Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Hänellä on varmaan paljon kivempaa jossain muualla ja muiden kanssa.
On jokaisen oma valinta. Joskus se oli sellasta pakkopullaa. Työkaverit olleet mulle työkavereita, ei ystäviä.
Työaikana on pakko olla keljujen ihmisten seurassa, joten en ole niin tyhmä, että käyttäisin siihen vielä vapaa-aikaanikin.
Muut saavat ajatella asiasta mitä haluavat. Painostusta on ajoittain, mutta sanon etten jaksa.
Hän ei ole ihminen ollenkaan, vaan peto ihmisen vaatteissa! Teen kaikkeni tuollaisten ihmisten karkoittamiseksi työpaikoiltani!
Meillä on ollut pitkään vaihtoehtona et pikkujoulujen sijaan voi ottaa 200e joulubonuksen. Helppoa työnantajalle, kun ei ymmärrettävästi ole ollut enää tarvetta järjestellä pikkujouluja :D
Kokenut ja iloinen juhlija kirjoitti:
Kyllähän se fakta on niin, että nuo ovat porukalle yhteishengen nostatusta. Kivaa tekemistä, kun voidaan touhuta ihan jotain muuta kuin mitä se päivittäinen arki töissä on.
Ainakin meillä on monenlaista ohjelmaa muutakin kuin juominen, vaikka se toki isossa roolissa onkin. Aikuisille suomalaisille alkoholi kuuluu juhlimiseen, vaikka joitakin poikkeuksiakin on. Pakko ei ole juoda, mutta ei sitä sovi siltä enemmistöltäkään kieltää, joka sitä haluaa.
Taas jaksaa katsella tuttuja naamoja töissäkin vähän paremmin, kun yhteisiä mukavia kokemuksia pikkujoulujen merkeissä ja saadaan naureskella
Oma kokemukseni on, että ne jotka näitä juhlia aina väliin jättävät ovat muutenkin työyhteisössä se negatiivinen voimavara. Ei heitä sinne juhliin välttämättä kovin paljon edes haluta. Aina on naama vinossa ja asiat huonosti. Joku heitti, että se porukka on ensimmäisenä ulos potkittavien listalla. Totta varmasti näinkin. Jos ei sopeudu porukkaan eikä ole edes kerran vuodessa halukas näkemään työkavereita työajan ulkopuolella, niin kyllähän se jostain kertoo.
"ja saadaan naureskella"
Mies se tulee räkänokastakin vaan ei tyhjän naurajasta.
Semmoinen on fiksu ihminen. Pikkujoulut ovat juoppojen örveltämistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en osallistu enkä ole osallistunut edellisinkään vuosina, koska läheiselläni on syöpä. Edelleenkin minun pitää suojata itseni tässä koronatilanteessa. Jos ajattelet minua sinun pikkujoulujesi ilonpilaajaksi, niin voi voi. Minulla on pikkusen tärkeämmät asiat tässä elämässä menossa kuin jotkut bileet.
Noin se menee, monien elämä.
Joillakin on niin suppea elämänkokemus (ja pelkästään tuijotelleet omaan napaansa) ettei heillä mahdu kaaliin että monilla on ansiotyön ulkopuolinenkin elämä tiukasti aikataulutettuja velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Idoli. Kehtaisinpa itsekin jättää työpaikan kissanristiäisiä väliin. Ei niissä ikinä ole hauskaa, keski-ikäiset vaan leikkii teiniä kun saavat "olla vapaalla" yhden illan.
Kerran osallistuin poliklinikkamme pikkujouluihin. Ne järjestettiin jossain korvessa, eikä sieltä päässyt pois ennen kuin linja-auto tuli sovitusti kuskaamaan. Joukossa oli yksi mieslääkäri ja muutama hoitaja päätti nolata itsensä ja roikkua tässä miehessä kiinni. Jestas, että hävetti. Kaikkea se pirtu teetättää.
Ihan turha juttu oletan, mitä siellä edes tehään
Vierailija kirjoitti:
Työaikana on pakko olla keljujen ihmisten seurassa, joten en ole niin tyhmä, että käyttäisin siihen vielä vapaa-aikaanikin.
Muut saavat ajatella asiasta mitä haluavat. Painostusta on ajoittain, mutta sanon etten jaksa.
Myöskään yhteisiin työpaikkalounaisiin ei ole pakko osallistua. Riittää, että jaksaa niiden juorulijoiden, tyhjännaurajien tai omaa erinomaisuuttaan paasaavien kanssa olla kohtelias ja hyväkäytöksinen työasioissa. En halua tukehtua perunaan lounaspöydässä jonkun minäminä showaajan takia. Syön yksin tai valitsemassani seurassa. En jonkun vallalla olevan pakkoyhteisöllisyyden takia pomon painostamana osallistu teatteriin.
ahahahahaaa voi hyvänen aika...eikö aloittaja tajua että kaikkia ei vaan kiinnosta työpaikan joulujuhlat tai muut pippalot? Työpaikka on vain elannon hankkimista varten, pitäen tietty mahdollisimmat diplomaattiset suhteet muihin. Seuranhaun merkeissä työpaikalle tulleet yleensä enimmäkseen kuluttavat työajan seurusteluun. Jotain rajaa toisten valintoihin puuttumiseen.
Fiksu valinta, muutakin elämää kun työpaikan henkilöt!
Ihan sama kunhan pomot ymmärtävät pysyä poissa.
Olin palkollisena yhdessä suomalaisessa maanrakennustyökoneiden myyntiyhtiössä, jossa toimipaikkamme aluemyyntipäälliköllä oli pakkomielle järjestää saunailtoja. Itse en viihdy alastomien ja päihtyneiden miesten kanssa, joten kieltäydyin jokaisesta kutsusta.
Tälle päällikölle ei saanut sanoa "ei", joten hän järjesti minulle irtisanomisen "epäkelpona työntekijänä" vuosien kiusaamisen jälkeen. Yrityksen johto ei halunnut kuulla valitustani tästä henkilöstä.
Olen tyytyväinen nykyiseen työnantajaani.
Koska työ on vain työtä.
Kuka täysjärkinen menisi vapaaehtoisesti juomaan alkoholia firman juhliin ja keskustelemaan työstä humalaisten työkaverinsa kanssa kun on jo kuullut ne samat asiat ja mielipiteet jo työajalla moneen kertaan ja samojen ihmisten suusta?ainoa ero,että nyt sen pitäisi olla hauskaa kun he kertovat ne asiat kännissä möngertäen??
Vapaa-ajalla on varmasti parempaa ja hauskempaa kun tekemistä.
Pikkujoulut on kivat pomolle ja pomon bestisporukalle, meille muille nyt on yksi ja sama ollaanko paikalla vai ei :)
Itse en käytä alkoholia. Ei ole mitään vakaumusta tai muutakaan taustalla, tai huonoja kokemuksia, traumoja jne. Baila-baila pikkujouluihin on ihan turha mennä, kun niissä pääpaino on sillä, että porukka saa perzeet olalle.
Nykyinen työnantajani pitää minua huonona työntekijänä, kun en halua lähteä ryyppäämään pikkujouluihin, mutta ei se mitään. Minäkin pidän työnantajaani huonona työnantajana, kun työntekijän arvostukseen vaikuttaa se, haluaako tämä ryypätä pomon kanssa vai ei :) Uusi työpaikka haussa hissuksiin.
Olisikin oikeasti mukavat pikkujoulut niin lähtisin. Vaikka teatteri ja hyvä ruoka, halukkaat voivat mennä siitä sitten jatkoille.
Mutta ei. Viina, viinaa, viinaa. Sauna, joku typerä yhteisleikki, lisää viinaa.
Ilmeisen riidanhaluton ihminen eikä halua "vierasta" sekä on haluton kehumaan työsuorituksiaan.