Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?

Vierailija
20.10.2017 |

Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.

Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Kommentit (767)

Vierailija
281/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 35-v. asti kävin työpaikkojen pikkujouluissa. Näiden yli 20 työvuoden aikana työpaikkojen pikkujoulujuhlintailmapiiri ei ole muuttunut miksikään: ihminen, joka ei juo tai polta jätetään juhlien hyvin aikaisessa vaiheessa yksin. Kun sitten on saatu riittävästi juotua alkoholia, tullaan naaman eteen sylki roiskuen tivaamaan miksi en juo. Sitten aletaan länkyttää sylki roiskuen relaamisesta, että voisin juoda itseni rennommaksi. Sitten kohta uusi kierros isommilla promilleilla: tullaan kaulailemaan ja väkisillä pussailemaan. Ja kun en näille lämpene, tullaan syyttelemään tosikoksi ja viimeisisissä juhlissa 5 v. sitten sanottiin, että tapa itsesi, kun et kerran juo.

Olen huumorintajuinen, teen työni ja autan aina työkavereita. En ole työpaikalla se ihminen, joka juoruaa toisista tai joka arvostelee toisten vaatteita, ulkonäköä yms. Alkoholi tai tupakka eivät yksinkertaisesti maistu minulle, jouluruokiin olen kyllästynyt, enkä jaksa enää joka pikkujouluissa olla syljen kyllästämissä ristikuulusteluissa miksi en juo. En myöskään joka vuosi halua ostaa uusia vaatteita yksien pikkujoulujen takia, koska työpaikan vaatehaukat muistavat kenellä oli mitäkin vaatetta edellisvuonna päällä ja arvostelevat, jos käyttää samoja ehjiä ja puhtaita vaatteita.

Minulla on ihan tavallinen suomalainen, luterilainen suku, mutta tämän usealle suomalaiselle sopimattoman taipumuksen vuoksi en ajatellut lähteä maasta pois tai olla se, joka potkitaan ensimmäisenä töistä pois. Pikkujoulut eivät ole millään työpaikalla kuuluneet työaikaan, eikä pikkujoulusuorituksia ole huomioitu tavoitteissa. Kehityskeskusteluissa (4 x vuosi) olen joka kerta saanut hyvää palautetta sekä aloitteitani on viety käytäntöön. En siis usko, että juomattomuus/pikkujoulujen väliin jättäminen vie minulta tätäkään työpaikkaa.

Täällä suunnilleen sama juttu. En ole koskaan välittänyt juoda, koska alkoholi tekee minut vain pahoinvoivaksi. Mitään hyviä vaikutuksia en saa. Pystyn olemaan oma itseni ilman alkoholia, koska olen liian laiska vetääkseni mitään rooleja. Rehellisyys on yksinkertaisesti helpompaa, ei tarvitse sonnustautua rooleihin joka päivä ja muistaa, millaisen kuvan tahtoo herättää ja mitä aiemmin on tullut sanoneeksi. Yhden kerran pakosta join sen verran, että humala nousi. Se oli kanssa näitä tilanteita, missä aggressiivisesti tivattiin, miksi en juo ja otanko jos kaveri tarjoaa. Minun humalani: alkoi laulattaa. Siinä kaikki. Ja kun tykkään, ettei muiden tarvitse kärsiä minun laulamisestani, pysyn vesilinjalla. Muut saavat puolestani juoda minkä verran tahtovat ja toilailla miten huvittaa. Se ei ole minun asiani. Itsepä kantavat seuraukset. Mutta raja menee siinä, mitä humalassa tullaan tekemään minulle.

Nykyään en käy missään yhteisissä työkaverien pirskeissä. Sanon vain, että olen introvertti ja todella huonoa seuraa ja heillä on paljon hauskempaa ilman minua. Ei minua oikein kehdata potkia poiskaan, kun olen tunnollinen ja kokenut työntekijä ja minua tarvitaan.

Vierailija
282/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään sillä itseäni ei vaan kiinnosta. Joka työpaikassa olen käynyt kerran mutta todennut että joo ei nämäkään ole mun juttu ja jättänyt loput väliin. Liikaa meteliä, paskanjauhantaa, juoruilua, alkoholia, pukukoodia, sisäänpääsymaksua... vielä ei ole tullut "yö metsässä" tyyppistä pikkujoulua. Se ois mun juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on muutenkin kestettävää työ paikalla tovereistaan. Miksi mennä vielä juhliin saman seurueen kanssa.

Vierailija
284/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vanha ketju, mutta syitä voi olla monia. Itse oon ollut pois reissujen vuoksi. Ihmisillä on paljon muuutakin elämää ja tulee päällekkäistä ohjelmaa. Joku ei vaan halua illalla enää lähteä ja järjestellä kyytejä yöllä kotiin. Työpaikoilta löytyy erilaisia ihmisiä. Suurin osa osallistuu kaikkeen järjestettävään, osalla on paljon muita menoja, pieni osa ei koskaan osallistu, se heille suotakoon. Pääasia on, että kukin voi toimia kuten haluaa. Kohteliasta on tietty joskus osallistua sopivaksi katsomaan tilaisuuteen. Mutta ei kande muiden tehdä siitä numeroa. Mikäli työpaikalla on alkoholia tuputtava kulttuuri, se voi karsia väkeä nykyisin.

Vierailija
285/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osallistu koskaan ja mulle on yks hailee mitä mieltä ihmiset ovat musta. Ei vaikuta mun elämään millään tavavalla muiden mielipiteet

Vierailija
286/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koskaan osallistu pikkujouluihin nykyisessä työpaikassa. Ei vaan kiinnosta enkä halua vapaa-aikaani mitään töihin liittyvää. Ei ole työkavereiden kanssa mitään yhteistä työtehtävien ulkopuolella niin en keksi yhtään syytä miksi menisin syömään ja juomaan heidän kanssaan vapaa-ajallani.

Vierailija
287/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu tapaus.

Vierailija
288/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia nauttivalle se on vaan helpotus, ettei raittiit mene sinne, koska heille tulee huono omatunto..

Vierailija
289/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikkia kiinnostakaan pikkujoulut?

Vierailija
290/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän aikaani työkavereiden kanssa oikein mielelläni silloin kun siitä maksetaan.

Vierailija
291/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan tylsästi pukeutuvat naiset eivät kiinnosta!

Vierailija
292/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene pikkujouluihin, sillä ne järjestetään aina konttorilla. Siellä  saa  olla ihan tarpeeksi muutoinkin. En myöskään halua kuunnella kännisten örvellystä ja pomon ympärillä pyöriöitä.

Vierailija
293/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat ovat osoittautuneet perusluonteiltaan mulkvisteiksi, joten en viitsi enää vaivautua.

Vierailija
294/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani oli todella hyvä ilmapiiri ja porukkahenki. Suuri osa on työpaikan ulkopuolellakin kavereita. Työporukassa oli kuitenkin sellaisiakin, ketkä eivät kokeneet tärkeäksi rupatella niitä näitä kaikkien kanssa työpaikalla vaan keskittyivät työntekoon. Mukavia he kuitenkin olivat ja heidän kanssaan kommunikointi oli työpainotteista. He eivät osallistuneet myöskään illanviettoihin. 

Kaikki eivät halua sekoittaa työ- ja vapaa-aikaa keskenään. Kaikki eivät ole myöskään sosiaalisia. Ehkä he haluavat viettää vapaa-aikansa perheen, ystävien tai harrastusten parissa. Ehkä he haluavat olla yksin, ja työpaikalla näkee porukkaa ihan tarpeeksi.

En ajattele tästä mitään negatiivista. Ei kaikilla ole tarvetta rientoihin vaikka työporukasta pitäisikin. Henkilökohtaisena loukkauksena en mitenkään osaa sitä pitää.

Vierailija
295/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen oma ketju poistetaan aina. Miksi tuosta ei saa keskustella?

Vierailija
296/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se niin kovin häiritsee? Onko niin himoittava tyyppi että tekis mieli vähän sidukkahuuruissa hönkiä korvaan?

Vierailija
297/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ihminen ei jaksa kuunnella humalaisten hölötystä ja kirkumista.

Vierailija
298/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelee työkavereita jotka kyttäävät niin töissä, siviilissä ja pikkujouluissa. Samat tyypit toivovat että työkaveri mokaisi jollain tavalla kännissä.

Vierailija
299/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muut alkaa olla innoissaan".. siis mistä? Pikkujouluista? Teetköhän nyt vähän liian ison numeron asiasta. Ei meillä kukaan etukäteen mitään pikkujouluja odota sen ihmeemmin. Eikä myöskään ketään kiinnosta kuka tulee paikalle ja kuka ei. 

Vierailija
300/767 |
12.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isä kuoli. Ei kiinnosta pikkujoulut.

Senkus haukutte ja juoruatte niinkuin suomalaisilla tuntuu olevan tapana.

En ole edes työpaikalla kertonut kaikille, että isäni kuoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme