Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
En käy pikkujoulussa enkä välitä v-un vertaa mitä minusta ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi eräs työkavereistani on juutalainen, eivät vietä joulua vaan hanukkaa. Miksi hänen pitäisi tulla pikkujouluihin juhlimaan juhlaa jota heillä ei ole?
Pikkujouluissa ei ole kyse kristillisestä juhlasta. Ihan tavallinen yhteisön ryyppyjuhlahan se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran introvertti, että vetoan aina koiranvahtivuoroon.
Minä en viitsi keksiä tekosyitä. Sanon vain suoraan, että en tule. Että pikkujoulut eivät kiinnosta.
Muihin työyhteisön yhteisiin menoihin lähden kyllä mukaan mutta pikkujoulujen masentavat teemat, tylsät pikkutuhmat esitykset ja ankeat tilat eivät houkuta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä(kään) tuskin kiinnostaa viettää aikaa työporukan kanssa silloin, kun siitä ei makseta.
Kohta alkaa meidänkin työpaikalla painostus pikkujouluihin osallistumisesta ja todellakin haluan skipata ne, etenkin, kun firma maksaa vain osan kuluista. Ei palkkaa ja sitten pitää vielä itse maksaa siitä ilosta, että näkee samat naamat kuin työpaikalla... ei kiitos.
Meillä ei ainakaan ole mitään painostusta osallistua. Pikkujoulut alkaa usein työajalla ruokailulla ja yhteisellä ohjelmalla, ja pikkujouluista voi halutessaan lähteä 16-17 aikaan kun virallinenosuus loppuu. Meillä on ainakin mukava työporukka, ja ihan mielelläni vietän pikkujouluja, kun arjessa vapaamuotoista jutustelua on niin vähän. Osa työkavereista työskentele etänä ja eri tiloissa, joten heitäkin on ihan kiva nähdä livenä.
Fiksu tyyppi! Harvinaisen kiva.
Töistä saadaan rahat sitä oikeaa elämää varten. Ne tyypit siellä eivät ole mitään ystäviä, joiden kanssa pitäisi notkua vapaa-ajalla dokaamassa.
En mitään kummempaa mieltä, vapaaehtoistahan se on. Ne tyypit kyllä harmittaa, jotka ilmoittautuvat ja esittävät olevansa tulossa, mutta viime tipassa jäävät jollain tekosyyllä pois. Jos tuntuu että tekosyy pitää olla, niin keksisi sen sitten samantien. Ja joo, itsellekin käy välillä peruutuksia, mutta kun joistakin tuon tietää aina.
Pikkujouluista ei saa palkkaa, miksi vaivautua menemään?
Meillä Keijo ei koskaan osallistu. On hinttapuli ja varmaan pelkää, että paljastuisi pienessä kännissä. Pääsis peto irti as you know.
Osa käy niissä sen takia kun muuten sen yhden osaston juoruakat tekee omat diagnoosinsa eikä syy voi olla poisjäännille mikää muu kuin alkoholiongelma, mielenterveysongelma tai mustasukkainen hakkaava mies. Menemällä pääsee vähemmällä. Noilla on selitykset myös kaikkeen muuhun heidän mielestään poikkeavaan toimintaan harrastuksista, lemmikeistä, allergioista, sähkölaskusta jne ja ihan merkonomipohjalta ollaan kaikkitietäviä ylempiluokkaisia.
Varmaan hänen elämänsä ei pyöri työpaikan ympärillä. Ja hyvä niin.
Meillä pikkujoulut on työpaikalla. Samat ihmiset on aina tuhannen päissään, pomo mukaanlukien. Ei mitään ohjelmaa. Yhteisöllinen juominen ja yhdessä humaltuminen on kaiken A ja O. Huonoa ruokaa tilattu jostain. Viimeksi oli jotain lihakastiketta ja perunoita ja epämääräinen salaatti. Jälkkäriksi pipareita.
En enää jaksa osallistua, kuten ei moni muukaan.
En ajattele mitään. Pomoille ja HR:n tädeille muuten sellainen vinkki, että jos työpaikan juhlien osallistumisprosentti on jatkuvasti matala, siitä on turha syyttää työntekijöitä. Te ette vaan osaa järjestää juhlia joihin kukaan haluaisi tulla tai sitten työpaikan ilmapiiri on ***** :)
Minä en osallistu pikkujouluihin enkä mihinkään muuhunkaan työpaikan tapahtumiin, jos niistä ei makseta. Minulla ja työnantajallani on lakisääteinen sopimus, jonka perusteella minä myyn työpanostani heille 40 viikkotunnin verran. Jos he haluavat minut paikalle, voin toki tulla jos siitä tehdään sopimus ja saan siitä asianmukaisen palkan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pikkujouluista kieltäytyvät ovat ekana jonossa ulospotkittavien listalla. Sori, mutta näin se vain menee. Jos ei ole valmis tekemään mitään työyhteisön hengen eteen ja vaan lusmuilee, niin ei ole kovin kummoinen työpanos annettavana yritykselle.
Ihmettelen kyllä tätä ajatusta ja asennetta.
Luulisi, että huonoimmat, ei taitavat työntekijät potkitaan ensin, ei vähiten juhlivat.
Jos jotain ei kiinnosta juhlia tai juoda, niin miksi se on muille ongelma? Ensi kerralla kutsutte niiden ei paikalle tulevien työkavereiden sijaan paikalla olevien puolisoita tai heidän kavereitaan, niin saatte kunnon bileet aikaan. Ei sellaiset juhlat muutenkaan ole kivoja, jos porukka on oman halunsa vastaisesti paikalla.
Kerrassaan typerä pomo, jos potkii pätevimmät pois vain, koska eivät yhtenä iltana vuodessa ennen joulua juhli ja syö työkavereiden kanssa jouluruokia.
Ei ole mitään syytä osallistua omalla vapaa-ajalla firman toimintaan ellei siitä makseta hyvin.
Osallistuminen on vapaaehtoista. Työyhteisön yhteishengen nostatus tapahtuu työpäivinä. Viinimäen tyypit hohkaavat eniten, ihmettelevät miten muille ei maistu?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tykkää maksalaatikosta. Ihmettelisitkö, jos työkaverisi ei söisi maksalaatikkoa?
Mä en käynyt pikkujouluissa edellisellä työpaikallani (kuin kerran) ihan sen vuoksi, että ei tehnyt mieli. Työkaverit olivat aivan erihenkisiä kuin minä, ja työyhteisössä oli sairas työpaikkakiusaamisen henki. Tämä ilmapiiri ainoastaan paheni kun alkoholia otettiin.
Nykyisessä työyhteisössä on hyvä henki ja hyvät työkaverit, joten käyn pikkujouluissa. En tosin täälläkään joka kerta, koska aina ei vain ole maksalaatikko- tai pikkujoulufiilis.
No tuskinpa pikkujouluissa on aina sitä maksalaatikkoa...
Välillä käyn pikkujouluissa ja välillä on muuta menoa samaan aikaan. Onhan noita muitakin pikkujouluja.