Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idoli. Kehtaisinpa itsekin jättää työpaikan kissanristiäisiä väliin. Ei niissä ikinä ole hauskaa, keski-ikäiset vaan leikkii teiniä kun saavat "olla vapaalla" yhden illan.
Kerran osallistuin poliklinikkamme pikkujouluihin. Ne järjestettiin jossain korvessa, eikä sieltä päässyt pois ennen kuin linja-auto tuli sovitusti kuskaamaan. Joukossa oli yksi mieslääkäri ja muutama hoitaja päätti nolata itsensä ja roikkua tässä miehessä kiinni. Jestas, että hävetti. Kaikkea se pirtu teetättää.
Kuka roikkui naislääkäreissä
Vierailija kirjoitti:
Olin palkollisena yhdessä suomalaisessa maanrakennustyökoneiden myyntiyhtiössä, jossa toimipaikkamme aluemyyntipäälliköllä oli pakkomielle järjestää saunailtoja. Itse en viihdy alastomien ja päihtyneiden miesten kanssa, joten kieltäydyin jokaisesta kutsusta.
Tälle päällikölle ei saanut sanoa "ei", joten hän järjesti minulle irtisanomisen "epäkelpona työntekijänä" vuosien kiusaamisen jälkeen. Yrityksen johto ei halunnut kuulla valitustani tästä henkilöstä.
Olen tyytyväinen nykyiseen työnantajaani.
Mitä tarkoittaa olla palkollisena, mikä on sen vaihtoehto?
orjatyö ilman palkkaa?
Onneksi itselläni vuosittain juuri silloin flunssa tai tärkeä matka tai minun täytyy auttaa isoäitiä tai... ihan mitä vaan.
Kerran kävin, ja silloisessa yrityksessä työskenteli useita ns lähikuntien ihmisiä. He eivät olleet viettäneet nuoruuttaan ja nyt sitten 30-40 vuotiaina bailasivat kuin teinit. Tai niin he kuvittelivat.
Meille muille oli tietenkin "huvittavaa" heidän käyttäytymisensä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin pikkujouluihin osallistumisen, kun niissä ei tarjottu enää kuin kasvisruokaa.
Varmaan kustannussyistä, koska todennäköisesti porukka keskittyy tuollaisissa juhlissa enemmän nesteytykseen, ja täten kallista ruokahävikkiä syntyy paljon.
En osallistu mihinkään, en edes työpaikalla pöydässä istumiseen. Pysyy terveenä, ja vapaa-aika on taattu. Sosiaalinen, keskusteleva ja osallistuva voi olla muutenkin. Etätyö sopii parhaiten nykyään ilman mitään ns. läpän heittoa.
Työ on työtä, eikä mitään kavereiden hankkimista. En osallistu mihinkään työpaikan ylimääräisiin tilaisuuksiin.
Omalla työpaikalla näitä ei enää järjestetä, koska ei ole juuri osallistujia. Mielestäni todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on varmaan paljon kivempaa jossain muualla ja muiden kanssa.
Tämä on minunkin veikkaukseni. Ja syy miksi en itsekään osallistu firman juhliin juuri koskaan.
Ei kaikki osallistu pikkujouluihin. Jospa hän on lestadiolainen tai Jehovan todistaja, tai sitten ei vaan muuten halua osallistua. Mitä väliä vaikkei osallistu, jos on muuten hyvä työkaveri?
Hassu Suomi kirjoitti:
Onneksi itselläni vuosittain juuri silloin flunssa tai tärkeä matka tai minun täytyy auttaa isoäitiä tai... ihan mitä vaan.
Kerran kävin, ja silloisessa yrityksessä työskenteli useita ns lähikuntien ihmisiä. He eivät olleet viettäneet nuoruuttaan ja nyt sitten 30-40 vuotiaina bailasivat kuin teinit. Tai niin he kuvittelivat.
Meille muille oli tietenkin "huvittavaa" heidän käyttäytymisensä.
Meillä on ihan samanlaista touhua, itse en juo niin rasittavaa osallistua noihin kun heti ruuan yhteydessä aloitetaan juomaan viiniä ja sitten syönnin ja jonkin pienen aktiviteetin jälkeen alkaa ilmestyä kirkkaita pöytään ja pullot kiertää, ja kaikkien pitäisi ainakin vähän ottaa.
Osa porukasta on jo alkuillasta sitten ihan kännissä ja sitten lähdetäänkin taksilla baareja kiertämään ihan kuin joissakin opiskelijariennoissa konsanaan.
Omissa oloissaan viihtyminen on nykyään yleistä, eikä tällaiset juhlat enää niin innosta ihmisiä. Pikkujoulut ovat niin vuotta 2006.
Oltiin viime joulukuussa pitkästä aikaa työpaikan pikkujoulussa. Ruoka ei ollut hyvää, bändi oli kamala, suurin osa ei osallistunut... todettiin, ettei mennä taas muutamaan vuoteen ko. bileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin palkollisena yhdessä suomalaisessa maanrakennustyökoneiden myyntiyhtiössä, jossa toimipaikkamme aluemyyntipäälliköllä oli pakkomielle järjestää saunailtoja. Itse en viihdy alastomien ja päihtyneiden miesten kanssa, joten kieltäydyin jokaisesta kutsusta.
Tälle päällikölle ei saanut sanoa "ei", joten hän järjesti minulle irtisanomisen "epäkelpona työntekijänä" vuosien kiusaamisen jälkeen. Yrityksen johto ei halunnut kuulla valitustani tästä henkilöstä.
Olen tyytyväinen nykyiseen työnantajaani.Mitä tarkoittaa olla palkollisena, mikä on sen vaihtoehto?
orjatyö ilman palkkaa?
Palkollisen vastakohta on varmaan johtajat/omistajat?
Ajattelen, että hänellä on syy, joka ei minulle kuulu. Problem solved!
Voiko hän olla Jehovan todistaja? He eivät saa juhlia muuta kuin pääsiäistä
Christiiina kirjoitti:
Voiko hän olla Jehovan todistaja? He eivät saa juhlia muuta kuin pääsiäistä
Tai sitten terveyttään ajatteleva, jota ei kiinnosta marinoida sisäelimiään alkoholilla ja mättää epäterveellistä ruokaa ja katsella sekoilua ja tappelua.
Olin viimeksi pikkujouluissa 2007. Ei kiinnosta, enkä jaksa kuunnella juopuneiden örinöitä.
Hieno aloitus vuodelta 2017, josta 1200 ihmistä ei pidä?
Pakollinen pönötys tyky-päivään yhdistettynä
Joo. Ei kiitos
Olen pk-seudulla terveydenhuoltoalalla ja työkaverit ovat minua nuorempia, pan- bi-seksuaaleja jne. Olen jotenkin tippunut joukosta. Olen keski-ikäinen kukkien ja vihannesten kasvatusta harrastava ihminen.