kokonaan pois Suomesta:)

Älkää nyt vaan uskoko tällaista soopaa. Ei Helsingissä tarvitse pelätä raiskaajia, enkä muista koskaan nähneeni huumeneulaa puistossa. Koskaan ei pelota liikkua yöllä. Enemmän peloittaisi jossain missä ei ole muita ihmisiä liikkeellä.

Helsinki on kiva, nätti pikkukaupunki, jossa on Suomen pääkaupunkina kokoon nähden hyvät palvelut.

Välillä mietityttää, miten joitain ihmisiä voi ahdistaa muut, tuntemattomat ihmiset. Helsingissä harvoin on mitään todellista tungosta. Mitä väliä, jos Aleksilla to Itiksessä on vähän muitakin liikkeellä samaan aikaan?

No mut on kerran taksikuski pelastanut uhkaavasta tilanteesta jossa 3 nuorta miestä kävi lähentelemään. Olin selvinpäin mutta tulossa töistä myöhään illalla eikä pysäkille jäänyt muita kuin minä ja nuo kullanmurut. Siitä jäi kyllä aikamoinen pelko.

Ei mua ahdista muut ihmiset mutta sain siitä tarpeekseni kun asuin stadissa yli 30v.

ed

Vierailija
427/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kannattaa asua jos on vähintään keskipalkkainen työ. Kaikki muu on kituuttamista. Juuri Helsingissä luokkaerot näkyvät selkeimmin.

Vierailija
428/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on vain niin ihana, kaunis, dynaaminen, ystävällinen, toimiva, ainut kunnon kaupunki Suomessa.

Tykkäätkö tästä vesiloskasta mitä täällä on?

Pakokaasusta, melusta, ruuhkista ja punaisten valojen vaihtumista?

Vierailija
429/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vastaukseni ap.lle on, että asuminen täällä on tän arvoista. Tämä on synnyin kaupunki, samoin vanhempieni. Täällä on perhe, suku, ystävät, tutut lapsuudesta, opiskeluajoilta, entiset ja nykyiset työkaverit, puistotutut yms. Täällä on työ, harrastukset (6hengen perheelle jokaiselle se oma). Asumme rauhallisella mutta aktiivisella alueella, 80 vuotta vanhassa puutalossa omenapuiden ja satojen kukkien ympäröimänä. Metsä vieressä ja huom. valaistuja ulkoiluteitä kilometritolkulla, talvella hienot ladut. Eläintila ja tyttärelle rakas hevostalli pyörämatkan päässä. Ja tietysti lukemattimat kaupat, kulttuuritarjonta ja meri puolen tunnin matkan päässä. Täällä on mahdollisuus löytää kaikkea halvalla, ruuasta vaatteisiin, matkoihin ja huvituksiin.

Vierailija
430/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä tarjoat tuohon rahaan kerrostalokolmiota? Meillä on Tampereen seudulla tuohon hintaan 4h+k omakotitalo, n 10 v vanha, päiväkoti 1 km, koulu 3 km, sairaalaan ja keskustaan 3,5 km. Lämmin autotalli, autokatos, iso puutarhatontti.

Kyseinen mies haaveili merenrannasta. Kuinkas kauan teiltä kävelee merenrantaan, mitä häh!?

On täällä Helsingissäkin hienoja omakotitaloja meren rannalla, mutta ne on varattu  miljonääreille.

Merta ei tietysti ole, mutta järvenrantaan muutama sata metriä.

Vierailija
431/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin liikun Mannerheimintiellä. Pyöräilen töihin muutaman kilometrin rantareittiä merta ihaillen kauniiseen Jugend-taloon työpaikalleni, jossa on lähellä kauniita puistoja ja hyviä lounaspaikkoja. Jos en fillaroi, voin valita bussin tai raitiovaunun, joita kulkee tästä 5 minuutin välein keskustaan. Viikonloppuisin, jos en harrasta kulttuuria, tykkään kävellä Viikin alueilla, kiivetä Herttoniemen kallioille, lenkkeillä Mustikkamaalla tai kiertää Seurasaaren, vain muutamia mainitakseni. Lisäksi pidän ystävällisistä ja sivistyneistä naapureistani. Kerran viikossa sulostutan iltaani saunomalla hyvällä porukalla meren rannalla erään seuran saunassa, ja keskustelemalla henkeviä hyvien tyyppien kanssa. Kun tarvitsee ostaa hyödykkeitä, voin valita läheltä laajoista valikoimista. Missään muussa kaupungissa Suomessa en saisi itselleni kaikkea tätä.

Mutta mitä kukakin arvostaa. Näkemykseni mukaan suuri osa suomalaisista arvostaa metsää ja pusikoita. Jokin aika sitten radiosta kuuntelin, kun joku hyvinkääläinen pauhasi, että luontoa ei arvosteta vaan kaadetaan metsää uusien kerrostalojen tieltä. Joo, mihinkähän niitä kerrostaloja sitten pitäisi rakentaa? Katujen katujen ja asutuksenko päälle? Jos Suomessa on lähinnä metsää, kai sitä on kaadettava kaupunkialuleella, jos halutaan lisää asutusta.

Vierailija
432/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Helsingissä puiston laidalla. Ei ole melua eikä pakokaasuja sen enempää kuin keskisuuressa kaupungissa. Ruuhkatkin sijoittuvat enimmäkseen ydinkeskustaan ja kehäteille. Olen onnellisempi täällä kuin missään muualla aiemmin siitäkin huolimatta että lähes puolet tuloista menee asumiseen.

Vierailija
433/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nyt aivan kliseistä, että Helsingissä on kurjaa, pakokaasua ja loskaa.

Upea kaupunki! Helsinkiläiset rakastavat stadiaan. 

t. paljasjalkainen stadilainen

Vierailija
434/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas yksinkertaisesti tykkään asua siellä, missä on kuhinaa, elämää, tapahtumia ja missä muutkin haluavat asua. Pidän siitä, että on elävää elämää ja väkeä ympärillä. Vastaisin aloittajalle, että on! Oma tavoitteeni on päästä kaupungin laitamilta asumaan lähemmäs keskustaa, ei ehkä ihan Kallioon, mutta jonnekin kivaan paikkaan. Merestä en niin välitä, se ei merkkaa mulle. Poikaystävä asuu Vantaalla ja viihtyy siellä hyvin.

Vierailija
435/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin liikun Mannerheimintiellä. Pyöräilen töihin muutaman kilometrin rantareittiä merta ihaillen kauniiseen Jugend-taloon työpaikalleni, jossa on lähellä kauniita puistoja ja hyviä lounaspaikkoja. Jos en fillaroi, voin valita bussin tai raitiovaunun, joita kulkee tästä 5 minuutin välein keskustaan. Viikonloppuisin, jos en harrasta kulttuuria, tykkään kävellä Viikin alueilla, kiivetä Herttoniemen kallioille, lenkkeillä Mustikkamaalla tai kiertää Seurasaaren, vain muutamia mainitakseni. Lisäksi pidän ystävällisistä ja sivistyneistä naapureistani. Kerran viikossa sulostutan iltaani saunomalla hyvällä porukalla meren rannalla erään seuran saunassa, ja keskustelemalla henkeviä hyvien tyyppien kanssa. Kun tarvitsee ostaa hyödykkeitä, voin valita läheltä laajoista valikoimista. Missään muussa kaupungissa Suomessa en saisi itselleni kaikkea tätä.

Mutta mitä kukakin arvostaa. Näkemykseni mukaan suuri osa suomalaisista arvostaa metsää ja pusikoita. Jokin aika sitten radiosta kuuntelin, kun joku hyvinkääläinen pauhasi, että luontoa ei arvosteta vaan kaadetaan metsää uusien kerrostalojen tieltä. Joo, mihinkähän niitä kerrostaloja sitten pitäisi rakentaa? Katujen katujen ja asutuksenko päälle? Jos Suomessa on lähinnä metsää, kai sitä on kaadettava kaupunkialuleella, jos halutaan lisää asutusta.

Rakennetaan ylöspäin niin kuin kaupungissa pitäisikin.

Alta 20. kerroksen asuntoja ei kaupunkiin edes pitäisi rakentaa.

Vierailija
436/1246 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä kukakin arvostaa. Näkemykseni mukaan suuri osa suomalaisista arvostaa metsää ja pusikoita. Jokin aika sitten radiosta kuuntelin, kun joku hyvinkääläinen pauhasi, että luontoa ei arvosteta vaan kaadetaan metsää uusien kerrostalojen tieltä. Joo, mihinkähän niitä kerrostaloja sitten pitäisi rakentaa? Katujen katujen ja asutuksenko päälle? Jos Suomessa on lähinnä metsää, kai sitä on kaadettava kaupunkialuleella, jos halutaan lisää asutusta.[/quote]

Rakennetaan ylöspäin niin kuin kaupungissa pitäisikin.

Alta 20. kerroksen asuntoja ei kaupunkiin edes pitäisi rakentaa.[/quote]

Hyvinkäällä?

Vierailija
437/1246 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuttaa kovinkaan kauan pääkaupunkiseudulta kun elämä on jo ihan toisenlaista. Muutin Vihtiin pikkukylään pari vuotta sitten ja en ole katunut hetkeäkään. Täällä on mahtavan kaunis luonto lähellä, ihmiset ystävällisiä ja lapsilla turvallinen ympäristö kasvaa. Täältä löytyy myös kaikki tarvittavat palvelut läheltä ja tarvittaessa pääkaupunkiseudulle pääsee alle tunnissa.

Vierailija
438/1246 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen Tomppaa!

Vierailija
439/1246 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muussa ammatissa voi potkia ihmisiä pellolle kun ei tykätä persoonasta? Jos on työnsä hoitanut kunnialla, niin potkut ovat asiattomat.

Olisiko teidän mielestä oikein, että feministeille annetaan potkut, koska naama ja asenteet eivät miellytä?

Vierailija
440/1246 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu että nämä Helsinkiä rakastavat ovat ns "tulvan tuomia"? Kun on vaan niin makeeta asua stadissa, todellisessa metropolissa:D Toki pidän monista asioista Helsingissä ja erityisesti rosoisesta kotiseudustani Kalliosta mutta en enää haluaisi palata takaisin.

se 3. polven stadilainen joka pääsi pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi