Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Siis pitäisi osallistua juhliin jotka pidetään työpaikalla, nyyttärimeininki, koristelu, siivous ja tiskitkin tiskattava itse ..... Ei kiinnosta kerran olin ja se riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jänniä nämä kenkää tulee jollei käy firman juhlissa..millaisissa työpaikoissa te oikein olette, millaisessa kultttuurisssa?? Meillä on keskisuuri yritys eikä koskaan ole laitettu porukkaa tikun nokkaan osallistumattomuudesta, se olisi perin kummallista.
Ne on varmaan joitain perustaja Mulk*n johtamia pienyrityksiä. Kaikki hr ja muut sivistyneet tavat ja työelämän säännöt ovat täysin tuntemattomia tälle suuruudelle.
Tulee juuri mieleen sellainen pulju, missä perustaja-isäntä kaivaa toimistonsa kaapista kossupullon pikkujoulupäivänä joskus kello 14 aikaan ja ilo alkakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kerrotko minkä hvetin takia pitäis vielä vapaa-aikanakin olla työkavereiden kanssa? Eiks se 38 tuntia viikossa muka riitä? Voisitteko te pikkujouluintoilijat tajuta ettei kaikkia vaan kiinnosta?
Minulla on samat, vapaa-aika on kortilla ja työkaverit liitän vahvasti työhön.
En mitään. Ei kiinnosta kuka osallistuu tai osallistu ja miksi. Ei pälkähtäisi mieleenkään edes miettiä moisia, ei kuulu minulle.
Siis kuka osallistuu tai ei osallistu.
En mitään mieltä.
Jokaisella on valinnan vapaus.
Itsekään en mene, paitsi jos sattuu olemaan esim teatterikäynti pikkujoulun osana, mutta jatkoille ryyppäjäisiin en seuraa porukkaa.
Jokaisen oma asia. Ei kaikkia kiinnosta pikkujoulut.
Sellainen ihminen voi olla kutsuttu esimerkiksi firman asiakkaan pikkujouluihin jotka menevät päällekkäin.
Emme me kaikki ole epäsosiaalisia kummajaisia.
En mene mihinkään työpaikan järjestämään juttuun omalla ajallani ilman palkkaa. Käyn töissä rahan takia, kaveripiiri on ihan toisaalla. Mulla ei ole mitään tarvetta viettää aikaa työkavereiden kanssa työn ulkopuolella, vaikka mulla ei mitään sinällään heitä vastaankaan ole. Työ on mulle kuitenkin lopultakin vain välttämätön paha oikean elämän mahdollistamiseksi. Miksi haluaisin käyttää omakustanteisesti vapaa-aikaani mihinkään työhän liittyvään? Sitäpaitsi miksi se edes ketään haittaisi? Enhän ole heiltä kieltämässä pikkujouluja tai muutakaan. Sen kun kokoontuvat juhlimaan vaikka joka viikonloppu jos haluavat. Ei liity minuun millään tavalla.
Olen käynyt jo tarpeeksi monissa.
Tässä nyk. työssä olin kerran ja toiste en mene. Voin käyttää aikani tuhat kertaa paremminkin.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti ajattelen, että kukin saa aivan itse päättää. Mutta kyllä siitä jää sellainen lievästi ikävä fiilis, että miksi ei voi edes käydä vähän moikkaamassa vapaa-ajalla. Jotenkin pidän vähän kuivana tyyppinä, mutta kuten sanoin, niin päätös on oma ja ei siinä mitään.
En käy pikkujouluissa, koska ne ovat yleensä aivan äärettömän pitkästyttäviä selvin päin. En jaksa katsella enkä kuunnella humalaisia tai torjua lähentelyjä. Töihin on lisäksi mukavampi mennä seuraavalla viikolla, kun ei ole muisteltavana ainuttakaan työkaverin kännimokaa eikä tarvitse kiusaantua noloista anteeksipyynnöistä. Ehkä olen sitten kuiva tyyppi. Evvk.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikan pikkujoulut ei olleet kivoja, siksi en osallistunut. Suuri osa työporukasta oli sellaisia että en edes tuntenut. Ruoka oli harvoin hyvää tai se piti maksaa itse. Ja iltaan sisältyi typerää ohjelmaa (esim. kerrotaan vuorollaan kaikki mikä tässä vuodessa on ollut kiittämisen arvoista tms), joten en nähnyt mitään syytä osallistua.
Mä kiitän kollegaa, kun avasi suunsa.
Juhlatoimikunta järkkäsi juhlia, varaili pöytää ha kysyttiin ilmottautumisia.
Kollega kysyi mitä pitää itse maksaa. Kaikki
Oli vielä pukukoodi, muuten ei pääse sisään. Dinneri 59, juomia tilataan maksat joit tai et.
10 e pikkujoululahha mukaan.
Ei osallistuttu.
Pikkujoulut "työkavereiden" kanssa...hehheeh.
Siinä mielessä hyvä, että firmalla menee niin huonosti, että pikkujouluja ei järjestetä tänä vuonna. Eipähän tarvitse välittää tällaisista ihmettelijöistä, kun ei olisi huvittanut mennäkään.
Minulla oli kunnia käydä pikujouluissa joista alettiin puhua jo syksyllä. Enkä ihmettele. Oli mahtavat tarjoilut ja virvokkeet sekä tasokasta ohjelmaa. (enkä kuullut kenenkään puhuvan työasioista) Molemmat juhlat oli järjestetty perjantaisin niin oli aikaa toipua. Joskus kävi niin että ehdin kotiin vasta sunnuntai iltana. Menin mielelläni myös tarjottuihin kansallis ja kaupungintatteriesityksiin.
Että hänellä on parempaa tekemistä kuin katsella kännisiä työkavereita.
Ihme kyylä tuo ap. Osallistumaton on fiksu.
Jos ei ole rahaa?