Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?

Vierailija
20.10.2017 |

Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.

Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Kommentit (767)

Vierailija
561/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

My kind of people

Vierailija
562/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen hyvin töissä kaikkien kanssa juttuun ja muutaman kanssa olen ystävystynyt niin, että nähdään myös vapaa-ajalla. Olen aiemmin osallistunut työpaikan illallisiin tms ja on silti aina tuntunut, että hukkaan meni se vapaa-aika. En jaksa jutella niitä näitä vapaa-ajalla puolututtujen kanssa, joilla ihan eri intressit kuin minulla, ja jonka takia ei syvällisempää yhteyttä löydy. En myöskään jaksa humalaisia ihmisiä, joita en tunne.

Alussa keksin tekosyitä ja nyt olen sanonut, että en osallistu ja jättänyt selitykset sikseen. Kerran alkoi yksi kollega jankkaamaan selitystä, miksen tule niin sanoin vaan, etten halua ja tämä sitten loukkaantui.

Minusta nuo on kivat sellaisille, jotka nauttii kenen vaan seurasta ja kaipaavat seuraa. En kuitenkaan sitä ymmärrä, että miksi jotkut ei ymmärrä, jos ei halua osallistua. Enhän minäkään paheksu heitä siitä, että osallistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen hyvin töissä kaikkien kanssa juttuun ja muutaman kanssa olen ystävystynyt niin, että nähdään myös vapaa-ajalla. Olen aiemmin osallistunut työpaikan illallisiin tms ja on silti aina tuntunut, että hukkaan meni se vapaa-aika. En jaksa jutella niitä näitä vapaa-ajalla puolututtujen kanssa, joilla ihan eri intressit kuin minulla, ja jonka takia ei syvällisempää yhteyttä löydy. En myöskään jaksa humalaisia ihmisiä, joita en tunne.

Alussa keksin tekosyitä ja nyt olen sanonut, että en osallistu ja jättänyt selitykset sikseen. Kerran alkoi yksi kollega jankkaamaan selitystä, miksen tule niin sanoin vaan, etten halua ja tämä sitten loukkaantui.

Minusta nuo on kivat sellaisille, jotka nauttii kenen vaan seurasta ja kaipaavat seuraa. En kuitenkaan sitä ymmärrä, että miksi jotkut ei ymmärrä, jos ei halua osallistua. Enhän minäkään paheksu heitä siitä, että osallistuu.

Kannattaisi osallistua. Mäkään en ennen käynyt noissa mutta viimeisimmän työpaikan vaihdon jälkeen aloin käymään. Olen mm. saanut tietää paljon erilaisia henkilökohtaisia juttuja kolleegoista joita tuskin olisivat selvin päin kahvitunnilla kertoneet.

Ja voidaan ihan eri tavalla puhua esim. johtajista ym. henkilöistä jotka ei ole paikalla :D

Vierailija
564/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
565/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde mulkvistien apinoiden kanssa mihinkään, enkä edes käytä alkoholia. Aivan sama mitä mieltä kukin siitä on.

Vierailija
566/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä vain palkan takia. En kaipaa seuraa ja seuraelämää sieltä. Hankin muualta. Siksi en osallistu.

Vierailija
567/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli työtoveri jolta oli leikattu aivokasvain. Tämän seurauksena hän teki lyhennettyä työaikaa (80 % koska väsyi enemmän kuin ennen sairastumistaan) ja hänen piti myös välttää mm. meluisia paikkoja. Tällainen ihminen ei viihdy meluisissa paikoissa jollaisia pikkujoulujuhlat yleensä ovat.

Vierailija
568/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluaisin viettää sekuntiakaan vapaa-ajastani kenenkään kanssa töistä?

Mitä järkeä olisi tälläytyä (inhoan sitä), raahautua johonkin paikkaan x (julkisilla ei aina ihan mutkatonta) syömään jotain pikkujouluissa (tuskin sitä ruokaa ihan heti saa ja yleensä se ei kovin kummoista ole) kun voi kotona olla rennosti ja syödä mitä haluaa?

Vierailija
569/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin palkollisena yhdessä suomalaisessa maanrakennustyökoneiden myyntiyhtiössä, jossa toimipaikkamme aluemyyntipäälliköllä oli pakkomielle järjestää saunailtoja. Itse en viihdy alastomien ja päihtyneiden miesten kanssa, joten kieltäydyin jokaisesta kutsusta.

Tälle päällikölle ei saanut sanoa "ei", joten hän järjesti minulle irtisanomisen "epäkelpona työntekijänä" vuosien kiusaamisen jälkeen. Yrityksen johto ei halunnut kuulla valitustani tästä henkilöstä.

Olen tyytyväinen nykyiseen työnantajaani.

Mitä tarkoittaa olla palkollisena, mikä on sen vaihtoehto?

orjatyö ilman palkkaa?

Palkollisen vastakohta on varmaan johtajat/omistajat?

Palkollinen on piika tai renki

Vierailija
570/767 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni Suomessa, eikä Missään firmassakaan ole määrätty pakolliseksi Pikkujouluun osallistumista. Tämä on tässäkin suhteessa vapaa maa. Itse en tosin ole muistaakseni ollut yhdestäkään pikkujoulusta, mihin minut on kutsuttu, poissa.

Vierailija
571/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on asiaa koko ketju täynnä, samaa mieltä monen kanssa. Meillä Pikkujoulu hömpötys alkoi jo nyt elokuussa. Pomo pakotti muutaman työntekijän järjestämään pikkujoulut.

Eli työntekijät järjestää itse ja omakustanteisesti. No suunnitelmissa tällä hetkellä baariin meno, jossa voisi vetää siis viinaa ja syödä vaikka lihapiirakat.

Nämä vuosisadan mytkeet taitaa taas jäädä väliin 😅

Myös teatteri oli mietinnässä, mutta ennen kuin koko esitystä on edes valittu, niin oli porukalla jo juomatilaukset mietitty valmiiksi. Itselle kun ei viina maistu, niin menee maku tuollaiseen viina etusijalla kaikessa touhuun. Ja omalla rahalla pitäisi tämä ilta katsella moista, ei kiitos.

Vierailija
572/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En lähde mulkvistien apinoiden kanssa mihinkään, enkä edes käytä alkoholia. Aivan sama mitä mieltä kukin siitä on."

Ilmeisesti ikävä työilmapiiri siellä. Oletko osakas. Vaan juu jos työnataja hieman sponssaa että jotain huviakin on niin mikäs siinä, kukaan ei pakota osallistumaan, ja voihan sitä osallistua käyttämättä alkoo.

Vierailija
573/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi ihmeessä haluaisin viettää sekuntiakaan vapaa-ajastani kenenkään kanssa töistä?

Mitä järkeä olisi tälläytyä (inhoan sitä), raahautua johonkin paikkaan x (julkisilla ei aina ihan mutkatonta) syömään jotain pikkujouluissa (tuskin sitä ruokaa ihan heti saa ja yleensä se ei kovin kummoista ole) kun voi kotona olla rennosti ja syödä mitä haluaa?"

^Kylläpähän on nuttura kireallä. No sinne sohvan nurkkaan katsomaan realitya vaan, sipsien kera.

Vierailija
574/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joilla on päihdetausta ja tiedostavat että houkutuksia on, jäävät pois. 

Vierailija
575/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua koska se on sitä suomalaista kännäilyä vaan viimeksi 2 vuotta sitten olin minä ja eräs mua 10 vuotta nuorempi työntekijä ainoat jotka eivät juoneet katsottiin vain toisia mitä weetua ilmeellä kun jopa keski ikäiset vetivät kaksin käsin juomaa ja siellä sitten huuto oksennettiin, stripattiin yms. Menimme molemmat tunnin päästä kotiin. Ei juomattomalle ole mitään tarjota noissa pikkujouluissa ainoastaan ilmaista ruokaa mutta sielläkin voi herranjestas niitä juttuja.

Vierailija
576/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi osallistua. Mäkään en ennen käynyt noissa mutta viimeisimmän työpaikan vaihdon jälkeen aloin käymään. Olen mm. saanut tietää paljon erilaisia henkilökohtaisia juttuja kolleegoista joita tuskin olisivat selvin päin kahvitunnilla kertoneet.

Ja voidaan ihan eri tavalla puhua esim. johtajista ym. henkilöistä jotka ei ole paikalla :D

Kuulostaa ihan teinimeiningiltä tuollainen selän takana puhuminen, monissa naisvaltaisissa aloissa tuollaista. Lapsellista ja typerää sitten joudut itse kohteeksi jos et suostu etkä halua tuollaiseen teinimeininkiin lähteä mukaan.

Vierailija
577/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu yhtään mihinkään työhön liittyvään työajan ulkopuolella. Mulla on ihan kivoja työkavereita mutta joku illanvietto ei ole sen arvoista että viitsisin maksaa lapsenvahdista.

Vierailija
578/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajalta maksetaan palkka niin voin tulla edustamaan.

Oma vapaa-aika on sen verran hohdokkaampaa

Vierailija
579/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota juurihan sanoin, että olen noissa pyörinyt ja mitään ei ole jäänyt käteen. Kiva että sinä nautit! Mä juttelen näiden muutaman kollegan kanssa työjuorut, mut ei mennä työpaikan juhliin nurkkaan kahdestaan kuiskimaan. Meillä nää muut kollegat on 45 v miehiä, jotka eivät mitään juoruja kerro vaan juttelevat esim. golfista, polkujuoksusta ja jossain juhlissa kuuntelin tunnin inttijuttuja. Mulla kiinnostuksen kohteet ihan muualla.

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan teinimeiningiltä tuollainen selän takana puhuminen, monissa naisvaltaisissa aloissa tuollaista. Lapsellista ja typerää sitten joudut itse kohteeksi jos et suostu etkä halua tuollaiseen teinimeininkiin lähteä mukaan.

Vierailija
580/767 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluaisin viettää sekuntiakaan vapaa-ajastani kenenkään kanssa töistä?

Mitä järkeä olisi tälläytyä (inhoan sitä), raahautua johonkin paikkaan x (julkisilla ei aina ihan mutkatonta) syömään jotain pikkujouluissa (tuskin sitä ruokaa ihan heti saa ja yleensä se ei kovin kummoista ole) kun voi kotona olla rennosti ja syödä mitä haluaa?

"Miksi ihmeessä haluaisin viettää sekuntiakaan vapaa-ajastani kenenkään kanssa töistä?"

- Itselle ainakin työ ja ihmiset siellä työpaikalla ja firman muissa toimipisteissä olivat suuri osa elämää. Hiukan käy sääliksi kaltaisia ihmisiä, jos teillä työilmapiiri on kertomasi kaltainen, vai oletko se työpaikan 'yksinäinen-periaatteesta-kaikkea-vastaan-ärrimurri'

- Töissä ollessa (nyt eläkkeellä) pikkujoulut (plus kevätristeily) hoidettiin aina kahvikerhon järjestämänä risteilynä ja osallistujamärä oli suhteessa suuri ja vuosien kuluessa lähes kaikki osallistuivat.  Ei sinne ketään pakotettu eikä poisjääneitä sen kummemmin noteerattu.

- välillä käytiin muutenkin syömässä porukalla.

- nyt eläkkeeellä ollessa ollaan käyty sekalaisella konklaavilla monta kertaa syömässä työ- ja eläkeläisporukan voimin.

- samoin lähes lukemattomien entisten työkavereiden kanssa on syksyisin käyty merellä kalassa.

"Miksi ihmeessä haluaisin viettää sekuntiakaan vapaa-ajastani kenenkään kanssa töistä?"

- Kas kun useimpien normaalien ihmisten mielestä ystävien ja työkaverien kanssa on mukavaa viettää aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän