Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Ei kai nyt kukaan normaali ihminen missään pikkujouluissa rieku. Siellähän pyörii vain firman spedet ja pellet jotka ei tuo taloon yhtään lisäarvoa.
Hopo hopo.
Aikoinani viela ollessani tyoelamassa (ulkomailla) nuorempana osallistuin firman juhliin, mutta vanhempana en enaa. En vaan ollut enaa kenestakaan niin kiinnostunut, etta tyoajan ulkopuolella olisin heita tavannut. Enka jaksa, raskaan tyopaivan jalkeen en halunnut enaa samoja naamoja katsella, enka tyoasioista ( mita muutakaan yhteista meille edes olisi ollut?) keskustella. Sama juttu nyt elakkeella ollessa, en kay missaan entisen tyopaikan elakelaisille jarjestetyissa karkeloissa. Ovat tylsaakin tylsaampia tapahtumia. Ainakin minulle, eika asiasta kukaan ole koskaan kommentoinut.
Osallistuisin mielelläni mutta työpaikallani on niin huono ilmapiiri etten vapaaehtoisesti katso niitä ihmisiä sekunttiakaan. Mikäli olisi mukavat työkaverit niin tietenkin lähtisin mutta kun ei ole niin miksi sitä pitäisi kun nyt ei kerran pakotetakaan.
Montakin syytä. Arvotan oman vapaa-aikani aika korkealle. Harvoin bileet ovat muutenkaan mitkään erityisen hyvät, että olisi tarjoilut, puitteet ja laadukkaat esiintyjät. Ja lähes poikkeuksetta känniset setämiehet tulevat iholle eivätkä ymmärrä eitä.
En ihmettele ihmisiä, jotka eivät osallistu työpaikan pikkujouluihin.
Ihmettelen ennemmin ihmisiä, joille se tuntuu olevan vuoden kohokohta.
Onpas ihmeellistä valitusta! Meillä moni osallistuu vaikka juhlasta pitää maksaa 10e. Huikea porukka vetää, minkäs voit! 🥰
Ainoat pikkujoulut joissa käyn, ovat taloyhtiön (harrastetila asuntoni alapuolella, niin on mukavampi sietää meteliä kun on itse mukana) ja parhaiden ystävieni (3 kpl) kanssa viettämäni joulunyyttärit viikon ennen joulua.
Olisko kenties laestadiolainen ?
Vierailija kirjoitti:
Oma isä kuoli. Ei kiinnosta pikkujoulut.
Senkus haukutte ja juoruatte niinkuin suomalaisilla tuntuu olevan tapana.
En ole edes työpaikalla kertonut kaikille, että isäni kuoli.
Kuoliko hän siis siellä edellisissä pikkujouluissa, vai miten liittyy asiaan?
Meillä pidettiin ensin palaveri missä haukuttiin ja alistettiin ja mistä jäi kamalat henkiset haavat.
Siitä suoraan olisi pitänyt siirtyä hurlumhei pippaloihin hienosti syömään ja drinkkejä juomaan, bilettämään näiden ihanien johtoporras kavereiden kanssa.
En mennyt ja kuulin siitäkin jälkeenpäin.
Miten työyhteisössä on tärkeää että kaikki osallistuu.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele ihmisiä, jotka eivät osallistu työpaikan pikkujouluihin.
Ihmettelen ennemmin ihmisiä, joille se tuntuu olevan vuoden kohokohta.
Kiitos sinä ihana viisas ihminen.
Jos koen työn jo itsessäänkin sosiaalisesti kuormittavaksi, en todellakaan jaksa osallistua mihinkään vapaa-ajan toimintaan työkavereiden kanssa.
Mielistelijät kaveeraa pomon ympärillä ja kun ovat juoneet tarpeeksi pomo yrittää urkkia heiltä tietoja muista.
Kuka edes haluaa absolutistin mukaan johonkin ryyppäjäisiin? Parempi vain, kun pysyvät poissa.
En mene turhanpäiten esittämään sellaisten kaveria, joiden kaveri en ole. Minulle on aivan yksi hailee, mitä joku siitä on mieltä.
Lähtökohtaisesti ajattelen, että kukin saa aivan itse päättää. Mutta kyllä siitä jää sellainen lievästi ikävä fiilis, että miksi ei voi edes käydä vähän moikkaamassa vapaa-ajalla. Jotenkin pidän vähän kuivana tyyppinä, mutta kuten sanoin, niin päätös on oma ja ei siinä mitään.
Mä en ole osallistunut moneen vuoteen työpaikan pikkujouluihin. Itselläni ei yksinkertaisesti ole juuri ennen joulua rahaa laittaa ihan turhaan. Ei niissä mitenkään erityisen hauskaa ole. Saan ihan tarpeeksi työkavereiden seurasta työpaikalla, vaikka he mukavia ihmisiä ovatkin. Jos pikkujoulut eivät olisi omakustanteiset, osallistuisin siinä tapauksessa.
En osallistu periaatteesta. Minä ajattelen, että pikkujoulut olisivat vähän kuin työnantajan kiitos menneen vuoden työpanoksesta tai joululahja. Sitten jos tulee pikkujoulut, että ei itse tarvitse maksaa, niin sitten menen.
Meidän työpaikan pikkujoulut ei olleet kivoja, siksi en osallistunut. Suuri osa työporukasta oli sellaisia että en edes tuntenut. Ruoka oli harvoin hyvää tai se piti maksaa itse. Ja iltaan sisältyi typerää ohjelmaa (esim. kerrotaan vuorollaan kaikki mikä tässä vuodessa on ollut kiittämisen arvoista tms), joten en nähnyt mitään syytä osallistua.
Itse en lähde huonon ilmapiirin takia.
Muiden mielestä ilmapiiri on hyvä, joten olen kai ainoa josta puhutaan pahaa.
Muut eivät tiedä, että tiedän mitä minusta puhutaan, joten eivät tajua miksi en lähde. Joskus nämä asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin luulisi.